Selasa, 20 Februari 2018

7136. Terima kasih Tiga Bro Anggota Trafik IPD Tampin. Selamat Bertugas Bro.

Bismillah... Allah berfirman yang bermaksud; “Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya.” (QS: Al Imran 3:185) 

Puas mencapai sejam suku ke KL dengan berkereta atau dengan superbike untuk perjalanan kurang lebih 200km... 

Aku try dengan 3go S.” ke KL pergi balik. Sebagai tambahan pengalaman. 

Semalam... Tiga lebih dari rumah dan tiba di Kuala Lumpur., Azan Subuh sedang berkumandang. Alhamdulillah. 

Selesai urusan hampir jam 10:00 pagi bergerak pulang dari Kuala Lumpur ke teratak. Tiba selekoh terakhir antara Sg Kelamah ke Gemas... (sebelum sampai jambatan yang baru siap diupgred) Ego S down ...sekitar 12 lebih tengahari. 

Alhamdulillah... Tidak sampai lima minit berhenti sambil memikirkan jalan penyelesaian, Navara Trafik IPD Tampin sedang mengundur dalam perjalanan menghala ke Gemas.

Mereka bertanyakan masalah aku dan aku jelaskan permasalahan. Alhamdulillah mereka sudi membantu dan terus ke bengkel motor. 


Jam satu lebih, setelah 20 minit Azan Zohor berkumandang, aku selamat sampai ke rumah. 

Terima kasih juga buat bro yang memperbaiki 3go S aku dan taukeh bengkel berkenaan, atas bukit sebelum trafik light Sekolah Menengah Kebangsaan Tuanku Abdul Rahman atau nama ringkasnya SMK Tuanku Abdul Rahman dan Kg Londah
 Z1000
Z800
Info untuk pemilik Ego S: 
Dalam keadaan engin hidup, bertongkat dua dan engin menderam... ertinya bellting nya sudah dekat luput usia. Segeralah ditukar. Kalau x tersadai macam saya ...yang masa itu sudah 27.6k kilometer. 

Untuk semakan 25/20 ribu kilometer pertama, 50/40 ribu kilometer dan seterusnya dalam gandaan 20k kilometer atau 25k kilometer.

Tiada ulasan: