Sabtu, 21 April 2018

Politik Malaysia - Kajian Peradaban Berbahasa. 7310.

Nampak gayanya, puak Pakatan Haprak tu semakin menunjukkan sifat terdesak mereka secara terang - terangan apabila cuba membuat dakwaan kononnya UMNO diharamkan bertanding dalam PRU.

Fitnah jahat ini sengaja disebarkan dikalangan penyokong - penyokong UMNO dan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum kali ini bagi menimbulkan rasa curiga dan mengelirukan mereka.

Yang pastinya, tindakan kebudak - budakkan yang dipamerkan oleh puak Pakatan Haprak tu menunjukkan yang diorang pada ketika ini sedang berada dalam keadaan ketakutan yang tak tentu arah.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila RoS sendiri mengesahkan bahawa tindakan UMNO menangguhkan pemilihan parti bagi tahun ini selaras dengan Perlembagaan serta tatatertib parti.

Yang herannya, kenapa puak Pakatan Haprak tu sibuk sangat nak menjaga urusan dalaman parti UMNO yang telah ditinggalkan sebelum ini? Tidakkah itu menunjukkan yang mereka sedang berada dalam keadaan terdesak?

Pokok pangkanya, tindakan puak Pakatan Haprak tu membangkitkan isu berkaitan dengan status UMNO hanya sekadar diversi untuk mengalih perhatian rakyat dari kegagalan yang berlaku ke atas PPBM.

Hakikatnya, pemimpin parti itu sendiri perlu mengakui kelemahan dan kegagalan mereka menguruskan parti dengan lebih baik secara terbuka. Bukannya tampil membuat tuduhan serta tohmahan secara membabi buta untuk menutup kemaluan sendiri!!!

Sumber: 

Tiada ulasan: