Selasa, 8 Mei 2018

Astaghfirullahalazim. Jangan kejami diri sendiri dan lebih malang menuding jari menyalahkan orang lain. Nauzubillahminzalik. 7496.

Bismillahirrahmanirrahim.
Alhamdulillahirabbilalaamiin.

Firman Allah Subhanahuwatalla yang bermaksud; “Sesungguhnya, kehidupan dunia ini hanyalah permainan dan senda gurau. Dan, jika kamu beriman serta bertakwa, Allah akan memberikan pahala kepadamu dan Dia tidak akan meminta harta-hartamu.” [Surah Muhammad: 36.]

Firman Allah Subhanahuwatalla yang bermaksud: “..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185.]

Dunia tidak pernah kejam kepada sebarang manusia, malah manusialah yang sebenarnya berlaku kejam kepada dirinya sendiri. Nauzubillahminzalik. Astaghfirullahalazim.
Berusahalah dapatkan rezeki Allah Subhanahuwataalla ...baik berupa ilmu, harta benda, kejiwaan dan sebagainya ...barang diingat sertakan juga berdoa pada Allah Subhanahuwataalla untuk dimakbulkan. Semakin sering kita berusaha dan berdoa kerana Allah Subhanahuwataalla .. In Syaa Allah kita semakin dekat dengan Allah Subhanahuwataalla yang menjadikan kita. Aamiin. 

Tiada ulasan: