Sabtu, 15 September 2018

Jika Orang Kafir Sudah Berani Menghina Islam Siri 2. 8203.


SIAPA SAJA BISA MENGAKU SEBAGAI AHLU SUNNAH WAL JAMA'AH...tapi pengakuan saja tidak cukup....cek dulu akidahnya DAN apa.saja.dasar-dasar keimanannya. ..

Garis-Garis Besar Ushul Ahlussunnah Waljamaah

Secara global Ahlussunnah Waljamaah beriman kepada 2 rukun agama, yaitu;
1. Rukun Islam
2. Rukun iman
Dalam pengambilan ilmu, sumber talaqqi mereka adalah;
1. Al-Qur’an
2. As-Sunnah
3. Ijma'
Kesemuanya menurut pemahaman salafusshalih.
Ahlussunnah Waljamaah juga;
1. Beriman kepada takdir Allah,
2. Beriman bahwa Al Qur’an adalah Kalamullah (perkataan Allah), bukan makhluk dan bukan perkataan makhluk,
3. Beriman tentang adanya mizan (timbangan) di hari Kiamat, yang akan menimbang amal manusia,
4. Beriman bahwa Allah ‘Azza Wa Jalla akan berbicara dengan hamba-Nya pada hari Kiamat,
5. Beriman tentang adanya adzab kubur dan adanya pertanyaan malaikat di dalam kubur,
6. Beriman tentang turunnya Allah pada dua pertiga malam yang terakhir. Dan sifat turun-Nya menurut Keagungan-Nya jalla wa ala,
7. Mengimani nama dan sifat-sifat Allah tanpa ta'thil, tahrif, takyif, tamtsil dan tasybih
8. Beriman tentang adanya syafa’at Nabi Muhammad Shallallahu’alaihi Wasallam bagi ummat beliau,
9. Beriman bahwa Dajjal akan muncul pada waktu yang telah ditentukan,
10. Beriman bahwa iman seseorang itu tidak hanya keyakinan, namun juga mencakup perkataan dan perbuatan. Iman bisa naik dan bisa turun, ia naik karena ketaatan dan turun karena kemaksiatan.
11. Beriman bahwa orang yang meninggalkan shalat dapat terjerumus dalam kekufuran,
12. Patuh dan taat pada penguasa yang muslim, baik ia shalih maupun fajir (banyak bermaksiat). Selama ia masih menjalankan shalat dan kepatuhan hanya pada hal yang tidak melanggar syariat saja,
13. Tidak memberontak kepada penguasa muslim,
14. Beriman bahwa tidak boleh menetapkan seorang muslim pasti masuk surga atau pasti masuk neraka,
15. Beriman bahwa seorang muslim yang mati dalam keadaan melakukan dosa tetap disholatkan, baik dosanya kecil ataupun besar.
16. Mereka mencintai Ahlul Bait dan sahabat-sahabat nabi Muhammad shallallahu alaihi wasallam.
Lisan dan hati mereka selamat dari membicarakan khilaf yang terjadi diantara mereka.
17. Mereka tidak mengkafirkan kaum muslimin karena dosa-dosa besar dan maksiat, kecuali bila ia melakukan salah satu diantara pembatal-pembatal keislaman.
Dalam hal ini, ahlussunnah berada diantara Khawarij dan Murji'ah,
18. Mereka meyakini karomah para wali Allah yang Sholeh. Dalam hal ini mereka berbeda dengan Mu'tazilah dan Jahmiyah.
19. Mereka tidak meyakini kemaksuman pada siapapun selain kepada para nabi dan utusan Allah azza wa jalla.
20. Mereka mencintai persatuan dan membenci perpecahan
Catatan:
Imam Al Barbahari berkata: ”Ketahuilah bahwa ajaran Islam itu adalah sunnah dan sunnah itu adalah Islam” (Lihat Syarhus Sunnah, no 2).
Maka pada hakikatnya pemahaman Ahlus Sunnah Wal Jama’ah adalah Islam itu sendiri dan ajaran Islam yang hakiki adalah pemahaman Ahlus Sunnah Wal Jama’ah. Maka Ahlus Sunnah adalah setiap orang Islam dimana saja berada yang mengikuti sunnah RasulullahShallallahu’alaihi Wasallam dengan pemahaman para sahabatnya. Dia tidak dibatasi pada Organisasi tertentu, Yayasan tertentu, Radio/TV tertentu, Syaikh atau Ustadz tertentu.
Demikianlah secara ringkas Garis-Garis Besar Ushul Ahlussunnah Waljamaah
Wallahu a'lam

Ibnu Abdillah Al-Madiiny
Telegram: @actelgharantaly
Foto
(SAMBUNGAN)

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran)at-Taubah:

·  “Erti penyembahan atau ibadat ialah mengikut undang-undang dan peraturan. Pengertian ini berdasarkan nas al-Quran dan pentafsiran Rasulullah saw sendiri. Kaum Yahudi dan kaum Kristian tidak mengambil ulama-ulama dan rahib-rahib mereka sebagai Tuhan-Tuhan dengan erti kata mereka mengiktikadkan ketuhanan mereka atau melakukan upacara-upacara ibadat kepada mereka. Walaupun begitu, perbuatan mereka telah dihukumkan oleh Allah SWT sebagai syirik di dalam ayat ini dan sebagai kufur di dalam ayat selanjutnya semata-mata kerana mereka telah menerima undang-undang dan peraturan yang dibuat oleh ulama-ulama dan rahib-rahib itu dan mengikutinya dengan patuh. Ini sahaja – tanpa iktikad dan tanpa melakukan upacara ibadat – sudah cukup untuk menganggapkan orang yang melakukan perbuatan ini sebagai orang yang mempersekutukan Allah SWT, iaitu perbuatan syirik yang mengeluarkan daripada barisan para mukmin dan memasukkannya ke dalam barisan para kafirin.

·  Nas al-Quran menyamakan perbuatan syirik dan perbuatan mengambil Tuhan-Tuhan salain daripada Allah SWT di antara kaum Yahudi yang menerima dan mentaati undang-undang dan peraturan yang dibuat oleh ulama-ulama mereka dengan kaum Kristian yang mengiktikadkan ketuhanan al-Masih dan melakukan upacara-upacara ibadat kepadanya. Kedua-dua perbuatan ini adalah sama sahaja , di mana orang yang melakukannya dianggap sebagai musyrik terhadap Allah SWT , dan mengeluarkannya daripada barisan mukmin dan memasukkannya ke dalam barisan para kafirin.

·    Perbuatan syirik terhadap Allah SWT terlaksana dengan tindakan memberi kuasa perundangan kepada yang lain daripada Allah SWT walaupun tidak disertai dengan syirik iktikad yang mempercayai sebagai Tuhan atau tidak disertai dengan perbuatan melakukan upacara ibadat kepadanya sebagai mana yang telah dijelaskan dalam para yang lepas. Di sini kami ingin menambahkannya supaya lebih jelas lagi.

Hakikat-hakikat ini – walaupun pada awalnya disebut di dalam rangkaian ayat-ayat ini dengan tujuan untuk menghadapi situasi-situasi yang wujud di dalam masyrakat Islam pada masa itu, iaitu situasi keraguan dan kebimbangan untuk berperang dengan orang-orang Roman, juga untuk menjelaskan kekeliruan bahawa orang-orang Yahudi dan Kristian adalah beriman kepada Allah SWT kerana mereka adalah kaum Ahlil-Kitab – maka hakikat-ini merupakan hakikat-hakikat umum yang berguna kepada kita untuk menentukan “hakikat agama” yang umum.

Agama yang benar, yang satu-satunya diterima oleh Allah SWT ialah agama Islam . Allah SWT tidak menerima dari  seluruh manusia satu agama yang lain daripada Islam. Agama Islam tidak direalisasi kecuali dengan menjunjung syariat Allah SWT sahaja selepas mengiktikadkan ketuhanan-Nya sahaja dan melakukan upacara-upacara ibadat kepada-Nya sahaja. Apabila manusia mengikut syariat yang lain daripada syariat Allah SWT, maka berlakulah kepada mereka hukuman yang berlaku kepada kaum Yahudi dan kaum Kristian, iaitu hukuman bahawa mereka adalah kaum musyrikin yang tidak beriman kepada Allah SWT walaupun mereka mendakwa beriman kepada Allah SWT, kerana sifat musyrik ini terpalit kepada mereka sebaik sahaja mereka mengikut dan mematuhi undang-undang dan peraturan ciptaan manusia yang lain daripada undang-undang ciptaan Allah SWT tanpa sebarang bantahan dari mereka yang menunjukkan bahawa mereka mengikut undang-undang itu kerana paksaan yang dikenakan ke atas mereka dan tidak dapat ditolak oleh mereka dan menunjukkan bahawa mereka tidak redha melanggar syariat Allah SWT.

Istilah agama telah menjadi kabur di dalam hati manusia pada masa ini sehingga mereka mengira agama itu hanya sebagai aqidah yang tersemat di dalam hati dan sebagai upacara-upacara ibadat yang dikerjakan mereka sahaja. Inilah tanggapan orang-orang Yahudi yang telah dihukum oleh nas yang kukuh ini dan oleh pentafsiran Rasulullah saw bahawa mereka bukannya orang-orang yang beriman kepada Allah SWT, malah mereka mempersekutukan Allah SWT dan melanggar perintah-Nya yang menyuruh mereka supaya menyembah Tuhan yang Maha Esa sahaja, malah mereka telah disifatkan Allah SWT sebagai orang-orang yang mengambil ulama-ulama mereka sebagai tuhan-tuhan selain daripada Allah SWT.

Pengertian pertama agama ialah ketaatan, iaitu kepatuhan dan menjunjung perintah dan ketaatan ini dapat dilihat pada amalan mengikut dan menjunjung syariat Allah SWT di samping dapat dilihat pada amalan melakukan syiar-syiar ibadat kepada Allah SWT, hakikat ini adalah serius, ia tidak menerima sikap yang goyah yang masih menganggap orang-orang yang mengikut syariat-syariat yang bukan daripada ciptaan Allah SWT- tanpa sebarang bantahan yang menunjukkan bahawa mereka tidak meredhai melanggar syariat Allah SWT – sebagai orang-orang yang beriman kepada Allah SWT dan sebagai orang-orang Muslimin semata-mata dengan alasan kerana mereka mengiktikadkan Uluhiyah Allah SWT dan melakukan syiar-syiar ibadat-ibadat kepada Allah SWT. Sikap yang goyah ini merupakan gejala yang paling merbahaya yang dialami oleh agama Islam di zaman ini. Ia merupakan senjata yang paling ampuh yang digunakan oleh musuh-musuh Islam untuk memeranginya. Mereka begitu gemar menggunakan lebel Islam ke atas “establishment-establishment” dan tokoh-tokoh tertentu, sedangkan Allah SWT menghukumkan orang-orang yang seperti mereka sebagai golongan musyrikin yang tidak berpegang dengan agama yang benar dan sebagai orang-orang yang telah bertuhankan Tuhan-Tuhan yang lain daripada Allah SWT sekiranya musuh-musuh Islam begitu gemar menggunakan lebel Islam ke atas “establishment-establishment” dan tokoh-tokoh itu, maka kewajipan pembela-pembela agama ini ialah mencabut lebel yang palsu itu dan membongkarkan kesyirikan, kekufuran dan perbuatan bertuhankan Tuhan-Tuhan yang lain daripada Allah SWT yang tersorok di bawahnya.”
Foto
Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa seseorang yang mengamalkan sistem politik manusia (seperti demokrasi), semestinya ia tidak dapat mengelakkan dirinya daripada turut terlibat dengan gejala mentaati dan mematuhi kepada kerajaan demokrasi ini yang bererti bahawa ia mentaati dan mematuhi kedaulatan dan syariat manusia. Ketaatan kepada kedaulatan dan syariat manusia, mengikut pengertian al-Quran (9:31), adalah satu fenomena MANUSIA MENYEMBAH MANUSIA yang mempertuhankan manusia dan mengkufur ingkarkan Allah swt yang mengeluarkan seluruh mereka, baik yang DISEMBAH mahupun yang MENYEMBAH, daripada agama Allah.

Apabila wujud sahaja dua golongan manusia di dalam sesuatu komuniti – YANG MEMERINTAH dan YANG DIPERINTAH – wujudlah gejala MANUSIA MENGABDIKAN MANUSIA dan wujudlah gejala MANUSIA MENYEMBAH MANUSIA. Golongan PEMERINTAH adalah terdiri daripada Tuhan-tuhan Manusia yang MENGHAMBA ABDIKAN manusia kepada kekuasaan manusia dan Tuhan-tuhan Manusia yang DISEMBAH oleh manusia. Manakala golongan YANG DIPERINTAH adalah terdiri daripada para HAMBA yang MENGHAMBA ABDIKAN diri mereka kepada Tuhan-tuhan Manusia dan para PENYEMBAH yang MENYEMBAH golongan manusia yang menjadi Tuhan-tuhan ini. Kedua-dua golongan ini yang terdiri daripada PEMERINTAH dan YANG DIPERINTAH, adalah kesemuanya terlibat dengan gejala kesyirikan dan kekufuran yang mengeluarkan seluruh mereka itu daripada agama Allah.

SIAPAKAH yang kita sembah – Allah atau Manusia? Persoalan ini semestinya kita hadirkan di dalam diri kita pada setiap kesempatan dan setiap waktu di dalam kehidupan kita hari-hari agar kita berada dalam keadaan yang sentiasa terpelihara daripada kesesatan dan kerosakan ke atas AQIDAH kita.

Firman Allah : asy-Syu’arak 70, 71
Tetkala ia berkata kepada bapanya dan kaumnya, “Siapakah yang kamu sembah ?”
Mereka menjawab, “ Kami menyembah berhala-berhala dan kami tekun dan kekal menyembahnya.

Firman Allah : al-Baqarah 136
Katakanlah : “Kami beriman kepada Allah dan kepada wahyu yang diturunkan kepada kami dan kepada Ibrahim, Ismail, Ishak, Yaakub dan anak-anaknya, juga kepada wahyu yang dikurniakan kepada Musa, Isa dan wahyu yang dikurniakan kepada para Anbia daripada Tuhan mereka . Kami tidak mmembeza-bezakan seorangpun di antara mereka dan kami sekelian kaum Muslimin (yang menyerah diri kepada Allah).

Allah : al-Baqarah 133
Adakah kamu semua menyaksi ketika Yaakub hampir maut dan menanya anak-anaknya ketika itu : “Apakah akan  kamu sembah sepeninggalanku?” Jawab mereka :” Kami tetap menyembah Tuhan ayahanda dan Tuhan datuk ayahanda Ibrahim, Ismail dan Ishak, iaitu Tuhan Yang Maha Esa dan kepada-Nya kamu sekelian menyerah diri .”

Siapakah yang kita sembah - Allah atau manusia? Isu yang maha penting dalam kehidupan kita ialah siapakah yang kita sembah dan siapakah yang menjadi Tuhan atau Tuhan-tuhan kita. Hanya wujud dua kemungkinan sahaja dalam kehidupan kita - sekiranya kita tidak menyembah Allah bererti kita sedang menyembah manusia, dan sekiranya kita tidak menyembah manusia bererti kita sedang menyembah Allah.

Firman Allah al-Anaam 56
Katakanlah : Sesungguhnya aku telah dilarang menyembah mereka (sembahan-sembahan) yang disembahkan kamu selain daripada Allah. Katakanlah aku tidak dapat mengikut kehendak-kehendak nafsu kamu. Sesungguhnya sesatlah aku jika aku berbuat demikian dan tentulah aku tidak akan termasuk ke dalam golongan orang-orang yang mendapat hidayat.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran)
Walaupun ayat ini bermaksud menyuruh Rasulullah saw supaya mengemukakan pernyataan kepada kaum musyrikin bahawa beliau dilarang daripada menyembah apa sahaja yang disembah dan dipertuhankan mereka selain daripada Allah, tetapi pengungkapan dengan kata-kata “al-lazina” yang tersebut di dalam Firman-Nya:

“Sesungguhnya aku telah dilarang menyembah mereka yang disembahkan kamu selain daripada Allah .”


Adalah satu pengungkapan yang menarik perhatian, kerana kata-kata “al-lazina” (mereka) adalah ditujukan kepada sembahan-sembahan yang berakal. Andainya yang dimaksudkan dengan kata-kata “mereka” itu ialah patung-patung dan berhala-berhala atau sebagainya tentulah diungkapkan dengan kata-kata “ma” (apa) menggantikan kata-kata “al-Lazina” (mereka). Oleh sebab itu kata-kata “al-lazina” (mereka) itu adalah dimaksudkan dengan satu jenis sembahan-sembahan yang lain – di samping patung-patung, berhala-berhala dan sebagainya - iaitu sembahan-sembahan daripada jenis makhluk yang berakal yang diungkapkan dengan kata-kata isim mausul “al-lazina” (mereka). Di sini al-Quran menonjolkan sembahan-sembahan yang berakal ke atas sembahan-sembahan yang tidak berakal dan menyifatkan kesemua sembahan-sembahan itu sebagai sembahan-sembahan yang berakal belaka. 

“Mereka” yang disembah di dalam ayat ini adalah dimaksudkan kepada “manusia” dan tidak dimaksudkan kepada patung-patung dan berhala-berhala. Ayat ini membicarakan mengenai konsep MANUSIA MENYEMBAH MANUSIA dan gejala tidak mengkhususkan penyembahan kepada Allah sahaja. Seluruh massa umat Islam kita di Malaysia kini menyembah Allah dalam solat, puasa dan syiar-syiar ibadat sahaja sedangkan kita menyembah manusia dan tidak menyembah Allah dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa. Khususnya umat Islam di Malaysia kita ini menyembah ahli-ahli PARLIMEN dan DUN serta RAJA-RAJA MELAYU kita sebagai Tuhan-tuhan kita kerana kita telah mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat dan diluluskan oleh PARLIMEN dan DUN.
Foto
Firman Allah :al-Anbia 22
Sekiranya di langit dan di bumi itu terdapat Tuhan-tuhan yang lain selain daripada Allah tentulah kedua-duanya telah rosak binasa.

Saiyyid Qutb menjelaskan (Fizilalil Quran):

“Di antara ciri ketuhanan yang paling nyata dibandingkan kepada manusia ialah Dia sahaja yang disembah oleh para hamba-Nya dan Dia sahaja yang mengaturkan peraturan-peraturan hidup mereka dan menegakkan neraca-neraca keadilan untuk mereka. Oleh itu sesiapa yang mendakwa mempunyai ciri ketuhanan yang paling nyata dan seterusnya, bererti mengangkatkan dirinya sebagai Tuhan selain daripada Allah. 

Kerosakan dan kebejatan berlaku di bumi ketika wujudnya kepercayaan kepada berbilang-bilang Tuhan di bumi, di mana manusia menyembah sesama manusia, di mana seorang manusia mendakwa bahawa orang ramai berkewajipan memberi ketaatan dan kepatuhan kepada dirinya dan bahawa dia mempunyai hak untuk membuat undang-undang dan peraturan untuk mereka, mempunyai hak untuk menentukan nilai-nilai dan neraca-neraca. Inilah dakwaan menjadi Tuhan walaupun dia tidak mengeluarkan kata-kata seperti perkataan-perkataan Firaun.” 

Golongan PENYEMBAH dan golongan YANG DISEMBAH adalah sama-sama terlibat dengan kesyirikan dan kekufuran. 

Saiyyid Qutb (Milestones): 

“Ciri-ciri yang tersendiri sesuatu komuniti Islam adalah: bahawa dalam kesemua hal ehwalnya, ia adalah didasarkan kepada pengabdian kepada Allah sahaja. Deklarasi Tauhid menyuarakan prinsip ini dan menentukan bentuknya : dalam kepercayaan-kepercayaan, dalam ibadah-ibadah ritual, dan dalam aturan dan peraturan, deklarasi ini berbentuk sesuatu yang konkrit. 

Sesiapa yang membuat undang-undang yang berasal daripada sumber yang selain daripada Allah s.w.t., mengikut cara yang selain daripada apa yang Dia ajarkan kepada kita melalui Rasulullah s.a.w., tidak menyembah Allah sahaja. 

Firman Allah: al-Hasyr 7
Apa-apa yang diberikan Rasul kepadamu ambillah, apa-apa yang dilarangnya hendaklah kamu hentikan, dan takutlah kepada Allah. Sungguh Allah amat keras siksa-Nya.

Firman Allah: asy-Syura 21
Adakah bagi mereka sekutu-sekutu yang mensyariatkan agama bagi mereka yang tidak diizinkan Allah.

Inilah masyarakat Islam. Dalam masyarakat ini kepercayaan-kepercayaan dan pemikiran-pemikiran individu-individu, ibadah-ibadah mereka dan hal-hal keagamaan mereka, dan sistem sosial mereka dan undang-undang mereka kesemuanya didasarkan kepada pengabdian kepada Allah sahaja. Sekiranya sikap ini diketepikan daripada salah satu dari aspek-aspek ini, keseluruhan Islam itu diketepikan kerana Rukun Islam yang pertama, ‘kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ Muhammadur Rasulullah’ telah diketepikan.

Kita klasifasikan mereka (masyarakat Islam sekular) di kalangan masyarakat-masyarakat Jahiliyah, bukan kerana mereka percaya kepada Tuhan-Tuhan yang lain selain Allah, tetapi kerana sistem kehidupan mereka tidak didasarkan kepada pengabdian kepada Allah sahaja. Walaupun mereka berpegang kepada keesaan Allah, tetapi mereka menyerahkan hak Allah ke atas undang-undang kepada yang lain dan mereka mengabdikan kepada otoriti ini dan daripada otoriti ini mereka memperolehi sistem mereka, nilai-nilai dan norma-norma mereka dan hampir setiap aspek kehidupan mereka.”

Ketaatan dan kepatuhan kepada peraturan dan undang-undang Allah bererti menyembah Allah dan itu juga bererti mengimani, menganuti dan mengamalkan agama Allah, manakala ketaatan dan kepatuhan kepada peraturan dan undang-undang demokrasi bererti menyembah Tuhan-tuhan demokrasi dan justeru turut mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang mengkufur ingkarkan Allah. Umat Islam kita di Malaysia kini adalah para penganut agama Jahiliyah dan masyarakat Islam kita ini adalah masyarakat Jahiliyah, bukan kerana kita ini kesemuanya mempercayai Tuhan-Tuhan yang lain daripada Allah, tetapi kerana sistem kehidupan kita ini yang didasarkan kepada ketaatan dan kepatuhan kepada peraturan dan undang-undang Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang selain daripada Allah yang menjadikan penyembahan kita ini sebagai penyembahan kepada MANUSIA yang selain daripada Allah yang mengkufur ingkarkan Allah. Kita telah mencabut sifat Uluhiyah daripada Allah dan kita telah mengifradkannya kepada para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita yang mengangkatkan mertabat mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita yang kita sembah. Kita kini sedang menyembah manusia dan tidak lagi menyembah Allah yang jelas dan terang sekali telah mengeluarkan kita daripada agama Allah!

Kerajaan demokrasi Malaysia kita ini adalah kerajaan manusia yang syirik dan kufur kerana segala peraturan dan undang-undangnya adalah daripada manusia dan tidak daripada Allah, justeru para pemimpin kita yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita yang meskipun mereka itu adalah orang-orang Islam yang mengucap dua kalimah syahadah, mereka itu sebenarnya adalah orang-orang yang kafir, zalim dan fasik di sisi Allah swt kerana mereka itu adalah Tuhan-tuhan Manusia yang memiliki sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah, mereka itu adalah Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas kita dan mereka itu adalah Tuhan-tuhan Manusia yang membuat dan menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang manusia ke atas kita. Para pemimpin kita ini adalah orang-orang yang kafir, zalim dan fasik kerana mereka itu adalah Tuhan-tuhan kita, manakala kita sebagai rakyat biasa ini adalah juga orang-orang yang kafir, zalim dan fasik di sisi Allah swt kerana kita telah melantik mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita, kita telah menjadikan diri kita ini sebagai para hamba kepada mereka ini dan kita tidak menjadi para hamba kepada Allah swt dan kita telah menyembah mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita, sebaliknya kita tidak menyembah Allah, dan kita menyetujui dan meredhai mereka ini. Kesemuanya ini hanya mempunyai satu pengertian sahaja – kita telah mengeluarkan diri kita daripada agama Allah dan kita telah memasukkan diri kita ke dalam agama manusia yang syirik dan kufur.

Firman  Allah  :al-Imran 79
Tidaklah wajar bagi seorang manusia yang dikurniakan Allah kepadanya kitab suci, hikmat dan kenabian kemudian dia berkata kepada manusia: Hendaklah kamu menjadi para penyembah ku selain dari Allah. Tetapi (yang wajarnya dia berkata): Hendaklah kamu manjadi para Rabaniyyin (hamba-hamba Allah yang patuh)kerana kamu telah mengajar kitab Taurat dan kamu telah mempelajarinya.

Allah sahaja yang berhak untuk disembah oleh manusia dan manusia tidak boleh menyembah manusia. Kita tidak boleh mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang demokrasi yang dibuat oleh ahli-ahli Parlimen dan Dun dan Raja-Raja Melayu kita kerana itu bererti kita menyembah mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita. Bagi kita di Malaysia kita ini, para pemimpin dan Raja-Raja Melayu kita ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang kafir, zalim dan fasik, mereka ini adalah musuh-musuh Allah dan musuh-musuh kita yang diperintahkan Allah untuk dikufur ingkarkan serta untuk dimusuhi dan dibenci, malah Allah juga memerintahkan kita supaya dilancarkan Jihad, Perang dan Revolusi ke atas mereka sehingga mereka itu kesemuanya diusir keluar daripada takhta-takhta mereka.
Foto
Raja-Raja Melayu di Malaysia kita ini adalah ketua-ketua kita dan ketua-ketua agama kita, kita taat dan patuh kepada mereka, dan kita menyayang-nyayangi dan menyanjung-nyanjung mereka padahal mereka ini kesemuanya adalah para Tuhan yang kafir, zalim dan fasik yang diperintahkan Allah supaya kita kufur ingkarkan mereka dan supaya kita memusuhi dan membenci mereka dan supaya kita mengusir mereka itu keluar daripada takhta-takhta mereka. Alangkah malangnya nasib kita ini! Kita telah menjadi orang-orang kafir kerana kita melantik para Tuhan kita yang kafir, zalim dan fasik ini sebagai ketua-ketua kita dan sebagai ketua-ketua agama kita, kita menyetujui dan meredhai serta kita mengagung-agungkan para musuh Allah dan musuh kita yang kafir, zalim dan fasik ini dan kita menyembah mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita. Sebaliknya kita langsung melupai dan meminggirkan segala perintah Allah untuk mengkufur ingkarkan mereka, untuk memusuhi dan membenci mereka buat selama-lamanya sehinggalah mereka itu kesemuanya terusir keluar daripada segala kedudukan mereka yang istimewa ini. Dan oleh itu jadilah kita ini sebagai orang-orang Islam yang kafir, zalim dan fasik di sisi Allah swt!

Firman Allah : al-Anbia 24
Malah kebanyakan mereka tidak mengetahui Aqidah yang benar, maka kerana itu mereka berpaling daripada-Nya.

Seluruh umat Islam kita kini adalah orang-orang kafir kerana kita telah berpaling daripada Allah lantaran kejahilan kita mengenai Aqidah kita. Kita mengucap dua kalimah syahadah tanpa mengerti apakah yang dimaksudkan dengan kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ, kita tidak mengetahui apakah ertinya Uluhiyah dan Rububiyah Allah dan apakah pula ertinya Uluhiyah dan Rububiyah Manusia, kita tidak memahami dan mengetahui mengenai kalimah syahadah yang telah kita ucapkan. Tanpa memahami dan mengetahui mengenai dua kalimah syahadah dengan jelas dan terang ianya bererti bahawa kita tidak beriman kepadanya dan kita sebenarnya tidak pernah berada di dalam agama Allah sedikitpun, malah kita tidak menyedari bahawa kita telah melantik para pemimpin kita ini sebagai Tuhan-tuhan kita dan kita juga tidak menyedari bahawa kita sebenarnya telah menyembah mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita !

Allah swt membicarakan mengenai Tuhan-tuhan Palsu, iaitu Tuhan-tuhan Manusia yang terdiri daripada para pemimpin kita yang beragama Islam dan Raja-Raja Melayu kita dengan panjang lebar di dalam al-Quran :

Firman Allah : al-Anaam 65
Katakanlah : Allahlah yang berkuasa mengirimkan azab ke atas kamu daripada arah atas (kepala kamu). Dan daripada arah kaki kamu atau Dia mengelirukan kamu hingga  kamu berpecah belah kepada berbagai-bagai puak dan merasakan kamu bancana ( perang dan penindasan ) di antara kamu terhadap satu sama lain . L:ihatlah bagai mana Kami menjelaskan ayat-ayat kepada mereka dengan berbagai-bagai cara supaya mereka mengerti.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran- al-Anaam) :
Punca perpecahan dan huru-hara yang paling besar di bumi ini ialah apabila wujudnya di antara-antara manusia yang berani mendakwa mempunyai kuasa Uluhiyah ke atas mereka dan bertindak menggunakan kuasa itu. Inilah punca perpecahan dan huru-hara yang memecahbelahkan orang ramai kepada berbagai-bagai puak yang mengelirukan, kerana pada lahirnya mereka kelihatan seolah-olah satu umat atau satu masyarakat yang duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi, tetapi pada hakikatnya mereka memperhamba dan memperbudakkan satu sama lain, mereka menggunakan kuasa di tangan mereka untuk sama satu lain, kerana kuasa itu tidak terikat dengan syari’at Allah. setengah-setengah mereka menyimpan hasad dengki, dendam kesumat dan menunggu peluang baik unutk menindas antara satu sama lain. Mereka berpecah kepada kepada berbagai-bagai puak yang tidak berbeza, tidak terpisah dan tidak terasing di antara satu sama lain.          
Foto
Firman Allah : al-A’raf 96
Sekiranya penduduk negeri-negeri itu beriman dan bertaqwa nescaya Kami bukakan kepada mereka rezeki-rezeki yang berkat daripada langit dan bumi, tetapi mereka telah mendustakan Rasul-Rasul lalu Kami binasakan  mereka kerana dosa-dosa yang dilakukan mereka .

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Sebenarnya orang-orang yang disifatkan mereka sebagai orang-orang Islam itu bukanlah orang-orang yang beriman dan bertaqwa yang sebenar. Mereka tidak menumpukan Ubudiyah mereka kepada Allah dan tidak merealisasikan maksud pengakuan Laailaahaillallah itu di dalam realiti hidup mereka . Mereka masih menyerahkan  leher mereka kepada sesama manusia yang berlagak sebagai Tuhan yang mengadakan undang-undang , peraturan-peraturan atau nilai-nilai dan tradisi-tradisi untuk mereka. Mereka bukanlah orang-orang mukmin yang sebenar, kerana seorang mukmin yang tulen tidak akan membiarkan sesiapapun berlagak sebagai Tuhan terhadap dirinya , tidak akan memandang sesiapa pun sebagai Tuhannya yang berhak mengatur kehidupannya dengan undang-undang dan perintah daripada-Nya. Ketika datuk dan nenek dan orang-orang yang mengaku beriman itu menjadi orang Islam yang sebenar di zaman lampau, maka dunia tunduk kepada mereka dan hidup mereka dilimpahi berbagai-bagai kesenangan dan keberkatan daripada langit dan bumi dan jajnji Allah kepada mereka ditepati.    

Firman Allah : al-A’raf 191, 192
Apakah wajar mereka mempersekutukan Allah dengan sesuatu yang tidak pernah menciptakan sesuatu apapun, sedangkan sekutu-sekutu itu sendiri diciptakan Allah.Dan sekutu-sekutu itu tidak berkuasa menolong mereka dan tidak pula dapat menolong diri sendiri.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Kita tidak mengetahui bahawa orang-orang Arab semasa berada dalam agama paganism mempersekutukan Allah dengan Tuhan-tuhan Manusia dalam erti kata mereka mempercayai manusia-manusia itu sebagai Tuhan-tuhan atau mereka melakukan upacara-upacara ibadat kepada mereka. Setahu kita mereka hanya mempersekutukan Allah dengan manusia-manusia seperti ini dalam pengertian mereka memakai dan mematuhi undang-undang dan peraturan masyarakat ciptaan manusia, iaitu undang-undang dan peraturan yang berkaitan dengan masyarakat untuk menyelesaikan pertelingkahan-pertelingkahan atau lebih tepat undang-undang dan peraturan pemerintahan di bumi. Al-Quran mengungkapkan perbuatan ini sebagai perbuatan syirik dan menyamakan di antara jenis ini dengan syirik mereka yang satu lagi, iaitu syirik menyembah berhala-berhala dan patung-patung. Inilah pandangan Islam terhadap syirik jenis itu. Ia merupakan sejenis syirik yang sama dengan syirik iktiqad dan persembahan upacara ibadat, tiada beza di antara kedua-duanya, sama seperti Islam memandang orang-orang yang menerima dan mematuhi undang-undang dan peraturan yang dibuat oleh pendita-pendita dan paderi-paderi itu sebagai Tuhan dan tidak pula pernah mengadakan upacara-upacara persembahan dan ibadat kepada mereka. Semua perbuatan ini merupakan perbuatan syirik dan terkeluar daripada Tauhid yang menjadi asas agama Allah yang diungkapkan dengan syahadat ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ. Ini adalah selaras dengan apa yang telah kami jelaskan tadi tentang syirik Jahiliyah moden.    
Foto
Firman Allah : Hud 63
Jawab Soleh : Wahai kaumku! Apakah fikiran kamu seandainya aku mempunyai bukti kebenaran yang jelas daripada Tuhanku dan Dia telah mengurniakan kepada kamu rahmat daripada-Nya. Oleh itu siapakah yang sanggup menolongku daripada kemurkaan Allah jika aku melanggar perintah-Nya. Kamu sebenarnya tidak menambahkan sesuatu apa kepadaku selain daripada kerugian semata-mata.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Angkatan-angkatan perintis kebangkitan Islamiyah ini akan menghadapi segala tentangan yang dihadapi para Rasul yang mulia (Allah cucurkan rahmat kesejahteraan ke atas sekelian mereka). Mereka menerima ancaman Jahiliyah sama seperti yang telah diterima para Rasul itu. Zaman telah beredar mengikut pusingannya pada hari dibangkitkan Rasulullah saw membawa agama Islam ini kepada seluruh umat manusia, lalu mereka bangkit menentang beliau dengan tradisi Jahiliyah yang telah diwarisi mereka selepas kedatangan Islam yang dibawa oleh Ibrahim as, Ismail as, Ishak as, Yaakubn as, anak-anak cucunya, Yusuf as, Musa as, Harun as, Daud as, Sulaiman as, Yahya as, Isa as dan seluruh para anbia yang lain.

Itulah Jahiliyah samada ia mengiktirafkan kewujudan Allah atau tidak, tetapi ia tetap mengadakan berbagai-bagai Tuhan kepada manusia di bumi ini dan Tuhan-tuhan inilah yang memerintah mereka dengan undang-undang yang bukan diturunkan daripada Allah di samping mensyariatkan nilai-nilai, tradisi-tradsi dan peraturan-peraturan kepada mereka, dan inilah yang membuat mereka taat dan patuh kepada Tuhan-tuhan ini bukannya taat dan patuh kepada Allah, kemudian dakwah Islamiyah menyeru seluruh manusia agar menyingkirkan Tuhan-tuhan bumi ini daripada kehidupan mereka, daripada undang-undang mereka, daripada masyarakat-masyarakat mereka, daripada nilai-nilai dan peraturan mereka dan agar mereka kembali kepada Allah yang Maha Esa dan menjadikannya satu-satunya Tuhan mereka tanpa Tuhan-tuhan yang lain, iaitu satu-satunya Tuhan yang ditaati mereka dalam erti kata mereka tidak mematuhi kecuali perintah dan sistem-Nya sahaja.  Kemudian selepas itu berlaku pertarungan sengit di antara syirik dan Tauhid, di antara Jahiliyah dan Islam, di antara angkatan-angkatan perintis kebangkitan Islamiyah dan para Taghut dan Berhala-berhala di merata pelosok bumi .        

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran - Yusuf) :
Sebenar tidak begitu, malah yang menghalangkan masyarakat-masyarakat Jahiliyah kepada sistem hidup Islam itu ialah kewujudan Tuhan-tuhan palsu yang enggan mengakui kuasa Hakimiyah Allah juga enggan mengakui Rububiyah Allah yang Maha Esa sahaja di atas kehidupan manusia di bumi ini. Dengan ke enganan inilah ia terkeluar terus daripada Islam dan ini merupakan hukum agama yang dimaklumi secara pasti, kemudian ( satu lagi penghalang) ialah kewujudan orang ramai yang menyembah Tuhan-tuhan palsu selain Allah, iaitu mereka taat, patuh dan mengikut Tuhan-tuhan itu. Ini bererti mereka mengadakan berbagai-bagai Tuhan yang disembah dan ditaati. Penyembahan inilah yang mengeluarkan mereka daripada Tauhid kepada syirik. Inilah pengertian syirik yang paling jelas di dalam pandangan Islam.
Foto
Firman Allah : Ibrahim 30
Mereka telah mengadakan sekutu-sekutu bagi Allah untuk menyesatkan orang ramai daripada jalan Allah. Katakanlah : Berpoya-poyalah kamu di dalam kenikmatan dunia kerana sesungguhnya tempat kesudahan kamu kelak ialah neraka.

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran) :
Yakni mereka mengadakan sekutu-sekutu yang setanding dengan Allah kemudian mereka menyembah mereka sama seperti mereka menyembah Allah. Mereka tunduk kepada kuasa mereka sama seperti mereka tunduk kepada kuasa Allah. Mereka memberi sifat-sifat kepada mereka sama dengan sifat-sifat Uluhiyah Allah swt .

Tujuan mereka mengadakan sekutu-sekutu itu ialah untuk menyesatkan orang ramai daripada jalan Allah yang Maha Esa yang tidak berbilang-bilang dan tidak pula bersimpang siur. Ayat menuding kepada pembesar-pembesar kaum Quraisy yang sengaja bertujuan untuk menyesatkan kaum mereka daripada jalan Allah apabila mereka bertuhankan sekutu-sekutu yang lain daripada Allah . Aqidah Tauhid itu merupakan ancaman terhadap Tuhan-tuhan palsu dan kepentingan-kepentingan mereka di setiap zaman, bukan sahaja di zaman Jahiliyah yang pertama, malah di setiap zaman Jahiliyah, di mana manusia menyeleweng daripada Aqidah Tauhid yang sempurna dalam apa-apa bentuk penyelwengan sekalipun, iaitu mereka menyerah teraju kepimpinan mereka kepada pembesar-pembesar dan mereka mengorbankan kebebasan dan saksiayah mereka untuk pembesar-pembesar itu. Mereka tunduk kepada keinginan dan hawa nafsu pembesar-pembesar mereka. Mereka menerima peraturan-peraturan dan undang-undang yang diciptakan oleh hawa nafsu para pembesar itu, bukannya diambil daripada wahyu Allah. Di waktu inilah dakwah mengtauhidkjan Allah menjadi satu ancaman kepada pembesar-pembesar itu, dan ancaman ini akan dihindari mereka dengan segala sarana. Di antara sarana-sarana itu ialah menyembah Tuhan-tuhan yang dijadikan sekutu-sekutu kepada Allah seperti di zaman Jahiliyah, dan di antaranya lagi ialah menggunakan undang-undang dan peraturan-peraturan ciptaan manusia seperti di zaman ini, iaitu undang-undang dan peraturan-peraturan yang menyuruh manusia dengan suruhan-suruhan yang tidak disuyruhkan Allah dan melarang mereka dengan larangan-larangan yang tidak dilarangkan Allah. Para penggubal undang-undang dan peraturan diletak sejajar dan setanding dengan Allah di dalam jiwa orang-orang yang tersesat daripada jalan Allah dan di alam realiti kehidupan .  

Dalam siri huraian-huraian mengenai ayat-ayat al-Quran seperti yang dipaparkan di atas ini, Saiyyid Qutb membicara dan memperkatakan mengenai TUHAN-TUHAN PALSU yang terdiri daripada para pemimpin kita yang wujud, berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas seluruh umat manusia di dalam sesebuah kerajaan manusia, iaitu  kerajaan yang menjalankan segala peraturan dan undang-undang manusia  – mereka ini adalah disifatkan Allah swt sebagai Tuhan-tuhan Manusia.

Dalam kerajaan demokrasi Malaysia kita ini, para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini adalah Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka ini memiliki sifat-sifat Uluhiyah dan Rububiyah yang dirampas daripada Allah swt, mereka ini adalah para Tuhan kita yang berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas kita, mereka ini adalah para Tuhan kita yang membuat segala peraturan dan undang-undang untuk kita, mereka ini adalah para Tuhan kita yang menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang mereka ini ke atas kita, mereka ini adalah para Tuhan kita yang mengabdikan kita kepada kekuasaan mereka dan mereka ini adalah para Tuhan kita yang disembah oleh kita sekelian. Para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini adalah orang-orang yang kafir, zalim dan fasik kerana mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia, manakala seluruh umat Islam kita ini adalah juga orang-orang yang kafir, zalim dan fasik kerana kita menjadi para hamba kepada mereka, kita menyembah mereka dan jadilah kita ini sebagai para penyembah mereka dan tidak menyembah Allah serta kita menyetujui dan meredhai mereka.

Sehubungan dengan ini kita ingin bertanya – bagai manakah halnya dengan para pemimpin PAS, apakah mereka itu juga adalah Tuhan-tuhan Manusia? Ya, memang benar! Para pemimpin PAS kita yang terdiri daripada ahli-ahli Parlimen dan Dun adalah juga Tuhan-tuhan Manusia kerana mereka itu adalah Tuhan-tuhan Manusia yang memiliki segala sifat Uluhiyah dan Rububiyah, mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang berkuasa, berdaulat dan memerintah ke atas seluruh umat manusia, mereka ini adalah Tuhan-Tuhan Manusia yang membuat peraturan dan undang-undang untuk manusia, mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang menguat kuasakan segala peraturan dan undang-undang manusia ke atas manusia, mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang mengabdikan manusia kepada kekuasaan manusia dan mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia yang disembah oleh manusia. Para pemimpin PAS adalah orang-orang yang kafir, zalim dan fasik kerana mereka ini adalah Tuhan-tuhan Manusia, manakala seluruh para pengikut PAS kita ini adalah juga orang-orang yang kafir, zalim dan fasik kerana mereka ini adalah orang-orang yang menjadi para hamba kepada para pemimpin PAS, mereka ini adalah orang-orang yang menyembah para pemimpin PAS sebagai Tuhan-tuhan mereka dan mereka ini adalah orang-orang yang menyetujui dan meredhai Tuhan-tuhan Manusia yang terdiri daripada para pemimpin PAS itu.

Firman Allah : al-Kafirun 1-6
Katakanlah : Wahai orang-orang kafir! Aku tidak sambah apa yang engkau sembah. Dan engkau bukannya penyembah-penyembah Tuhan yang aku sembah. Dan aku bukannya penyembah Tuhan-tuhan yang engkau sembah. Dan engkau juga bukannya penyembah-penyembah Tuhan yang aku sembah. Untuk kamu agama kamu dan untuk aku agama aku.  

Saiyyid Qutb (Fizilalil Quran – al-A’sr) :
Orang-orang Islam atau lebih halus orang-orang yang mendakwa beragama Islam, merupakan orang-orang yang paling kuat berpaling daripada sistem hidup Ilahi yang telah dipilih oleh Allah untuk mereka, dan daripada undang-undang yang disyariatkan Allah kepada mereka dan daripada satu-satunya jalan yang digariskan Allah untuk menyelamatkan mereka daripada kerugian dan kesesiasiaan.

Saiyyid Qutb menghuraikan bahawa umat Islam kita pada hari ini adalah para pendakwa Muslim sahaja kerana kita ini kesemuanya telah terkeluar daripada agama Allah, kita telah berpaling daripada sistem kehidupan daripada Allah, kita telah berpaling daripada peraturan dan undang-undang Allah dan kita telah berpaling daripada jalan keselamatan yang boleh menyelamatkan kita. Allah memerintahkan Rasulullah saw supaya mengisytiharkan kepada orang-orang kafir Quraisy bahawa tidak wujud sebarang kompromi di antara Islam dengan kufur.

Kekufuran umat Islam di Malaysia kita sekarang ini adalah sama dengan kekufuran kaum musyrikin Mekah pada zaman Rasulullah saw, iaitu kekufuran kedua-dua golongan umat manusia yang wujud pada zaman-zaman yang berbeza ini kerana mereka itu dan kita ini kesemuanya adalah golongan-golongan yang sama-sama mengeluarkan segala peraturan dan undang-undang Allah daripada sistem-sistem kehidupan mereka dan kita masing-masing.
Kaum kafir Quraisy mempercayai mengenai kewujudan Allah dan mereka menyembah Allah, namun mereka menjadi kafir kerana mereka telah mengeluarkan segala peraturan dan undang-undang Allah daripada sistem kehidupan mereka. Begitulah juga umat Islam di Malaysia kita ini, kita menjadi kafir kerana kita menjalankan segala peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan manusia serta kita mentaati dan mematuhinya, kita menjadi kafir kerana kita menjadi para hamba kepada Tuhan-tuhan manusia ini, kita menjadi kafir kerana kita menyembah mereka sebagai Tuhan-tuhan kita, kita menjadi kafir kerana kita menyetujui dan meredhai sistem politik demokrasi dan segala peraturan dan undang-undang demokrasi, dan kita menjadi kafir kerana kita mengimani, menganuti dan mengamalkan agama demokrasi yang syirik dan kufur ini.

Surah al-Kafirun ini adalah satu perisytiharan daripada Allah swt bahawa umat Islam di Malaysia kita pada masa kita kini adalah orang-orang kafir kerana kita menyembah para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita sebagai Tuhan-tuhan kita dan sebaliknya kita tidak menyembah Allah. Kita dikatakan sebagai orang-orang yang menyembah para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita sebagai Tuhan-tuhan kita kerana kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang demokrasi ciptaan mereka, sebaliknya kita dikatakan sebagai orang-orang yang tidak menyembah Allah kerana kita tidak mentaati dan mematuhi apa-apa peraturan dan undang-undang Allah dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa. Mengikut pengertian ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ peraturan dan undang-undang itu adalah agama – orang-orang yang mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang Allah adalah orang-orang yang menyembah Allah dan mereka mengimani, menganuti dan mengamalkan agama Allah, manakala orang-orang yang mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini adalah orang-orang yang menyembah manusia dan mereka mengimani, menganuti dan mengamalkan agama manusia yang syirik dan kufur.

“Katakanlah : Wahai orang-orang kafir !” (Kafirun 1)

Orang-orang kafir yang dimaksudkan di dalam ayat al-Quran seperti di atas ini adalah bersesuaian dan bertepatan untuk ditujukan kepada umat Islam di Malaysia kita ini. Kita ini adalah orang-orang kafir kerana kita menyembah ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu kita sebagai Tuhan-tuhan kita apabila kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang manusia yang dibuat oleh mereka ini (ahli-ahli Parlimen dan Dun serta Raja-Raja Melayu).

“Aku tidak sembah apa yang engkau sembah.” (Kafirun 2)

Orang-orang yang beriman tidak menyembah para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini sebagai Tuhan-tuhan mereka kerana mereka tidak mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh mereka ini (para pemimpin dan Raja-Raja Melayu). Sebaliknya kitalah orang-orang yang menyembah mereka ini sebagai Tuhan-tuhan kita kerana kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh mereka ini (para pemimpin dan Raja-Raja Melayu).

“Dan engkau bukannya penyembah-penyembah Tuhan yang aku sembah.” (Kafirun 3)

Umat Islam kita di Malaysia kita ini adalah orang-orang yang tidak menyembah Allah, iaitu Tuhan yang disembah oleh orang-orang yang beriman, kerana kita tidak mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang Allah dalam bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa. Kita ini adalah orang-orang yang menyembah manusia sebagai Tuhan-tuhan kita kerana kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh manusia, iaitu manusia yang terdiri daripada para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita.
 “Dan aku bukannya penyembah Tuhan-tuhan yang engkau sembah.”  (Kafirun 4)
Orang-orang yang beriman tidak menyembah para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita sebagai Tuhan-tuhan mereka kerana mereka tidak mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh mereka itu (para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita). Sebaliknya pula kitalah orang-orang yang menyembah para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita ini sebagai Tuhan-tuhan kita kerana kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh mereka.

“Dan engkau juga bukannya penyembah-penyembah Tuhan yang aku sembah.” (Kaffirun 5)

Umat Islam di Malaysia kita ini tidak menyembah Allah, iaitu Tuhan yang disembah oleh orang-orang yang beriman, sebaliknya kita menyembah Tuhan-tuhan Manusia.
 “Untuk engkau agama engkau dan untuk aku agama aku.” (Kafirun 6)

Untuk siapakah surah al-Kafirun ini, apakah ianya hanya untuk kaum Quraisy Mekah yang kafir dahulu itu sahaja, atau bagai mana? Wahai bangsaku!  Ketahuilah dan sedarlah bahawa surah al-Kafirun ini adalah juga untuk kita – umat Islam di Malaysia dan diseluruh dunia pada hati ini. Seluruh kita ini adalah orang-orang kafir atau para pengaku Muslim yang menyembah manusia dan tidak menyembah Allah – sama dengan musyrikin Quraisy Mekah!

 Agama Allah adalah untuk orang-orang yang beriman manakala agama demokrasi yang syirik dan kufur ini adalah untuk seluruh umat Islam kita yang syirik dan kufur ini.Tidak ada kompromi dan percampuran aduk di antara orang-orang yang beriman dengan seluruh umat Islam di Malaysia kita yang kafir, zalim dan fasik ini.

Inilah realiti yang sudah, sedang dan yang akan terus berlaku kepada kita pada masa-masa hadapan - kita menjadi kafir kerana kita melantik manusia sebagai Tuhan-tuhan kita, kita menjadi kafir kerana kita menjalankan peraturan dan undang-undang manusia dalam seluruh bidang kehidupan kita yang meliputi bidang-bidang politik, ekonomi, sosial, akhlak dan perhubungan antarabangsa, kita menjadi kafir kerana kita mentaati dan mematuhi segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh Tuhan-tuhan Manusia ini, kita menjadi kafir kerana kita menyetujui dan meredhai Tuhan-tuhan Manusia ini dan segala peraturan dan undang-undang yang dibuat oleh Tuhan-tuhan Manusia ini, kita menjadi kafir kerana kita tidak menafi, menolak, mengingkari dan menentang Tuhan-tuhan Manusia ini, dan kita menjadi kafir kerana kita menyetujui, meredhai dan mengasihi para pemimpin kita dan Raja-Raja Melayu kita padahal mereka ini kesemuanya adalah para Taghut yang menderhakai Allah. Kita menjadi kafir kerana kita mengimani, menganuti dan mengamalkan agama manusia, khususnya agama demokrasi yang syirik dan kufur ini yang mengeluarkan kita daripada agama Allah dan yang memasukkan kita ke dalam kesesatan, kesyirikan dan kekufuran. Inilah kedudukan kita yang sebenarnya pada hari ini sedangkan kita sedikitpun tidak menyedarinya kerana kita tidak memahami mengenai pengertian kalimah ﻵﺍﻟﻪﺍﻷﺍﷲ akibat daripada disesatkan daripada jalan yang benar oleh para pemimpin kita dan para ulama dan intelek Islam kita sendiri yang kesemuanya ini adalah begitu kuat dipengaruhi oleh propaganda dan ajaran sesat yang disebar dan dikembangkan di kalangan kita oleh kaum Ahlil Kitab!

Posted by Wan Solehah al-Halbani at 10/03/2012 04:51:00 pm
Sumber:

http://wansolehalbani.blogspot.my/2012/10/tuhan-tuhan-manusia-siri-kedua.html



Tiada ulasan: