Rabu, 27 Disember 2017

6794. Umno BN Pas.

Skandal Felda contoh kaedah curi aset kerajaan oleh perompak Umno@Bn....
noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
SKANDAL terbaharu yang melanda Felda merupakan modus operandi bagaimana aset kerajaan disalurkan orang tertentu ke dalam poket mereka sendiri, kat Dr Mahathir Mohamad. Bekas perdana menteri itu berkata, ia merupakan sesuatu yang sering berlaku. "Nampak sahaja badan yang mempunyai duit, ada sahaja cadangan macam mana nak curi duit tu. Ini berlaku kepada Felda, berlaku kepada Tabung Haji, ia berlaku juga kepada kerajaan Malaysia," katanya. “Apabila tanah di Kuala Lumpur yang nilainya lebih kurang RM7,000 satu kaki persegi dijual kepada 1Malaysia Development Berhad pada RM60 bagi satu ka... lagi »

APA PUN PENYUDAHNYA, ISU TANAH FELDA TETAP UNTUNGKAN TUN M & PAKATAN HARAPAN

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
Semua pihak kini ternanti-nanti apakah kesudahannya berhubung isu tanah Felda yang dikatakan telah berpindah milik ke tangan pihak lain setelah Najib Razak mengarahkan siasatan serta-merta dan kemudian pihak polis menubuhkan pasukan petugas khas berkenaan dengannya. Apakah bekas Pengerusi Felda, Isa Samad akan ditahan sekali lagi setelah dalam kes pembelian hotel di London dahulu beliau sudah pun direman selama lima hari oleh SPRM? Selain Isa Samad, adakah pegawai-pegawai tinggi Felda turut akan ditahan dan direman? Bagaimana dengan pemilik syarikat yang memindahkan tanah Felda itu ... lagi »

PAS MAIN POLITIK, TIDAK ‘JUJUR DAN IKHLAS’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
DEMI agama dan kebenaran, saya ingin menyahut cabaran Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man yang menuding jari menyalahkan akhbar New Strait Times kerana memutarbelitkan kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang yang hanya pemimpin Melayu dan Islam boleh menjadi menteri di Malaysia. Tuan Ibrahim mengatakan tiada satu ayatpun di dalam kenyataan presiden PAS yang mahu Kabinet Melayu sahaja. Untuk menangkis penafian beliau itu marilah kita meneliti pernyataan presiden PAS itu secara “verbatim” seperti berikut : Dalam aspek politik, Islam tegas mewajibkan kepimpinan utama yang menjaga ... lagi »

Skandal Felda: Pemuda AMANAH, Anak gesa SPRM siasat Najib

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
Pemuda AMANAH dan Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) menggesa Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya turut menyiasat penglibatan Perdana Menteri, Datuk Sri Najib Razak dalam transaksi pindah milik tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur. Dalam kenyataan bersama hari ini, mereka berpendapat tindakan itu perlu dibuat memandangkan kebenaran pindah milik diberikan pihak Majlis Mesyuarat Kerja Tanah Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur yang berada di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM). [image: Isu tanah Felda: Pemuda AMANAH, Anak gesa SPRM siasat Najib]“Beranika... lagi »

Dulu Felda, sekarang ‘failed’ dah, kata Chef Wan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
[image: Dulu Felda, sekarang ‘failed’ dah, kata Chef Wan] Chef Wan sebelum ini juga pernah "mengusik" isu Felda menerusi akaun Instagramnya. ANAK Felda wajar kecewa terhadap apa yang berlaku ke atas agensi pembangunan tanah rancangan itu sejak akhir-akhir ini, kata chef selebriti Redzuawan Ismail atau lebih dikenali sebagai Chef Wan. Dalam satu tulisan di Instagram, dengan tajuk keras "Dulu Felda, sekarang 'failed' dah", chef terkenal itu berkata apa yang berlaku ke atas agensi itu menyebabkan kaum keluarga peneroka Felda kini hilang kepercayaan kepada pihak pengurusannya. "Beri s... lagi »

ISA SAMAD ‘PERSON OF INTEREST’ KES FELDA HILANG TANAH

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
KUALA LUMPUR – “Kehilangan” tanah Felda di sini bernilai lebih RM250 juta akan disiasat sebagai kes penipuan dan pemalsuan dokumen, kata polis. Timbalan ketua polis negara berkata pengerusi Felda waktu itu Tan Sri Isa Samad akan dipanggil untuk siasatan menjelang minggu depan, lapor *Star Online*. “Polis pasti mengambil keterangannya mengenai perkara ini,” kata Tan Sri Noor Rashid Ibrahim, yang menyifatkan Isa sebagai “person of interest”. “Kami akan menyiasat kes ini sebagai penipuan dan pemalsuan dokumen.” Istilah “person of interest” digunakan oleh pihak berkuasa, khususnya di Ame... lagi »

PRU14: Hampir 4 juta undi pos sebagai talian hayat UMNO@BN ?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 58 minit yang lalu
BELUM selesai kontroversi kemasukan pengundi pos di kerusi-kerusi sasaran menteri sebelum kem siap, kita kini dikejutkan dengan kenyataan media Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menetapkan kategori skim anggota keselamatan dan kesihatan sebagai pengundi pos pada Pilihan Raya Umum Ke-14. Semuanya memberi isyarat seolah-olah akan berlaku permainan kotor melibatkan SPR dalam PRU kali ini. Persoalannya, adakah mereka yang berdaftar sebagai anggota sukarelawan polis (PVR), seperti anggota Rela boleh dikategorikan sukarelawan polis layak mendaftar untuk undi pos? Begitu juga status polis bantu... lagi »

ANGGOTA KABINET BERAQIDAH ISLAM DARIPADA BANGSA YANG PALING BERPENGARUH- Hj Hadi

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 4 jam yang lalu
Hj Hadi kata, "Islam meletakkan mestilah ketua negara dan anggota kabinetnya yang beraqidah Islam daripada bangsa yang paling berpengaruh." Hj Hadi turut menegaskan bahawa, "Dalam aspek politik, Islam tegas mewajibkan kepimpinan utama yang menjaga dasar dan konsepnya daripada penganut Islam dan menerima bukan Islam dalam aspek kepakaran dan pengurusan, bukannya perkara dasar dan konsep. Maka Islam menerima kedudukan bukan Islam melalui pilihan raya atau konsep kerajaan teknokrat. "Para ulama Fiqh Politik Islam, di antaranya Al-Mawardi mengharuskan perlantikan bukan Islam dalam ja... lagi »

BN Bagi Petunjuk PRU14

Addin pada Addin - 4 jam yang lalu
*BN Bagi Petunjuk PRU14*. Barisan Nasional (BN) dijangka mengadakan mesyuarat khas Dewan Tertingginya pada Rabu depan bagi membincangkan persiapan menghadapi pilihan raya umum ke-14 (PRU14). Berita Harian menghubungi beberapa pemimpin parti komponen BN, termasuk di Sabah dan Sarawak yang mengesahkan mesyuarat itu dijadualkan pada 3 Januari ini dan dipengerusikan Datuk Seri Najib Razak. *BN Bagi Petunjuk PRU14*. Timbalan Presiden Gerakan, Datuk Dr Cheah Soon Hai dan sumber Parti Bersatu Sabah (PBS) mengesahkan mendapat jemputan ke mesyuarat khas itu, tetapi enggan mengulas lanjut. ... lagi »

Musuhi hanya kerana bukan Islam bercanggah ajaran Islam sebenar

kerengga pada KERENGGA - 6 jam yang lalu
ZIKRI ABDULLAH Umat Islam yang menganggap seseorang itu musuh hanya semata-mata kerana dia bukan Islam adalah bercanggah dengan ajaran Islam sebenar. Pengerusi panel syariah AMANAH Kelantan Ustaz Hj Hashim Mohd berkata, fahaman seperti itu berlawanan dengan apa yang dilakukan Rasulullah S.A.W sendiri. “Kita perlu ingat bahawa ketika Nabi diutus menjadi Rasul hanya beliau seorang diri

FAQ: Tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 7 jam yang lalu
[image: FAQ: Tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur] Bangunan Balai Felda berhampiran pembangunan Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) di Jalan Semarak, Kuala Lumpur. *1. Apakah yang berlaku?* KHAMIS lepas, akhbar pro kerajaan Berita Harian mendedahkan empat bidang tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur seluas lebih 66,000 meter persegi (710,418 kaki persegi) dipercayai bertukar hak milik selepas satu transaksi diragui pada 2015. Menurut laporan itu, Felda mungkin berisiko kehilangan hak ke atas tanah yang dianggarkan bernilai RM270 juta itu tanpa mendapat satu sen pun hasil ... lagi »

WALAUN BEBAL DAN BENGAP ABAIKAN NASIHAT AT-TANTAWI

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 7 jam yang lalu
*Fitnah ini lahir dari kebankrapan hujjah dan isu* Jelas sekali para walaun tidak mengambil iktibar dan enggan menjadikannya sebagai panduan. Para walaun semakin bebal dan bengap tidak tidak mahu ambil peduli dan mengabaikan nasihat berguna yang terkandung dalam 10 perkara tulisan Ketua Penerangan Pas Pusat, Nasrudin Hassan at-Tantawi yang disiarkan akhbar resmi parti itu, Harakah dan diberi judul *FITNAH MUTAWAATIR. < *klik Dalam perkara yang ke-10, Nasruddin menasihatkan dengan jelas * anggota jamaah Islam jangan sekali-kali pernah terjebak dalam kancah penyebaran fitnah, apata... lagi »

Bumi Melayu-Singapura dan Israel

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Saya telah menerangkan dengan jelas bahawa mewujudkan Israel di bumi Arab ialah projek kolonial. Sokongan warga dunia – anak semua bangsa, bangsa semua agama – terhadap perjuangan Palestin kerana ia satu perjuangan adil. Ini perjuangan antikolonial untuk mengambil kembali bumi dan tanah tanah air Palestin yang telah dijarah dan dijajah oleh kaum Zionis semenjak tahun 1948. Sejarah merakamkan pada 14 Mei 1948 Israel telah diwujudkan oleh kuasa imperialis Anglo-Amerika. Sebelum 1948 Israel tidak wujud. Bumi yang dipanggil Israel ini ialah Palestin. Bumi Palestin dihadiahkan kepada kaum... lagi »

MB Terengganu perlu jelaskan kejatuhan teruk harga saham TDM Berhad

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Pemuda AMANAH Negeri Terengganu mendesak kerajaan negeri Terengganu di bawah pimpinan Dato Seri Ahmad Razif Abdul Rahman memberi penjelasan segera terhadap kemerosotan harga saham TDM Berhad. [image: MB Terengganu perlu jelaskan kejatuhan teruk harga saham TDM Berhad]Menurut Exco Hal Ekonomi Pemuda AMANAH Terengganu, Ahmad Nadhir Yob, TDM berhad yang merupakan syarikat pelaburan milik kerajaan Negeri Terengganu telah mengalami kemerosotan harga saham sejak Februari lalu. “Pada 13.2,2017 harga saham TDM diniagakan pada 73 sen sesaham berbanding pada hari ini 26.12.2017 saham TDM dinia... lagi »

SPR mula dengar bantahan persempadanan semula di Selangor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
SELEPAS beberapa bulan tertangguh, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini akan menjalankan semula proses kontroversi persempadanan semula kawasan pilihan raya di Selangor, proses yang dikatakan isyarat paling jelas bilakah sebenarnya Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan diadakan. Perbicaraan awam yang pertama di Selangor akan diadakan bagi Parlimen Kelana Jaya petang ini, dan SPR dijadualkan mendengar bantahan daripada pengundi tentang cadangan sempadan baharu bagi kawasan itu. Pakatan Harapan (PH) dan badan pemantau pilihan raya mendakwa cadangan sempadan baharu atau persempadanan ... lagi »

Skandal Tanah Felda: Belum masa panggil Isa pula......

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Polis akan memanggil Tan Sri Mohd Isa Abdul Samad berhubung isu tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur apabila tiba masanya. Ketua Polis Negara, Tan Sri Mohamad Fuzi Harun berkata, setakat ini masih belum ada keperluan untuk mengambil keterangan bekas Pengerusi Felda itu. Beliau berkata, laporan polis sudah dibuat dan siasatan sedang berjalan. “Berdasarkan siasatan kita akan melihat adakah keperluan untuk memanggil beliau,” katanya kepada Sinar Harian, semalam. Media sebelum ini melaporkan Felda berisiko kehilangan hak ke atas tanah strategik di Jalan Semarak, di ibu kota, yang di... lagi »

TIDAK MAMPU BERHUJAH, DR ROZAIMI DISINDIR SEPERTI ANJING

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 11 jam yang lalu
Siapa sebenarnya anjing? Hj Hadi atau Rora?Dr Rozaimi Ramle berkata, " Dalam Islam nasihat dan teguran kepada kesilapan dan kesalahan itu adalah hak muslim. Ia diambil dari hadis Nabi sallallah alaih wasallam. Tapi bagi manusia ini, orang yang memberi teguran dikiaskan seperti hadas (kotor) dan anjing. "Adakah ini sikap pejuang Islam? Belum jadi kerajaan sudah begini sikap penyokongnya apabila pimpinannya dikritik. Fikirkanlah jika mereka berkuasa." Demikian reaksi Dr Rozaimi yang sebelum ini telah mengkritik Hj Hadi dan akibatnya beliau dikecam dengan menerima komen biadab dari... lagi »

Isu Felda boleh jejas BN

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 17 jam yang lalu
MOHAMAD NAUFAL MOHAMAD IDRIS 26 DISEMBER 2017 Shahrir *SHAH ALAM -* Isu pemindahan tanah hak milik Felda di Jalan Semarak perlu diberikan perhatian serius kerana sedikit sebanyak boleh mempengaruhi sokongan rakyat terhadap BN pada PRU akan datang. Penganalisis politik, Prof Madya Dr Jeniri Amir berkata, isu itu juga boleh mempengaruhi pola pengundian pada PRU14 kerana 54 kerusi Parlimen terletak di dalam kawasan tanah rancangan. Beliau berkata, sudah sampai masa Pengerusi Felda, Tan Sri Shahrir Abdul Samad melakukan tindakan pembersihan dan menyelesaikan isu-isu yang membabitkan ag... lagi »

PAS serang balik PPBM, nafi Hadi mahu kabinet ‘Melayu sahaja’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 23 jam yang lalu
Parti itu turut mencabar Pakatan Harapan menyatakan pendirian mereka mengenai negara diterajui pemimpin bukan Islam. [image: tuan-ibrahim_hadi-awang_600] PAS hari ini menafikan yang presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan hanya pemimpin Melayu dan beragama Islam yang boleh menjadi anggota jemaah kabinet di Malaysia. Sebaliknya Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata artikel Hadi diputar belit pihak media sehingga mendapat kritikan hebat beberapa pemimpin Pakatan Harapan (PH) dan parti komponen Barisan Nasional (BN). “Tiada satu ayat pun di dalam kenyataan... lagi »

Apa nak hairan dengan kenyataan Hadi....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
PENGGUNA media sosial tidak terkejut dengan kenyataan Presiden PAS Abdul Hadi Awang hanya pemimpin beragama Islam boleh menganggotai Kabinet sekiranya parti Islam itu jadi kerajaan. Rata-rata mereka berpendapat kenyataan itu sesuatu yang sememangnya mencerminkan sikap pemimpin PAS itu. Pengguna Facebook yang menggunakan nama Jason Kay dalam komennya menyindir kenyataan Hadi itu. "Terima kasih penganalisis. Tanpa mu (sic), kita tidak akan tahu," tulisnya dengan turut sama meletakkan tanda pagar #sarcasm. Seorang lagi pengguna Facebook dengan nama Kingsley Robson pula bertanya: "Baru pe... lagi »

Harakah runding lunas hutang lebih RM2 juta minggu depan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: Harakah runding lunas hutang lebih RM2 juta minggu depan] Hutang lidah rasmi PAS, Harakah sebanyak RM2.2 juta dengan pencetaknya itu diakui dan disahkan sendiri ketua pegawai eksekutifnya Zainal Abidin Kidam. PENGURUSAN akhbar Harakah, lidah rasmi PAS, mengaku menanggung hutang lebih RM2 juta kepada pencetaknya tetapi kesal isu perniagaan itu dipolitikkan sehingga tular di media sosial, kata ketua pegawai eksekutifnya, Zainal Abidin Kidam. “Memang betul hutang terkumpul Harakah kepada penerbit yang dimaksudkan ialah RM2.2 juta,” kata Zainal kepada The Malaysian Insight mene... lagi »

PKR kena berwaspada terima wakil rakyat PAS...

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Ketika PAS mengingatkan penyokongnya serta orang ramai mengenai bahaya fitnah, seorang bekas pemimpin parti itu pula menasihati PKR yang dilaporkan bersedia menerima wakil rakyat yang didakwa mahu mengubah wadah masing-masing. Menurut Hanipa Maidin PKR perlu berhati-hati jika ada wakil rakyat PAS yang menyatakan hasrat mahu menyertai parti berkenaan. Bekas pengerusi lanjah undang-undang PAS itu menjelaskan antara risiko yang perlu didepani PKR jika mengambil wakil rakyat terbabit ialah kemarahan pengundi. "Takut nanti ada pengundi yang rasa parti suci itu itu macam barah atau kudis b... lagi »

Cukai punca kos hidup naik di Selangor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Seorang pakar ekonomi politik berpendapat tindakan kerajaan negeri Selangor menaikkan cukai dan kos berkaitan hartanah, perumahan dan premis perniagaan mendorong kepada kenaikan kos sara hidup di negeri itu. Isham Jalil berkata apabila kos seumpama itu naik, ia memberi tekanan kepada sektor perniagaan dari segi kos menjalankan perniagaan yang akhirnya memberi kesan kepada pengguna. Lulusan University Harvard, Amerika Syarikat itu menarik perhatian bahawa sejak pembangkang mengambil alih pemerintahan kerajaan negeri Selangor pada 2008, hasil kerajaan negeri dilihat meningkat berdasarka... lagi »

Tindakan tergesa-gesa SPR susahkan pembantah

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Kerajaan negeri dakwa tindakan tergesa-gesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) memulakan pendengaran bagi mendengar bantahan persempadanan semula di Selangor bermula 27 Disember ini akan menyusahkan pembantah. Langkah itu dibuat susulan keputusan mahkamah rayuan membenarkan rayuan SPR meneruskan sesi pendengaran siasatan tempatan, Isnin lalu. Pengarah Komunikasi Strategik Pejabat Menteri Besar Selangor, Yin Shao Loong berkata, langkah terbaharu SPR itu menyukarkan pembantah hadir ke sesi pendengaran kerana tidak mengambil kira minggu terakhir Disember adalah musim cuti. Sedangkan katanya... lagi »

Kalau hendak keluar, keluarlah, Adun Pas Selangor ditempelak

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Naib Presiden Pas, Datuk Iskandar Abdul Samad berkata, terdapat pihak-pihak tertentu menempelak Adun Pas Selangor yang menurut dakwaannya difitnah akan keluar Pas dan menyertai PKR menjelang pilihan raya umum nanti, sehingga ada yang berkata hendak keluar, keluarlah. “Semoga Allah memberi kekuatan kapada Adun-Adun Pas Selangor yang teruk difitnah sejak akhir-akhir ini. Mereka dikatakan hendak keluar dari Pas dan menyertai PKR kerana sayangkan jawatan. “Saya lihat tidak ramai yang memberi sokongan kepada mereka ketika fitnah ini dilempar. Malah ada yang menempelak kalau hendak keluar,... lagi »

'Ditunda lagi, apa masalah sebenar Hospital Rembau?'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Pengerusi Pakatan Harapan Negeri Sembilan Aminuddin Harun mempersoalkan kelewatan pembinaan Hospital Rembau di negeri itu yang sepatutnya siap pada penghujung tahun ini tetapi ditunda sekali lagi. Beliau mengulas kenyataan Menteri Kesihatan Datuk Seri Dr S Subramaniam sebelum ini yang memaklumkan berlaku beberapa masalah dalam pembinaan hospital yang menelan belanja kira-kira RM104 juta itu. "Keadaan ini sudah tentu menimbulkan pelbagai tanggapan dan rakyat mahu tahu apa masalah sebenar yang menjadi kelewatan terhadap pembinaan hospital Rembau ini? "Walau apa alasan sekalipun yang di... lagi »

Dr Rozaimi Ramle Jawab Entah Apa-Apa Pas Marang

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - Sehari yang lalu
Berikut adalah jawapan Dr Rozaimi Ramle kepada PAS Marang terhadap kenyataan TGHH: Saya telah pun membaca respon terbaru yang disiarkan dalam Harakahdaily berkaitan teguran saya kepada kenyataan tidak tepat TGHH. Bagi sesiapa yang mahu mengikutinya boleh baca di sini Saya akan respon tulisan beliau seperti berikut: 1. Penulis memulakan artikelnya dengan sangkaan buruk beliau kepada saya. Kata penulis: "Pada asalnya, saya tak berminat nak mengulas kritikan RORA tersebut. Ia terlalu dangkal, tidak ilmiah, tidak objektif dan diselaputi kebencian berterusan RORA terhadap PAS dan... lagi »

PRU14: Hadi ‘rasis’ hadkan peranan menteri bukan Islam

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Rais Hussin membidas presiden PAS itu mengamalkan 'politik sempit' dan lebih Umno daripada Umno. [image: Rais Hussin_hadi awang] Seorang pemimpin PPBM membidas Datuk Seri Abdul Hadi Awang rasis, susulan cadangan presiden PAS itu orang bukan Islam hanya boleh memainkan peranan sebagai teknokrat dalam Kabinet, bukannya memegang jawatan penting sebagai pembuat keputusan. Datuk Rais Hussin yang mengetuai Biro Strategi dan Dasar PPBM berkata, Hadi mengamalkan “politik sempit” dan “lebih bersayap kanan daripada Umno”. “Islam benci rasisme dan Hadi lebih Umno daripada Umno,” katanya kepada F... lagi »

Situasi FELDA Terkini Oleh Sdr Mazlan Aliman

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Sekira hadapi masaalah dengan peranti adroid sila gunakan firefox - chrome - ie

Ponteng Mesyuarat: Ini Jawapan Hadi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Sekira hadapi masaalah dengan peranti adroid sila gunakan firefox - chrome - ie

PRU14: Hanya beragama Islam boleh jadi ahli kabinet, kata Presiden Pas

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, ketua negara dan anggota kabinetnya mestilah mereka yang beragama Islam. [image: Hanya beragama Islam boleh jadi ahli kabinet, kata Presiden Pas]Islam meletakkan mestilah ketua negara dan anggota kabinetnya yang beraqidah Islam daripada bangsa yang paling berpengaruh, tetapi pada masa sama, Islam memberi hak yang lebih banyak kepada penganut bukan Islam dalam aspek politik, ekonomi dan lain-lain urusan kehidupan, lebih daripada hak yang diberi oleh pendukung dan pejuang ideologi ciptaan manusia dan agama lain terhadap pihak yang ber... lagi »

Adun Pas Sertai PH : PKR dan Amanah perlu kekal pertahankan kerusi masing-masing

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - Sehari yang lalu
Oleh Ahmad Muslim Badawi Badawi Azmin bersama exco Pas Selangor Bagi aku, Pemimpin PAS yg nak terjun kepada PKR, 6 orang ker.. 10 orang ker..itu urusan PKR lah.. tapi kalau depa nak bertanding, bagi lah kerusi yg PKR ada.. kerusi yang dimenangi PAS pada PRU 13 adalah kerusi yg sepatut ditandingi Amanah.. Aku mintak pemimpin Amanah dan PH jangan masuk perangkap Azmin, sebab cerita dongeng adun PAS nak join PKR ni rencana sulit kartel Azmin bagi mengekal kerusi MB dan kuasa kartel mereka sendiri.. depa sedang ligat siang malam dok berfikir mcm mana Azmin harus kekal di kerusi MB.. sam... lagi »

PAS sudah jadi ultra konservatif

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
[image: PAS sudah jadi ultra konservatif, kata penganalisis] Presiden PAS Abdul Hadi Awang baru-baru ini berkata hanya orang Islam akan ada peranan sebagai pembuat dasar, termasuk jadi anggota kabinet, dalam sebuah kerajaan parti Islam itu. PAS sudah mula semakin jelas jadi sebuah parti ultra konservatif, kata penganalisis politik, selepas presidennya Abdul Hadi Awang membuat kenyataan hanya orang Islam akan ada peranan sebagai pembuat dasar, termasuk jadi anggota kabinet, dalam sebuah kerajaan parti Islam itu. Mereka berpendapat kenyataan Hadi itu dibuat untuk menarik undi Melayu ... lagi »

Gadai aset Felda adalah khianat kepada orang Melayu

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sehari yang lalu
TERAS Pengupayaan Melayu (Teras) amat kesal aset penting iaitu empat lot tanah milik Felda di jalan Semarak di Kuala Lumpur berpindah tangan kepada syarikat swasta yang disifat sebagai transaksi yang mencurigakan. Pendedahan kes tersebut hanya diketahui apabila media melaporkannya sedangkan ia berlaku pada 2015. Teras tidak boleh menerima kenyataan dari pihak yang diamanahkan untuk menjaga kepentingan bahawa kes ini hanya diketahui sekarang. Selama dua tahun pemindahan milik tanah tersebut diketahui oleh pihak pengurusan, kenapa sekarang baru hendak disiasat dan tapak itu mahu dikave... lagi »

Isu tanah Felda untuk alih perhatian skandal 1MDB

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
ISU tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur digunakan untuk melalaikan rakyat daripada skandal besar 1Malaysia Development Berhad (1MDB), kata bekas Pegawai Khas Isa Samad, Zahid Mat Arip. Zahid berkata, beliau yakin bekas bosnya di Felda, Isa akan dijadikan “kambing hitam” oleh Umno menjelang Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). “Isa Samad saya pasti seratus peratus akan didakwa sebelum PRU14 bagi melalaikan rakyat atas isu sebenar 1MDB, SRC di mana sejumlah besar duit masuk dalam akaun Perdana Menteri Najib Razak, dan isu samunan RM 2.6 billion dalam akaun Najib,” katanya yang kini ... lagi »

‘Orang kampung pun faham kenapa duit tidak pernah cukup’

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli menempelak pihak yang menganggap masyarakat Melayu terutama di kawasan luar bandar kononnya tidak peka dengan jenayah rasuah yang berleluasa sepanjang pentadbiran Najib Razak. Ahli Parlimen Pandan itu berkata, orang kampung juga tahu tentang masalah kewangan yang tenat dialami negara ini walaupun mengaut banyak hasil kutipan cukai barang dan perkhidmatan (GST) dan pelaksanaan cukai lain. “Kutip GST, cukai makin banyak tapi duit tidak pernah cukup. Najib tiap tahun gesa rakyat ikat perut. “Subsidi minyak dipotong, potong subsidi gula konon tidak baik kep... lagi »

Kembalikan hak peneroka, hentikan dasar lantik orang politik terajui Felda

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Syed Ibrahim Syed Noh menggesa supaya dasar melantik orang politik untuk menerajui Felda dihentikan. “Saya menuntut agar keadilan dan hak mutlak peneroka dikembalikan dan dasar melantik orang-orang politik yang tidak berkelayakan dalam badan induk Felda itu dihentikan. “Dengan itu, semoga kekayaan Felda dapat dimanfaat dan peneroka dapat dibebaskan daripada beban hutang yang tidak habis-habis,” kata beliau dalam kenyataan medianya pada 22 Disember lalu merujuk kepada pendedahan Berita Harian mengenai penjualan hartanah milik Felda di Jalan ... lagi »

Ada 'mafia' dalam Felda? sembang MT Umno....

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi mencadangkan kerajaan menyenarai hitam pemaju projek Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) jika enggan memberi kerjasama bagi membantu menyerahkan semula tanah Felda yang didakwa bertukar milik. Anggota Majlis tertinggi Umno itu juga menuntut supaya pemilik dan ahli lembaga pengarah dalam syarikat itu didedahkan. "Saya terkejut bagaimana syarikat pemaju yang diberi kuasa wakil penuh (PA) boleh memindahkan hak milik tanah kepada milik syarikat tanpa pengetahuan Felda. "Atau apakah wujud mafia dalam Felda yang turut bersubahat. Justeru Felda di bawah kepimpinan b... lagi »

Polis tunggu individu terbabit skandal tanah Felda pulang dari luar negara

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
POLIS akan memanggil beberapa individu yang disyaki mempunyai kaitan berhubung skandal pemindahan hak milik tanah Felda selepas mereka pulang dari luar negara, lapor Utusan Malaysia hari ini. Menurut Ketua Polis Negara, Mohamad Fuzi Harun berkata pihaknya sudah mengenal pasti beberapa individu yang mempunyai kaitan dengan skandal tanah Felda. “Kita sedang menyiasat perkara ini menerusi laporan polis yang dibuat. “Mengenai beberapa individu yang dipanggil saya tidak boleh dedahkan namun kita akan panggil sebaik saja pulang ke tanah air,” katanya kepada akhbar pro kerajaaan itu. Fuzi ... lagi »

PH: Sikap berkecuali PAS mula makan diri

kerengga pada KERENGGA - 2 hari yang lalu
Faiz Zainudin PETALING JAYA: Pakatan Harapan (PH) Terengganu berkata strategi “berkecuali” PAS di peringkat nasional dan negeri memakan diri kerana para penyokong mula semakin mempertikaikan sikap pimpinan PAS terhadap seteru lama, Umno. Pengerusi Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad berkata strategi berkecuali kepimpinan Hadi menyebabkan parti Islamis itu dilihat tidak konsisten dari segi

Berita Yang Tak Sanggup PAS Dengari..

Addin pada Addin - 2 hari yang lalu
*Berita Yang Tak Sanggup PAS Dengari*. Timbalan Ketua Wanita PKR Selangor, Dr Daroyah Alwi menyambut baik jika terdapat ADUN PAS di negeri ini yang ingin menyertai PKR. ADUN Sementa itu mengalu-alukan perkara itu memandangkan PKR seboleh-bolehnya mahu mengelak pertandingan tiga penjuru pada PRU14. *Berita Yang Tak Sanggup PAS Dengari*. Beliau berkata demikian ketika mengulas khabar angin mengatakan 10 ADUN PAS di Selangor dijangka menyertai PKR. PAS ramal lebih banyak 'benda pelik' keluar dari Mahathir “Memang semalam (kelmarin) Naib Presiden PAS, Datuk Iskandar Abdul Samad membe... lagi »

Episod atau babak lucu Isu FELDA!!!

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 2 hari yang lalu
Oleh Peguam PAS - Dulu TAPAK projek pembangunan Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) di Jalan Semarak, Kuala Lumpur. - Foto Zunnur Al Shafiq 1. Isu pertukaran hakmilik hartanah Felda di Jalan Semarak, KL yg dikhabarkan bernilai RM270 juta sedang hangat dibincangkan sekarang. 2. Yang terkini, kita diberitahu pihak polis dikatakan akan mengambil kenyataan dari mantan Pengerusi Felda setelah beliau kembali ke tanahair dari luar negara. Utk rekod, pihak Felda telah, sebelum ini, membuat laporan polis. 3. Antara perkara yg menggelikan hati saya bila membaca laporan media kes ini adala... lagi »

Isa Samad nafi elak media kerana skandal tanah Felda

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Bekas pengerusi Felda itu berkata, beliau sibuk menghadiri beberapa program di Negeri Sembilan. [image: isa-samad-felda2]Bekas pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad menafikan beliau cuba mengelakkan wartawan yang mahu mendapatkan komennya berhubung isu pemindahan hak milik tanah di Jalan Semarak, Kuala Lumpur. Beliau memberitahu NST Online beliau mempunyai jadual padat untuk menghadiri beberapa program di Jempol, Seremban dan Port Dickson sejak beberapa hari lalu. “Siapa kata saya larikan diri? Saya sibuk dengan pelbagai program,” katanya ketika menghadiri kempen Hari Pahlawan Teluk Kema... lagi »

BONGKAR !! Hadi Jumpa Ku Li 5 Kali Calonkan Jadi PM

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 2 hari yang lalu
Hj Hadi yang baru-baru ini membuat kenyataan *"Lantik Calon PM awal bercanggah adab ajaran Islam" *terkantoi apabila Setia Usaha parti Keadilan, Saifuddin Nasution mendedahkan bahawa Hj Hadi sendiri pernah menamakan Tengku Razaleigh sebagai calon Perdana Menteri jika Pakatan Rakyat menang PRU 13 dulu. Dakwaan Saifuddin ini turut diakui sendiri oleh bekas Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali bahawa Tengku Razaleigh Hamzah pernah menerima tawaran PAS sebelum pilihan raya umum ke-13 untuk menjadi perdana menteri jika Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya. ~ sumber Kenapa pada wa... lagi »

Isa Samad hadir mesyuarat khas Umno Telok Kemang..tapi ada pihak tak boleh kesan..!!!

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
21 [image: Isa Samad hadir mesyuarat khas Umno Telok Kemang] Mohd Isa (dua, kanan) di mesyuarat Umno Bahagian Telok Kemang yang dimuat naik ke facebook oleh salah seorang jawatankuasanya. PORT DICKSON - Ketua Umno Bahagian Telok Kemang, Tan Sri Isa Samad dipercayai baru selesai mempengerusikan mesyuarat khas Umno Bahagian Telok Kemang di sebuah hotel yang berlangsung jam 4 petang tadi. Terdahulu, dalam laporan Sinar Harian, polis akan memanggil beberapa individu terlibat sebaik pulang ke tanah air termasuk Mohd Isa selaku bekas Pengerusi Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) un... lagi »

Pasai apa lebai Hadi tak mai himpunan solidariti...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 2 hari yang lalu
*Himpunan solidariti menyelamatkan Palestin yang diadakan di perkarangan masjid Putrajaya semalam akan jadi selonggok lagi kenangan yang berlalu seperti himpunan-himpunan seumpamanya sebelum ini. Ia akan menjadi kenangan serta lambang kepada dunia yang rakyat negara ini juga peduli dengan permasalahan dan nasib bumi Palestin yang merana sudah setengah abad itu.* *Tidak lebih dan tidak kurang, itulah natijahnya. Malaysia sebagai sebuah negara kecil sedang membangun dan pembangunannya ditempangkan oleh kleptokrasi, tidak dapat bertindak lebih daripada itu. Kita sebagai si pipit atau... lagi »

'Jangan kelirukan rakyat kerugian Bank Negara bawah Najib'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 hari yang lalu
Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kerajaan cuba mengelirukan rakyat berkenaan isu kerugian rizab luar Bank Negara kira-kira RM161 bilion antara 2013 hingga 2015. Bekas perdana menteri itu mengulas kenyataan Menteri Kewangan II Datuk Seri Johari Abdul Gani yang menyatakan kerugian disebabkan aliran keluar dana asing, bukannya kerana kegiatan pertukaran mata wang asing. Dalam kenyataan di blognya hari ini, Mahathir mendakwa kerugian itu kerana Bank Negara menjual rizab mata wang asingnya untuk meningkatkan nilai ringgit, yang menurun ketika itu ekoran kemerosotan keyakinan pasaran. "... lagi »

ISU FELDA : PAS GELEWAK DEPAN PINTU GOL

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 2 hari yang lalu
Setelah media mendedahkan Felda dikatakan kehilangan tiga bidang tanah bernilai lebih RM250 juta di Jalan Semarak kepada pihak lain, tiba-tiba Pas cuba berlagak menjadi jagoan isu Felda : 1) Timbalan Pesuruhjaya PAS Pahang, Ustaz Yohanis Ahmad Aneq berkata, beliau terkejut dengan apa yang berlaku. Kebimbangan PAS terhadap salah urus tadbir Felda menjadi kenyataan sekarang apabila media melaporkan agensi pembangunan tanah itu kehilangan hak ke atas sebidang tanah di Jalan Semerak, Kuala Lumpur. ~ SUMBER 2) Harakah edisi terbaru memfokus kepada isu Felda di muka depan akhbar terseb... lagi »

TANAH FELDA HILANG: TAN SRI ISA SAMAD DAH BALIK MALAYSIA,POLIS MASIH TUNGGU ISA SAMAD BALIK MALAYSIA.

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
1. Saya terkejut apabila membaca kenyataan Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Noor Rashid Ibrahim yang menyatakan Polis akan siasat isu kehilangan tanah FELDA dan akan panggil Tan Sri Isa apabila Isa Samad tiba di tanahair dari luar negara dengan menjelaskan bahawa Isa Samad masih di luar nagara ,kata Tmbalan KPN pada Sabtu 23 Dis 2017 selepas merasmikan Program Kayuhan Amal Anjuran Polis Diraja Malaysia (PDRM) di Queensbay, Bayan Baru Pulau Pinang. 2. Berikutan dari kenyataan Timbalan KPN itu,ada dua perkara yang pelik yang tidak sepatutnya keluar dari mulut pegawai tertinggi PDR... lagi »

Jikalau Lah Najib Macam Ni..

Addin pada Addin - 3 hari yang lalu
Di republik ini tiada yang kebal undang-undang termasuk presiden. Rabu lalu, dua kenderaan dalam konvoi Presiden Singapura Halimah Yacob hampir disaman oleh pihak berkuasa semasa menunggu di garisan kuning berkembar di Prinsep Street. Satu foto yang menunjukkan pegawai Pihak Berkuasa Pengangkutan Darat (LTA) bercakap dengan seorang pemandu Mercedes putih bernombor pendaftaran SEP1, tular menerusi media sosial sejak Rabu. SEP1 merupakan nombor pendaftaran eksklusif kenderaan ketua negara Singapura dan SEP adalah singkatan ‘Singapore Elected President’ (Presiden Dipilih Singapura). ... lagi »

'Kisah Bani Amir bukan soal calonkan pemimpin'

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 3 hari yang lalu
Oleh Dr Rozaimi Ramli Saya membaca kenyataan seorang ilmuan merangkap presiden sebuah parti di Malaysia yang seolah-olah membayangkan bahawa meletakkan calon perdana menteri dan kabinet bayangan bercanggah dengan adab Islam. Antara dalil yang beliau gunakan ialah kisah Bani Amir. Saya terpanggil untuk memberikan sedikit komentar atas artikel beliau ini. Berikut komentar saya; Penulis membuka bicara tentang politik Islam dengan sangat baik dan berjaya menunjukkan keanjalan sistem politik Islam. Hadis yang bermaksud "pemimpin dari Quraisy" tidak difahami secara literal tetapi b... lagi »

Usah kaitkan PM dalam isu Felda

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 hari yang lalu
NORHASPIDA YATIM 24 DISEMBER 2017 Mohd Sabri (tengah) menyampaikan sumbangan keperluan sekolah kepada seorang penerima sempena Program Ceria Kembali Ke Sekolah di Dewan Kompleks Belia dan Sukan Negeri Terengganu, di sini, semalam. *KUALA TERENGGANU – *Pembangkang diminta tidak mengaitkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam isu aset tanah Felda di Jalan Semarak, Kuala Lumpur yang bertukar milik sebagaimana didedahkan pengerusinya, Khamis lalu. Ketua Umno Bahagian Kuala Terengganu, Datuk Mohd Sabri Alwi berkata, isu besar itu wajar disiasat dan perlu diselesaikan tanpa g... lagi »

'Kenyataan Hadi mengenai calon PM untuk hiburkan Najib'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
Kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang bahawa menamakan bakal perdana menteri bercanggah dengan adab Islam adalah kenyataan songsang dan mundur ke belakang, kata Pengarah Syariah Parti Amanah Negara (AMANAH), Zolkharnain Abidin. Beliau berkata kenyataan itu sekadar bertujuan "menghiburkan" Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak serta memberi nafas kepada Umno dalam suasana bahang Pilihan Raya Umum Ke-14 semakin dekat. "Najib tentu senang hati sekali dengan kenyataan Abdul Hadi itu, seolah-olah hanya dia yang layak kekal sebagai PM, dan kedudukan dia sebagai PM menepati ad... lagi »

ISA SAMAD "KAMBING-HITAM" PRU 14?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
Berdasarkan respon beberapa pihak dalam UMNO berhubung isu tanah Felda di Jalan Semarak yang telah berpindah tangan kepada sebuah syarikat swasta, termasuk kenyataan Najib Razak sendiri yang mengarahkan siasatan serta-merta serta tindakan akan diambil hasil daripada siasatan itu, kedudukan bekas Pengerusi Felda, Isa Samad dilihat tidak lagi selamat. Hampir dalam semua yang kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin UMNO dan kerajaan, tidak terkecuali dalam sidang akhbar oleh Pengerusi Felda sekarang, Shahrir Samad dan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Razali Ibrahim berkait... lagi »

UMNO SUDAH HILANG STATUS PEMBELA MELAYU, MENYOKONG UMNO SAMA SEPERTI MAHU MELAYU KEKAL DIMISKINKAN

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hari yang lalu
Baru-baru ini kita dikejutkan dengan berita tanah milik Felda di Jalan Semarak yang dibangunkan untuk pembinaan Kuala Lumpur Vertical City telah berpindah milik kepada syarikat yang membangunkan projek tersebut tanpa pengetahuan dan tanpa dibayar walau sesen wang kepada agensi tersebut. Ia berikutan Felda telah memberikan "power of attorney" atau surat kuasa penuh kepada syarikat tersebut atas alasan kononnya untuk memudahkan mereka mencagarkan bagi mendapatkan pinjaman bank, tetapi syarikat itu telah memindahkannya kepada diri mereka sendiri. Dengan pindah-milik itu, tanah Fel... lagi »

CALON PM: HADI PERLU KONSISTEN BERPOLITIK- WAN JI

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hari yang lalu
[image: Calon PM: Hadi perlu konsisten berpolitik- Wan Ji] Calon PM: Hadi perlu konsisten berpolitik- Wan Ji Posted By: Pentadbiron: December 24, 2017 Print Email Presiden PAS Abdul Hadi Awang menjadi tidak konsisten dalam politik dan amalan Islamnya, kata pegawai kerajaan Pulau Pinang ketika persaingan antara dua pakatan pembangkang semakin memuncak. Wan Ji Wan Hussin, yang merupakan pegawai penerangan kerajaan Pulau Pinang, mengkritik Hadi mengenai pandangannya yang tidak konsisten berhubung calon perdana menteri. Hadi pada mulanya menuduh penasihat DAP Lim Kit Siang mahu jadi perd... lagi »

TENTUKAN CALON PM TIDAK ISLAMIK: PAKAR HADIS TOLAK

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 3 hari yang lalu
[image: Tentukan calon PM tidak Islamik: Pakar hadis tolak] Tentukan calon PM tidak Islamik: Pakar hadis tolak Posted By: Redzuanon: December 24, 2017 Print Email ULASAN: Saya membaca kenyataan seorang ilmuan merangkap presiden sebuah parti di Malaysia yang seolah-olah membayangkan bahawa meletakkan calon perdana menteri dan kabinet bayangan bercanggah dengan adab Islam. Antara dalil yang beliau gunakan ialah kisah Bani Amir. Saya terpanggil untuk memberikan sedikit komentar atas artikel beliau ini. Berikut komentar saya; Penulis membuka bicara tentang politik Islam dengan sangat bai... lagi »

BONGKAR!!! Ustaz Hadi Jumpa Ku Li 5 Kali Calonkan Jadi PM, Kini Lain ~Dato Saifuddin Nasution~

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
Sekira hadapi masaalah dengan peranti adroid sila gunakan firefox - chrome - ie

Berita Ini Cukup Memalukan Umno

Addin pada Addin - 3 hari yang lalu
*Berita Ini Cukup Memalukan Umno*. Speaker Dewan Rakyat Pandikar Amin Mulia gagal untuk hadir pada debat umum di Kuching berhubung Perjanjian Malaysia 1963 (MA63) dengan presiden Parti Reformasi Negeri Sarawak (Star) Lina Soo. Pandikar, dalam satu surat yang difakskan kepada Soo semalam berkata, beliau tidak dapat hadir untuk sesi debat berkenaan kerana cabaran debat beliau "ditujukan secara spesifik kepada pemimpin Sabah". *Berita Ini Cukup Memalukan Umno*. Beliau mencabar Ketua Menteri Sabah Abang Johari Openg berhubung perbezaan pendapat dalam MA63. "Saya sangat kecewa," kata ... lagi »

Isa dah pindah

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 hari yang lalu
Raja Noraina Raja Rahim *rnoraina@hmetro.com.my* Kediaman bekas Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Abdul Samad dipercayai tidak diduduki hampir dua tahun di Taman Lavender Heights, Senawang. *FOTO Hazreen Mohamad* *USAHA* mendapatkan bekas Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad di kediamannya di Senawang, Seremban, gagal apabila beliau dikatakan tidak lagi menghuni kediaman itu. Kehadiran wartawan di kediaman itu adalah bagi mendapatkan penjelasan mengenai isu pindah milik tanah FELDA di Jalan Semarak, Kuala Lumpur. Tinjauan di rumah yang pernah didiami beliau dan isteri, Puan Sri Bibi Sharl... lagi »

Hadi tak boleh sesuka hati dalam beragama, perlu konsisten

kerengga pada KERENGGA - 3 hari yang lalu
SEBELUM Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) lalu, Presiden PAS Hadi Awang antara yang terawal mencalonkan Tengku Razaleigh Hamzah sebagai calon perdana menteri (PM). Semasa isu peralihan jawatan menteri besar (MB) Selangor, PAS sendiri antara terawal mencalonkan MB dari PAS, walaupun secara konsensus, PAS sendiri bersetuju bahawa calon MB Selangor dari PKR. Namun kali ini, haji Hadi pula

UMNO Guna Bangsa, PAS Guna Agama

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
Sekira hadapi masaalah dengan peranti adroid sila gunakan firefox - chrome - ie

Iskandar nafi sertai PKR, ingin terus bersama Pas tawan Selangor

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
Naib Presiden Pas, Datuk Iskandar A Samad berkata, laporan media bahawa beberapa orang Ahli Dewan Negeri serta pimpinan Pas Selangor akan menyertai PKR adalah tidak benar. “Pada saya ia adalah satu khabar angin yang sengaja dicipta untuk mengganggu persiapan Pas Selangor menghadapi pilihan raya umum yang dijangka kurang tiga bulan daripada sekarang. [image: Iskandar nafi sertai PKR, ingin terus bersama Pas tawan Selangor]“Ia juga adalah bertujuan untuk mewujudkan kegusaran di kalangan ahli-ahli agar mereka hilang tumpuan. “Saya telah bercakap dengan Ahli Dewan Negeri Pas Selangor dan... lagi »

PRU14: PAS kemuka 10% calon bukan Islam di Pahang

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
PAS Pahang yakin menawan kawasan majoriti Melayu walau tanpa kerjasama dengan pembangkang lain. [image: Rosli-Abdul-Jabar-pas-pahang]TEMERLOH: PAS akan meletakkan 10% calon bukan Islam untuk bertanding di kerusi parlimen pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, kata Pesuruhjaya PAS Pahang, Rosli Abdul Jabar. Menurutnya, calon akan dipilih dari kalangan Dewan Himpunan Penyokong PAS. “Untuk peringkat DUN (Dewan Undangan Negeri) pula, bergantung pada keadaan semasa,” katanya selepas Mesyuarat PAS Pahang di di sini. Beliau berkata PAS Pahang juga memutuskan untuk bertanding di sekurang-ku... lagi »

SIKAP HADI BERBAHAYA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 3 hari yang lalu
PAS terutama presidennya dinasihat supaya melihat politik sebagai alat untuk memberikan kebaikan kepada rakyat secara menyeluruh berbanding mempergunakan wahyu untuk memberi kekuatan kepada BN. Pegawai Penerangan di Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang Wan Ji Wan Hussin berkata berdasarkan kenyataan dikeluarkan Datuk Seri Abdul Hadi Awang dari semasa ke semasa jelas tiada ketekalan mengamalkan agama pada presiden PAS berkenaan. “Sikap Abdul Hadi ini – dari satu sudut – amat bahaya dan mampu mengelirukan beliau sendiri,” katanya dalam satu kenyataan hari ini. Wan Ji yang juga bekas an... lagi »

PAS 100% yakin adun, pimpinan Selangor tidak akan sertai PKR

kerengga pada KERENGGA - 3 hari yang lalu
Faiz Zainudin PETALING JAYA: PAS yakin dengan kesetiaan semua wakil rakyat dan pemimpinnya di Selangor yang tidak mudah melatah, apatah lagi melompat ke parti lain termasuk PKR, kata Datuk Iskandar Abdul Samad. Naib presiden PAS itu berkata, dakwaan ada pemimpin dan adun PAS Selangor akan menyertai PKR sekadar khabar angin yang sengaja digembar-gemburkan pihak lawan terdesak untuk mendapat

PAS kemuka 10% calon bukan Islam di Pahang

Mohd Sulaiman pada Wak Labu Farm - 3 hari yang lalu
Bernama December 23, 2017 PAS Pahang yakin menawan kawasan majoriti Melayu walau tanpa kerjasama dengan pembangkang lain. *TEMERLOH:* PAS akan meletakkan 10% calon bukan Islam untuk bertanding di kerusi parlimen pada pilihan raya umum (PRU) akan datang, kata Pesuruhjaya PAS Pahang, Rosli Abdul Jabar. Menurutnya, calon akan dipilih dari kalangan Dewan Himpunan Penyokong PAS. “Untuk peringkat DUN (Dewan Undangan Negeri) pula, bergantung pada keadaan semasa,” katanya selepas Mesyuarat PAS Pahang di di sini. Beliau berkata PAS Pahang juga memutuskan untuk bertanding di sekurang-kura... lagi »
*

Tiada ulasan: