Jumaat, 26 Oktober 2018

Al - Binory Amerika Dalang Rencana Pembunuhan Erdogan. 8533.

Al - Binory

Amerika Dalang Rencana Pembunuhan Erdogan

albinory pada Al - Binory - 2 tahun yang lalu
Seorang komandan tentara pro-kudeta mengungkapkan bahwa Amerika akan memberikan titik koordinat lokasi dimana Presiden Erdogan berada ketika kudeta berjalan, lansir Yeni Safak, Kamis (28/7/2016). Letkol Murat Bolat, Komandan Batalyon Guvercinlik Resimen Penerbangan Pertama Angkatan Darat Turki, menggambarkan bagaimana mereka membuat rencana untuk membunuh Presiden Recep Tayyip Erdogan pada malam kudeta. Bolat mengatakan kepada jaksa penuntut umum, bahwa sebuah tim beranggotakan 90 orang dari satuan pasukan khusus bertugas melaksanakan operasi menangkap Presiden Recep Tayyip Erdoga...lagi »

10 Fakta Terselubung Sejarah Internet

albinory pada Al - Binory - 2 tahun yang lalu
[image: 33] Dunia internet sudah sangat akrab dalam kehidupan sehari-harii. Kita mungkin perlu tahu sejarah unik tentang internet itu sendiri. Kapan pertama kali istilah internet digunakan, apa yang paling banyak dicari saat orang berselancar di dunia maya, dan lain sebagainya. Langsung saja disimak 10 fakta terselubung dunia internet, 1. Gmail berawal dari Garfield [image: garfield-the-cartoon-cat-once-offered-a-free-email-service-at-gmailcom] Sebelum Gmail.com menjadi andalan Google, gmail.com adalah situs dari kartun kucing oranye pemalas yaitu Garfield. Dan singkat cerita ... lagi »

Misteri Sumpahan Pulau Gaiola

albinory pada Al - Binory - 2 tahun yang lalu
Terletak di Teluk Naples, Itali, Pulau Gaiola merupakan salah satu kawasan yang dilindungi di kawasan Taman Bawah Laut Gaiola. [image: Pulau Gaiola] Persekitarannya yang cantik dan terletak hanya 30 meter dari kaki pantai menjadikan ia salah satu pulau tumpuan pengunjung sewaktu musim panas. Pulau Gaiola merupakan sebuah pulau kecil dan terletak bersebelahan pulau lain, iaitu Pulau Euplea. Kedua-dua pulau ini disambungkan dengan sebuah jambatan kecil. Namun, sebuah vila misteri yang tidak berpenghuni yang terdapat di Pulau Gaiola lebih popular telah diperkatakan sejak dahulu lagi. ... lagi »

PAS tidak terlibat undi tidak percaya di Terengganu, kata Hadi

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 2 tahun yang lalu
Menurut Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang, PAS tidak terlibat dalam usul undi tidak percaya kepada menteri besar Terengganu semalam yang dianggap tidak munasabah. Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini menafikan penglibatan parti Islam itu dalam tindakan Datuk Seri Ahmad Said mengemukakan usul undi tidak percaya kepada menteri besar Terengganu semalam. Hadi sebaliknya berkata, PAS hanya akan menyertai usaha sedemikian dengan isu-isu yang munasabah dan bukannya berasaskan perebutan jawatan. "PAS tidak terlibat. Terpulang kepada Umno, kerana mereka majoriti. Mesti ... lagi »

PROMO SEPTEMBER ESP.....MURAH! MURAH!

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu

Nostradamus dan Ramalan Tentang Hari Akhir

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: Michel_Nostradamus_about_the_coming_of_the_Messiah_image002] Kita tentu masih ingat, sesaat setelah peritiwa WTC 9.11 terjadi, di pelbagai media massa besar yang dimiliki rangkaian Zionis-Yahudi, kes ini dihubung-hubungkan dengan Ramalan Nostradamus (The Prophecy Nostradamus) yang konon telah meramalkan berabad lalu tentang akan terjadinya peristiwa yang menggegarkan seperti itu. Konon, Nostradamus bukan hanya meramal peristiwa WTC, tetapi juga meramalkan peristiwa-peristiwa besar dunia-Revolusi Perancis dan Hitler sebagai contoh-dengan tepat. Siapakah Nostradamus ini? NOS... lagi »

ARAB SAUDI kini telah dikepung secara sistematik oleh Zionis (Israel) dan sekutunya Syiah (Iran).

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Dunia Semakin Hampir Ke Penghujung; Terbukti melalui Teori Catur Yahudi KETIKA ini umat islam diseluruh dunia menumpu perhatian kepada krisis di Mesir dan Syria tetapi sedarkah kita bahawa ini ada episod terakhir permainan Dajjal sebelum beliau membuka Fasa berikutnya. Tahukah anda, sasaran yang mereka idamkan bukanlah Palestin sebaliknya TANAH SUCI MEKAH dan MADINAH. Tanpa kita sedari ARAB SAUDI kini telah dikepung secara sistematik oleh Zionis (Israel) dan sekutunya Syiah (Iran). TURKI Uthmaniyah ditumbangkan dan Jatuh ketangan Puak Sekular Ekstreme, walaupun kini diperintah Pemim... lagi »

Anak Tidak Mirip Ayah dan Ibunya Adakah Anak Haram ?

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: anak palestina.] PADA umumnya, seorang anak mempunyai persamaan wajah dengan salah satu dari kedua orang tuanya. Bahkan ada yang mirip dengan kedua orang tuanya sekaligus dari sisi wajah dan gayanya. Ada yang wajahnya mirip ibu, sementara gaya berjalannya mirip ayah. Ada yang matanya mirip sang ayah, sementara dagunya mirip sang ibu. Ada juga yang wajah dan gayanya hanya mirip sang ibu atau sang ayah saja. Untuk jenis yang terakhir, Fatimah binti Rosulillah barangkali adalah contoh yang tepat. Menurut Aisyah Rodhiyallahu Anha, Fatimah sangat mirip dengan ayahnya, Rasulullah... lagi »

Filem Terbaru X-Men tiru gaya Waliyullah Asif Barqiya?

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Filem X-Men terbaru yang bertajuk Apocalypse kemungkinan besar menciplak kemampuan Waliyullah Asif Barqiya yang hidup pada zaman Nabi Sulaiman a.s. Walaupun Nabi Sulaiman a.s. terkenal dengan pelbagai keramat dan mukjizat tetapi Asif memilik kemampuan tertentu kerana beliau adalah kekasih Allah. X-Men: Apocalypse menampilkan watak baru bernama Apocalypse atau En Sabah Nur. Ia watak baru yang akan diperkenalkan dalam filem terbaru X-Men yang bakal ditayangkan pada 2016. Dalam trailer ini watak Apocalypse digambarkan mempunyai kebolehan membina bangunan Piramid Firaun hanya dengan kaw... lagi »

Pejabat 1MDB diserbu polis pagi ini

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: 1mdb]KUALA LUMPUR, Rabu – Sekumpulan anggota polis menyerbu Pejabat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) di Jalan Sultan Ismail Kuala Lumpur, pagi ini. Laporan The Star Online menyebut, sepasukan anggota polis dengan beberapa buah kenderaan tiba di pejabat tersebut sejak jam 11.30 pagi. Serbuan itu dipercayai ada kaitan dengan penyaluran dana kepada enam akaun yang dibekukan selepas pendedahan oleh akhbar antarabangsa The Wall Street Journal (WSJ). Dalam laporannya, WSJ mendakwa sejumlah RM2.6 bilion (AS$700 juta) dana 1MDB telah disalurkan ke akaun peribadi Perdana Menteri Dat... lagi »

ketahui 1001 khasiat VIVIX dalam menyembuhkan pelbagai penyakit serius!

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
ASSALAMUALAIKUM..alhamdulillah, bersiaran lg di blog..kali ni utk war2kan promo bulan julai 2015..ape dia..jeng jeng..alhamdulillah, mcm nak melompat bila tau promo bulan ni ialah VIVIX! sebab ape nak melompat? sbb vivix antara supplement wajib yg saya bg pd mak ayah dan mertua saya..syukur..dengan join shaklee, bukan aje dpt bantu ape yg bole dlm bentuk rm, juga bg mereka lebih sihat dgn supply supplement kat mereka..tak terbanding dengan ape yg dah mereka bg pd saya sepenjang hidup..so, mane2 yg masih tak tau ape yg best sgt vivix ni sampaikan, kalau time promo ni, regular customer... lagi »

MENJAWAB TOHMAHAN "AHLI HADIS" TERHADAP KITAB SYAIKHUL HADIS

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Berikut merupakan kesimpulan daripada “Kajian 40 Hadith di dalam Kitab Fadāil al-Solah” oleh al-Allāmah al-Muhaddith al-Syeikh Muhammad Zakariyā al-Kandahlawī yang dihasilkan oleh para pelajar Ilmu Hadis di bawah bimbingan Dr. Asmadi Sakat (UKM): Berdasarkan kepada latar belakang pengarang, beliau merupakan seorang ulama yang terkenal di dalam bidang hadis sehingga beliau digelar sebagai Ra’is al-Syeikh al-Allamah al-Muhaddith. Maulana Muhammad Zakariya memiliki 2 manhaj dan metode penulisan iaitu manhaj penulisan untuk orang awam dan manhaj penulisan untuk alim ulama yang mana set... lagi »

MELAYU DAN YAHUDI APA KAITANNYA...?

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Tahukah anda bahawa Yahudi (Zionis) kini sedang giat mengkaji tentang satu bangsa yang hilang?. Mengikut daftar bangsa yang hilang di dalam Kitab Yahudi Kuno, terdapat 12 puak Yahudi di masa lalu : 1. Reuben 2. Simeon 3. Levi 4. Judah 5. Issachar 6. Zebulun 7. Dan 8. Naphtali 9. Gad 10. Asher 11. Joseph 12. Benjamin Di dalam 12 puak yang hilang ini, hanya keturunan Nabi Yusuf a.s. sahaja yang hilang daripada rekod Yahudi. Keturunan Nabi Yusof a.s menurunkan dua puak yang lain iaitu Manasseh dan Ephraim. Mengikut satu kitab Yahudi, satu ‘lost tribe’ Bani Israel (yang mend... lagi »

TERBONGKARNYA AGENDA KRISTIAN UNTUK MALAYSIA DI JERUSALEM

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Seorang ustaz yang juga merupakan seorang pendakwah yang terkenal dan sering muncul dalam progam keagamaan di kaca televisyen, sering ke Palestin membawa rombongan pelancong muslim melawat Baitulmuqaddis serta menjelajah bumi para Anbiya'. Beliau adalah Ustaz Muhammad Al-Amin juga seorang blogger popular yang sering menjadikan usaha dakwahnya di peringkat antarabangsa sebagai pengisian di dalam blognya, http://www.ustazamin.com. Kunjungan beliau ke sana baru-baru ini meninggalkan kesan yang cukup mendalam dan pahit di lubuk hatinya.... Mari kita ikuti apa sebenarnya yang berlaku terhada... lagi »

Kejam, seorang ibu sanggup memakan anaknya hidup-hidup

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: Pramila Mondal]*Kejam, seorang ibu sanggup memakan anaknya hidup-hidup* | Seorang ibu berasal dari Gopalpur, India, didapati sedang memakan anaknya yang baru berusia dua tahun. Pramila Mondal, 40 tahun, memakan tubuh anaknya, Bharati, dimulai dengan menghiris bahagian kepala anaknya. Mujurlah perbuatan Pramila diketahui oleh adik iparnya, Dablu Mondal, 41 tahun. Dablu yang tinggal di sebelah rumah Pramila, saat itu mendengar jeritan dari anak saudaranya, dan bergegas untuk mencari dimana lokasi kanak-kanak itu. Di dalam rumah Pramila, dia menemukan kanak-kanak itu sedang dih... lagi »

Istana Dajjal sedang dlm pembinaan di Jabal Habshi

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
GAMBAR Istana DAJJAL Sudah SIAP DIBINA Di Jabal Habshi ? !!! | Inilah Istana Dajjal sedang dlm pembinaan di Jabal Habshi.. Menurut alim ulama Mesir, may be dajal will be appear from this place which is out of Haram range in Madina….. Dari Anas bin Malik, Rasulullah SAW telah bersabda:”Tidak seorang nabi kecuali ia telah memperingatkan kaumnya terhadap sang pendusta yang buta sebelah mata. Ketahuilah bahawa Dajjal itu buta sebelah matanya sedangkan Tuhanmu tidak buta sebelah mata dan di antara kedua matanya tertulis “kaaf”, “faa”, “raa”. (Hadis Riwayat Muslim) Dari Anas bin Mali... lagi »

7 Benda Pelik Yang Pernah Di Jual Di eBay

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
eBay adalah pasar lelong online terbesar di dunia. Banyak barang yang dijual di eBay. Namun, tahukah Anda bahwa ada benda-benda pelik yang pernah dijual di eBay? Bila belum,tengok senarainya di bawah....... 1. Slightly Used Nuclear Missile Silo. Rudal Nuclear 1 silo terletak di Central Washington Larsen Air Force Base,keluasan tempat ini 57 hektar di atas tanah dan memiliki ruang besar yang terdiri dari 16 bangunan dan ribuan kaki yang terhubung dengan terowong bawah tanah.Rudal tersebut ditawar sehingga $1,5 juta. 2. Negara Belgium di jual di eBay. ... lagi »

Amalan Mandi Ludah Golongan Kasta Rendah Di India...wekkk!!!

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Ritual kuno berumur ratusan tahun di India ini mengajar masyarakat Hindu kasta rendah untuk berguling pada sisa makanan yang dibuang oleh kasta lebih tinggi. Ia dilakukan kerana dipercayai dapat menghilangkan penyakit. Yang unik, meskipun ritual ini telah ditentang oleh banyak pihak, masih ada segelintir kelompok pengamal ritual ini yang masih melakukannya sehingga ke hari ini. Ritual ini disebut sebagai ‘Made Snana’ bermaksud mandi ludah, iaitu ritual yang umum dilakukan di daerah Karnataka ketika perayaan rutin yang dilakukan di kuil berumur 4000 tahun iaitu kuil Kukke Subramanya... lagi »

Baca Sampai Habis Mengapa Aku Berkata Syiah Itu Kafir..

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Ada tujuh belas doktrin Syi’ah yang selalu mereka sembunyikan dari kaum Muslimin sebagai langkah *taqiyyah* (menyembunyikan Syi’ahnya) sebagai berikut. 1. Dunia dengan seluruh isinya adalah milik para imam Syi’ah. Mereka akan memberikan dunia ini kepada siapa yang dikehendaki dan mencabutnya dari siapa yang dikehendakinya (al-Kulainî,* Ushûlul Kâfi,* hlm. 259, cet. India*)*. Jelas doktrin semacam ini bertentangan dengan firman Allah *Subhânahu wata’âlâ*, surat al-A’râf [7]: 128: *“**Sesungguhnya bumi ini semua milik Allah, dan diwariskan-Nya kepada siapa yang di... lagi »

INILAH PUNCA KENAPA BRUNEI TAK NAK JOIN MALAYSIA..!!!

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Mungkin anda semua sudah tahu mengapa Brunei tidak mahu bersatu bersama Malaysia seperti mana yang anda pelajari sejarah ketika tingkatan tiga dulu.. Namun, apakah anda sudah lupa akan faktor-faktor yang mendorong Brunei daripada tidak bernaung dibawah satu bumbung bersama Malaysia? Mari kita imbau kembali sejarah penolakan Brunei ini.. Apabila Sultan Omar Ali Saifudin III dari Brunei mengisytiharkan bahawa Brunei tidak akan bersama-sama membentuk Malaysia, Tunku Abdul Rahman telah cuba untuk memberikan tekanan ke atas Brunei dengan memanggil balik beratus-ratus guru dan pegawa... lagi »

Mat Maslan Buat Lawak Lagi..

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
DULU MAMAT NI CAKAP GST ITU BAIK UNTUK RAKYAT TAPI PASAI PA DIA BUAT NASI GORENG TANPA GST? KAH! KAH! KAH!

PM: Dr M ulang 'khabar angin jahat' pada Rosmah

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
*Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak berkata Tun Dr Mahathir Mohamad hanya mengulangi “khabar angin berniat jahat” terhadap keluarga dan isterinya Rosmah Mansor.Sebagai contoh, kata Najib, dalam ucapan di Ipoh, Mahathir memetik kenyataan palsu yang dijaja pembangkang melalui artikel ubah suai daripada Utusan Malaysia.“Beliau juga bangkitkan kembali fakta palsu dan memburuk-burukkan oleh pembangkang dalam pilihan raya umum akan datang bahawa isteri saya miliki cincin RM24 juta.“Ini semua bohong, syarikat yang memiliki cincin itu perjelas secara terperinci b... lagi »

Sejarah dan perkembangan gerakan kristianisasi di Sarawak

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Gerakan kristianisasi di Sarawak telah bermula sejak tahun 1848 bahkan lebih awal, dengan kedatangan *Francis Thomas Mcdougall* di atas jemputan James Brooke. Francis Mcdougall merupakan seorang doktor perubatan yang bermazhab Anglican dan merupakan pengasas bagi Mazhab Anglican di Sarawak. Beliau memulakan aktiviti*missionaries* pertamanya di Sarawak dengan menubuhkan Borneo Church Mission. Sasaran awal bagi gerakan ini adalah orang-orang Melayu di Sarawak. Francis Mcdougall merupakan orang pertama yang membuka sekolah formal bagi anak-anak Melayu sebagai cara untuk memudahkan dakya... lagi »

Ekstremis Buddha Dalang Pencetus Kebencian Terhadap Agama Islam di Burma

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
*[image: 2013-06-22-ashinwirathuhtz1]Nama beliau Wirathu, beliau menggelarkan dirinya “Burmese Bin Laden” dan merupakan seorang sami Buddha yang menyebar mesej kebencian di seluruh Burma.* Menjadi perkara biasa sami berumur 45 tahun ini menyebarkan mesej-mesej kebencian ke atas agama Islam melalui DVD dan media sosial, dan memberi amaran kepada golongan Muslim dengan “mensasarkan perempuan-perempuan Burma dan akan memperkosa mereka” dan “kenikmatan dalam mengamalkan kronisme”. Mendengar bicaranya dalam bahasa Burma, ucapannya kelihatan tenang, hampir-hampir sahaja dilihat seperti ber...lagi »

Kapal Tentera Laut Turki Dihantar Bantu Pelarian Muslim Rohingya

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: n_82639_1] Perdana Menteri Turki, Ahmet Davutoğlu mengumumkan bahawa kerajaannya akan menghantar kapal tentera laut Turki ke perairan Thailand dan Malaysia dalam usaha menyampaikan bantuan kemanusian kepada para pelarian Muslim Rohingya. Beliau berucap di Istana Çankaya, bertarikh 19 Mei, kerajaan Turki akan cuba sehabis baik untuk membantu para pelarian Muslim Rohingya yang terkandas di perairan rantau Asia Tenggara, bersama-sama International Organization for Migration (IOM), dengan bantuan kapal angkatan tentera laut Turki yang sudah pun bertolak ke perairan tersebut. Diang... lagi »

Kapten Hanafiah Aceh :. “Kami meminta nelayan di Aceh untuk menyelamatkan mereka demi kemanusiaan. Kehidupan ini terus berputar, tidak ada yang tahu kapan kita akan kembali membutuhkan bantuan dari orang lain seperti kejadian tsunami Aceh dulu

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: rohingya 1] “SAYA bertanya kepada mereka apakah mereka ingin kembali ke negara asal mereka, dan mereka semua menolak,” tutur Hilmi Bakar, seorang Aceh. Seorang relawan Palang Merah Indonesia pun memiliki pengalaman senada. Kepadanya, para pengungsi Rohingya menyatakan bahwa mereka lebih suka mati di Indonesia ketimbang kembali ke tempat di mana mereka selalu didiskriminasi dan disiksa. “Beberapa dari mereka menangis dan meminta untuk tinggal di Indonesia. Kembali ke negara mereka sendiri membuat mereka merasa sangat tidak aman,” katanya. #saverohingya [image: rohingya 2] Tin ... lagi »

Jika Tidak Segera ke Darat, Angin Muson Ancam Pelarian Rohingya di Laut

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: pengungsi rohingya] NASIB sekitar 300 migran Rohingya yang sesak dalam kapal pukat yang berada di perairan antara Thailand dan Malaysia semakin memburuk dan membuat mereka putus asa. Ribuan migran lainnya dari Bangladesh dan Myanmar juga diyakini berada dalam perahu reyot dan berisiko kelaparan. Demikian dilaporkan oleh *Agence France Presse (AFP),* Senin (18/5/2015). Kondisi perahu yang mereka tumpangi sendiri sangat memprihatinkan. Kamis pekan lalu, perahu mereka terdampar dekat resor Ko Lipe, Thailand selatan. Angkatan Laut Thailand langsung memberi makanan dan air untuk ... lagi »

Tiga Hakim Mahkamah Mesir Dilaporkan Ditembak Mati Oleh Sekumpulan Lelaki Bersenjata, Beberapa Jam Selepas Bekas Presiden, Mohammed Mursi Dijatuhi Hukuman Mati.

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: Yusuf Al-Qaradawi] [image: Mohammed Mursi] KAHERAH 16 Mei – Mahkamah Mesir, hari ini menjatuhi hukuman mati ke atas bekas Presiden, Mohammed Mursi dan ulama Islam terkenal, Yusuf Al-Qaradawi atas kesalahan melakukan rusuhan di penjara pada 2011 bagi menentang Presiden, Hosni Mubarak. Agensi berita BBC memetik kenyataan Hakim Shaaban el-Shami sebagai berkata, Mursi merupakan salah seorang daripada 100 anggota pergerakan Ikhwanul Muslimin yang dijatuhi hukuman tersebut oleh mahkamah. Mursi mendengar keputusan itu di kandang pesalah, manakala sebahagian besar tertuduh yang lain t... lagi »

Gereja Misteri

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
*Ada sebuah pemandangan aneh di Bulgaria. Sebuah gereja kuno bersejarah kelihatan terkeluar dari tengah tasik Zhrebchevo yang luas. Bagaimana ceritanya gereja tersebut boleh ada di sana?Gereja yang berada di tengah tasik itu bernama St Ivan Rilski yang menjadi satu-satunya bukti kewujudan suku Zapalnya. Komuniti tersebut mendiami sebuah kampung hingga akhirnya diusir oleh pemerintahan komunis untuk membina empangan. Mereka "kabur" ke kampung tetangga ketika wilayahnya direndam air untuk membuat tasik buatan.* *Kini gereja tersebut kelihatan menarik menjulang di tengah empangan ... lagi »

Permainan Kaum Yahudi

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
SEPANJANG sejarah orang-orang Yahudi telah melumuri lembarannya dengan penuh pengkhianatan dan pelanggaran janji. Mereka lebih suka memilih jalan tipu daya, persekongkolan, menimbulkan keresahan dan gempa di barisan kaum Muslimin. Hal ini sering terjadi di masa Rasulullah SAW. Salah satunya yang dilakukan oleh Syas bin Qais. Ibnu Ishaq menuturkan bahawa Syas bin Qais adalah seorang tokoh Yahudi yang sudah tua renta dan sekaligus pemimpin kekufuran. Dia sangat membenci dan mendengki kaum Muslimin. Suatu kali dia melewati beberapa orang sahabat dari Aus dan Khazraj yang sedang berk... lagi »

Ketika Yahudi Kulit Putih Bersikap Rasis Terhadap Yahudi Lainnya

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
"Darah saya cukup Yahudi untuk menjadi tentera, tetapi tidak selepas itu," teriak seorang wanita di depan polis rusuhan, Khamis minggu lalu di Jerusalem. "Saudara saya Golani, sebutan untuk unit tentera Israel. Begitu juga saya. Tetapi saya tidak boleh mendapatkan pekerjaan, "teriak yang lain. "Saya menghadapi perlakuan rasis apabila berpindah ke sebuah apartmen." Kedua suara itu telah cukup untuk menggambarkan apa yang terjadi dengan Yahudi Ethiopia, atau orang Yahudi yang berasal dari Ethiopia. Suara itu telah ada sejak mereka tiba di Israel, antara 1980-an dan 1990-an, tetapi ... lagi »

Nak Pasang Iklan ???? Murah-Murah Jeee

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Sapa-sapa yang nak pasang iklan dalam blog ni boleh Pm saya wassap terus ke nombor ni 0135923051

Kad top-up: Pi Mai Pi Mai Tang Tuu..Rakyat Yang Kena Tipu...

Al-binory Awesome pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: ahmad-shabery_gst_relod_600] *Kad isian semula tetap dikenakan GST tetapi bergantung kepada jumlah penggunaan iaitu guna dahulu baru dikenakan GST.ahmad-shabery_gst_relod_600CYBERJAYA: Kerajaan setuju untuk memperkenalkan konsep baharu untuk kad isian semula prabayar telefon bimbit atau top-up berdasarkan penggunaan atau ‘usage based’.Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, menerusi konsep itu, GST tetap dikenakan tetapi bergantung kepada jumlah penggunaan iaitu guna dahulu baru dikenakan GST.Beliau bagaimanapun tidak men... lagi »

JANGAN POTONG KAKI KU...

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Penyakit Kencing Manis/Diabetes adalah penyakit yang senyap (Silent Disease) di peringkat awal. Ramai di antara kita tidak menyedari bahawa diri mereka menghidap kencing manis sehinggalah wujudnya tanda-tanda seperti kerap membuang air kecil, sering dahagadan lapar, penurunan berat badan yang drastik, cepat letih, luka dan lebam yang sukar sembuh dan sering merasa kebas kaki dan tangan (sumber). *Secara ringkasnya, fakta tentang diabetes yang** perlu anda semua tahu ialah (sumber):*Ada 2 jenis Diabetes yang normal berlaku iaitu Diabetes Tahap 1 (berlaku apabil... lagi »

NAK ATASI MASALAH SENGGUGUT ??

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu

MAJLIS BERBOGEL PUN BERMULA

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Kalau taksub sangat pun atau nak melahirkan kesetiaan pada parti jangan la bertaruh dengan perkara2 yang boleh menjatuhkan maruah...tak tau la apa nak jadi dengan sesetengah bangsa melayu ni..ingatkan dunia lagi maju manusia lagi cerdik....

Luahan hati Dari Seorang Isteri Yang Tidak Mampu Memberi Zuriat...

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Apa yang aku tulis ini bukan untuk menyalahkan sesiapa, Cuma berharap ada yang lebih memahami situasi kami ini…Cuma luahan hatiku pada insan-insan di luar sana agar lebih memahami apa yg aku dan teman-teman senasib rasa dan apa yang aku alami… Untuk menulis ini sahaja membuatkan aku berfikir berhari-hari..perlu atau tidak? Terus terang, aku perlukan kekuatan untuk menulis kali ini.. Tak terlintas di hati ini untuk cemburu atau iri dengan anugerah orang lain kerana bagi ku setiap rezeki itu adalah anugerah Allah…bila2 Dia boleh bagi dan bila@ juga Dia boleh tarik balik…So, tak payah... lagi »

Orang Yang Disukai Oleh Dajjal

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
*Diriwayatkan oleh An - Nawwas ibn Sam'an : " Dia , yang hidup dan melihatnya ( Dajjal ) harus membacakan di depannya ayat-ayat pembukaan Surat Al Kahfi , " ( HR Muslim ).* *Diriwayatkan oleh Abu Umamah al - Bahili : " Barangsiapa memasuki nerakanya ( Dajjal ), mintalah pertolongan Allah dan bacakan ayat pembukaan Surat Al Kahfi, dan hal ini akan menyejukkan dan mendamaikannya, seperti api menjadi sejuk terhadap Ibrahim , " ( HR Ibnu Katsir ).* [image: illuminati jayz3 Orang Yang Disukai Oleh Dajjal] *Tanda-tanda dan rahsia Hari Akhir Zaman* Satu sebab mengapa Rasulullah SAW menganj... lagi »

Set Bersalin Shaklee

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
*Set Bersalin Shaklee* boleh diambil hari pertama ibu-ibu bersalin. Ianya selamat diambil walaupun bayi mengalami jaundice atau G6PD berbanding *Jamu* biasa. Saya percaya ibu-ibu yang sedang hamil pasti sibuk mencari *set bersalin yang sesuai* dan terbaik, terutama yang memilih untuk menyusukan bayi. Soalan yang bermain di fikiran anda semestinya… set bersalin mana yang terbaik? set berpantang mana yang sesuai? Set mana yang sesuai jika *baby jaundis*? Seharusnya, anda perlu mencari set yang mudah diamal, harga mampu milik dan selamat untuk bayi menyusu. Set bersalin yang sel... lagi »

Set Bersalin Shaklee Set Bersalin No. 1 Untuk Ibu Berpantang

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Set Bersalin Shaklee adalah Set Bersalin yang mendapat kepercayaan dan diakui terbaik bagi Ibu Berpantang kerana kesan positif terhadap kesan pemulihan dan perawatan selepas bersalin dan semasa berpantang. Pengalaman peribadi Kak Engku menggunakan sendiri "Set Bersalin Shaklee" sebelum, semasa dan diteruskan lepas berpantang baby keempat Kak Engku yang lahir pada bulan Mei 2012. Kak Engku lebih suka mejadikan diri sendiri sebagai testimoni untuk kali ini. Hasil dan kesan dari penggunaan Set Bersalin Shaklee memang terasa, semasa bersalin badan berasa cukup bertenaga, begitu juga sel... lagi »

OSTEMATRIX Menggantikan Segala PainKiller

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Wajibkan ada Sebotol OSTEMATRIX dalam rumah !! KENAPA ?? kerana ia mmg terBUKTI TERBAIK mnyeLesaikan maSalah sakit2 Badan anda IN SHA ALLAH Mampu menggantikan segala painKiller yg teramat merbahaya..!! ‪#‎shakleeAlwaysSave‬!! ‪#‎jomBersupplimentSihat‬ ‪#‎sayaTegarMinatShaklee‬ ‪#‎Shaklee‬ mmg Best [image: Foto Nour Awanis Zarizi.]

chet det kata ada yang mengarahkan pembunuhan Altantuya....so siapakah pengarahnya?

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini berkata kenyataan Sirul Azhar Umar bahawa dia hanya menjalankan arahan ketika membunuh Altantuya Shaaariibuu harus disiasat. Mahathir berkata, perkara itu melibatkan nyawa manusia dan “amatlah zalim” jika Sirul dibiar menjalani hukuman mati hanya kerana menjalankan arahan. “Rakyat tertanya-tanya siapa yang memberi arahan. Sebagai pengawal peribadi Datuk Sri Najib (Razak), dakwaan Sirul perlu disiasat untuk menentukan siapa yang memberi arahan. “Tetapi selain daripada Najib berkata Sirul 'merepek', tidak ada siasatan yang dibu... lagi »

Dr. Mahathir silap.. sebenarnya masih ada satu kaum yang percaya Najib bulat-bulat..

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Malaysiakini hari ini melaporkan yang Tun Dr. Mahathir mengatakan sudah tidak ada lagi kaum yang percaya kepada Presiden UMNO sedia ada yang juga Perdana Menteri, Najib.. Laporannya... *BN akan kalah sekiranya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak terus memimpin parti itu sehingga pilihan raya umum (PRU) ke-14, kata mantan perdana menteri Tun Mahathir Mohamed.* *“Sesungguhnya rakyat, baik Melayu, Cina, India atau suku kaum Sabah dan Sarawak sudah tidak percaya lagi kepada Datuk Seri Najib.* *“Ahli Umno dan pemimpinnya perlu sedar bahawa Umno dan dengan itu BN akan kalah jika Dat... lagi »

Promosi Hebat!!!!! Bulan Mac: ESP SHAKLEE

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu

Wahabi Memusnahkan Peninggalan Sejarah Islam Tapi Membangunkan Syiar-Syiar Kafir.....

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: ezza2] Tugu Geometri di Jeddah. Kaum Kabbalah seperti Freemasonry dan lainnya dikenal juga sebagai Kaum Geometrian. Jangka dan Siku adalah salah satu simbolnya. Di saat sekarang ini, dunia tengah menyaksikan bagaimana situs-situs bersejarah yang teramat penting dalam Islam yang berada di Saudi Arabia dihancurkan satu-persatu hingga tiada lagi bersisa. Situs-situs Islam tersebut dimusnahkan dan digantikan dengan pembangunan situs-situs Dajjal yang sarat simbolisme penyembahan terjadap iblis. Ironisnya, semua itu dilakukan kaum wahabi yang berkuasa di Saudi atas nama pemurnian... lagi »

Assassins, Pasukan Khusus Syiah Dalam Perang Salib (Bag.1)

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Penulisan sejarah tentang Perang Salib sampai hari ini masih menyisakan banyak pertanyaan yang belum terjawab. Salah satunya tentang peranan kaum Hashyashyin, sebuah sekte (ordo) khusus pembunuh dari kelompok Ismailiyah-Qaramithah, salah satu cabang dari kelompok Syiah di bawah Dinasti Fathimiyah. Konon, Hashyashyin ini merupakan “guru” dari Knights Templar yang dibentuk oleh Ordo Sion di tahun 1118 Masehi. Keduanya—Hashyashyin maupun Templar-memiliki banyak kemiripan. Mulai dari struktur organisasi, pembangkangan terhadap agama (bid’ah) dan bahkan dianggap agnostik (tidak meyakini ... lagi »

Yang Jarang Diketahui Orang Tentang Harry Potter

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Sekarang, kita akan mengulas satu demi satu simbol, benda, istilah, dan segala hal yang terkait dengan sihir. Tentu tidak semuanya karena hal itu teramat banyak terdapat di dalam buku maupun film pertamanya. Beberapa di antaranya adalah: *Burung Hantu (The Owl) * Burung Hantu sekarang sering diidentikkan sebagai simbol kebijaksanaan dan pengetahuan. Ini sebenarnya pengertian yang salah dan sudah dimanipulasi. Simbol Burung Hantu (The Owl) bersumber dari akar kabbalah dalam ritus Osirian Mesir Kuno yang mewakili sosok Dewi Iblis bernama Lilith. Burung ini sejak lama menjadi simbol ... lagi »

Ali Pun Mengusir Abdullah Bin Saba

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: 0syiahexiled]Apa yang Anda ketahui tentang pendiri Syiah: Abdullah bin Saba? Seorang Yahudi dari Yaman, Arabia, abad ketujuh, yang menetap di Madinah dan memeluk Islam—yang pada beberapa bagian sejarah, keislamannya sangat dipertanyakan. Setelah mengkritik buruknya administrasi Kalifah Ustman, ia dibuang dari ibukota. Kemudian ia pergi ke Mesir, di mana ia mendirikan sebuah sekte anti-Usman, untuk mempromosikan kepentingan Ali. Mengetahui ia memperoleh pengaruh yang besar di situ, mengingat Ali adalah keponakan Rasulullah. Padahal, bahkan Ali sendiri pun mengusirnya ke Madain... lagi »

Mukjizat Allah yang Mencengangkan Para Ilmuwan Barat

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Pada sebuah penelitian ilmiah yang diberitakan oleh sebuah majalah sains terkenal, Journal of Plant Molecular Biologies, menyebutkan bahwa sekelompok ilmuwan yang mengadakan penelitian mendapatkan suara halus yang keluar dari sebagian tumbuhan yang tidak bisa didengar oleh telinga biasa. Suara tersebut berhasil disimpan dan direkam dengan sebuah alat perekam tercanggih yang pernah ada. Para ilmuwan selama hampir 3 tahun meneliti fenomena yang mencengangkan ini berhasil menganalisis denyutan atau detak suara tersebut sehingga menjadi isyarat-isyarat yang bersifat cahaya elektrik (kahr... lagi »

Tahukah Anda Siapakah Orang Islam Pertama Yang Menjadi Tentera Israeil

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Hisyam Abu Varia Muslim Arab Yang Menjadi Tentera Israeil Rakan-rakan baiknya memutuskan hubungan dengannya. Tunangnya membatalkan rancangan perkahwinan mereka. Di jalanan, ia dikutuk dan Diserapahi kanan-kiri. Tapi Hisham Abu Varia tidak menyesali keputusannya menjadi perwira Arab-Israel pertama di IDF-kesatuan tentera Israel yang terkenal bengis terhadap rakyat Palestin. "Anda perlu membalas budi pada negara anda yang anda tinggali," katanya. Sebuah kereta meluncur menuju Sakhnin. Di dalamnya terdapat seorang tentera Israel. Tidak seorang pun yang akan meneka bahawa lelaki beramb... lagi »

Adakah Anda Tahu Siapakah Dr. Zakir Naik Yang Sebenar ?

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: zakir naik biografi] Siapa yang tidak kenal Dr. Zakir Naik? Seorang ulama India, penulis dan perbandingan agama yang kerap menyampaikan dakwah melalui debat dan ceramah di seluruh dunia. Disarikan dari wikipedia, nama lengkapnya adalah Zakir Abdul Karim dilahirkan pada 18 Oktober, 1965 Mumbai (Bombay pada masa itu). Secara profesi, ia adalah seorang doktor perubatan, memperoleh gelar Bachelor of Medicine and Surgery (MBBS) dari Maharashtra, tapi sejak 1991 ia telah menjadi seorang ulama yang terlibat dalam dakwah Islam dan perbandingan agama. HARGA RUNTUH MURAH DAN MURAH... lagi »

ESP & HAMIL

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: 'Assalamualaikum. ... Buat paRa ibu yg dikaSihi . Smoga Allah kurNiakan keSihatan yg sentiaSa baik2 saJa buat aNda.. . KePada waNita yg seDang haMiL di luar SaNa. ...ketahuilah baHawa.. ..anda seBenarnya adaLah wanita yg paLing BAHAGIA. . Setiap detik. .setiap aMal anda.. .tinggi n beSar pahaLa yg Allah ganJarkan..Alhamdulillah. ..(Haa. .Apa lagii, ucapkanlh syukur slaLu.. .:-) ..) Time mnGandung. ...mmg sentiaSa di uji.. ..itu beLum MaSuk time nk berSaLin nnt. ..masyaAllah. ..smoga Allah sentiaSa meredhai kaLian. .... Bila saKit.. .bila PeNing ..andai diRi terUji serBa x ... lagi »

Innalillahi, Ahmadinejad Menghina Dua Sahabat Rasul!

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Di tengah eforia kemenangannya dalam pemilu Iran yang baru saja digelar, Ahmadinejad sebelumnya mengeluarkan pernyataan yang terang-terangan menghina dua orang sahabat Rasulullah Muhammad saw. Kecaman dan hinaan Ahmadinejad itu—lebih gila lagi—disampaikan dalam sebuah acara televisi secara langsung di Shabaka 3, saluran televisi Iran, hanya beberapa hari sebelum pelaksanaan pemilu Iran. Seperti yang diketahui, Iran yang berbasis Syiah ini—salah satu aliran Islam yang dianggap menyimpang—sudah sejak lama mempersempit ruang gerak para jamaah ahli Sunnah (kaum Sunni). Di bawah kepemimpi... lagi »

Kincir Air Tinggalan Nabi Yusuf Ini Hasilkan Bunyi Seakan-akan Azan....

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Ni nak bawa pembaca2 untuk melihat kebesaran Allah S.W.T iaitu Kincir Air Nabi Yusuf kat bandar Fayyoum, Mesir. memang betullah orang kata bandar Fayyoum ialah antara bandar yang paling subur kat negara Mesir ni. Terkejut aku ada jugak tempat kat Mesir ni persekitarannya macam negara kita la, ada rumput, banyak pokok, ayam dan keldai(bukan lembu la, ha3) berkeliaran... biasanya tempat2 lain kebanyakan bangunan2 dan padang pasir kosong je.. *''Yusuf berkata kepada raja: jadikanlah aku seorang yang * *berkuasa untuk mengelola (hasil) bumi (Mesir); sesungguhnya aku * *a... lagi »

Kincir Air Tinggalan Nabi Yusuf Ini Hasilkan Bunyi Seakan-akan Azan

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
Ni nak bawa pembaca2 untuk melihat kebesaran Allah S.W.T iaitu Kincir Air Nabi Yusuf kat bandar Fayyoum, Mesir. memang betullah orang kata bandar Fayyoum ialah antara bandar yang paling subur kat negara Mesir ni Terkejut aku ada jugak tempat kat Mesir ni persekitarannya macam negara kita la, ada rumput, banyak pokok, ayam dan keldai(bukan lembu la, ha3) berkeliaran... biasanya tempat2 lain kebanyakan bangunan2 dan padang pasir kosong je.. *''Yusuf berkata kepada raja: jadikanlah aku seorang yang berkuasa untuk mengelola (hasil) bumi (Mesir); sesungguhnya aku adalah orang yang pandai ... lagi »

~~~~~VITAMIN OTAK PINTAR CERDAS~~~~

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: '~~~~~VITAMIN OTAK PINTAR CERDAS~~~~ SmLm kaKak iPar dok msg Tanya khaSiat dgn Harga OMEGA GUARD shaklee. ...... Nak bagi kat aNak2 dia MKn.. .....hehe. .ni sMua gaRa2 kuRsus moTivasi lerr..... Moderater tuh.. .siap hbaq lagii Suh mak baPak ni.. ..ambiL suppLiment OMEGA Shaklee bg ank Mkn.. .mmg keSan dia. ..terBaik lh untuk taJaMkn otak n bg ank2 ni FOKUS bila beLajaq. ... HUihUi. .mnCanak2 naik tinggi ..cemerLang ... reSult ank2 taw ... Mai Sapa lagi nk try OmeGa Guard ni.. ..meih pm Sya na.. . SINARSUFI 013-592 3051'] SmLm kaKak iPar dok msg Tanya khaSiat dgn Harga OMEG... lagi »

Kehebatan Tariq Bin Ziyad Menumpaskan King Roderick

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
[image: PESANAN TARIQ BIN ZIYAD KEPADA TENTERANYA - Berperanglah kerana Allah bukan kerana marah, takutlah kepada Allah jangan takut kepada musuh. Apabila masuk waktu solat, kerjakanlah ia, jangan meninggalkannya. Akhir sekali kita perlu yakin ajal maut kita hanya Tuhan yang menentukan.] Sejarah penaklukan Andalusia atau Sepanyol oleh Sayidina Tariq bin Ziyad adalah antara bukti peranan sebuah kerajaan ajaib yang dipimpin secara ghaib oleh Baginda Rasulullah SAW. Sayidina Tariq bin Ziyad yang ditugaskan oleh Gabenor Mesir, Musa bin Nasir untuk menawan Andalusia atau Sepanyol. Dalam... lagi »

National Geographic Akan Tayang Dokumentari MH370 Dengan Bukti Baru

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
*RANGKAIAN* televisyen National Geographic akan menyiarkan satu dokumentari mengenai kehilangan penerbangan MH370 pada 8 Mac iaitu hari ulang tahun pertama kehilangan pesawat tersebut dengan bukti terbaru ia sedang dalam perjalanan ke Antartika pada hari berkenaan. Menurut portal Mirror Online, National Geographic dilapor telah menemubual beberapa pakar penerbangan yang mendakwa MH370 secara dengan sengaja telah di bawa ke Antartika oleh seseorang yang berada di Kokpit. Bagaimanapun identiti pakar-pakar penerbangan itu tidak didedahkan setakat ini dan akan hanya ditayangkan pada 8 ... lagi »

"nampaknya seluar dalam Saiful boleh menjadi alibi Anwar!"

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
*Saya ditanya oleh Sasterawan Negara, Pak Samad Said di kantin Mahkamah tentang peluang Anwar dalam rayuan di Mahkamah Persekutuan. Saya jawab agak sukar untuk diramalkan.Secara berjenaka saya kata kepada Pak Samad mungkin Anwar akan dibebaskan kerana seluar dalam Saiful dan saya jelaskan kepada beliau mengapa saya berpendapat begitu.Setelah mendengar ulasan saya, Pak Samad secara berjenaka berkata "nampaknya seluar dalam Saiful boleh menjadi alibi Anwar!"Saya akan jelaskan di sini mengapa seluar dalam Saiful tidak mustahil boleh membeb... lagi »

MH370 Berada Di Tel Aviv ???

AL-BINORY pada Al - Binory - 3 tahun yang lalu
TERKINI: Kesemua penumpang dan anak-anak kapal MH 370 disahkan berada di Tel Aviv sebuah negara haram dunia iaitu ISRAEL LAKNATULLAH! Sekali lagi Edward Snowden melaporkan bahawa seorang ajen perisikan CIA yang telah pun berpaling tadah dan membocorkan maklumat kedudukan terkini penumpang dan pesawat MH 370 yang pasti menggegarkan dunia. Ikuti laporan EKSKLUSIF di bawah ini yang dilaporkan. TERKINI: Berita Tentang MH370 & MH17 Didedahkan Media 2, 7 dan 10 Israel laknatullah menafikan sekeras-kerasnya tuduhan yang pesawat dan penumpang MH 370 berada di Tel Aviv. Manakala sumber dal...lagi »

Tiada ulasan: