Isnin, 13 Februari 2017

6215. Kurniaan Allah Taufik dan Hidayah penyeri hubungan kita dengan Allah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ. 




السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
Sesiapa yang tiba-tiba seperti terasa semacam ada 'aura negatif' atau 'nasib malang' melingkunginya & kehidupannya sehingga tidak berjaya dan sebagainya, SEGERALAH menjauhi perasaan itu dan amalkan apa yang diajar oleh baginda Rasulullah SAW dan berserah diri kepada Allah SWT dengan membaca doa ini: 

اَللَّهُمَّ لاَ يَأْتِى بِالْحَسَنَاتِ إِلاَّ أَنْتَ ، وَلاَ يَدْفَعُ السَّيِّئَاتِ إِلاَّ أَنْتَ ، وَلاَ حَوْلَ وَلاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِك .

Ertinya: "Ya Allah, tiada yang dapat mendatangkan kebaikan kecuali Engkau, dan tiada yang dapat menolak keburukan kecuali Engkau, dan tiada daya dan tiada kekuatan melainkan dengan izin Engkau." (Riwayat Abu Daud)

Bismilllahirrahmanirrahim. 

Alhamdulillahirabbilalaamiin.

Bismillahirrahmanirrahim. Alhamdulillahirabbilalaamiin. Allah bagi lagi kredit nyawa... Untuk terus memohon keampunan-Nya. Untuk terus bertaubat pada-Nya. Untuk terus berzikir memuji kebesaran-Nya. Untuk terus bersalawat Nabi Junjungan. Untuk terus mendampingi al Quran sebagai kekasih sejati. Untuk terus pemurah untuk berbuat baik kepada diri sendiri. Untuk terus saling bermaaf-maafan sesama hamba-Nya. Andai ini jadi pesanan or sapaan terakhirku. Maafkan aku. Memaafkan sesiapa sahaja, itulah amalanku. Kenang daku dalam doa kalian. Doaku, sedekahku sentiasa ada untuk sesiapa sahaja. Taufik dan hidayah penyeri hubungan kita dengan Allah. Ya Allah betapa aku menunggu kehadiran Jumaat yang berikutnya. Jumaat yang lalu Engkau izinkan aku terlepas... Bagaimana Jumaat kali ini sempatkah aku Ya Allah... Aamiin Ya Robb... Wassalamu.




























Tiada ulasan: