Ahad, 1 April 2018

Tragedi berdarah pada 1st April 1847. Anda orang Islam turut meraikannya? Nauzubillahminzalik. 7223.





Hari ini 1 April ...ada jugak yang suka kenakan orang... lepas tu ckp April fool... Mari sama2 baca kisah di bawah....

Pada abab ke-8 Masehi Sepanyol merupakan sebuah negara Islam yang maju yang tidak disenangi orang kafir. 

Semasa Perang Salib, satu per satu wilayah Sepanyol jatuh ke tangan tentera Kristian, yang amat kejam, yang membunuh wanita & kanak-kanak, hinggalah ke wilayah akhir, Granada. 

Penduduk Islam Granada terpaksa bersembunyi di rumah. Tentera Salib telah membuat penipuan dengan mengumumkan bahawa penduduk Granada dibenarkan keluar dengan selamat & dibenarkan menaiki kapal yang disediakan untuk keluar dari Sepanyol. 

Ribuan penduduk Islam keluar dari rumah & berkumpul di pelabuhan.  Tentera salib kemudiannya telah membakar seluruh penempatan orang2 Islam di Granada termasuk mereka yang masih bersembunyi. 

Mereka yang berkumpul di pelabuhan tak dapat berbuat apa2. Kapal yang dijanjikan juga dibakar. Kemudian mereka dikepung & dibunuh tanpa belas kasihan oleh tentera Kristian. 

Hanya takbir & tangisan saja yg kedengaran. Tiada yang terselamat. Granada menjadi medan darah umat Islam sehingga laut berwarna merah darah. 

Alhamdulillah orang Islam tidak pernah berdendam dengan kejadian ini, sebab memperakui kesilapan sendiri, maka Allah turunkan tragedi, azab yang sedemikian rupa dengan bermuhasabah diri. Malangnya ada golongan Islam yang terikut-ikut budaya kristian yang bersorak gembira hancurnya Islam di bumi Sepanyol dan mereka soronok untuk turut serta memeriahkan April Fool. Nauzubillahminzalik. 

TRAGEDI BERDARAH INI BERLAKU PADA 1ST APRIL 1847M & DIKENALI SEBAGAI "THE APRIL FOOL DAY" OLEH GOLONGAN KRISTIAN. 

Umat Islam sekalian, apakah kita juga turut terikut2 dengan budaya 1st April ini & meraikannya dengan mengenakan orang lain & kemudiannya tertawa dengan bangga & gembira menyebut "APRIL FOOL...!!" di sebalik sejarah pilu di mana ribuan saudara2 Islam kita telah tertipu oleh golongan Kristian penipu pada tarikh 1st apr???  

moh kiter sebarkn bnde ni kepada saudara-saudara Islam kiter #just copy n paste#

admin note: TRAGEDI BERDARAH INI BERLAKU PADA 1ST APRIL 1847 M & DIKENALI SEBAGAI "THE APRIL FOOL DAY" OLEH GOLONGAN KRISTIAN. Hari ini 1 April ...ada jugak yg suka kenakan org... lps tu ckp April fool.... 7223. 

Tiada ulasan: