Selasa, 28 November 2017

6427. Aku pernah ditanya atau diberitahu untuk tujuan menghina.



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ 


Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah SWT. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185] 



استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه



استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه



استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه



Dalam aku berbual dengan seorang India dan seorang China... si India dengan megahnya memberitahu seraya menempelak dan cuba menghinaku melayu ada juga yang minum arak hah... aku menyetujui kata-kata India itu dan menambah yang minum arak tuu orang melayu... kalau Islam xmacam tuu. So kalau korang minat Islam jangan tengok melayu atau penganutnya, kau kaji Al Quran dan Hadis Nabi. (sebagai nilai tambah dalam perbualan tersebut)  

Sketsa yang lain... Y sipolan tu jadi macam tuu tadbir negara kita, sedangkan mereka Islam. Bangsa China yang ajukan aku persoalan itu, minta pencerahan aku, yang xberapa nak pandai. Alhamdulillah dengan izin Allah., tenang aku menjawab... sesuailah sebab dorang bertuankan Melayu! ... lainlah kalau mereka berpegang kukuh bertuankan Allah Tuhan Yang Maha Esa. Itu bezanya. Melayu tu bangsa. Islam itu Agama dan xpernah ajar pun bila jadi pemimpin, perbuat hal yang bukan-bukan. 

Dulu-dulu aku pernah diajukan soalan... pehal perempuan Melayu tuu bertudung. Maklum yang bertanya tuu f malay yang tak bertudung. Cer semak balik pakaian kau sebagai seorang perempuan waktu solat. Itulah perintah Allah tentang penjagaan aurat seorang perempuan, termasuklah segi menyorokkan bentuk tubuh dan suara. Ahamdulillah selang beberapa ketika f berkenaan telah bertudung menutupi bahagian dadanya dan xlah bertudung tetapi berbaju lengan pendek atau terpacak dua kaki sebab berseluar panjang atau bertudung lengkap tapi bahagian kaki nampak. Bersetoken lah kan. 

Semuanya untuk Allah dan kerana Allah. 
Aamiin Aamiin Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim. 
Christian»: Kenapa kau tidak mengucapkan Selamat Hari Krismas padaku?          

Muslim»: Agama kami menghargai toleransi antara agama, termasuk agamamu tapi masalah ini, agama saya melarangnya..

Christian »: Tapi kenapa, bukankah hanya sekadar kata-kata? Teman muslimku yg lain, mengucapkannya kpd aku..?

Muslim »: Mungkin mereka belum mengetahuinya.. David, kau boleh mengucapkan dua kalimah syahadah, dlm bahasa melayu pun tak mengapa?

Christian »: Oh tidak, saya tidak boleh mengucapkannya. Itu akan mengganggu kepercayaan saya selama ini..

Muslim »: Kenapa? Bukankah hanya kata-kata? Ayuh, ucapkanlah

Christian»: Sekarang......... saya mengerti... 

Jadi Haram Hukumnya mengucapkan Selamat Hari Natal atau Christmas & Tahun Baru kerana ada dalam Hadith Nabi: "Barang Siapa yg Meniru, Mengucapkan Selamat kpd Agama Lain Bererti ia Telah Kafir & Neraka Janahamlah Tempatnya" (HR.Bukhari Muslim) 

.sebarkan sebelum terlambat.. Menghuraikan bahawa orang Islam tidak boleh meniru perbuatan yg bertentangan dgn Islam oleh kaum bukan muslim....

ANDA PASTI TERKEJUT - sapa yg suka ckp merry christmas baca ni.....PERHATIAN3X.....Penting..!!! Seorang bekas biarawati kristian yang masuk Islam memberitahu dalam ceramahnya, HARAM bagi  seseorang umat Islam untuk ucap Merry Christmas ..ini kerana ia bermaksud Sejahtera Keatas Tuhan Jesus (NAUZUBILAH !!) Sebarkanlah perkara ini, berdosa  kita jika tak sampaikan benda yang hak (NAUZUBILLAH!!)

Mutiara Kata

Apabila Allah membiarkan lidah kita untuk meminta(doa).... Itulah petanda Allah hendak memberi seperti apa yang diminta.... ataupun Allah menyimpan permintaan itu untuk diberi di akhirat atau doa kita diganti dengan keselamatan dari bencana.... ” (Ustaz Umar Mohammad Noor)







































































.

Tiada ulasan: