Khamis, 26 April 2018

Hari ini kau rasuah hakim. Hakim pun terima. 7381.

Hari ini engkau arah hakim. Kau rasuah hakim. Hakim pun terima sebab tak nak hilang jawatan.

Ingat... Sakratul maut. Lubang kubur atau alam kubur. Kubur dah bagitahu dia tuu kawasan gelap. Tetapi dengan perintah Allah kubur jadi macam taman untuk seseorang yang betul hayatnya semasa di dunia nyata ini.

Sebenarnya jika seseorang itu beroleh hidayah Allah... dia tahu dia berkuasa dalam sesebuah kerajaan, dia tidak akan salah guna kuasanya. Malah dia amanah, bertanggung jawab dan sebagainya. Begitu juga hakim, dia tahu, ramai orang perlukan kejujurannya, perlukan dia bersikap adil, bijak membuat pertimbangan dan lain-lain sebab dia sedar Allah Maha Adil.





Contoh: 

Good try Mr.Arul but poor delivery mr.

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 5 jam yang lalu
Oleh Hanipa Maidin 1. Saudara Arul Kanda dilaporkan melalui media menyatakan mengapa tiada kemaafan dari tokoh tokoh veteran parti sarkas yang mengkritik hebat isu 1MDB atau isu Equanimity. 2. Justifikasi beliau tentang perlu maaf itu adalah keputusan mahkamah Indonesia yang putuskan rampasan ( seizure ) ke atas kapal Equanimity itu tidak sah. 3. Good try sdr Arul but poor delivery Mr. Saya setuju seratus peratus dengan TS Rafidah yang kata nak mohon maaf untuk apa? 4. Adakah nak pohon maaf sebab diguna wang rakyat yang dikaitkan dengan 1MDB itu untuk beli kapal mewah seperti... lagi »


Tiada ulasan: