Rabu, 10 Januari 2018

6898. Semua cuaca politik dia tahan.

Jika saya lah kan...🙂🙂🙂

👉Jika beli basikal sy pilih...Raleigh🚲

Waktu saya kecil saya tengok ayah pakai basikal Raleigh...memang tahan lasak.Sampai sekarang pun body dok elok lagi.

👉Jika saya beli motor...saya pilih Honda🏍

Memang gila tahan lasak.Tengok EX5...sampai la ni ada value.Pi kebun noreh,pi niaga pasar malam,pi kolej...pi tang mana pun semua ada motor ni.

👉Jika saya beli kereta saya pilih Mercedes🚘

Tengok model2 lama seluruh dunia masih ada.W123,W126,W124,W210...memang ganas habih.Lasak.Market value masih tinggi.Tak caya?...tinggai la tanpa kunci mmg hilang.Barang sparepart ori lagi mahai.Sebelah lampu signal Hella pun RM280.Sebab tu banyak jeneral tentera dan pemimpin politik pilih kereta ni.

👉Jika saya pilih memangkah PRU ni...sy pilih PAS la....

Memang best giler PAS ni... dia bukan kerajaan. Tapi boleh survive... duit pun banyak. Tengok PAS ada bangunan sendiri kat Jln Raja Laut. Sekolah sendiri jangan cerita la... dari PASTI, SRIDU sampai KUIZM semua ada. Kena uji tara mana pun dok lasak serupa tu juga. Semua cuaca politik dia tahan. Sama la macam Raleigh, Honda dan Mercedes. Beza dia PAS ni nak bawa naik jalan ke akhirat. Hok lain tu bedai ronda ataih dunia.Ok semua... ilal Liqo'! So tunggu apa lagi???

Sebar² kn lah semoga beroleh manfaat...

Drpd Saya...

Rakyat Malaysia

✅💚☪🇲🇾✅💚☪🇲🇾💚✅

Dari: Kawan tegar PAS. (wsp) 

Baca juga: http://peceq.blogspot.my/2018/01/6895-never-paint-ghost-on-wall-one-day.html

Punca PAS Kalah Setiap Pilihanraya Didedahkan Presidennya Sendiri

Addin pada Addin - 12 jam yang lalu
*Punca PAS Kalah Setiap Pilihanraya Didedahkan Presidennya Sendiri*. Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kejahilan umat Islam di Malaysia di samping kurang kesedaran di kalangan generasi muda Islam tentang pentingnya mengundi, adalah punca pendokong negara Islam seperti PAS gagal pada setiap pilihan raya. Berucap merasmikan sebuah dewan serbaguna di Marang, Terengganu pada Isnin lalu, presiden PAS itu berkata Malaysia masih di bawah sistem yang ditinggalkan penjajah walaupun penduduk majoriti beragama Islam. *Punca PAS Kalah Setiap Pilihanraya Didedahkan Presidennya Sendiri*. “Wal... lagi »

Sikap Pas terus burukkan kerjasama pembangkang kurang bijak, kata bekas Adun

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
Sikap pimpinan Pas yang terus menyerang kerjasama pembangkang selepas persetujuan menetapkan calon Perdana Menteri dan pembahagian kerusi dilihat satu langkah kurang bijak. “Ini perkembangan baik yang belum pernah berlaku dalam sejarah kerjasama pembangkang di Malaysia,” kata bekas Adun Cherang Ruku, Othman Wahab. Sepatutnya, kata beliau Pas mengkaji semula pendiriannya untuk berada di luar Pakatan Harapan (PH) dengan perkembangan ini. “Kita tahu semua parti pembangkang di Malaysia tidak mampu menjadi parti alternatif secara bersendirian. “Sebab itu sepanjang sejarah Pas, parti itu s... lagi »

Cina rajin undi dan umat Islam jahil punca PAS gagal, sembang Hadi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 12 jam yang lalu
Presiden PAS itu berkata disebabkan sikap generasi muda Islam, sistem Islam yang ingin dibawa tidak boleh dicapai walaupun majoriti Islam. [image: hadi-awang_undi_600] Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata kejahilan umat Islam di Malaysia di samping kurang kesedaran di kalangan generasi muda Islam tentang pentingnya mengundi, adalah punca pendokong negara Islam seperti PAS gagal pada setiap pilihan raya. Berucap merasmikan sebuah dewan serbaguna di Marang, Terengganu pada Isnin lalu, presiden PAS itu berkata Malaysia masih di bawah sistem yang ditinggalkan penjajah walaupun penduduk maj... lagi »

Pas - Umno sehati sejiwa menyerangPakatan Harapan & Tun Mahathir

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 14 jam yang lalu
Sekira hadapi masaalah dengan peranti adroid sila gunakan firefox - chrome - ie

Pinggirkan suara pahat dan murai...

mohd sayuti Omar pada . - 15 jam yang lalu
*DAKI KONVENSYEN* *Keampuhan PH terletak kepada kesetiaan pada janji.*SELEPAS rumah yang dibina beberapa lama, siap, maka pahat pun berbunyi itu perkara biasa. Yang pelik dan kurang baiknya apabila pahat itu menjadi-jadi bunyinya. Ia bukan lagi boleh membaiki kecacatan atau mengindahkan senibinanya tetapi akhirnya boleh meruntuhkan rumah yang indah itu. Jika pahat itu diluar store pak tukang membina rumah itu tidak menjadi masalah, tetapi ada pahat dalam store si tukang sendiri riuh berkokok. Begitulah juga dengan konvensyen Pakatan Harapan (PH) yang mengarisnyatakan beberapa perse... lagi »

Hadi bawa lari hulubalangnya ke kerusi lebih selamat...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - Sehari yang lalu
[image: Related image] *Sejak berpisahnya PAS dengan PKR dan DAP, sejumlah kerusi yang dimenangi parti itu berkat pengundi bukan Melayu berada dalam bahaya, termasuk Temerloh yang diwakili ketua penerangannya Nasrudin Hassan.* *Justeru ada cakap-cakap yang mendakwa Nasrudin akan melepaskan Temerloh untuk mencari "suaka" di kerusi-kerusi selamat di Terengganu atau Kelantan.* *Beberapa sumber yang arif dengan keadaan di Temerloh memberitahu Malaysiakini desas-desus tentang soal itu semakin meningkat memandangkan beliau sendiri jarang kelihatan di sana.* *Temerloh adalah kerusi major... lagi »

.

Tiada ulasan: