Rabu, 25 April 2018

Rasa hati dia jer. 7359.

ngungkit kot. Mustahaknya kembali pada Allah berharap pada Dia Tuhan Yang Maha Esa. 
Aamiin. 


Tuu yang xdapat jadi calon terus memberontak... Sebab berharap dengan orang (makhluk). Ciri-ciri pengampu dan retoriknya xkisahlah parti apa untuk PRU14 Malaysia neh (Malaysian GE14 9 May 2018) If berharap pada Allah akan ada sifat redha dan percaya takdir Qadha dan Qadar Allah.

Aamiin.

Surat terbuka mengapa saya tinggalkan JASA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Alhamdulillah hari ini hari terakhir saya di JASA. Saya tidak mengubah keputusan untuk meletak jawatan. Memang, ramai juga yang akan mengutuk saya. Saya tetap tabah. Berakhirlah riwayat saya di JASA. Tempat panas sehinggakan DAP membawa usul ke Parlimen di sidang Parlimen terakhir awal tahun ini supaya JASA dibubarkan. Sebelum ini dalam bajet Pakatan Harapan (HARAPAN) mereka mencadangkan supaya JASA ditutup sahaja. Kalau mahu disebut satu persatu memang banyak yang telah dilakukan sehingga JASA semakin dikenali termasuk di kawasan pedalaman Sabah dan Sarawak dan juga di kalangan pel... lagi »

PANAS!!!! Akhirnya Fuad Zarkashi tinggalkan JASA

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
Ketua Umno Batu Pahat Datuk Dr Puad Zarkashi meletak sebagai jawatan ketua pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA). “Alhamdulillah hari ini hari terakhir saya di JASA. Saya tidak mengubah keputusan untuk meletak jawatan,” katanya. Dalam kenyataan di Facebook, Puad berkata tindakannya mempertahankan kerajaan melalui JASA seperti tidak berbaloi, selepas mendakwa sistem pemilihan calon BN telah

Tak berbaloi pertahan k'jaan UMNO@BN, Puad tinggalkan JASA

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - Sejam yang lalu
Ketua Umno Batu Pahat Datuk Dr Puad Zarkashi meletak sebagai jawatan ketua pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (JASA). “Alhamdulillah hari ini hari terakhir saya di JASA. Saya tidak mengubah keputusan untuk meletak jawatan,” katanya. Dalam kenyataan di Facebook, Puad berkata tindakannya mempertahankan kerajaan melalui JASA seperti tidak berbaloi, selepas mendakwa sistem pemilihan calon BN telah rosak. “Walaupun mempertahankan kerajaan melalui JASA seperti tidak berbaloi tetapi meletakkan jawatan adalah langkah terbaik. “Terima kasih kepada seluruh staf JASA kerana bekerja sama dengan saya... lagi »

DAP cabar SPR: Haramkan saja gambar Dr M

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Suruhanjaya Pilihan Raya cuba menghalang penggunaan gambar bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dalam semua bahan kempen gabungan pembangkang dengan mengenakan syarat tambahan, kata DAP hari ini. Setiausaha DAP Wilayah Persekutuan, Lim Lip Eng berkata pengerusi SPR Tan Sri Mohd Hashim Abdullah sepatutnya mengambil kira tarikh pengundian pada 9 Mei apabila beliau mengumumkan syarat-syarat tambahan, semalam. Katanya, hanya berbaki tiga hari sebelum hari pencalonan dan dua minggu lagi menjelang tarikh 9 Mei dan oleh itu, ketika ini, kebanyakan bahan-bahan kempen telah dicetak d... lagi »

PRU14: Dr M gesa kerajaan kurang jurang kekayaan, henti jual aset Bumiputera

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Pengerusi PH itu berkata, jurang kekayaan semakin besar menyebabkan ramai orang Melayu miskin terpaksa menjual tanah mereka dan berpindah jauh dari bandar sehingga berlaku pengasingan kaum. Dr Mahathir berkata, walaupun gaji bertambah, kuasa membeli Bumiputera berkurangan disebabkan nilai ringgit yang lemah. PETALING JAYA: Tun Dr Mahathir Mohamad menggesa kerajaan berusaha mengurangkan jurang kekayaan dan taraf hidup antara kaum, khasnya golongan Bumiputera yang pendapatan mereka tidak meningkat sejajar pertumbuhan ekonomi negara. Pengerusi Pakatan Harapan (PH) itu dalam “Policy Talk... lagi »

Hadi tanya Pakatan Harapan dapat duit dari mana?

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 2 jam yang lalu
Ketika Pakatan Harapan (HARAPAN) mempersoalkan kemampuan kewangan PAS dan mengaitkan parti itu dengan sumbangan invididu mempunyai kaitan dengan Umno, pemimpinnya pula memulangkan soalan yang hampir sama. Malam tadi Datuk Seri Abdul Hadi Awang melontarkan pertanyaan - dari mana HARAPAN memperoleh wang bagi menyertai pilihan raya umum (PRU). Menjelaskan sekali lagi bahawa PAS menerima dana daripada ahlinya, Abdul Hadi berkata parti itu bergerak di atas sumbangan orang ramai. "Kita tanya parti mereka, dapat duit dari mana?" katanya secara tegas. Berucap di majlis ceramah perdana di Shah ... lagi »

Calon PAS punyai degree palsu, Dato Palsu?

Alhusseyn Alhusseyn pada al- Husseyn - 2 jam yang lalu
Gara-gara nak menampilkan penampilan yang terbaik, maka ada pula yang muncul dengan title darjah kebesaran dan latar belakang kelulusan yang meragukan. Khabarnya ada yang dapat Datuk yang dibeli …. Malah degree pun boleh di beli… pokoknya, ada ongkos, semuanya bisa beres boh!! Apa perlunya dengan penampilan yang membohongi orang ramai? Itulah persoalan yang ditimbulkan oleh ramai nettizen apabila mereka dapat mengesan ada dari kalangan calon yang mempamerkan degree palsu dan Dato Palsu. Seorang aktivis anak muda dari AMANAH Perak, Faeez Azahar melalui fesbuknya telah menaika... lagi »

Pujian wanita ini buat ‘Parti Roket’ akan buat anda cair

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 jam yang lalu
Pada 25 April 2018oleh RoketKini Tulisan seorang wanita di laman sosial Facebook yang diikongsi netizen membuat hati kami rasa bersemangat. Bukan sahaja beliau memberikan sudut pandang peribadi terhadap wakil-wakil rakyat di kawasannya, Saudari Mastura Salleh turut berkongsi pendapatnya tentang harapan menjelang PRU ke-14 yang bakal berlangsung 9 Mei nanti. Berikut kami perturunkan tulisan beliau. Sepatah pun kami tak ubah. Beliau adalah Dr. Ong Kian Ming, bekas ahli Parlimen kawasan saya (Parlimen Serdang). Sudah tentu dari Parti Roket. Saya bermukim di kawasan di mana majoriti pendud... lagi »

Bagaimana Bangi kini jadi kawasan Parlimen paling besar di Malaysia?

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 jam yang lalu
Pada 25 April 2018oleh PENTADBIR Dengan sekelip mata, kawasan Parlimen Serdang bukan sahaja ditukar nama tanpa tujuan yang jelas, ia juga diperluas sehingga menjadi kawasan paling besar di Malaysia dengan bilangan pengundi mencecah 178,790 orang. Ia diikuti Damansara (dahulu PJ Utara) dengan 164,322 pengundi; Klang, dengan 149,348 pengundi dan Kota Raja dengan 149,021 pengundi. Penyandang kerusi Parlimen Serdang, *Dr Ong Kian Ming*; justeru mendakwa Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) telah gagal dalam tanggungjawab untuk mematuhi prinsip satu orang satu undi yang adil dan munasabah. Dr Ong... lagi »

Denda RM10 juta jika wakil rakyat PKR lompat parti

kerengga pada KERENGGA - 3 jam yang lalu
Kow Gah Chie Wakil rakyat PKR akan dikenakan denda RM10 juta jika mereka melompat parti, kata seorang pemimpin kanan parti itu. Datuk Johari Abdul berkata PKR telah memulakan amalan itu sejak 2013 susulan beberapa pemimpin mereka beralih arah selepas pilihan raya umum 2008. Bagaimanapun, dalam pilihan raya umum lalu, calon-calon cuba berjanji secara lisan mereka akan membayar RM1 juta

.

Tiada ulasan: