Khamis, 14 Disember 2017

6656. Disebalik budaya "cash is king" ada penggemar dan pemakan rasuah.

ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ


Allah berfirman yang bermaksud Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya (QS: Al Imran 3:185)

Penanda aras tertinggi: Selagi pintu taubat masih terbuka. 

Melayu... 

1. Islam Melayu. 
2. Melayu Bangsawan. 
3. Melayu Bawahan (pengikut, pendokong, penyokong) 
4. Melayu Yahudi. 
5. Melayu Murtad. 

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakaatuh

BismillahirRahmanirRahim...

Upah dari manusia untuk dunia, Upah dari Allah untuk dunia akhiratOrang dunia memburu upah hingga hujung dunia, Orang beriman memburu saham akhirat.

Hidup adalah suatu pengambaraan, Apabila mati pengembaraan baru bermula; Amalan diredhai menjadi bekalan, Roh dan jasadmu tenang di alam Syurga.

Ya Tuhan kucintai Mu bukan kerana Syurga Mu, Tapi ingin mendapat keredhaan Mu; Tabahkan hati/mindaku tidaklah jemu, Mencintai Mu ketika hidup hingga matiku dan dibangkitkan kembali.

Inna shalati, wanusuki, wamahyaya, wamamati lillahi rabbil ‘alaamiin. Segala apa yang ada pada diri ini, shalatku, ibadahku, hidupku, dan matiku, hanya untuk ALLAH dan kerana ALLAH semata-mata.

Allah Berfirman yang bermaksud: 

Kerana itu, ingatlah kamu kepada-Ku nescaya Aku ingat (pula) kepadamu, dan bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu mengingkari (nikmat)-Ku (Al-Baqarah 2:152)

Allah meneguhkan (iman) orang-orang yang beriman dengan ketetapan yang teguh itu dalam kehidupan Dunia dan Akhirat'” (QS Ibrahim 14:27)

Dan INGATlah akan ALLAH banyak-banyak (dalam Segala keadaan), supaya kamu Berjaya (di dunia dan di Akhirat)” (al-Jumuah 64:10)

Allahumma shalli'ala sayyidina Muhammad wa'ala ali sayyidina Muhammad. 

Alhamdulillah.... 
Pelawat www.peceq.blogspot.com mengikut 10 negara teratas.


Imam Hasan Al Basri (Abu Sa'id al Hasan ibn Abi Hasan Yasar al Basri): Sesungguhnya aku sedag menasihati kamu, bukan bererti akulah yang TERBAIK dalam kalangan kamu, BUKAN juga yang PALING SOLEH dalam kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui BATAS untuk diri sendiri, seandainya seseorang itu HANYA dapat menyampaikan DAKWAH apabila dia sempurna, nescaya TIDAK akan ADA PENDAKWAH, maka akan jadi sedikitlah orang yang MEMBERI PERINGATAN.


Untuk media di bawah, mana-mana yg tidak boleh dilayari, copy judul than google search...

Di antara Musang King,Jam Tangan dan Kangkung...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 5 jam yang lalu
*Di sebalik terkait dengan skandal 1MDB dan menjadi pemimpin yang mencatat sejarah dunia sejak zaman Nabi Adam kerana mampu meraih derma beribu-ribu juta ringgit yang disalurkan terus kepada akaun bank peribadinya serta menghadapi cabaran sengit daripada Pakatan Harapan yang dipimpin oleh Tun Mahathir Mohamad, Najib Razak tetap bercita-cita untuk mencipta kejayaan gemilang dalam pilihanraya akan datang.* *Sesuai dengan tarafnya yang bergelar bilionaire itu, budaya "cash is king" untuk mengukuhkan kedudukan dan mencapai kemenangan bukan lagi perkara asing di era Najib ini.* *Tany... lagi »

Apa kerajaan Barisan Nasional janjikan dengan Parti Komunis China?

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
ARIF ATAN Mesyuarat Meja Bulat antara Barisan Nasional (BN) dan Parti Komunis China (PKC) pada 7 Disember dilihat susulan daripada pertemuan kedua-dua pemimpin parti pemerintah di negara masing-masing sejak tujuh tahun lalu. Sebelum ini, Ahli Jawatankuasa Pusat MCA Datuk Seri Ti Lian Ker mendedahkan Umno melalui Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah menandatangani

Bathmate Pam

Addin pada Addin - 6 jam yang lalu
*Bathmate Pam. *Panjangkan Dan Besarkan Zakar. Kepada lelaki mahupun suami yang ingin mencari pam panjangkan, besarkan dan kuatkan zakar mereka, Bathmate terknologi dari UK ini adalah merupakan pilihan yang terbaik untuk dipilih dan digunakan. Ianya merupakan pam panjangkan, besarkan dan kuatkan zakar lelaki yang terbaik kerana menggunakan teknologi hidro yang terkini. Teknologi hidro dalam Bathmate ini akan memberikan kesan perubahan yang ketara dan cepat berbanding dengan yang lain. Bathmate Pam Keberkesanannya melebihi 250% berbanding dengan teknologi pam vakum. Selain itu, pe... lagi »

TUDUHAN HALANG RUU 355 : KHALID SAMAN CEO IKSIM

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 8 jam yang lalu
*TUDUHAN HALANG RUU 355 : KHALID SAMAN CEO IKSIM* Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Abdul Samad telah memfailkan writ saman terhadap Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Institut Kajian Strategik Islam Malaysia (IKSIM) Prof Datuk Mahamad Naser Disa kerana didakwa dengan sengaja memfitnahnya berkaitan pindaan Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) 1965 (RUU 355) ketika menyampaikan ceramah di Masjid Bukit Beruntung pada Ogos lalu. Menurut Khalid sebelum writ saman difailkan pihaknya menerusi peguam Tetuan Faiz Fadzil & Co telah menghantar notis tuntutan (letter of demand) kepada Prof ... lagi »

TAJA KELANTAN: AHLI MAJLIS MARA, ISMAIL SABRI SEPATUTNYA LETAK JAWATAN, KECUALI....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Walaupun Annuar Musa mengatakan beliau telah memaafkan pihak yang menuduhnya terlibat dalam rasuah berkaitan penajaan anak syarikat MARA kepada pasukan bolasepak Kelantan sehingga beliau disiasat SPRM, hakikatnya yang memulakan episod itu adalah rakan-rakan Ahli Parlimen Ketereh itu sendiri. Ketika Annuar sedang melakukan lawatan rasmi ke New Zealand atas kapasitinya sebagai Pengerusi MARA, Majlis MARA tiba-tiba bermesyuarat secara tergempar tanpa kehadiran beliau dan mengambil keputusan menggantung jawatannya. Mesyuarat tergempar itu dilaporkan dipengerusikan oleh Dr. Yusof Yacob ... lagi »

Tanah: ’40 tahun boleh tunggu, 10 tahun tidak boleh?’ kata MB Pahang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Sekumpulan penduduk Cameron Highlands tidak berpuas hati isu hak milik tanah belum selesai selepas hampir 10 tahun. [image: Adnan-Yaakob]Harapan sekumpulan penduduk Cameron Highland yang mahu mendapatkan penjelasan daripada menteri besar Pahang mengenai isu hak milik tanah yang tidak selesai sejak 10 tahun lalu berakhir dengan kekecewaan. Dalam video yang di muat naik di Facebook PSM, Datuk Seri Adnan Yaakob dirakam meminta kira-kira 18 orang penduduk pulang selepas jurucakap penduduk, Setiausaha Parti Sosialis Malaysia (PSM) Cameron Highlands Suresh Kumar, mempertikaikan kelewatan ke... lagi »

Kejam, suami potong kedua-dua tangan isteri dengan kapak

kerengga pada KERENGGA - 9 jam yang lalu
Gara-gara cemburu melampau, seorang lelaki sanggup bertindak kejam memotong kedua-dua pergelangan tangan isterinya. Dmitry Grachyov, 26, berbuat demikian kerana mendakwa isterinya, Margarita menjalin hubungan sulit dengan lelaki lain. Doktor bagaimanapun berjaya menyambung sebelah tangan wanita itu semasa pembedahan kecemasan dilakukan. Menurut laporan akhbar di Moscow, Grachyov didakwa
...

Tiada ulasan: