Jumaat, 22 Disember 2017

6742. Palestin dan Yaman. 1


mohd sayuti Omar pada . - 2 jam yang lalu
*MENCAMPAK RASA* *Besok* akan berlangsung himpunan solidariti untuk menyelamatkan Baitulmuqdis di Putrajaya. Media massa kerajaan memwara-warakan agar orang ramai hadir memberi sokongan. Majlis itu seperti digerakan sendiri oleh kerajaan. Sekali lagi Najib Razak akan berganding dengan Hadi Awang memberi pidato utama kemanusiaan Palestin dalam masa sama mengutuk Amerika Syarikat. Seberani manakah Najib mengecam US esok? Himpunan esok juga merupakan sambungan kepada solidariti untuk Rohingya yang pernah diadakan sebelum ini. Seperti mana diketahui solidariti Rohingya tidak pun dapat ... lagi »
noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
INTEGRITI pemimpin adalah pra syarat kemenangan dalam mana-mana perjuangan. Hakikat ini dibuktikan paling jelas dalam perjuangan pembebasan Al Quds, Jerusalem oleh Salahudin al Ayubi. Sejarawan timur dan barat mengakui hakikat kekuatan sosok Salahudin merupakan faktor utama perjuangan pembebasan Al Quds. Dalam momen umat Islam hari ini mahu bangkit memperjuangkan kedaulatan Baitulmuqaddis, penting untuk kita mempelajarinya dari Salahaudin Al Ayubi kalau benar kita serius mahu menangkan Al Quds sebagai satu-satunya niat kita hari ini. Kalau kita punya niat lain, mahu untung sendiri, ke... lagi »
noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 6 jam yang lalu
Seorang peguam mempertikaikan keghairan menunjuk perasaan untuk Palestin dan Rohingya tetapi memandang sepi pergolakan di Yaman. [image: art-harun_Yaman-war_600] Seorang pengulas politik tempatan mempertikaikan keghairahan mengadakan tunjuk perasaan solidariti untuk rakyat Palestin tetapi meminggirkan rakyat Yaman. Azhar Harun, peguam yang lebih dikenali dengan panggilan Art Harun berkata, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan pimpinan lain berhimpun dan membuat ucapan berapi-api mengenai nasib Rohingya dan Palestin tetapi memandang sepi pergolakan di Yaman. Beliau mengulas ranca... lagi »
.

Tiada ulasan: