Rabu, 20 Disember 2017

6733. Petanda Akhir Zaman.

ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
“Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya.” (QS. Al 'Imran 3:185) 
Teringat Kisah Nabi SAW dalam soal jawab dengan sahabat-sahabat baginda tentang akhir zaman. 

Petanda Akhir Zaman Kini Di Depan Mata. 

Petanda Akhir Zaman Kini Di Depan Mata. Pengiktirafan Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel oleh Presiden Amerika Syarikat, Donald Trump jelas menggambarkan dunia kini berada di ambang akhir zaman. 
Pensyarah Kanan di Jabatan Syariah, Fakulti Pengajian Islam Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Datuk Dr Mohd Izhar Ariff Mohd Kashim berkata, penaklukan Baitulmaqdis oleh Israel  benar-benar membuktikan bahawa zaman ini sudah berada di penghujungnya. 

Petanda Akhir Zaman Kini Di Depan Mata.  “Bukti utamanya ialah umat Islam begitu lemah sekali, meski pun ramai bagai buih di lautan, tetapi tidak berdaya mempertahankan sebuah negara kecil seperti Palestin.” 

Lihatlah sebuah negara kerdil seperti Palestin tidak dapat dipelihara daripada cengkaman Trump, Zionis dan Israel,” katanya kepada Sinar Harian.

Bahkan menurut beliau lagi, dalil kedua yang memaparkan kita sedang berdepan petanda akhir zaman ialah umat Islam bertelagah sesama sendiri.

Petanda Akhir Zaman Kini Di Depan Mata. Tiada lagi perpaduan dalam memperjuangkan agama Islam, ini agama ALLAH.” 

Buktinya, perbalahan yang berlaku di Syria, Yaman dan Libya jelas menunjukkan orang Islam tidak kuat,” jelasnya.

Mohd Izhar Ariff berkata, al-Quran menyebut kekuatan kamu akan hilang apabila perbalahan menyelubungi umat Islam.

Puncanya Palestin jadi satu objek mainan, isu ini   diambil enteng oleh umat Islam sehingga ia terlepas kepada Israel dan Trump.” 

Petanda Akhir Zaman Kini Di Depan Mata. Sepatutnya pemimpin-pemimpin negara Islam seluruh dunia bukan sahaja Malaysia menyuarakan kelantangan dan ketidakpuasan hati terhadap tindakan ini sebagai sangat zalim dan tidak adil. Tindakan mereka jelas kuku besi dan kini Pertubuhan Kerjasama Islam (OIC) sedang membincangkan isu ini,” katanya.


Petanda Akhir Zaman Kini Di Depan Mata. Bukan itu sahaja, menurutnya, umat Islam seluruh dunia diseru menyatakan bantahan di laman-laman sosial anti-Israel dan mereka tidak sepatutnya mengambil hak rakyat Palestin. - sinar

Sumber: 
http://www.addindeen.com/2017/12/petanda-akhir-zaman-kini-di-depan-mata.html
.

Tiada ulasan: