Sabtu, 31 Mac 2018

UMNO membayar upah, menyediakan bas, memberi duit tambang dan elaun makan untuk memastikan kehadiran yang ramai dalam program-program anjurannya. 7218.

UMNO sendiri pun sebenarnya begitu mementingkan jumlah yang ramai dalam program-program yang diadakannya, terutama jika melibatkan kehadiran Perdana Menteri.

Untuk itu, adalah perkara biasa - dulu, kini dan selamanya - bagi UMNO membayar upah, menyediakan bas, memberi duit tambang dan elaun makan untuk memastikan kehadiran yang ramai dalam program-program anjurannya.

Tidak cukup dengan itu, kadangkala pelajar sekolah, penuntut universiti, pegawai kerajaan, guru-guru dan peneroka Felda turut dikerah hadir semata-mata untuk mencipta berita palsu kononnya program yang diadakan itu  mendapat sambutan ramai dan pemimpin yang berucap begitu digila-gilakan oleh rakyat.

Oleh kerana Salleh Said Keruak sudah pandai memperlekeh kehadiran yang ramai dengan mengatakan ia tidak menggambarkan undi yang banyak, maka UMNO wajib berani berubah mulai sekarang.

Usah lagi menyediakan bas, membayar upah kehadiran, memberi elaun makan, duit poket dan sebagainya dalam mana-mana program UMNO, terutama yang dihadiri oleh Najib.

Biarkan saja mereka yang mahu hadir datang secara ikhlas dan sukarela serta tanpa paksaan. 

Sumber: 

Nota: 
Itu belum campur aktiviti upah samseng rempet mengganggu ceramah pihak lawan dengan upah petrol bagai. 

Bersungguh-sungguh berusaha kerana Allah. 7217.

Dalam mencari rezeki hak Allah dan redha Allah... 
Mari kita sentiasa berdoa disamping bersungguh-sungguh berusaha kerana Allah. 

Perlukah saya menjawab pertanyaan tersebut? . 7216.

Perlukah saya menjawab pertanyaan tersebut?

Dalam menyusuri kehidupan, kadang masa kita dihujani pertanyaan dari seseorang yang tidak kita senangi...  Terutama soalan berbentuk peribadi di hadapan umum. Rangkai kata di atas adalah satu cara sebagai jawapan di waktu berdepan dengan situasi berkaitan.







Boleh saya tidak menjawab soalan tersebut. 7215.




Boleh saya tidak menjawab soalan tersebut. 

Sepanjang hidup kalian setakat ini... Berapa kalikah kalian menggunakan ayat di atas sebagai satu jawapan kepada soalan yang kalian hadapi? 





Sabar itu indah. 7214.



P E S A N A L A M
Kalau nak tangkap ayam, jangan kejar nanti kita penat dan ayam pun lari... Taburlah beras atau makanan, nanti terkedek-kedek ayam datang... Begitulah rezeki, keluarkanlah sedekah, nanti rezeki akan datang menghampir tepat waktu. Kalau ingin memelihara kupu-kupu, jangan tangkap kupu-kupunya, pasti ia akan terbang. Tetapi tanamlah bunga​. Maka kupu-kupu akan datang sendiri dan membentangkan sayapnya yang indah. Bahkan bukan hanya kupu-kupu yang datang, tetapi kawanan yang lain juga datang : lebah, pepatung dan lainnya, juga akan datang... Menambah warna warni keindahan.​ Sama halnya dalam kehidupan di dunia ini. Ketika kita menginginkan​ kebahagiaan dan keberuntungan, Tanamkan kebaikan demi kebaikan, kejujuran demi kejujuran, maka kebahagiaan dan keberuntungan akan datang anugerah langsung dari Allah. Peluang Jgn Di Abaikan ​ Sabar itu indah

Kesihatan. 7213.



INFO BERGUNA
••••••••••••••••••••••

SAKIT DI BAHAGIAN BAHU
●Menandakan saluran darah telah menjadi keras dan fungsi metabolisme tidak seimbang.

KEBAS TANGAN
● Pengaliran darah di bahagian atas badan tidak lancar

KEBAS TANGAN KIRI DAN LENGAN
●Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku.

KEBAS KAKI
●Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar.

SAKIT TAPAK KAKI
●Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama.

SAKIT TUMIT KAKI
●Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin.

RASA PANAS DI TAPAK KAKI
● Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin.

GATAL DI CELAH-CELAH JARI KAKI
●Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot).

TANDA-TANDA DALAMAN  KEPALA
Secara amnya, segala tindak balas yang berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak.

PENING/SAKIT DI BAHAGIAN DEPAN KEPALA
●Menandakan sakit tekanan jiwa (neurosis) akibat bebanan mental dan banyak berfikir.

PENING/SAKIT DI BAHAGIAN BELAKANG KEPALA
● Bahagian atas . Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi.
● Bahagian bawah (tengkuk).
Menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah.

SAKIT KEPALA DAN RASA GAS KELUAR DARI TELINGA
●Menandakan penyakit migrain.

BISUL TERJADI DI KEPALA
● Tanda pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain.

RASA PENING YANG MEMUSING
●Tanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar.

MULUT/KERONGKONG/LIDAH LOYA/MUNTAH . Tanda penyakit lelah. Pembuangan bahan toksik dari bahagian perut.

MUNTAH DARAH
● Darah merah : Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan

● Darah hitam: Pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut; misalnya penyakit ulser...

LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK :
●Tanda sakit jantung.
KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT . Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman

KERAP KENCING
●Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran

AIR KENCING BERKAPUR
●Menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang.

AIR KENCING BERMINYAK
● Menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak.

AIR KENCING PEKAT BERWARNA COKLAT
● Menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku.

AIR KENCING BERDARAH
● Penyakit batu karang atau buah pinggang luka.

CIRIT-BIRIT/KERAP BUANG AIR BESAR
●Membersihkan kotoran/keracunan dari usus besar. Cirit-birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar.

SEMBELIT
Membersihkan toksin dari usus kecil.

NAJIS BERDARAH
● Darah merah : Masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus.
● Darah hitam: Masalah penyakit ulser perut.

NAJIS BERWARNA HITAM
● Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku.

BADAN
Secara amnya, segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah.

● Proses menyeimbangkan urat saraf.

● Menandakan luka di dalam badan.

● Proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan.

● Proses melancarkan pengaliran darah.

BADAN TERASA BERAT/ MALAS/ LENGUH  Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan

BADAN TERASA PANAS
●Badan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin.

BADAN TERASA RINGAN
● Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku.

RASA TAKUT MENGEJUT
Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah.

CEPAT NAIK DARAH/MARAH
..Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi.

RASA BIMBANG DAN TAKUT
..Sistem paru-paru yang lemah.

RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB
.. Sistem jantung yang lemah.
.. Sistem saraf otak yang lemah.

Share...  disimpan juga tak ada gunanya, lbh baik  bantu di share... Selamatkan  nyawa sahabat kita.TQ




Doa Ibu itu tidak ada hijab antara dia dengan Allah SWT!. 7212.

Daripada Abu Hurairah RA, daripada Nabi SAW bersabda: “Bukanlah kekayaan itu kerana banyaknya harta, akan tetapi kekayaan itu adalah kaya hati (jiwa)." (Hadith riwayat al-Bukhari, No.hadith : 6446, Muslim, No.hadith : 1051, at-Tirmizi, No.hadith : 2373, Ibnu Majah, No.hadith : 4137 Ahmad, No.hadith : 7015, 7240)

Bismillahi Walhamdulillah.

Ketika Imam Syafie pergi ke Mesir untuk berjumpa guru beliau Imam Malik, meminta untuk didoakan;
kemudian kata Imam Malik, "kamu telah tersalah alamat datang ke sini dan minta untuk didoakan oleh aku!"

Imam Syafie bertanya: "kenapa?"
Imam Malik menjawab: "di rumah kamu ada seorang yang doanya 100 000 kali ganda daripada aku!"
Imam Syafie bertanya: "siapakah itu?"
maka jawab Imam Malik: "Ibu kamu! Doa Ibu itu tidak ada hijab antara dia dengan Allah SWT!

NOTA;
amat bertuah bagi mereka yang masih ada ibu! Alhamdulilah; jika anda masih ada ibu dan bapa, kasihlah dan jaga mereka seperti mereka menjaga dan kasih kepada kita semasa kita kecil dahulu.

al Fatihah untuk Bonda dan Ayahanda kita sama ada masih hidup atau telah meninggal dunia!
Dalam minuman KOPI pada dasarnya terdiri dari 3 unsur, yaitu: 
1. Kopi
2. Gula
3. Rasa

Jika kopi terlalu pahit
Siapa yang salah?

Gulalah yang di salahkan kerana terlalu sedikit hingga "rasa" kopi tu pahit.

Jika kopi terlalu manis
Siapa yang disalahkan?

Gula lagi, kerana terlalu banyak gula hingga "Rasa" kopi tu terlalu manis.

Gula sekali dipersalahkan jika yang terkena Kencing Manis.

Jika kandungan kopi & gula seimbang, kopinya enak.

Siapa yang dipuji...?

Tentu semua akan berkata..
Kopinya mantaaap..!!!

Kemana gula.. yang membuat "rasa" kopi menjadi mantaaapp?

BEGITULAH HIDUP,
Orang tidak pernah mengingat dan menghargai kebaikanmu.
Orang hanya melihat kelemahan-mu.

Walau demikian, tetaplah menjadi Baik sampai ke Akhir..

Kebaikan tidak memerlukan Pengakuan.
Orang Baik tidak perlu Membuktikan apa2.
Orang Baik itu Berpegang pada Kejujuran Hati Nurani sendiri.

Tidak perlu menjelaskan Apa dan Siapa Dirimu.
Sebab Orang yang Memahami kamu, tidak perlu penjelasan itu.
sedangkan Orang yang Hatinya iri dan Dengki, Tetap tidak akan percaya penjelasan mu itu.

Tetaplah.,istiqamah menjadi Baik sampai Akhir...

Cukup dengan Allah.., Dia yang mencukupkan segalanya..Aamiin...
*Awaludin makrifatulllah
*Knl diri bru knl allah
*DIA tahu sgalanya



Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa. 7211.

Kes Prebet Adam Mengamuk Contoh Betapa Bahayanya Berita Palsu – Annuar

KUALA LUMPUR, 30 Mac – Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Tan Sri Annuar Musa berkata, berita palsu di dalam Islam dianggap sebagai satu fitnah di mana perbuatan fitnah ini amat berbahaya sehinggakan Islam meletakkan perbuatan fitnah ini dosanya adalah lebih besar daripada perbuatan membunuh manusia.


Jelasnya, sebab itu ajaran Islam mengajar penganutnya agar menyiasat dan meneliti terlebih dulu sebarang berita atau informasi yang sampai, terutamanya yang datang daripada golongan fasik kerana bimbang berita-berita tersebut tidak benar dan fitnah, agar umat Islam tidak membuat keputusan atau tindakan yang disesali selepas itu akibat terpengaruh dengan berita-berita palsu tersebut.


“Saya nak tarik perhatian kita dalam kes prebet Adam yang mengamuk di Chow Kit satu ketika dulu. Selama ini, apa yang kita tahu prebet Adam mengamuk ekoran adiknya dipukul di padang golf sehingga mati oleh Almarhum Sultan Johor dan fakta tersebut masih kekal di kalangan rakyat di negara ini.


“Bagaimanapun, selepas seorang bekas wartawan membuat penelitian tentang isu ini dan bertemu sendiri dengan prebet Adam yang tinggal di utara tanahair, barulah terbongkar rupa-rupanya fakta yang kita percayai selama ini adalah tidak benar dan fitnah semata-mata.


“Menurut rakan saya yang menemui prebet Adam dalam mendapatkan penjelasan sebenar dalam isu beliau mengamuk itu, prebet Adam sendiri menafikan bahawa faktor utama beliau mengamuk di sebabkan adiknya dibunuh oleh Almarhum Sultan Johor. Bahkan kata Adam, beliau hanya mempunyai seorang adik dan adiknya itu telah lama meninggal dunia akibat kebakaran ketika masih kecil


“Barulah saya tahu, bahawa cerita yang kononnya beliau mengamuk disebabkan adiknya dibunuh Almarhum Sultan Johor yang saya percaya selama ini adalah cerita palsu. MasyaAllah, cerita ini sudah bertahun-tahun dipercayai oleh kita semua dan berdosanya kita kerana mempercayai cerita fitnah yang terbongkar hanya dalam masa berpuluh tahun selepas kejadian itu,” tegasnya.


Beliau berkata demikian ketika menjadi ahli panel program diskusi “Anda Tanya Kita Jawab” anjuran UMNO Online dan Penerangan UMNO Malaysia yang diadakan secara langsung di PWTC, Rabu.


Jelas beliau lagi, kes prebet Adam itu kemudiannya dijadikan sebagai alasan untuk mengurangkan kuasa Raja-Raja di negara ini.


“Barangkali kes prebet Adam ini sengaja digunakan sebagai senjata dalam kes mengurangkan kuasa Raja-Raja dulu. Saya lihat, Dr Mahathir merupakan pengamal cara ini. Inilah yang dilakukan ketika beliau mahu menggubal undang-undang bagi mengurangkan kuasa Raja-Raja di negara ini.


“Sebagai contoh, dalam isu terkini, Dr Mahathir tahu bahawa duit 1MDB tidak hilang. Beliau tahu sangat-sangat tentang perkara itu sememangnya tidak betul. Tapi, beliau gunakan cara yang ekstrim untuk menarik perhatian rakyat, contohnya secara terang-terang menuduh duit 1MDB itu dicuri oleh Perdana Menteri.


“Beliau menggunakan perkara ini sebagai satu kaedah, untuk  membentuk keyakinan dan persepsi di kalangan rakyat, dan beliau tahu apabila persepsi itu sudah melekat di pemikiran rakyat, maka ia amat susah untuk diperbetulkan semula. Kemudian, Dr Mahathir mengulangi perkara itu setiap kali beliau bercakap atau membuat kenyataan media,” ujarnya.


Justeru, dengan adanya undang-undang berita palsu ini kata Annuar lagi, tahap kebertanggungjawaban rakyat terhadap berita-berita palsu ini akan lebih tinggi berbanding hari ini.


“Ertinya kalau kita membuat sesuatu, contohnya menyebarkan berita-berita palsu ini, maka kita mestilah bertanggungjawab dalam perbuatan kita itu. Maka dengan wujudnya undang-undang ini akan membuatkan rakyat akan meneliti dan menyiasat kebenaran sebarang informasi yang mereka terima sebelum disebarkan melalui medium media sosial seperti facebook dan whatsapp,” tegasnya.-MediaUMNO

Sumber: 
Kes Prebet Adam Mengamuk Contoh Betapa Bahayanya Berita Palsu Annuar
Khutubah Jumaat... 
.

Ikan kurung. 7210.

dulu - orang susah makan "ikan kurung"
sekarang - orang susah nak makan "ikan kurung"

Lastly beli sekarang ikan kurung pun dah berGST.


Dabbe 4: Cin Çarpması (2013) - YouTube
Inilah Cerita Seram Turki Yang Paling Seram Dalam Sejarah







Jumaat, 30 Mac 2018

Maksudnya menghina pemimpin yang amanah, adil dan bijaksana selaras dengan Perintah dan Larangan Allah. 7209.

#HINA_PEMERINTAH_TANDA_ORANG_MUNAFIK

Imam Al-Baihaqi meriwayatkan sebuah athar daripada Abu Ad-Dardaa' رضي الله عنه,

"Sesungguhnya TANDA pertama KEMUNAFIKAN seseorang itu ialah dengan dia MENCELA PEMERINTAHNYA." [Riwayat Al-Baihaqi dalam Syu'ab Al-Imaan, 7/48].

Jika kita perhatikan, puak-puak yang tersampuk dengan roh-roh khawarij, mereka bukan sahaja menghina pemerintah, mereka juga berdusta dan memfitnah pemerintah Muslim.

Mereka menghasut orang ramai agar membenci pemerintah Muslim.

Bahkan mereka sebenarnya mahu menjatuhkan pemerintah Muslim.

Jika menghina pemerintah sahaja merupakan tanda orang munafik, bagaimana dengan perbuatan dusta fitnah, hasut dan cubaan menjatuhkan pemerintah?

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KamiGengNajibRazak
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf

Keratan gambar dari Buku Pilihan Raya Malaysia - Antara Demokrasi Dan Tuntutan Agama karya UIS, DFO & DFB, Cet 1 2018.

__
Dapatkan T-shirt #JanganJadiKhawarij di sini:https://goo.gl/forms/znLhEEaavJBblQWy2

Ingin dpt update Abu Aqif terus ke whatsapp?

SAVE no 010-6561640 dan isi form nihttps://goo.gl/forms/sHFRKO6Idqn3pd0y1

Atau subscribe di Telegram t.me/abuaqifupdates


Sumber:
(1) #SUMBANGAN_1MDB_KEPADA_RAKYAT_MALAYSIA 1.... - Abu Aqif Al Aman

Lihat juga: 
p3C3q™: Umpat. 7200.

Jasa-jasa 1MDB. 7208.

#SUMBANGAN_1MDB_KEPADA_RAKYAT_MALAYSIA

1. Projek Bandar Malaysia seluas 202.3 hektar yang bakal menjadi pembangunan paling ikonik di Malaysia.

2. TRX City Sdn. Bhd. (TRX City) yang menjadi tarikan pelabur antaranya HSBC Malaysia pelaburan bernilai AS$250 juta (RM1.06 bilion) dan Lendlease yang turut membangunkan Lifestyle Quarters, Mulia International Group yang membangunkan Signature Tower dan Veolia, iaitu syarikat kitar semula bagi sisa kumbahan.

3. Kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, jika London boleh berbangga dengan Canary Wharf, Shanghai pula dengan Pudong, Singapura terkenal dengan Marina Bay, kini tiba masanya Kuala Lumpur berbangga dengan TRX.

4. Pangkalan Udara Sendayan bakal menjadi pusat latihan terbesar Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM).

5. Kawsan Sendayan yang sebelum ini merupakan kawasan Felda, bakal menjadi bandar satelit kepada Kuala Lumpur dan Lembah Klang. Penduduk di kawasan itu akan menikmati kualiti hidup lebih baik dan permintaan terhadap kediaman di kawasan itu akan melonjak naik. اِنْ شَآءَاللّهُ.

6. Biasiswa 1MDB yang membiayai pengajian anak-anak cemerlang.

7. Program haji tajaan Yayasan 1MDB. Setiap tahun seramai 1,200 jemaah haji berpeluang ke tanah suci untuk melaksanakan ibadah haji. Mereka yang terpilih terdiri daripada imam, ketua kampung dan Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Kese­lamatan Kampung (JKKK) dari seluruh negara.

8. Sejak mula dilaksanakan pada tahun 2011 bermula dengan hamya seramai 111 orang, program yang memasuki tahun kelapan ini telah meningkatt kepada 1,200 orang dan kini menghantar seramai 5,711 orang menunaikan ibadah haji.

9. 1MDB juga turut membina semula Masjid Kampung Baru yang bernilai RM20 juta.

10. Ini bukan cerita 10 tahun masih tak setel isu Air. 1MDB adalah cerita serius. Paham Jemin?

Diringkaskan dari tulisan Beruang BIRU tanpa point no 10 😁

#UB
#JanganJadiKhawarij
#KamiGengNajibRazak
#KhawarijAnjingNeraka
#TaatPemerintahDalamHalMakruf

__
Dapatkan T-shirt #JanganJadiKhawarij di sini:https://goo.gl/forms/znLhEEaavJBblQWy2

Ingin dpt update Abu Aqif terus ke whatsapp?

SAVE no 010-6561640 dan isi form nihttps://goo.gl/forms/sHFRKO6Idqn3pd0y1

Atau subscribe di Telegram t.me/abuaqifupdates


Sumber:
(1) #TERKINI_130_JASA_NAJIB_RAZAK Datuk Seri Najib... - Abu Aqif Al Aman


Perbicaraan Tokoh Banglo Terlajak Murah Dedah BN Fitnah Tiada Rumah Murah Di Pulau Pinang.. 7207.



Perbicaraan Tokoh Banglo Terlajak Murah Dedah BN Fitnah Tiada Rumah Murah Di Pulau Pinang.


Apabila tokoh banglo terlajak murah didakwa dimahkamah ,ramai mula tertanya tanya bagaimana seorang ketua kerajaan negeri boleh beli rumah murah sedangkan rakyat merungut hanya dapat rumah mampu tengok.
Pisau lihat ini tak lebih kepada rakyat yang malas dan cakap politik kerana tak pandai cari rumah murah di Pulau Pinang sebaliknya salahkan dap. Jika ketua menteri boleh dapat harga banglo murah mesti ada rumah murah di Pulau Pinang.
Ketua menteri boleh beli rumah tanpa swimming pool,jadi rakyat jangan lah mengada ngada nak rumah yang ada swimming pool.
Sekurang kurangnya Ketua Menteri buktikan betapa BN fitnah kononnya tak wujud rumah murah di Pulau Pinang.
Harga rumah di Pulau pinang tak meningkat sejak 2013,jika banglo harga tak naik..mana mungkin rumah lain jenis naik harga.
Realitinya, DAp berjaya buktikan rumah murah di Pulau pinang wujud!
Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan ahli perniagaan, Phang Li Koon telah menandatangani perjanjian jual beli lot tanah dan banglo pada harga belian RM2.8 juta walhal nilaian semasa hartanah berkenaan adalah RM4.27 juta.
Perkara tersebut dinyatakan oleh pihak pendakwaan dalam ucapan pembukaan yang dibacakan oleh Timbalan Pendakwa Raya daripada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Abdul Rashid Daud pada perbicaraan kes rasuah Guan Eng dan Li Koon di Mahkamah Tinggi di sini yang bermula hari ini.
Pihak pendakwaan turut menyatakan akan membuktikan Guan Eng telah membayar duti setem berjumlah RM122,100 atas nilai hartanah RM4.27 juta pada 8 September 2015.
Keterangan juga menunjukkan pada 28 Julai 2015, Guan Eng, 58, yang dinamakan sebagai tertuduh pertama dan Li Koon tertuduh kedua telah menandatangani Perjanjian Jual/Beli bagi lot tanah dan rumah di No. 25, Jalan Pinhorn, George Town, di sini pada harga belian RM2.8 juta walhal nilai semasa bagi hartanah itu adalah RM4.27 juta.
Guan Eng mengetahui, harga belian RM2.8 juta adalah di bawah harga nilaian dan/atau harga pasaran selain mengetahui Li Koon mempunyai hubungan dengan tugas-tugas rasminya.
Mahkamah juga akan didedahkan dengan keterangan yang me­nunjukkan Li Koon telah bersubahat dengan Guan Eng untuk mendapatkan lot tanah dan rumah itu.
Abdul Rashid berkata, pihak pendakwaan akan menunjukkan, sebagai seorang penjawat awam iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang telah menerima barangan berharga iaitu lot tanah dan rumah itu dengan suatu balasan yang diketahui tidak mencukupi daripada Li Koon yang mempunyai hubungan dengan kerja-kerja rasmi beliau.
Menurut beliau, pihaknya akan membuktikan yang Li Koon telah membeli hartanah tersebut pada 2008 dengan harga RM2.5 juta de­ngan ansuran kepada Public Bank Bhd. sebanyak RM11,872 sebulan.
Saksi pendakwaan akan mengemukakan keterangan yang menunjukkan Guan Eng dan isterinya, Betty Chew Gek Cheng telah menyewa rumah tersebut daripada Li Koon sejak 2009 hingga 2015 de­ngan bayaran RM5,000 sebulan.
Keterangan akan menunjukkan Li Koon mengalami kerugian RM6,872 sebulan dan jumlah kerugian selama tempoh sewaan Guan Eng sejak Julai 2009 hingga Jun 2015 berjumlah RM494,784.
Abdul Rashid berkata, pihak pendakwaan akan menunjukkan, sebagai seorang penjawat awam iaitu Ketua Menteri Pulau Pinang telah menerima barangan berharga iaitu lot tanah dan rumah itu dengan suatu balasan yang diketahui tidak mencukupi daripada Li Koon yang mempunyai hubungan dengan kerja-kerja rasmi beliau.
Menurut beliau, pihaknya akan membuktikan yang Li Koon telah membeli hartanah tersebut pada 2008 dengan harga RM2.5 juta de­ngan ansuran kepada Public Bank Bhd. sebanyak RM11,872 sebulan.
Saksi pendakwaan akan mengemukakan keterangan yang menunjukkan Guan Eng dan isterinya, Betty Chew Gek Cheng telah menyewa rumah tersebut daripada Li Koon sejak 2009 hingga 2015 de­ngan bayaran RM5,000 sebulan.
Keterangan akan menunjukkan Li Koon mengalami kerugian RM6,872 sebulan dan jumlah kerugian selama tempoh sewaan Guan Eng sejak Julai 2009 hingga Jun 2015 berjumlah RM494,784.
Abdul Rashid menyatakan, keterangan akan menunjukkan kedua-dua tertuduh telah menandata­ngani perjanjian tambahan/pilihan bertarikh 23 Jun 2014 dan Guan Eng telah membuat bayaran melalui cek RM100,000 bagi membolehkan beliau diberikan pilihan untuk membeli rumah itu pada harga RM2.8 juta.
Kata beliau, pihaknya juga akan mengemukakan keterangan yang menunjukkan Guan Eng selaku Pengerusi Jawatankuasa Perancang Negeri telah terlibat meluluskan permohonan Magnificent Emblem Sdn. Bhd. (MESB) bagi projek perlingkungan semula Zon Pertanian kepada Zon Perumahan Am untuk Lot. 436 dan 437 Mukim J, Daerah Barat Daya, Pulau Pinang.
Katanya, keterangan saksi-saksi akan mengesahkan bahawa semasa mesyuarat, ahli-ahli tetap Jawatankuasa Perancang Negeri termasuk Guan Eng telah menerima kertas kerja berhubung projek tersebut yang mengandungi maklumat syarikat dan ahli lembaga pengarah MESB termasuk Li Koon yang merupakan seorang daripada pengarah syarikat itu.
Pihak pendakwaan menyatakan, ketika keputusan mesyuarat itu dibuat, Guan Eng tidak mengisytiharkan hubungan dan kepentingan bahawa beliau sedang menyewa rumah Li Koon.
Sebelum perbicaraan dimulakan, Guan Eng dan Li Koon masing-masing mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan pindaan yang dikemukakan oleh pihak pendakwaan.
Sumber:
Perbicaraan Tokoh Banglo Terlajak Murah Dedah BN Fitnah Tiada Rumah Murah Di Pulau Pinang. – Pisau.Net


Ikut cerita di atas: sewa - beli rumah x ikut harga pasaran sebab ada kena mengena dengan kepentingan dan projek. Muga bukan politic game.



Pencapaian Najib Razak dan BN - Pendokong. 7206.

130 Pencapaian Najib Razak dan BN

. . . . . . . .
Sejak menjadi Perdana Menteri,Najib Razak berjaya tunaikan setiap janji malah pencapaian beliau dalam memacu negara dalam tempoh 2 penggal tidak mampu haprak pakatan nafikan.
Berikut adalah 130 sumbangan dan jasa-jasa DS Najib yang sempat sahabat kita Halim Abdul Dawson senaraikan kali ini:
#FASA_1
1. Menara TRX – Bakal dibuka Bulan Jun ini.
2. Bandar Malaysia – On the way, bakal siap 2025.
3. 1 Malaysia – Dah on Since 2010 sehingga sekarang.
4. ECRL – On the way, bakal siap 2025.
5. KVDT – On the way, bakal siap 2019.
6. HSR – On the way, bakal siap 2026.
7. Pocket Park – Di KL dah mula banyak & on the way.
8. Menara PNB 118 – On the way, bakal siap 2024.
9. TBS – Siap dan beroperasi since 2013.
10. KTM Skypark – Hujung or pertengahan tahun ini siap dan beroperasi.
11. Keretapi Sabah – On the way bakal siap tahun 2019.
12. Pan Borneo highway – Fasa 1 hampir siap dan bakal dibuka tahun ini.
13. Bantuan warga Borneo – Aktif sejak 2009.
14. Bantuan warga Bumiputra – Aktif sejak 2009.
15. KTM Komuter – Siap update sejak 2015 dan ditambah update KVDT.
16. LRT 1 – Siap sepenuhnya since 2015/2016.
17. LRT 2 – Siap sepenuhnya since 2015/2016.
18. MRT 1 – Siap sepenuhnya dan beroperasi since Julai 2017.
19. BRT – Siap since 2015, BRT lembah klang masih dalam perancangan.
20. LRT 3 – On the way, siap tahun 2020.
21. MRT 2 – On the way, siap tahun 2022.
22. MRT 3 – Dalam perancangan/on the way, siap tahun 2025 .
23. Monorel Putrajaya – Dalam perancangan.
24. Monorel KL – Masih dalam proses update, bakal siap tahun ini.
25. UTC – Dah siap since 2011 dianggarkan ada hampir 25 UTC seluruh negara.
26. KLIA 2 – Siap since 2013.
27. River of Life – Fasa 1 dah nak siap, siap sepenuhnya tahun 2023.
28. Plaza Rakyat – On the way mungkin siap antara 2021/2023.
29. BR1M – Aktif since 2012.
30. Intergrated KL – Dah siap since 2011.
31. TRX – On the way, bakal siap tahun 2027
32. EDTS – Dah siap since 2010.
33. Rapid Pengerang – 60% dah siap, bakal dibuka tahun 2019.
34. Lebuhraya NO Toll – Ada yang dah dimansuhkan dan ada yang memang tak de toll ada lagi yang on the way.
35. Bantuan nelayan, pekebun dan peladang – Aktif since 2009.
36. No kroni better country – Ada, Rakyat Malaysia.
37. Pelaburan – Malaysia mencatatkan hampir 40 billion dalam pelaburan sama luar negara.
#FASA_2
38. CSR – Fasa 1 CSR dah siap. Di Kelantan. Selebihnya on the way. Siap sepenuhnya tahun 2022.
39. Jambatan Sabah – Labuan – Dalam perancangan.
40. BP1M – Aktif since 2012.
41. Perniagaan Online – Aktif since 2014.
42. MVV – On the way, bakal siap tahun 2027.
43. Aeropolis – On the way, bakal siap 2024.
44. Greater KL – Mostly dah siap namun still on the way.
45. Melaka gateaway – On the way. Siap pada 2022.
46. Jambatan angkat – On the way. Almost finished dibuka tahun ini atau awal tahun depan.
47. Ccc – On the way bakal siap tahun 2021.
48. PR1MA – Aktif since 2014.
49. DFTZ – Aktif since 2017.
50. Loji Pantai 2 – Almost finished dan dibuka tahun ini.
51. KLATCC – On the way bakal siap 2019.
52. AAC – Dalam perancangan, siap tahun 2022.
53. 1Azam – Aktif since 2013.
54. Bandar Media – On the way bakal siap 2021.
55. KBCC – On the way bakal siap 2021.
56. Adam50 – Aktif since 1 jan 2018.
#FASA_3
57. Konsep Kreatif DS Najib (Stesen MRT) – Aktif.
58. Konsep Kreatif DS Najib (HSR) – On the way.
59. Konsep Kreatif DS Najib (PNB 118) – On the way.
60. Velodrom Nasional – Dah siap since 2016.
61. Gitt – On the way, siap tahun 2019.
62. Stesen Janakuasa Jimah – Almost finished bakal dibuka hujung tahun ini.
63. KSTP – On the way / dalam perancangan bakal siap tahun 2021.
64. Terowong Sepanggar – Dah siap since 2017.
65. Padang Besar Container Terminal – On the way bakal siap tahun 2019.
66. 1M4U – aktif since 2012.
67. Perlis Inland Port – On the way bakal siap tahun 2021.
68. Chuping Industrial Valley – On the way bakal siap tahun 2021.
69. Urban Malaysia – On the way.
70. Rawang Bypass – Dah siap since 2017.
71. Green Tech Project – On the way / dalam perancangan.
72. Teksi – Siap update since 2015.
73. Bus – Siap update since 2015.
74. NKRA – Aktif sejak 2009.
75. Expo Negaraku – Aktif tapi closed down in 15 november 2017 sebab dah habis expo. Duhh.
76. Pengangkutan Update – Siap since 2016 dan bakal diupgrade perkhidmatan.
77. Lebuhraya Pantai Barat – On the way bakal siap tahun 2020.
78. Bandar Belia – On the way / dalam perancangan bakal siap tahun 2020.
79. Kem Sendayan – On the way bakal siap tahun 2019.
80. Jambatan Pengguna Jalan Kaki – Siap since 2014 dan dikatakan akan ditambah lagi.
81. RT1M – Sudah siap di bukit jalil since 2017. Lain-Lain dalam perancangan.
82. Pembangunan Luar Bandar – Separuh daripadanya sudah siap.
83. RTS – On the way bakal siap tahun 2020.
84. Komuter KTM Utara – Sudah siap since 2016.
85. Klinik 1 Malaysia – Dah ada hampir 350 klinik 1 Malaysia di seluruh Malaysia.
86. Tube Malaysia – Aktif since 2014.
87. SL1M – Aktif since 2014.
88. EDTP Gemas – On the way bakal siap tahun 2020.
89. Rumah Transit Gelandangan Wilayah – Aktif sejak 2016.
90. KADS1M – Aktif since 2011 dan diupgrade kepada kad debit pada 2016.
#FASA_4
91. UNIFI – aktif sejak 2010.
92. Keretapi Seremban-Port Dickson – Dalam perancangan.
93. Kerinchi Residensi – Siap dan dibuka umum tahun 2017.
94. Urban Medical Malaysia – Aktif sejak 2010 dan dalam proses penambahbaikan dan Hospital baru di seluruh Malaysia.
95. Institut Kanser Negara – Aktif sejak 2013.
96. BKPU – Aktif since 2012.
97. Jambatan Sadong – Siap tahun 2016.
98. KL PWTC Citu Centre – Dalam perancangan / on the way, bakal siap tahun 2023.
99. Klinik Bergerak 1 Malaysia – Aktif since 2013.
100. TN50 – aktif since 2015.
101. 20th Century Fox Genting – Akan dibuka tahun ini.
102. PPA1M – Aktif since 2013. Sebahagian besar sudah siap dan selebihnya on the way.
103. Projek BALB-BELB – Aktif since 2013 dan sebahagiannya sudah siap dan ada yang on the way.
104. KRIM – Aktif since 2012 dan diupgrade menjadi KRIM 2.0 pada awal tahun 2018.
105. Kompleks Tabung Haji KLIA – Siap dan dibuka tahun ini.
106. Pembangunan Pudu – Aktif sejak 2010.
107. Pembangunan Bukit Nanas – Siap since 2015.
108. Pembangunan Bukit Jalil – Siap sepenuhnya pada tahun 2017.
109. RTC – Aktif since 2012.
110. RMR1M – Aktif since 2014.
111. RMRPlus – Aktif since 2014.
112. RAR – Aktif since 2014.
113. RUMAWIP – Aktif since 2015.
114. PPR – Sungguhpun diperkenalkan tahun 2002, namun ia hanya dibina di Pahang, kini PPR ada di seluruh Malaysia dan kerajaan menyasarkan 1 juta unit PPR sepanjang RMK 10-11.
#FASA_5
115. RIR – Aktif sejak 2013.
116. Projek Tugu Negara – Aktif sejak 2017.
118. Magic Malaysia – Aktif sejak 2014.
119. Skim pelaburan teknologi hijau – aktif sejak 2014.
120. KKR1M – Aktif sejak 2011.
121. EEV – Aktif sejak 2014.
122. SSP1M – Aktif sejak 2010.
123. Jambatan Darul Hana – Dibuka awam pada 11.11.2017.
124. Desa Lestari – Aktif sejak tahun 2013.
125. Taska 1 Malaysia – Aktif sejak tahun 2011.
126. PB1M – Aktif sejak tahun 2013.
127. MyBas – Aktif sejak tahun 2015.
128. PBBR1M – Aktif sejak tahun 2012.
129. DeWI – Aktif sejak tahun 2014.
130. DRE1M – Aktif sejak tahun 2012.
131. Akan keluar esok اِنْ شَآءَاللّهُ
Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2121363994764053&set=a.1398666683700458.1073741828.100006714183706&type=3
17 Komen
Komen
Halim Abdul Dawson Hebat penulisan ko!
Urus


1w
Abu Aqif Al Aman Puji diri sendiri la tu
Urus


1w

1w
Firda Ayu Terbaik.. tq tq
Urus


1w
Halim Abdul Dawson Ko siap sedia edit wei, sebab aku tengah OTW buat bab 131
Urus


1w
Abu Aqif Al Aman Xpa.. bulan depan la plk 🤣
Urus


1w
Halim Abdul Dawson Dah siap bab 131. DLP- aktif since 2016
Urus


1w
Karim Mat Noor Kita petahankn calon BNPda Fru 14 nti Kekal kn Dato Seri Najib Perdana menteri malaysia.
Urus


1w
Hamsani Sani Atuk kalau dengar ayat tu, terus demam
Urus


1w
Abdul Razak Betul tu banyak sumbangan najib kpd negara seperti menyamun duit rakyat dan beri kpd ank tiri dia buat filem lucah..beri kekayaan kpd jho low..tarik subsidi kpd rakyat..kenakan cukai kpd rakyat miskin..memng pemimpin macam ni akan di maki hamun hamun dek rakyat lah jawabnye...hahahahahaha...
Urus


1w
Ade Andri Reza Tak semua benda kelakar sebenarnya encik Abdul Razak... 

Apa² pun, sy doakan kita semua sentiasa diberikan petunjuk dariNya, di dalam menilai KEMUDARATAN² yg ada disekeliling kita...


#IstilahRAKYAT#BersifatUniversal 
#PengkhianatBangsa#GengKlepetAtokTakKasi
#BukanlahDiantaranya 

💙💙💙💙💙

Video Percuma : Kisah "BIJAK" yg juga bersifat universal... Selamat menonton.. 😚
Urus
-0:00
HD

1w

Zureen Izzaira Itu aje lah skrip yang Diulang..Adeh!
Urus


1w
Abu Aqif Al Aman Halim Abdul Dawson. Nah.. ni pet Abdul Razak dah datang 🤣
Urus


1w
Halim Abdul Dawson Pet ni. Bangang. Dia cita benda lain yang dah lama settle.
Urus


1w
Abdul Razak Ha ha ha ha ha ha ha ha ha...ngkorang semya dah hangat punghung dgn kote yea..baru buka sikit jer tu..belum lagi najib kalah pada pru nanti dgn izin Allah..huhuhu...
Urus


1w
Abdul Razak Huhuhu
Urus


1w
Abu Aqif Al Aman Nama pun pet.. mmg mcm binatang pun perangainya 🤣
Urus


1w
Halim Abdul Dawson Mau tulang ke? Woff woff woff
Urus


1w
Karim Mat Noor Demi nasib ank cucu kita masa depan bngda melayu Ahms islam dn negara Malaysia Pilehan tebaik Calon Barisan Nasional kita pertahan kn calon Barisan Nasional. BN dapat membntu Rakyat .janji di tepati Takyat di Dahulukn
Urus


1w
Noranisah Mohd Haran Atuk sihat x...apa kbr..? Ke dh msok IJN kot2 la tkjut najib buat suma nie dlm tempoh 2 penggal je...dye 22 thun nmpk klcc tue ja...
Urus


1w
Abdul Razak Ha ha ha ha...memang bangsa perak ni buta mata buta hati...blk kg perak dari kl tak yah guna hiway plus yg tun m punyea idea tu..lebih ngko naik sampan..kih kih kih kih..ha ha ha ha..bawa laki ngko dgn ank2 ngko naik sampan yea..kah kah kah kah kah kah kah
Urus


1w
Muhamad Hafeez Eh, British yg bukak jalan dulu..bukan tun..apa punya sifir la.
Urus


1w
Azhan Hasan Tun M still steady, In Shaa Allah
Urus


5h
Azhan Hasan Buta hatikah anda tdk dpt mlihat pbangunan & pmodenan yg dinikmati slama ini telah diasaskn oleh Tun M. Tolong bykkan mbaca!
Urus


5h
Halim Abdul Dawson Ok cai. Bagi aku satu je syarikat zaman madey yang bertahan sampai hari ni.
Urus


5h
Halim Abdul Dawson Kata banyak membaca kan? Tinjukkanlah
Urus


5h
Ade Andri Reza Mohon share tukang reshare dan owner tulisan... Tq 😙
Urus


1w

1w
Abdul Razak Patut ler bekerja utk umno..hahahaha..kenyang dapat dedak..kih kih kih kih...
Urus


1w
Halim Abdul Dawson Patutlah menepek wall kat sini. Boss suruh ke kalau nak dedak lebih? Cyan hang
Urus


1w
Mohd Shuib Rba tu... penjilat jubo lge...
Urus


1w
Rosdi Ramli Kuat betui bau pjilat DAPig
Urus


1w
Sulaiman Shamsudin Alhadulillah hidup Bangsa Melayu amìn......
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
1w
Paman Lang 👍Hebat Banget DSNTZ💪GEMPOR!!!BN
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
1w
Rosdi Ramli Terbaik Abu Aqif Al Aman 👍👍👍👍
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
1w
Abu Aqif Al Aman Hasil kerja mengumpul Halim Abdul Dawson

بارك الله فيكم

Urus


1w
Rosdi Ramli Bagus geng sma2 brkerjasama 😁😁😁
Urus


1w
Abdul Rahim GST bukan kejayaan ke?
Urus


SukaTunjukkan lagi reaksi
5h
Mahmuddin Din Tahniah dn terima kasih DSN
.