Selasa, 19 Jun 2018

Cuba fahami situasi orang lain. 7790.


Antara akhlak mulia Rasulullah ﷺ didalam hadis ialah "Suka memudahkan dan tidak suka menyulitkan." 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Allah telah berfirman yang bermaksud: "Dan tidaklah kehidupan dunia ini melainkan senda gurau dan main-main, dan sesungguhnya akhirat itulah yang sebenarnya kehidupan, kalau mereka mengetahui." (QS .Alankabuut: 64).

Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Diterbitkan pada 14 Ogo 2015
Rahsia kelahiran kelahiran 1MDB dilondehkan oleh Datuk Ahmad Said. Walaupun pendedahan ini sudah cukup panas, tapi katanya masih banyak yang belum beliau ddedahkan kenana menunggu masa yang sesuai.

VIDEO PANAS Mat Said dedah rahsia kelahiran 1MDB di Kemaman FULL



Video Yang Disembunyikan Dari Rakyat Sarawak. (PART 1)
Kaki Movie Diterbitkan pada 10 Mei 2018 Published on 19 Mar 2013 

Video dakwa dedah salah guna lesen oleh keluarga Taib -Malaysiakini Satu siasatan oleh sebuah NGO antarabangsa telah mendedahkan bukti video yang mendakwa bagaimana ahli keluarga Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud dan rakan perniagaan penyalahgunaan lesen pembalakan untuk memperkayakan diri mereka. Dua sepupu Taib, ahli keluarga kepada rakan kongsi utama Taib, dan seorang peguam yang mewakili kerajaan negeri Sarawak telah dirakam dalam video, didakwa menjelaskan mekanisme untuk mengelakkan undang-undang yang sedia ada bagi memperolehi keuntungan daripada skim itu. Video itu telah direkodkan secara tersembunyi oleh seorang penyiasat dengan Global Witness, sebuah NGO yang berpangkalan di London yang menyiasat dan berkempen menentang pencabulan hak asasi alam sekitar dan manusia. Penyiasat itu telah dihantar ke Sarawak tahun lepas, dengan menyamar sebagai "pelabur asing" yang ingin membeli tanah untuk mengusahakan ladang kelapa sawit. Penyiasat itu menemui Lembaga Pembangunan Koridor Wilayah (Recoda), badan kerajaan negeri yang mengendalikan pelaburan asing, dan terus dibawa kepada ahli-ahli tertentu keluarga Taib yang menjual sebuah syarikat yang dilesenkan untuk membalak dan membersihkan tanah untuk perladangan di Sarawak. Lesen ini dikeluarkan oleh Kementerian Perancangan Sumber dan Alam Sekitar Sarawak, yang diketuai oleh Taib. Pertemuan dengan ahli keluarga dan ejen lain syarikat itu telah dirakam secara tersembunyi oleh Global Witness dan dihasilkan menjadi filem selama 15 minit yang disiarkan di lamanwebnya. 

Semua Part Video Rasuah Beliau Disini⤵ Tolong Subscribe Banyak Lagi Video Nak Dibongkar. Part 1: https://youtu.be/jp066RIv93k Part 1 Bahasa Iban: https://youtu.be/X1KktJHEFIk Part 2: https://youtu.be/Vb54e907GKc Part 3: https://youtu.be/I0lBbOujFXg Part 4: https://youtu.be/JT2x_ON_Ftk Part 5: https://youtu.be/a99pDcU5LpQ
Saya Tetap Dedahkan Cara Jho Low Ajar Najib Curi Duit 1MDB Dan Tipu Sultan Terengganu ! (Ahmad Said) 


Aku org johor.byk dgr pasal dia jaga ganu nie mcm👍 dsbkn najib dan kuncu2 pelingkup duit rakyat. aku pn undi PH.dsbkn najib aku lebih mngnali menteri2 kerajaan terbaru PH terutama mat sabu 😁.trima ksh jibby😛


Org2 atau rakyat nengok umno ni mcm najiiis sampai ke menteri semua mentedarah duit haram bagi keluarga anak bini makan api dari neraka...jawablah kau dlm kubooor tak terlepas dari hukum Allah SWT...hukuman yg amat dahsyat...diddunia bolih lari...tak dgn Allah SWT 😈


Betul tu  kata  Datuk Ahmad Said  sebagai  MB  Terengganu sepatutnya  dibentangkan  penyata kira-kira atau  akaun  hasil  minyak patut  dibentang  kepada yang berhak supaya jelas  hitam  putih perkara  tersebut.  Ini  sudah menipu lagaknya  kerana  tak  dibentangkan  secara  yang  jelas kepada yang  berhak untuk  mengetahuinya. Ini  adalah  amanah kepada  rakyat.  Selamat  maju  jaya Datuk  Ahmad  Said  kerana  mendedahkan  perkara  yang  betul. kepada  seluruh  rakyat.  Moga  ramai lagi  wakil  rakyat  yang  bersikap sebagini  supaya  Malaysia  akan maju  dan sejahtera  dan  aman  damai  selama-lamanya..


Betul  tu mengapa  pihak  pengurusan  tidak  begitu  terhadap 1MDB  iaitu seperti  Kelantan  iaitu  ada  perjanjian  beli  balik  Tanah  lading  sawit  di Kelantan  Tanah  Perbadanan  Negeri Kerajaan Kelantan  dengan  harga  kurang  50 peratus  daripada  harga  yang  dibeli  itu supaya  pekara   jual  beli  tidak berlaku  kerana  merugikan pihak  pebeli.


Datuk  Ahmad  Said juga  mendedahkan PAS  semasa memerintah  Terengganu selama satu penggal  dahulu  hutan  balik ahli kerajaan PAS  teroka  hutan  balak  dan  jual  balak  sama seperti  UMNO  juga  tak boleh dipercayai  PAS ini Itulah  sebabnya menang  satu  penggal sahaja  pada  masa  itu  PAS sebagai  Kerajaan Terengganu dan  UMNO/BN  ambil  balik Terengganu.  Sekarang ini  selepas PRU 14  PAS  menjadi  kerajaan  di  Terengganu.  Jika begini lagaknya PRU 15 ini  sudah  tentu  Kerajaan  Terengganu  akan  bertukar  tangan  Insyaalah, Amin.  Selamat  maju  jaya  Pakatan Harapan. Terima Kasih.


Mengapa  Kerajaan  Terengganu  beri  sejumlah RM5 billion  kepada  Kerajaan  Pusat.  Apabila diminta  balik  hanya  RM2 billion sahaja  diberi balik. Apa  jadi  lagi  RM3 billion  itu ke mana  perginya  wang  tersebut. Itulah  sebabnya  hasil  lebihan  yang  diperolehi oleh kerajaan  negeri jangan  diberi langsung kepada  kerajaan  Pusat walau pun diminta olehnya.


Betul  kata  Datuk Ahmad  Said  UMNO adalah dipenghujung  jalan  dan tidak akan  bangkit  lagi  Insyaalah.


Yakah  Arul Kanda bos  1MDB adalah  orang Islam dan  isterinya  orang Melayu.  Tetapi mengapa beliau  berlaku demikian tak mencerminkan sebagai  orang Islam. Ini menjadi tanda  Tanya kepada  rakyat  Malaysia.  Semua orang  Malaysia  tahu  Arul  Kanda  itu  bukan  Islam  kerana  daripada nama sudah  tahu.  Apakah  nama  Islamnya tak  ada  cerita pun dalam  akhbar.


Syabas  kepada Datuk Ahmad  Said  sebagai  Menteri Besar  Terengganu  mendedahkan  semua kepincangan yang berlaku  dalam  UMNO/BN  yang  telah banyak  merosakan  Negara  Malaysia.  Bagus beliau mendedahkan  rancangan  Jho  Low  dan  Najib  mengenai  kesalahan  dan  perancangan  1MDB  dan  patut pun  DYMM  Sultan tidak  setuju mengenai  perkara  ini.  kerana tak  patut  dan  merugikan cagar  minyak  PETRONAS  di Terengganu  dan siapa  hendak  bayar hutang  cagaran  tersebut  dan  jaminan  itu  siapa  hendak bayar  dan  kerajaan  akan menanggung  hutang  yang banyak itu.


Lama  sungguh  Datuk Ahmad  Said  berucap  untuk  mendedahka  semua isi hatinya  kepada semua  rakyat  Malaysia. Semua  rakyat Malaysia mesti dengar semua ini dan  fahamkan isi patinya..  Terima  Kasih.
Ada x pemimpin PAS langgar nasihat Allahyarham?
Ali Karim berkongsi pautan.
Dia nie dah gila ke atau memang dilahirkan tebal muka? 
Rakyat dah tendang dan sedang disiasat kes mega skandal. Duk diam berzikir je lah kat rumah.Macamlah dia kesah sangat pasal ekonomi negara. 
Najib gesa kerajaan gantung cukai eksport minyak sawit. 
Bernama | June 18, 2018
Bekas PM berkata cukai eksport itu untuk membantu pekebun kecil sehingga pasaran kembali pulih.
Gambar Bernama

KUALA LUMPUR: Bekas perdana menteri menggesa kerajaan menggantung cukai eksport minyak kelapa sawit sehingga akhir tahun ini atau sekurang-kurangnya sehingga harga dan permintaan pasaran kembali pulih bagi membantu pekebun kecil.

Menurut Datuk Seri Najib Razak, Khamis lalu harga minyak sawit mentah menyusut bagi hari ke-9 berturut-turut di mana harga kini ialah RM2,300 satu tan metrik.

“Turut dilaporkan, eksport minyak sawit kita bagi 10 hari pertama Jun jatuh sehingga 20% berbanding tahun lalu.

“Satu daripada faktor kejatuhan ini adalah tindakan kerajaan mengenakan cukai 5% terhadap eksport minyak sawit dan penganalisis pasaran berkata ia adalah faktor utama penyusutan permintaan dan penurunan harga,” katanya di Facebook hari ini.

Cukai eksport ini diteruskan pada 5% pada Julai dan seterusnya.

Kerajaan sebelum ini menggantung cukai berkenaan bagi 4 bulan pertama tahun ini dalam memastikan pendapatan pekebun kecil tidak terjejas dan pasaran minyak sawit Malaysia terus berdaya saing dan kompetitif di pasaran antarabangsa, kata Najib.

ref:
Najib gesa kerajaan gantung cukai eksport minyak sawit | Free Malaysia Today

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)
 ... 

Tiada ulasan: