Selasa, 31 Januari 2017

6184. Doa.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲ ِالرَّحْمَن ارَّحِيم أَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْن 🌿 اَلسَّلاَمُ عَلَيْكمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه🌿 أَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ عَبْدِ ورَسُولِك النَّبِيِّ الأُمِّيّ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلِّمْ


Alhamdulillah .. Ya Allah... kami bermohon pada Mu Ya Allah.. ampunilah dosa-dosa kami. Dosa-dosa kedua ibu bapa kami dan dosa-dosa saudara-saudara kami Ya Allah... Muslimin dan Muslimat, Mukminin dan Mukminat sama ada yang masih hidup atau yang sudah kembali menghadap Mu Ya Allah. 

Al Fatihah. 

بِسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْــمِ 
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين ۞ 
ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم ۞ مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين ۞ 
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَط 
ٱلْمُسْتَقِيمَ ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْر 
ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ ۞ 
آمِّي  

Ya Allah Ya Tuhan kami panjangkanlah umur kami dalam keadaan sentiasa dalam takwa dan iman. Sihatkan tubuh badan kami Ya Allah... agar kami sentiasa berusaha kerana Mu Ya Allah serta tanpa kenal jemu untuk terus berdoa dan mendoakan sesama manusia hamba Mu Ya Allah. 

Ya Allah.. Ampuni dan maafkanlah segala kesalahan kami yang telah kami lakukan dengan Rahmat Mu  jua yang kami harapkanYa 

Ya Allah. perbaikilah.. iman amal akhlak muamalat serta musyawarah kami Ya Allah. Agar dapat kami mencermini keindahan Islam yang sebenar dalam kehidupan kami Ya Allah... Engkau tambahkanlah ilmu pengatahuan kami dan perluaskan rezeki Mu Ya Allah untuk kami hamba Mu Ya Allah. Engkau permudahkanlah segala permasaalahan dan urusan kami dan  urusan anak-anak kami dalam pelajaran dan ujian. Ya Allah... Engkau jadikan anak-anak kami, ahli-ahli keluarga kami, jiran-jiran kami dan kaum keluarga kami yang dekat, mahu pun yang jauh dari kami Ya Allah... agar menjadi hamba Mu orang yang tegar beriman dan bertakwa pada Mu Ya Allah... Sentiasa Sholat dan menjadi Imam bagi orang-orang yang bertakwa Ya Allah. 

Ya Allah terangilah hati kami dan jiwa roh kami dengan cahaya Iman Amal dan keTakwaan. Ya Allah tetapkanlah Iman Amal Yakin kami dengan Rahmat Mu Ya Allah. Ya Allah perteguhkanlah Islam di jiwa roh kami Ya Allah. 

Ya Allah... dekatkanlah kami kepada amal kebaikan dan berkebajikan yang Engkau redhai dan hindarkanlah kami dari sifat riak dan takbur... yang boleh membawa kepada kejahatan dan kesempitan serta yang merugikan kami hamba Mu Ya Allah. Ya Allah jauhkanlah kami dari sifat lalai yang menjerumuskan kami ke dalam golongan yang merugi di Akhirat kelak. Ya Allah lindungilah kami, supaya kami tergolong di kalangan orang-orang yang beruntung di Akhirat kelak dengan beroleh Rahmat Mu dan mendapat Syafaat Nabi Junjungan kekasih Mu Ya Allah. 

Ya Allah.. kami mengharapkan Rahmat Mu keRedhaan & keampunanMu. Makbulkanlah hajat kami hamba Mu ini Ya Allah... baik di dalam hajat Islam, mahu pun urusan Dunia Dan Alam Akhirat. Ya Allah sesungguhnya Engkau Maha berkuasa atas sesuatu Yang Engkau Kehandaki Ya Allah..* 

*آمـــــــــــــــــين .. يَا رَبَّ   العَلَمِين*..َ
*اللهم صل على محمد. وعلى آل محمد*
*وبارك ﻋﻠﻰ ﻣﺤﻤﺪ. وعلى آل محمد*
*كما صليت على إبراهيم.  وعلى آل إبراهيم*
*فى العالمين .إنك حميد ﻣﺠﻴﺪ* 
*كما باركت على إبراهيم.  وعلى آل إبراهيم*
ْ
*رَبَّنَا ءَاتِنَا فِى الدُّنْيَا حَسَنَة*ً 
*وَفِى اْلآخِرَةِ حَسَنَة*ً 
*وَصَلَّى الله ُعَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ* 
*وَقِنَا عَذَابَ النَّار*
*وَعَلَى ءَالِهِ  وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ...* 
           وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.*ٍ
ْ
*آمِيّنْ  آمِيّنْ  آمِيّنْ  يَا رَبَّ العَـــالَمِيْن* 













evo

Tiada ulasan: