Isnin, 7 Mei 2018

Nota untuk pengunjung dari Luar Malaysia. 7473.


ZIKIR

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم

LAA HAW LA WA LAA QUWWATA ILLA BILLAA HIL 
A’LI YIL A’ZIM
Mohon bantuan pengunjung luar Malaysia, email saya siaran  RAKYAT MARHAEN dengan tajuk di bawah. Kiriman RAKYAT MARHAEN tidak dapat dibuka di Malaysia. email saya: coverli9@gmail.com Sumbangan dan kerjasama pengunjung, saya dahulukan dengan ucapan terima kasih. Aamiin. 


Rais: Saya cuma takut 'dipecat' Tuhan

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 9 jam yang lalu
Veteran Umno Tan Sri Rais Yatim hari ini sekali lagi menegaskan beliau tidak gentar jika dipecat daripada Umno yang dianggotainya selama lebih 40 tahun. Rais yang kini masih menyandang jawatan penasihat sosio-budaya kerajaan berkata, ini kerana beliau pernah dipecat daripada Umno pada 1987 ketika krisis dalaman parti itu yang membawa kepada pembentukan parti Semangat 46. "Saya pernah dipecat dulu jadi tidak ada masalah bagi saya. Ingat saya gerun benar isu dipecat ini? "Tidak ada apa bagi saya. Saya takut 'dipecat' tuhan," kata Rais kepada pemberita ketika ditemui setelah majlis pel... lagi »

PRU14: 'Senyap-senyap mereka datang jumpa sebut HARAPAN'

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Sekira hadapi masaalah dengan peranti adroid sila gunakan firefox - chrome - ie

PRU14: Tun Daim - Ucapan Bersama Rakyat Di Rantau Panjang, KELANTAN

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 10 jam yang lalu
Sekira hadapi masaalah dengan peranti adroid sila gunakan firefox - chrome - ie

PRU14: TIADA ‘PENJARA’ DAPAT SEKAT KEPUTUSAN, KATA HAMID ALBAR

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
Sebarang tindakan seperti amaran atau ‘buang’ tidak akan dapat mengubah mereka yang sudah membuat keputusan apatah lagi tinggal beberapa hari lagi menjelang PRU ke-14, kata bekas menteri Syed Hamid Albar. “Sekarang untuk bagi amaran ke, buang ke…(mereka) tidak peduli atau takut. Mereka sudah membuat ketetapan…Kini soal hati dan akal. “Tiada penjara yang dapat menyekat keputusan,” katanya di Twitter hari ini. Syed Hamid tidak merujuk mana-mana pihak secara jelas tetapi ia dibuat sehari selepas tiga tokoh Umno dikenakan tindakan disiplin kerana dilihat menentang parti itu. Semalam, Set... lagi »

PRU14: Kalau padam lampu, suluh tepat muka pegawai SPR

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
Timbalan Presiden Pakatan Harapan (PH), Mohamad Sabu mengingatkan pentingnya petugas Ejen Tempat Undi dan Ejen Kira Undi (Polling Agent dan Counting Agent – PACA) berfungsi pada tahap maksimum bagi mengawasi proses undi pada 9 Mei ini. Beliau berpendapat Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akan bertindak dengan apa cara sekali pun bagi memastikan BN tidak terjejas walau ada antara mereka yang mahu proses pilihan raya berlangsung secara adil. “Paling penting saya mahu ingatkan PACA. Kena kuat betul-betul kali ini. Sebab SPR ini macam mana pun cari jalan. Kalau boleh dia mahu selamatkan pe... lagi »

PRU14: 'Wabak' 1MDB mesti ditangani, kata taikun

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
Seorang taikun perniagaan, Lee Kim Yew menyamakan isu 1MDB dengan 'wabak' yang perlu ditangani walaupun kerajaan berulangkali menegaskan skandal itu membabitkan isu kelemahan "pentadbiran syarikat". Dalam temu bual dengan *Malaysiakini* pada Sabtu, pengasas Country Heights Holdings Bhd itu menyeru kerajaan yang akan dibentuk selepas pilihan raya umum (PRU) pada 9 Mei ini untuk menyelesaikan kemelut berkenaan. Ditubuhkan tidak lama selepas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak mengambil alih teraju negara pada 2009, pinjaman 1MDB dengan pantas mencecah RM42 bilion. Menjelang tahun 2... lagi »

PRU14: : Banyak undi pos belum sampai ke pengundi

noreply@blogger.com (RAKYAT MARHAEN) pada RAKYAT MARHAEN - 11 jam yang lalu
Gabungan untuk pilihan raya bersih dan adil (BERSIH) berkata hari ini bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah membuat "kenyataan tidak bertanggungjawab" memberi peringatan kepada pengundi pos supaya jangan mengirim undi pos pada saat akhir. Pengarah Eksekutif BERSIH Yap Swee Seng berkata terdapat banyak aduan daripada pengundi yang masih belum menerima kertas undi pos mereka walaupun hari pengundian bakal berlangsung tiga hari lagi pada 9 Mei. "Saya fikir ini kesalahan SPR sebab terdapat banyak kes seperti ini," kata Yap pada sidang akhbar di pejabat Bersih di Petaling Jaya pagi... lagi »


................................................... 

Tiada ulasan: