Google+ Badge

Isnin, 30 Julai 2018

Rais kini dalam persimpangan sama ada nak jual diri Melayu kepada DAP bersama mahathir atau tidak.. 7952.


Aduan dalam diam, agar mereka (pendokong/penyokong) yang hilang kuasa tidak berwinang dalam kata-kata.

Tun M pengerusi baharu Khazanah Nasional
Hazwan Faisal Mohamad hazwanfaisal@nstp.com.my
KERAJAAN mengumumkan pelantikan lima Ahli Lembaga Pengarah Khazanah Nasional Bhd baru dengan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Pengerusi.

Turut dilantik sebagai Pengarah adalah Menteri Hal Ehwal Ekonomi, Dato Seri Mohamed Azmin Ali; Ahli Majlis Penasihat Kerajaan, Tan Sri Mohd Hassan Marican; Bekas Timbalan Gabenor Bank Negara Malaysia, Dr Sukhdave Singh; dan Pengerusi Maybank Asset Management Group Bhd, Goh Ching Yin.

Menurut Pejabat Perdana Menteri dalam kenyataan hari ini, pelantikan terbabit berkuatkuasa serta merta.

“€Pelantikan Pengarah Urusan Khazanah Nasional akan diumumkan kemudian,” katanya.

Artikel ini disiarkan pada : Isnin, 30 Julai 2018 @ 6:35 PM
https://www.hmetro.com.my/utama/2018/07/363215/tun-m-pengerusi-baharu-khazanah-nasional

MH370 report: Nothing fishy with cabin, flight crew prior to flight
Published 1 hour ago on 30 July 2018
By Danial Dzulkifly
A screen showing the history of the MH370 flight is shown during the press conference on the MH370 Safety Investigation Report in Putrajaya. — Picture by Firdaus Latif
A screen showing the history of the MH370 flight is shown during the press conference on the MH370 Safety Investigation Report in Putrajaya. — Picture by Firdaus Latif

PETALING JAYA, July 30 — MH370 investigators have found no prior medical issues or unusual financial activities involving cabin and flight crew, prior to the doomed Malaysia Airlines flight.

The flight safety investigation report released today said all members of the cabin and the flight crew, including pilot-in-command (PIC) Zaharie Ahmad Shah flight first officer (FO), Fariq Abdul Hamid had no prior health, behavioural or financial issues.

“The cabin crew had bank accounts and loans. However, the gross monthly income and out-of-pocket expenses indicated nothing unusual. There is also no evidence of recent or imminent significant financial transactions carried out.

“There were no behavioural signs of social isolation, change in habits or interest, self-neglect, drug or alcohol abuse of the PIC, FO and the cabin crew,’’ said the report.
https://www.malaymail.com/s/1657472/mh370-report-nothing-fishy-with-cabin-flight-crew-prior-to-flight

Muhammad Farhan

UMNO susun atur rancangan & strategik gunakan PPIM, Nadzim Johan dan Yusof Azmi bagi memulakan rusuhan kaum seperti tragedi May 13,1969.
Saya pernah dengar Yusof Azmi & Nadzim Johan pernah berkata akan bunuh Cina, India dan mana2 kafir yang jatuhkan kepimpinan Melayu dengan mengunakan Islam sebagai instrumen sentimen orang Melayu.
Kerajaan #PH harus bertindak cepat mansuhkan pendaftaran PPIM dan UMNO demi kesejahteraan Rakyat Malaysia.
Tangkap dan tahan Nadzim Johan & Yusof Azmi dan semua NGO2 berkaitan yang buat huru-hara pada 27/7/2018 dalam seminggu;
Kalau tidak Rakyat harus bangkit dan cari Nadzim Johan dan Yusof Azmi pukul mereka sampai lunyai kalau tak disebabkan mereka ramai mereka Cina, India dan orang kafir yang mereka maksudkan akan hadapi kesusahan.
ini kelas satu kes ugutan, kes anarki lawan YDP Agong, lawan Perlembagaan Malaysia oleh UMNO & PPIM.
Ingat Kerajaan #PH Malaysia ini bukan milik Melayu dan Malaysia milik semua warganegara anak jati Malaysia.
Kenapa #PDRM tak mahu ambil tindakan, sudah 3 hari. Jelas terbukti perangai tidak apa dan tidak kisah kerajaan PH terhadap Keselamatan orang2 bukan Melayu dan Islam, Ketenteraman Negaraku Malaysia dan kedaulatan Undang2 Negara.
Monday, 30 July 2018
BAGUS BILA PEMIMPIN DAP CEPAT MINTA MAAF, TAPI JANGAN DIULANGI LAGI

Naib Pengerusi DAP, M Kula Segaran akhirnya memohon maaf dan menarik balik kenyataannya sebelum ini yang mendakwa orang Melayu adalah pendatang di negara ini.

"Saya sepenuhnya memohon maaf terhadap pihak yang terluka dan menarik balik ucapan ofensif tersebut," kata M Kula yang juga merupakan Menteri Sumber Manusia.

Sebelum itu, Adun DAP Bercham, Ong Boon Piow juga memohon maaf atas kritikannya terhadap Menteri Pendidikan, Dr. Mazlee Malik yang mendesak Perdana Menteri agar mengkaji semula kedudukan Ahli Parlimen Simpang Renggam itu sebagai anggota kabinet.

Ong sebelumnya mengkritik Dr. Mazlee yang menyebut tiada peruntukan untuk sekolah menengah persendirian Cina kerana ia bukan bertaraf sekolah kerajaan.

Meskipun sudah  meminta maaf, sikap kedua-dua pemimpin DAP itu jelas telah menimbulkan keresahan ramai kerana tergambar ada sentimen perkauman yang nyata di sebalik kenyataan mereka.

Harus diakui bahawa dalam negara ini, hal-hal yang berkaitan Melayu dan Bumiputera adalah perkara yang sudah termaktub dalam Perlembagaan. Ia tidak harus disentuh dan diusik lagi, terutama oleh pemimpin kaum lain.

Apalagi oleh DAP yang merupakan sebuah parti demokratik dan berbilang bangsa yang selama ini selalu menonjolkan sikap anti kepada perkauman dalam penampilannya.

Dalam kes mengenai keturunan orang Melayu, hakikat sejarah sudah jelas mengenai perkara itu dan membangkitkan sesuatu yang berlawanan daripadanya hanya akan mengundang kontroversi dan permusuhan yang mungkin berpanjangan.

Begitu juga dengan bantuan untuk sekolah, kerajaan selama ini memang meletakkan sekolah jenis kebangsaan Cina dan India sebagai sekolah yang menerima bantuan, tetapi bagi sekolah persendirian, bantuannya sudah tentu mengikut keperluan atau jika ada permintaan.

Ia sama seperti sekolah agama persendirian, sekolah Arab dan sebagainya yang juga ada diberikan bantuan oleh kerajaan berdasarkan keperluan atau permintaan.

Tetapi untuk mana-mana pemimpin mendesak agar bantuan kepada sekolah menengah persendirian Cina adalah sesuatu yang wajib memang agak keterlaluan kerana sekolah persendirian itu sendiri sudah mengenakan bayaran yang agak mahal kepada pelajar-pelajarnya.

Dalam kes melibat M Kula dan Ong, memang baik dan boleh dipuji apabila kedua-dua pemimpin DAP berkenaan cepat-cepat meminta maaf sebelum kontroversi yang timbul bertambah parah.

Namun, yang lebih penting ialah agar mereka dan sesiapa juga, baik daripada DAP atau lain-lain parti, agar tidak lagi semudahnya membangkitkan isu-isu yang bercorak perkauman di masa-masa akan datang.

Biar UMNO atau mereka yang sealiran dengannya saja yang kekal dengan sikap perkauman sempit yang kita sendiri sudah saksikan ianya semakin ditolak oleh rakyat. 

Keputusan PRU14 yang lalu adalah bukti jelas bagaimana rakyat sebenarnya telah menolak politik perkauman yang sempit dan tidak beretika yang selama bertahun-tahun dimainkan dijadikan modal untuk terus berkuasa. 

Rakyat kini mahukan Malaysia Baru yang lebih baik dan lebih harmoni untuk semua orang melalui kerajaan baru Pakatan Harapan.

Untuk itu, sementara PKR, Bersatu dan Amanah boleh bertolak ansur dan tidak memainkan sentimen kaum masing-masing secara keterlaluan demi menjaga keharmonian bersama, DAP juga seharusnya mempunyai sikap yang sama.

Malaysia ini adalah sebuah negara yang unik dengan pelbagai kaum ada di dalamnya, tetapi jangan dilupa mengenai kedudukan Melayu dan Bumiputera yang sudah termaktub dalam Perlembagaan dan dilindungi oleh Raja-Raja Melayu.

Semua kaum pada hakikatnya ada hak dan bahagian masing-masing dalam negara ini,mcuma permintaan atau desakan terhadap sesuatu perkara yang melibatkan kaum itu biarlah dilakukan secara beradab dan berhemah serta jangan sesekali menyinggung kedudukan kaum-kaum lain.

Jika Malaysia Baru ini tidak dijaga dengan baik, penantian dan usaha selama 60 tahun untuk melihat tumbangnya UMNO tidak akan bermakna apa-apa lagi buat kita semua. (ShahbudinHusin 30/07/2018)

Posted by Shahbudin Husin at 19:30
Shahbudin dot com: BAGUS BILA PEMIMPIN DAP CEPAT MINTA MAAF, TAPI JANGAN DIULANGI LAGI

KUALA LUMPUR: Kerajaan digesa menangani skandal berkaitan penyelewengan atau salah urus tadbir secara realiti dan berfakta, bukan dengan mainan tuduhan mengaibkan, tegur Awang Hashim (PAS – Pendang) di Parlimen, di sini.

Tegasnya, segala tuduhan berkaitan memerlukan ketelusan yang mesti disiasat, didakwa dan dihadapkan ke muka pengadilan, bukan sekadar berlegar di portal, surat khabar dan dibawa ke luar negara, dibiar menyebar ke pemikiran rakyat menimbulkan persepsi.

Beliau membangkitkan kemusykilan terhadap isu 1MDB yang terus diputar belit dan dimanipulasikan pihak tertentu ketika membahas Titah DiRaja pada Sidang Dewan Rakyat, kelmarin.

Menurutnya, Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) telah melanggan bon terbitan 1MDB sebanyak RM200 juta, manakala Kumpulan Wang Amanah Pencen (KWAP) RM900 juta yang merupakan wang rakyat.

Pinta Awang, semua pinjaman tersebut perlu diperincikan khususnya oleh pihak Kementerian Kewangan kerana ia melibatkan hutang, perbelanjaan dan pembiayaan projek yang dibangunkan oleh 1MDB.

“Saya sebut masalah KWSP dan KWAP ini adalah duit simpanan rakyat. Jadi perlu didedahkan, kerana kita nak melihat pinjaman ini untuk apa, projek apa, dan juga penjadualan balik pinjaman-pinjaman ini. Kerana KWSP dan KWAP ini wang rakyat.

“Sekarang kita kita tak tahu status 1MDB sama ada dibekukan ataupun boleh digerakkan aktiviti perniagaannya? Kalau ada aktiviti perniagaan, maka penjadualan pembayaran balik wang rakyat yang dipinjamkan.

“Tetapi kalau sekiranya tindakan diambil untuk membekukan siapakah yang akan membayar balik hutang-hutang wang rakyat ini? Sekarang semua maklumat ini ada kepada pihak kerajaan. Mana lagi berbillion-billion yang diuar-uarkan sebelum ini sebelum PRU ke 14?

“Kalau ada (bukti) silakan. Kita akan sokong kerana ini wang rakyat, salah urus tadbir yang menyebabkan negara kerugian rakyat terpaksa membayar hutang-hutang ini. Kita nak bukti sekarang,” aju beliau.

Selain isu 1MDB katanya, Kerajaan PH yang melaungkan keadilan dan reformasi juga perlu menyiasat isu BMF, Perwaja, Memali dan skandal lain diangkat demi keadilan sebenar dapat diterjemahkan. - HARAKAHDAILY 28/7/2018 

: mencari populis bukan menyelesaikan masalah....
justice league30 July 2018 at 20:13 Kerajaan PH sensasikan skandal tanpa siasat?

PETALING JAYA: Bekas menteri, Tan Sri Rais Yatim yang merupakan ahli PPBM membidas Menteri Pendidikan, Maszlee Malik dalam satu perhimpunan yang kebanyakannya dihadiri ahli Umno dan PAS.

Rais menyerang rancangan Pakatan Harapan mengiktiraf Sijil Peperiksaan Bersepadu (UEC) yang dikeluarkan sekolah menengah persendirian Cina sebagai kelayakan untuk kemasukan ke universiti awam.

Rais menyertai Himpunan Kebangkitan Ummah di Kelab Sultan Sulaiman, Kuala Lumpur, yang dihadiri kira-kira 3,000 peserta, termasuk pemimpin PAS dan calon Barisan Nasional di Pilihan Raya Kecil Sungai Kandis, Datuk Lokman Noor Adam.

“Dong Jiao Zong (pergerakan pendidikan Cina) mahu kerajaan mengiktiraf UEC, tetapi menteri kita sudah mempertimbangkan untuk mengkaji Seksyen 15, 16 dan 13 (Akta Pendidikan) dan sama ada UEC sejajar dengannya? Beliau perlu menjawab soalan ini!” katanya dipetik Malay Mail Online.

“Bukan kerajaan yang perlu bersama Dong Jiao Zong, tetapi Dong Jiao Zong yang perlu bersama kerajaan dan kementerian,” kata Rais yang terkenal menyokong penggunaan bahasa kebangsaan.

Pada 15 Julai lalu, Maszlee berkata, sebarang keputusan berhubung pengiktirafan UEC akan bersifat komprehensif dan holistik, tanpa menggugat kedudukan bahasa Melayu sebagai bahasa kebangsaan.

Katanya, Kementerian Pendidikan sedang melakukan kajian holistik sebelum membuat sebarang keputusan berhubung pengiktirafan UEC.

Rais menggesa Maszlee tidak takut kepada tekanan untuk mengiktiraf UEC.

“Di Kelab Sultan Sulaiman pagi ini, rakyat sedia menyuarakan apa yang perlu dilakukan.”

Katanya, Malaysia tidak memerlukan sistem pelbagai peperiksaan atau lebih daripada satu sistem pensijilan.

: Rais kini dalam persimpangan sama ada nak jual diri Melayu kepada DAP bersama mahathir atau tidak.. 
justice league30 July 2018 at 20:19 Rais bidas UEC, gesa menteri jangan tunduk kepada tekanan

Slogan yang selalu ditroll oleh netizen kepada penyokong PH iaitu “Kalau hari ini kahwin, esok beranak“, digunakan pula oleh ahli parlimen DAP Mas Gading, Mordi ANAK Bimol . Walau bagaimanapun, Mordi menukarkan perkataan ‘esok’ kepada ‘hari ini’. (Tonton video pada minit 6:30 https://www.kinitv.com/video/63673O74)

Mordi berkata sedemikian sebagai menjawab kritikan Ahli Parlimen Kinabatangan ,Datuk Bung Moktar Radin yang membangkitkan isu janji HARAPAN yang tidak ditunaikan seperti pemansuhan tol.

“Yang berhormat Kinabatangan, bagilah kita sedikit masa. 100 hari pun belum lagi. Takkanlah hari ini kahwin, hari ini juga beranak? Betul tak? So kita perlukan masa. Kita dah bagi peluang dengan Barisan Nasional lebih 50 tahun. Ha! Kita baru tak sampai 100 hari lagi! – Mordi Bimol

Saya lebih suka ulasan daripada laman TTF Masalah yang berlaku ialah PAKATAN HARAPAN mengguna KONDOM macam mana nak dapat anak?

"Takkanlah pakai kondom nak harapkan anak"

Ya, pemimpin Pakatan Harapan sama dengan lelaki yang percaya bahawa memakai kondom adalah cara untuk mengelak daripada melahirakan anak atau tak bersedia untuk mendapat anak.

Mereka meletakkan "topi" (kondom) yang tidak perlu ke atas perbelanjaan kerajaan dengan mendakwa bahawa hutang negara adalah RM1 trilion.

Semakin banyak PH menahan lebihan anggaran, semakin tinggi risiko PH akan menjatuhkan negara ke dalam kemelesetan yang serius dan ketika negara sedang mengalami kemelesetan, ekonomi akhirnya akan menderita dan gagal memberikan "lebih banyak anak".

Jadi mungkin jawapan kepada pertanyaan Mordi adalah untuk Pakatan Harapan untuk mengeluarkan kondom besar yang dipakai oleh mereka itu menghalang ekonomi daripada "merangsang." 

: PH ni pakai atau tidak kondom, memang tak dapat anak mereka kan LGBT kahwin lelaki sama lelaki, Perempuan sama perempuan.. yang ada pun dah sangat tua dah mati pucuk....
justice league30 July 2018 at 20:24 Pakatan Harapan harap buang kondom baru dapat anak

SAMA ada Dato’ Seri Anwar Ibrahim dipenjarakan atau bebas dari penjara – dulu dan sekarang – dialah pemimpun agung PKR sekalipun penubuhan parti itu diisytiharkan oleh isterinya, Datuk Seri Dr Wan Azizah.

Wan Azizah, presiden penubuhannya dan presiden selama-lamanya tetapi hakikatnya dia menjalankan tugas suaminya sebagai pengawal jarak jauh.

Mungkin Wan Azizah itu ada daya kepimpinannya, tetapi Anwar dengan keupayaan semula jadi, tiada yang menghalang Wan Azizah itu pemimpin sebenar PKR. Selama-lamanya Anwarlah presiden dengan apa jua nama jawatan yang diberi kepadanya.

Dr. Mahathir yang mengguna pakai nama Pengerusi Bersatu sedang parti itu ada Presidennya, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Mahathirlah menakhodai Bersatu seperti Anwar mengemudi PKR.

Apabila Anwar mula dicalonkan untuk menjadi presiden baru menggantikan Wan Azizah, tiada benda yang baru selain dari ketua umum tidak dipakai lagi atau presiden tidak diguna, kerana di tanah seberang ketua umum itulah presiden.

Jika Wan Azizah sudah tidak jadi presiden, apa pula kedudukannya bagi melayakkan terus jadi Timbalan Perdana Menteri (TPM) selama Anwar belum menjadi Perdana Menteri. Azizah akan turun sebaik saja ditakdirkan ganti Mahathir.

Sekalipun Wan Azizah TPM tetap Anwar membayanginya. Orang rasa Anwarlah TPM sebenar walaupun bukan anggota kabinet. Lazimnya tidak boleh kertas kabinet ke tangan bukan anggota kabinet. Boleh ke penjara semula jika disabitkan memegang kertas kabinet. Tetapi bagaimana hendak menjamin Anwar tidak menengoknya? Lainlah jika Anwar dijadikan ahli kabinet tanpa portfolio bagi menghalalkannya memiliki kertas kabinet. Payah difikirkan Anwar sedia masuk kabinet selagi Azizah TPM.

Apa yang memerlukan Anwar menggantikan Wan Azizah sedang pimpinannya tidak terganggu selama ini. Mungkin sekarang dia tidak dibayangi lagi untuk ke penjara yang menghalalnya memegang jawatan awam. Tetapi Anwar pernah bebas. Dia selesa jadi ketua umum saja. Tidak terlintas untuk menggantikan Azizah ketika itu seperti keadaan sekarang.

Apakah dia terfikir untuk dipenjara lagi, maka biarlah Azizah saja jadi pemimpin rasmi.

Jika dia hendak menggantikan Azizah, dia boleh bila-bila masa saja.

Memang ajaib juga sebagai pemimpin besar reformasi bagi membawa perubahan politik dan pemerintahan, Anwar menjadikan isterinya yang tiada pengalaman politik dan organisasi menjadi pengasas dan pemimpin parti yang ditubuhkan. Ramai yang pintar yang menyokong Anwar yang boleh dijadikan pemimpin semasa Anwar tidak dibenarkan memimpin dalam keadaan apa jua.

Ketika Erdogan dilarang menjawat jawatan awam atas tohmah jenayah yang dikenakan ke atasnya, dia tidak menjadikan isterinya menubuh dan memimpin parti AK yang diasaskannya. Dia jadikan Abdullah Gul dan lain-lain menjalankan kerja Erdogan. Anwar lain, diamanahkannya isterinya, tidak orang lain. Mengapa?

Mungkin banyak fitnah jika orang lain jadi orang kanan Anwar. Mungkin orang lain semuanya tidak boleh dipercayai seperti setianya seorang isteri. Memang dalam sejarah PKR, tidak ramai pengasas PKR kekal dalam PKR melainkan Azizah dan Azmin Ali. Ramai yang mengkhianati.

Mungkin itu faktor Wan Azizah jadi orang nombor duanya.

Jika masa bebas dulu Anwar tidak rasa perlu jadi presiden, mengapa sekarang pula dia setuju? Mungkin ada sesuatu yang dirahsiakan dan mencabar parti itu yang memerlukan Anwar tidak boleh guna selain dirinya sendiri. Tambahan pula usianya lanjut dan selalu ke hospital, maka PKR perlu dipasak di sana sini.

Azizah perlu digantikan bagi membolehkan Anwar menyediakan pengganti yang benar-benar anwariyin.

SUBKY LATIF

: Anwar masih tak berubah, untuk naik ramai rakan-rakan dipijak sedangkan mereka ini berkorban terlalu besar untuk reformasi..
justice league30 July 2018 at 20:21 Tiada yang mengejut Anwar ganti isterinya

KOTA RAJA: Calon PKR dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis Mohd Zawawi Ahmad Mughni berkata penyokong PAS di kawasan itu akan memilihnya pada 4 Ogos depan kerana beliau seorang ustaz.

Katanya latar belakang sebagai seorang ustaz akan menyebabkan penyokong parti Islam itu memilihnya berbanding calon BN.

“Apabila PAS bertanding pengundi susah untuk berikan undi kepada saya. Tetapi bila BN bertanding, penyokong PAS ada pilihan, mestilah dia pilih ustaz,” katanya dalam satu temubual bersama FMT semalam.

Semasa PRU-14 pengundi Islam PKR sanggup undi bukan Islam DAP walaupun calon PAS bukan sahaja ustaz ada sesetengah ulama. Masa tu Zawawi lupa tentang agama dan bangsa.
Bila tersempit baru sedar dirinya Ustaz dan PAS kena sokong.

Prof Datuk Mohamad Agus Yusoff dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) berkata Pakatan Harapan (PH) akan terkesan jika penyokong Umno dan PAS bekerjasama, dan keputusan pada 4 Ogos ini boleh menjadi petunjuk kepada trend politik orang Melayu pada masa akan datang.

Zawawi berkata “Orang Melayu dan orang Islam sudah mempunyai kematangan dan tahu siapa yang mereka harus pilih". Habis semasa PRU-14 dulu engkau tak matang sanggup gadai Islam pilih DAP?

: PKR pernah khianat PAS semasa bersama PAS dalam Pakatan Rakyat. Pengundi PAS tidak semudah itu untuk menyokong penipu. Pengundi PAS kena pilih mana lebih mudarat antara BN dan PH....
justice league30 July 2018 at 20:22 Saya ustaz, penyokong PAS akan pilih saya, kata calon PKR

Kita perlu ajar puak2 pariah & anti Melayu dlm kerajaan PH dan juga bagi peringatan kpd pucuk pimpinan PH supaya tidak terlalu longgar dan beri muka kpd puak2 ultra kiasau racist itu.

Untuk tujuan itu kita kena berkorban sedikit. Caranya ialah dgn memberi kemenangan kpd BN di PRK Sg Kandis.

Tak perlu risau. Kemenangan BN ini di DUN Sg Kandis tidak sedikit pun menjejas kekuatan kerajaan pusat PH. Malahan kekuatan kerajaan negeri Selangor pun tidak akan bergoyang. Tapi impaknya besar. Puak2 pariah itu akan mula kecut kerana mereka merasakan kebangkitan orang2 Melayu (kerana 70% penduduk Sg Kandis adalah Melayu). Mereka yg kini selesa pasti tak mahu PRU15 nanti PH tumbang. Manakala di pihak pucuk pimpinan PH pula, mereka akan sedar bahawa orang2 Melayu tak boleh diperkotak-katikkan. Ia akan jadi peringatan kpd mereka untuk terus membela orang2 Melayu jika tidak mahu tumbang dlm PRU15 nanti.

Untuk kejayaan berpanjangan, kita perlukan pengorbanan. Saya rasa tak rugi mengorbankan Sg Kandis.
Pro Keadilan30 July 2018 at 20:19 Saya rasa untuk masa depan PH, kita perlukan sedikit pengorbanan. 

Yg lagi teruk apabila orang kalah bermentaliti masih berkuasa. Bukannya nak buat kerja tp duk meroyan 24jam.
Bulat Ken30 July 2018 at 20:00

Rakyat mengharap kan mandat yg mereka beri supaya MP² PH ni bekerja bersungguh-sungguh,tapi rupa ² nya mentaliti sbg pembangkang masih melekat dalam diri mereka.Bukan nya nak buat kerja tapi duk buat kecoh sepanjang masa.
matpetai30 July 2018 at 19:51


Tiada ulasan: