Selasa, 20 Mac 2018

Hati. 7183




🌹Tazkirah Hati🌹

Kalau hati ada berkata "elehh"
itu tandanya anda mula beraksi RIAK
.
Kalau hati ada berkata "biarlah"
itu tandanya anda mula beraksi TIDAK MEMPERDULI.

Kalau hati ada berkata "menyampah aku"
 itu tandanya anda mula beraksi CEMBURU.
.
Kalau hati ada berkata "lantaklah"
itu tandanya anda mula beraksi SOMBONG.
.
Kalau hati ada berkata "malas campurlah"
 itu tandanya anda mula beraksi MEMULAU.
.
Kalau hati ada berkata "aku kaya"
itu tandanya anda mula beraksi BONGKAK.
.
Kalau hati ada berkata "aku lebih hebat"
itu tandanya anda mula beraksi EGOIS.
.
Kalau hati ada berkata "berbulu mata aku tgk dia"
 itu tandanya anda mula beraksi DENGKI.
.
Kalau hati ada berkata "aku sayang kpd semuanya"
 itu tandanya anda mula kembali kepada FITRAH yang mengatasi segala aksi di atas. 
.
Tanyalah diri .. siapa aku sebenarnya 

SIAPA KATA USTAZ
tαk pernαh buαt DOSA.
.
SIAPA KATA PAKAR KAUNSELING
tαk αdα MASALAH.

SIAPA KATA CIKGU
tαk pernαh buαt SILAP.

SIAPA KATA CHEF
tαk pernαh mαsαk NASI MENTAH

SIAPA KATA DOKTOR
tαk pernαh SAKIT.

SIAPA KATA PROFESOR
tαk Pernαh kenα tipu.
(wαlαupun PROFESOR serbαTAHU)
.
INGATLAH bαhαwa semuα MANUSIA yang HIDUP Di DUNIA ini ALLAH  berikαn KELEBIHAN dαn KEKURANGAN mαsing-mαsing.
.
ALLAH berikαn KELEBIHAN,
Bukαnlαh 100% diBERI-NYA semuα pengetahuαn.
.
.
ALLAH berikαn KEKURANGAN,
Bukαnlαh sehinggα iα mengHINAkαn.
.
Terkαdαng sengαjα ALLAH
menyulitkαn perkαrα yαng kitα PAKAR
αgαr kitα tidαk perlu SOMBONG.
.
AGAR kitα sentiαsα menjαdi HAMBA yαng
berSYUKUR kepαdα-NYA. 

Jika SEDIH jangan pendam dalam hati, 
Ada ALLAH tempat BERBAGI.

Jika MARAH, Jaga fikiran & hati, 
Ada ALLAH tempat MENENANGKAN DIRI...

Jika SUSAH, jangan merasa pilu,
 Ada ALLAH tempat MENGADU... 

Jika GAGAL, jangan berputus asa, 
Ada ALLAH tempat MEMINTA♥

Tiada ulasan: