Khamis, 28 Disember 2017

6805. ECRL dan EDRA, sebaagai contoh depan mata telah berjaya menyediakan peluang pekerjaan.

ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ


Allah berfirman yang bermaksud; “Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” (QS: Al Imran 3:185)

ماشاءالله



سبحان الله



الله اکبر

Bismillahi Walhamdulillah. Tazkirah: Muhasabah diri sendiri untuk Allah dan kerana Allah. Ada kalangan rakyat/pengundi Malaysia, sekarang berpendirian umno yang perlukan rakyat/pengundi dan bukan rakyat/pengundi yang perlukan umno. - Dasar-dasar membandingkan negara ini dengan negara lain yang buat Malaysia di atas, sudah ketinggalan zaman. - Hal mengungkit jasa, lagi membuat sebahagian rakyat/pengundi meluat mendengarnya. Sebab di sebalik ungkitan itu sebenarnya Allah tunjukkan aib seseorang dan itulah pemuka-pemuka palsu dan pendusta. Tangan kanan bersedekah, jangan sampai tangan kiri tahu. - Menakut-nakutkan juga modal zaman berzaman dan menjadi ulang tayang di setiap PRU bagi sesetengah rakyat/pengundi. Apa lagi menimbulkan soal perkauman dan rasis. Rakyat/pengundi tahu mengapa penjajah british membawa masuk pendatang yang akhirnya menjadi rakyat negara ini tanpa syarat. Walau pun alasan jelas sebagai buruh ladang dan buruh lombong bijih timah. Di sebalik tabir ialah memecahkan domenasi majoriti Umat Muhammad beragama Islam di Tanah Melayu. Disamping menjadi langkah-langkah tersorok seperti Singapura yang menjadi bola yahudi di Nusantara dewasa ini. - Konsep ketuanan Melayu adalah jalan tanpa sedar yang sebenarnya cucukan jarum halus yang paling brutal demi menjauhkan diri kita dari TUAN kita yang sebenar iaitu Allah Subhanahuwatalla. - Sedar atau tidak hala tuju Melayu yang sepatutnya Islam Melayu dan bukannya Melayu Islam yang sekarang terpecah-pecah menjadi Melayu Bangsawan (Tidak boleh ditegur dan mempergunakan Melayu Bawahan), Melayu Bawahan (pendokong tegar Melayu Bangsawan), Melayu Yahudi dan Melayu Murtad. - Mahu lihat parti yang diberi amanah sebagai pemerintah itu amanah dan teguh atau tidak, lihat sahaja muka jalan raya utama di hadapan mata masing-masing. Selesa? Alahmdulillah dan sokonglah, asalkan tidak membawa rebah. Melambung-lambung? Alhamdulillah - berubahlah. - Mengapa sesebuah negara mendapat pemimpin yang bagus? Sebab rakyat jelata dekat dengan Allah. Selagi rakyat berbahasa kesat dan tidak mengamal perintah dan larangan Allalh, serupa itulah Allah hadiahi kita individu yang menjadi pemimpin kita. Jangan putus Solat dan berdoa untuk Allah dan kerana Allah. Astaghfirullahalazim. Aamiin Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim.

KOMUNIS: SELEPAS CHINA, CHINA DAN SEKALI LAGI CHINA JUGA....
Rakyat Msia yang waras tersangat menyokong segala langkah2 proaktuif yang telah, sedang dan akan dilaksanakan oleh pentadbiran DSNR untuk sentiasa memastikan pertumbuhan wkonomi negara terus rancak dan berdaya saing lagi maju.

Dengan kemasukan pelabur2 dari Tanah besar china utk melabur denagn berskala besar di Msia pastinya akan memberi impak yang sangat positif untuk negara. 

Tengok saja lah ECRL dan EDRA, sebaagai contoh depan mata telah berjaya menyediakan peluang pekerjaan yg cukup banyak dalam pelbagai bidang kpd rakyat Msia. 

Di samping itu, pemindahan teknologi dalam berbagai bidang teknikal spt kejuruteraan otomotif melalui Sykt Geely yg telah mengambil alih PROTON yang sarat dgn masaalah tu. 

Pastinya pROTON yg direbrandingkan akan berjaya menembusi pasaran rantau ini dan dunia. 

Begitu juga taman industri di pahang tu akam mampu menjana pulangan ekonomi yang besar utk rakyat Pahang dan negaar amnya. 

Begitu penaiktarafan pelabuhan kuantan dan juga pelabuhan air dalam di Melaka aakn menggalakkan urus niaga ekonomi pada skala besar2an yang tidak terfikir jika dibandingkan dgn era TDM. 

Ini dah tentu akan mencanakkan lagi pertumbuhan ekonomi Msia di samping menjana peningkatan pendapatan kpd petugas2 yg terlibat dalam sektor tersebut. 

Bukan kah ini semua petunjuk2 positif bahawa Msia masih menjadi pilihan para pelabur luar yg tertarik dgn pelbagai dasar dan insentif yg disediakan oleh kerajaan dengan jayanya. 

Pengambil alihan Geely ke atas Proton telah menyelamatkan Msia dari terpaksa menanggung kerugian besar berbillion2 RM setiap setahun kerana ketidakupayaan dan salahurus oleh pengerusinya yang lama iaitu TDM. 

Nampak gayanya kehadiran pelabur2 dari China itu merupakan satu rahmat 

...a belessing in disguise utk seluruh rakyat Msia dalam mengharungi masa2 yg penuh cabaran ini !

Yahoo!! Ching Peng dan pengikut2nya akhirnya berjaya meresap idelogi komunis ke Malaysia. Syabas UMNO semua... Syabas!!! 
Felda dekat di hati najib
Apakata rakyat gadai semah badak untuk tebus segala yang sudah digadai, bininya pok jib marah kot?. Haramjadah kepala bapak dia kalau x setuju. Apa kata puak punaisehat pasesat tunggang agama? Apa kata puak umngok jamban tungang bangsa?
allhurabi


wabillahi

autahi

SEMUA INI KERJA DUTA KHAS MALAYSIA KE CHINA BEKAS PRESIDEN MCA

boleh tak saya mencarut mcm anon anon di atas?

BABI MCA BN KOMUNIS
Selagi bee-end dok atas its never-end story. 31 jota rakyat malaysia kena tipu dan ditipu lagi dan lagi...
Nak tanya sapa yang jadi pembelot pada bangsa, agama dan negara???

Melayu muslim dalam umno?

Agamawan dalam umno?

Apalagi yang tinggal pada melayu muslim yang bangsa dah bangsat, agama dilacurkan dan negara di lelong demi sepasang suami isteri yang bermaharajalela
Ana nombor 3. China komunis tkpemeteka bukan harbi. Cina dap tk boleh sebab mereka harbi...kata macai amno disambut takbir oleh walaun!!
jangan percaya kalau ada yg kata


NAJIB BAKAL MAHARAJA CHINA DGN GELARAN MAHARAJA MALAPUTONG KANAPIT DATO SERI NAJIB ABDUL RAZAK

YG MANA KEDUDUKAN MAHARAJA CHINA INI LEBIH TINGGI DARI DYM YDP AGONG DAN KEKAL BERWARIS

INI SEMUA CERITA DONGENG UTK AIBKAN NAJIB YG MAHA SUCI.

UTK APA NAJIB JADI MAHARAJA CHINA DI MALAYSIA SEDANGKAN JAWATAN P.M LEBIH BERKUASA.

APA PERANAN MAHARAJA ITU NANTI DI SISI PERLEMBAGAAN MALAYSIA

MALAYSIA TIDAK AKAN JADI WILAYAH KE 63 CHINA SELAGI PANGLIMA BUGIS PEGANG KUASA P.M !!!!

Biar lah apa pun kerajaan nak buat. Bukan ambik duit kau pun nak bayar utang2 tu !

20.57

Manusia macam kamu lah bergelar melayu dah dibNgsatkan najib, agama mu dilacurkan, negara mu twrus dilelong sikit demi sedikit.

Tapi teroekik terlolong pemnela bangsa, agama dan negara....

Melayu apa kamu ini....

Dia tak ambik dgn seluk poket kau tapi dia ambik dgn kenakan pelbagai cukai. Cthnya GST, tarik subsidi. Takkan tu pun kau tak boleh fikir?


Lepas ni adakah melayu sedar akan kehilangan lagi harta tanahair Akan dijawap sebahagian besar melayu, tiada apa apa yg dikuatirkan 
selagi melayu memerintah Melayu akan selamat Yg pasti melayu saya sudah biasa mendengar jawapan itu

Bukan senang nak menyedarkan melayu 

Lampu merah.

FUYOOOINKKKK...

ASAL BERITA DARI SINGAPORK DEPA PASTI LAYAN
PUSAT PENSABOTAJ EKONOMI & FITNAH NEGARA
INI KALI SPORK 'LKY' CELAKA PERLU DIGANYANG
TERLALU LAMA SUPER KIASU NI YAHUDI TALI JDI BARUTNYA.......

BARUA BARUA DAP@SINGAPORK LEE KWAN YEW CELAKA SUPER KIASU SUPER KRONI.. SUPER RASIS PALING KORUP MEROMPAK KEKAYAAN SINGAPORK SECARA SISTEMATIK UTK ANAK BERANAK.. ISTERI (KES TEMASIK RUGI RATUS BILLION 2 KALI OLEH ISTERI PUKIMAK PERDANA MENTERI SINGAPORK) KRONI.. SEPUPU SEPEPET BABI LEE KWAN YEW..

FITNAH DAN BARUA BATU APO KERAJAAN SPORK.. STREET TIMES PUSAT FITNAH NEGARA INI PERLU DILAWAN HABIS2AN..... INI KALI LAH...

BERAMBOSSSSSSS.... SINGAPORK PRU KAMI TUNGGU ... RAKYAT MELAYU SINGAPURA... INDIA SINGAPURA.... CINA REMAJA SINGAPURA SPT YOUNG BRAVEHART AMOS LEE RAMAI DI SPORK.. PENDAM RASA DAN PERASAAN DI TINDAS OLEH KELUARGA DAN KRONI LEE KWAN YEW PALING CELAKA RASIS. .. PALING CELAKA KRONI NYA

INI KALI LAH.... RAKYA SINGAPURA PRU KALI INI BANGKIT HAPUSKAN PENJAJAHAN MINDA... EKONOMI OLEH KUARGA LEE KWAN YEW CELAKA INI..

LEE KWAN YEW DAH MAMPOS.... INI KALI LAH


..." UBAH.....!!!"

Thursday, 28 December 2017


SELEPAS CHINA, CHINA DAN SEKALI LAGI CHINA JUGA....

 Menurut laporan sebuah akhbar Singapura, pelupusan aset 1MDB kepada sebuah syarikat China telah membantu mengumpul dana untuk membayar hutang syarikat pelaburan itu yang berjumlah AS$602.7 juta kepada IPIC yang perlu dijelaskan sebelum hujung tahun ini.

Bagi tujuan itu, 1MDB dikatakan menjual instrumen kewangan dan kepentingan dalam dua entiti yang menguasai tanah di Pelabuhan Kelang dan Pulau Pinang kepada syarikat China tersebut.

Sebetulnya saya sudah menulis mengenai perkara ini dalam posting bertajuk "BERITA MENARIK YANG TIDAK MENARIK" pada 21 Disember lalu sebaik dilaporkan 1MDB telah menjelaskan hutangnya kepada IPIC lebih awal daripada tarikh 31 Disember sebagaimana yang ditetapkan.

Ditulis dalam posting tersebut bahawa dengan lengkapnya pembayaran oleh 1MDB kepada IPIC itu, bermakna secara rasminya lenyap dan lupuslah wang yang tersalah bayar kepada syarikat Aabar palsu sebelum ini.

Dengan itu, ia sekaligus adalah berita sedih buat kita semua kerana duit yang tersalah bayar itu akan kekal hilang buat selama-lamanya.
Selain itu, dengan adanya bantuan daripada syarikat China kali ini, setelah bayaran pada Julai lalu tertangguh selama sebulan dan kemudian dikenakan bayaran tambahan AS$50 juta, secara tidak langsung memungkinkan penguasaan negara itu pada skala yang lebih besar dalam prospek ekonomi negara selepas ini.

Posting penuh tulisan berkenaan boleh dibaca di sini - http://shahbudindotcom.blogspot.my/2017/12/berita-menarik-yang-tidak-menarik.html

Apa yang nyata juga, dengan sekali lagi mendapat bantuan daripada China, setelah sebelum ini Edra Energy dan Bandar Malaysia turut dijual kepada China, bermakna pergantungan dan hutang budi 1MDB kepada China jadi semakin membesar.

Apakah China SeChina-Chinanya akan terus menguasai negara kita sekiranya Najib, UMNO dan BN terus berkuasa? (ShahbudinHusin 28/12/2017).

Sumber: 
http://shahbudindotcom.blogspot.my/2017/12/selepas-china-china-dan-sekali-lagi.html

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan
Silakan Klik untuk membacanya:

    1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
    2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
    3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
    4. Surat An Nisa' (Wanita)
    5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
    6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
    7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
    8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
    9. Surat At Taubah (Pengampunan)
    10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
    11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
    12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
    13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
    14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
    15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
    16. Surat An Nahl (Lebah)
    17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
    18. Surat Al Kahfi (Gua)
    19. Surat Maryam (Maryam)
    20. Surat Thaha (Thaahaa)
    21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
    22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
    23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
    24. Surat An Nur (Cahaya)
    25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
    26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
    27. Surat An Naml (Semut)
    28. Surat Al Qashash (Cerita)
    29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
    30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
    31. Surat Luqman (Luqman)
    32. Surat As Sajdah ((Sujud)
    33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
    34. Surat Saba' (Kaum Saba')
    35. Surat Fathir (Pencipta)
    36. Surat Yaasiin
    37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
    38. Surat Shaad
    39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
    40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
    41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
    42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
    43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
    44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
    45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
    46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
    47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
    48. Surat Al Fath (Kemenangan)
    49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
    50. Surat Qaaf
    51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
    52. Surat Ath Thuur (Bukit)
    53. Surat An Najm (Bintang)
    54. Surat Al Qamar (Bulan)
    55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
    56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
    57. Surat Al Hadid (Besi)
    58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
    59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
    60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
    61. Surat Ash Shaff (Barisan)
    62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
    63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
    64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
    65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
    66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
    67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
    68. Surat Al Qalam (Pena)
    69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
    70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
    71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
    72. Surat Al Jin (Jin)
    73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
    74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
    75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
    76. Surat Al Insaan (Manusia)
    77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
    78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
    79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
    80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
    81. Surat At Takwir (Menggulung)
    82. Surat Al Infithar (Terbelah)
    83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
    84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
    85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
    86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
    87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
    88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
    89. Surat Al Fajr (Fajar)
    90. Surat Al Balad (Negeri)
    91. Surat Asy Syams (Matahari)
    92. Surat Al Lail (Malam)
    93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
    94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
    95. Surat At Tiin (Buah Tin)
    96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
    97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
    98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
    99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
    100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
    101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
    102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
    103. Surat Al 'Ashr (Masa)
    104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
    105. Surat Al Fiil (Gajah)
    106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
    107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
    108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
    109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
    110. Surat An Nashr (Pertolongan)
    111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
    112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
    113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
    114. Surat An Naas (Manusia)
      ............................

      Tiada ulasan: