Google+ Badge

Jumaat, 11 Mei 2018

Waktu senang dan waktu susah. 7573.

Orang kaya dia tidak sedar sudah kaya dan berkuasa. Itu sebab jadi gila kuasa dan tamak haloba. Sementara yang miskin tidak sedar dia miskin. Sedangkan pemberian sikaya ada udang di sebalik batu. Contoh pemberian BR1M. RM500.00 setahun hanyalah menggula-gulakan rakyat.

Baru tahu tadi petang:

Bila nak pecat Gabenor Melaka yang letak emaknya di bilik kecil dan tidak dibenar berlegar ke ruang besar Seri Negeri... atas perintah isteri. Derhaka kepada emak, sesuaikah menjadi pemimpin? (dikisahkan untuk tidak bersubahat - dulu pekerja kilang sahaja) Nauzubillahminzalik.

Teringat kisah kawan aku. Belum malam pertama dah bagi penampar sulung kepada adik ipar perempuannya di hadapan keluarga mertua. Puncanya adik ipar menjawab dan bercakap tinggi dengan emak mertuanya. Kawan aku say "Pantang dalam keluarga aku, anak biadap kurang ajar dengan emak atau bapak aku"

Adly Zahari angkat sumpah ketua menteri Melaka

kerengga at KERENGGA - 4 hours ago
Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Katil, Adly Zahari hari ini mengangkat sumpah sebagai ketua menteri Melaka ke-11. Istiadat Angkat Sumpah Jawatan itu berlangsung di hadapan Yang Dipertua Negeri Melaka Tun Dr Mohd Khalil Yaakob di Dewan Seri Utama, Seri Negeri, Ayer Keroh pada 3.50 petang. Adly, 47, yang juga pengerusi Pakatan Harapan Melaka dan pengerusi AMANAH Melaka turut..









Tiada ulasan: