Rabu, 17 Oktober 2018

Apakah Allah Subhanahuwatalla ada sifat Murka? 8443.


murka [bahasa istana] - marah [bahasa rakyat kebanyakan]
So xleh laa write "Najib murka"
Hasil carian imej untuk sifat wajib bagi allah
20 Sifat Wajib bagi Allah. 20 Sifat Harus bagi Allah. 1 Sifat Mustahil bagi Allah.

Zat & Sifat Allah - Intro


Ustaz Dasuki kongsi pengalaman melawat Kota Palu selepas tsunami... inilah murka Allah yang diundang
17.10.18 
Selepas je berlaku bencana gempa bumi dan tsunami yang menimpa tengah Pulau Sulawesi termasuk Kota Palu, Ustaz Ahmad Dasuki berkesempatan melawat untuk melihat sendiri kesan bencana yang dikatakan diluar akal manusia dan agak pelik.

Sepanjang keberadaan beliau disana, pelbagai kisah daripada warga tempatan dikongsikan disebalik punca kemusnahan yang berlaku.. 

Perkongsian ustaz seperti didalam video dibawah 
Kongsikan Cerita ini
Ustaz Dasuki kongsi pengalaman melawat Kota Palu selepas tsunami... inilah murka Allah yang diundang - Kriss Merah.com
http://www.krissmerah.com/2018/10/ustaz-dasuki-kongsi-pengalaman-melawat.html

Lain-lain Artikal:

Semua orang akan panjang umur kecuali...

Kisah di zaman Nabi Sulaiman, "Akulah angin Rihul Ahmar"

Jom semak tajwid surah al-fatihah

TUN MAHATHIR PERLU ROMBAK KABINET, TAK CANTIK BAKAL PERDANA MENTERI BERADA DI LUAR KERAJAAN

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 19 minit yang lalu
*(ShahbudinHusin 16/10/2018)* Kembalinya semula Anwar Ibrahim sebagai Ahli Parlimen semalam merupakan satu lagi detik bersejarah dalam hubungan beliau dengan Tun Mahathir Mohamad. Pernah merupakan gandingan paling rapat ketika dalam UMNO, kemudian terpecah pada 1998, seterusnya berbalah dan saling mengata selama berbelas tahun di pentas ceramah atau melalui saluran media, kedua-duanya kemudian bertemu dan berdamai pada 2016 apabila Tun Mahathir mengunjungi Anwar di mahkamah. Sejak itu hubungan mereka terus bertaut dan semakin rapat sehingga kedua-duanya dinamakan sebagai calon ... lagi »

INI ANTARA CONTOH BAGAIMANA AHLI Umno HIMPIT PEMIMPIN PAKATAN

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 21 minit yang lalu
[image: Image may contain: 1 person, smiling, standing] Molek doh tu.... Menteri pun selesa Jika x menang PRU 14, MENTERI PUN TAK BERPELUANG BERSAMA ORG UMNO. DAH MENANG,KENA KUTIP UMNO BARU RAMAI NANTI TUKANG PACAK BENDERA. Golongan ini akan cari apa cara pun utk bergambar, dengan gambar itulah nantinya mereka harap boleh cari makan seperti yang mereka buat zaman Najib..... Golongan ini lupa, INI MALAYSIA BARU! MENTERI KITA PULA JENIS TAK KISAH NAK JADI APA,ASAL SAJA ADA ORANG NAK BERGAMBAR! [image: Image may contain: 2 people, people smiling, selfie][image: Image may contain: 5 peop... lagi »

Warkah ringkas untuk Tun Dr Mahathir B. Mohamad. Perdana Menteri Malaysia yg ke-7

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 34 minit yang lalu
Assalamualaikum Tun...moga Tun sihat adanya dan sentiasa di berkati oleh Allah S.w.t. Tun..baru-baru ini Tun ada menyatakan kekesalan Tun kerana masih ada Pegawai-pegawai tertinggi KERAJAAN yg cuba mensabotaj kerajaan pimpinan Tun. Ketika Tun memberikan kenyataan itu...ianya lebih menjurus tentang 'kepayahan' atau 'kehilangan' Jho Low yang mungkin membabitkan kelemahan pegawai-pegawai Polis. Soalan ini saya minta Tun perjelaskan agar rakyat marhaen sekalian akan terasa dan berasa tenang. 1. Bila Tun nak Pecat KPN, KP Kastam, KP KPM dan beberapa pegawai kanan KDN? 2. Kenapa YB2 PH ... lagi »

Isu kurniaan anugerah, gelaran: Kadir Jasin setuju pendirian DAP

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 36 minit yang lalu
Pada 17 Oktober 2018oleh Datuk A Kadir Jasin Hal yang hendak saya kupas ini mungkin sensitif dan menyinggung perasaan. Jadi saya mulakan dengan memohon ampun kepada sesiapa juga yang berasa tersinggung. Ada dua aliran pemikiran dalam hal yang hendak saya bahaskan ini. Pertama diwakili oleh seorang Tun Dr Mahathir Mohamad yang menghantar pesanan WhatsApp (tolong, bukan wasap) menyatakan kejelikan melihat menteri setahun jagung (sebenarnya baru empat bulan lebih kurang) dianugerahkan bintang kehormatan (honorific title) negeri Melaka. Kedua, seorang penggiat Parti Pribumi Bersatu Malays... lagi »

JAMBATAN KE 3 LEBIH PENTING DARIPADA JAMBATAN BENGKOK – DAP

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 37 minit yang lalu
[image: Jambatan ke 3 lebih penting daripada jambatan bengkok - DAP] Jambatan ke 3 lebih penting daripada jambatan bengkok – DAP Posted By: Redzuanon: October 17, 2018 Print Email Membina jambatan ketiga menghubungkan negeri di selatan Semenanjung ke Singapura lebih penting daripada menggantikan Tambak Johor dengan projek ‘jambatan bengkok’ cetusan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, kata Pengerusi DAP Johor Liew Chin Tong. “Pendirian DAP Johor kami sangat menyokong jambatan ketiga, terdapat keperluan untuk memperbaiki dan mempercepat pembinaan sistem transit rapid (RTS) bagi me... lagi »

KEPUTUSAN BICARA NAJIB – ROSMAH PENENTU MASA DEPAN MALAYSIA

AMIR Wartawan Rasmi LR pada WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 38 minit yang lalu
[image: Keputusan bicara Najib - Rosmah penentu masa depan Malaysia] Keputusan bicara Najib – Rosmah penentu masa depan Malaysia Posted By: Selena Tayon: October 17, 2018 Print Email Pendakwaan demi pendakwaan ke atas pasangan bekas orang nombor satu, Najib dan Rosmah masih tidak begitu meyakinkan pelabur asing terhadap ketelusan institusi perundangan Malaysia. Sebaliknya, keputusan ke atas perbicaraan tersebut kelak akan menentukan pemulihan integriti institusi kehakiman dan menjamin urus tadbir lebih baik. Bagi Exco Perak, Datuk Seri Ir Nizar Jamaluddin, pendakwaan ke atas bekas PM ... lagi »

Mereka Juga Saudara Kita

Ebit Liew pada Tazkirah - 47 minit yang lalu
‘MakNyah’ Dah lama saya fikirkan dan doakan teringin nak jumpa dengan golongan ini. Saya sayang mereka kerana Allah. Sebak sebenarnya kerana satu perkara saya pegang sehingga hari ini. Kita semua adalah sebuah keluarga. Nabi S.A.W inginkan kebaikan dan rahmat buat semua manusia. Nabi S.A.W memimpin umat. Semua orang suci, yang kotor ialah dosa. Jangan pernah […]

Bajet 2019: Jangan hanya serah projek besar kepada syarikat konsesi

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 53 minit yang lalu
KOTA BHARU, 8 Safar 1440H, Rabu – Kerajaan digesa mengambil kira kedudukan kira-kira 40,000 kontraktor kecil dan sederhana termasuk 3,000 di Kelantan yang berdepan kesukaran apabila kebanyakan projek besar diserahkan kepada syarikat konsesi, dalam Bajet 2019 yang akan dibentangkan di Parlimen 2 November ini. Yang Dipertua Persatuan Kontraktor Melayu (PKM) Kelantan Datuk Mohd Rosdi Ab … The post Bajet 2019: Jangan hanya serah projek besar kepada syarikat konsesi appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Guan Eng diberi 24 jam perjelas kerjasama kerajaan, Grab

siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 53 minit yang lalu
PUTRAJAYA, 8 Safar 1440H, Rabu – Menteri Kewangan, Lim Guan Eng diberi tempoh 24 jam bagi menjelaskan perbincangan antara kerajaan dengan Grab berhubung perkhidmatan pengangkutan perantara ke stesen Projek Transit Aliran Massa (MRT). Penasihat Big Blue Taxi Facilities Sdn Bhd, Datuk Shamsubahrin Ismail yang mewakili persatuan pemandu teksi berkata, isu tersebut yang dibangkitkan oleh Setiausaha … The post Guan Eng diberi 24 jam perjelas kerjasama kerajaan, Grab appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Pemuda UMNO bantah jual hospital

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 53 minit yang lalu
KOS KESIHATAN RAKYAT BAKAL MENINGKAT JIKA ASET HOSPITAL KERAJAAN DIAPUNGKAN SEBAGAI REIT 1. Cadangan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) untuk mengapungkan aset bangunan hospital Kerajaan melalui kaedah Pelaburan Amanah Hartanah (Real Estate Investment Trust, REIT) patuh syariah bagi memperoleh dana tambahan sebanyak RM 3.0bn untuk tahun 2019 amat membimbangkan dan memerlukan kajian lebih teliti. 2. Menteri … The post Pemuda UMNO bantah jual hospital appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Najib kata Guan Eng kelakar

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 53 minit yang lalu
BANGI, 8 Safar 1440H, Rabu – Bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak menganggap Lim Guan Eng seorang yang “kelakar” susulan kenyataan Menteri Kewangan itu bahawa kerajaan mengharungi lima bulan yang mencabar dengan berbekalkan wang berjumlah RM450 juta. Dalam satu tulisan di Facebook malam tadi, Najib berkata, setiap bulan kerajaan menerima hasil cukai dan sejak … The post Najib kata Guan Eng kelakar appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Pelabur asing lari sejak pakatan perintah, ekonomi tiada hala tuju

siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 53 minit yang lalu
BANGI, 8 Safar 1440H, Rabu – Kerajaan Pakatan Harapan (PH) dikritik kerana gagal menzahirkan dasar ekonomi yang meyakinkan selepas menang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) pada 9 Mei lalu. Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki berkata, selama lima bulan kerajaan PH memerintah, negara mengalami pertumbuhan ekonomi yang amat perlahan, berbanding sasaran … The post Pelabur asing lari sejak pakatan perintah, ekonomi tiada hala tuju appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Sek/Cina Berperuntukan, Sek/Islam &Masjid Di Batalkan..

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 57 minit yang lalu
2 Sekolah Jenis Kebangsaan Cina yg gah dan tersergam, Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Permatang Tinggi, Bukit Mertajam dan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Kay Sin yang jelas dalam perlembagaan di nyatakan bukan kewajipan kerajaan untuk biayai mendapat RM10 juta dan RM13 juta dari Menteri DAP... Sewaktu buat lawatan ke Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Permatang Tinggi, Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching mengumumkan peruntukan sebanyak RM23 juta telah di luluskan oleh Kementerian Kewangan dan pembinaannya akan di mulakan tahun hadapan oleh Jabatan Kerja Raya... Dalam masa yang sa... lagi »

Pembangkang semakin terancam Anwar kembali ke Parlimen

kerengga pada KERENGGA - Sejam yang lalu
ARIF ATAN Penganalisis politik dari Universiti Malaya (UM), Prof. Madya Dr. Awang Azman Awang Pawi berpendapat pembangkang semakin terancam dengan kembalinya Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Parlimen. Menurutnya, pendirian Ketua Umum PKR itu dalam hal-hal berkepentingan nasional membuatkan Pas dan Umno sukar untuk menyerang Pakatan Harapan (PH) yang kini menguasai kerajaan. “Pembangkang

Khashoggi dibunuh di konsulat? Putra mahkota Saudi 'tak tahu menahu', kata Trump

BBC News Indonesia - Berita - Sejam yang lalu
Para pejabat Turki mengatakan penyelidikan di Konsulat Saudi di Istanbul mengungkap lebih banyak bukti bahwa Khashoggi telah dibunuh, kendati diakui belum ditemukan bukti yang konklusif.

Perempuan berusia 100 tahun akhirnya menikah dengan pasangannya

BBC News Indonesia - Berita - Sejam yang lalu
Seorang perempuan berusia 100 tahun asal Inggris akhirnya menikahi pasangannya setelah saling berdampingan selama 30 tahun.

PKR akan siasat dakwaan Rafizi isu politik wang

Pejuang Perubahan pada AGEN PERUBAHAN ® - Sejam yang lalu
[image: PKR akan siasat dakwaan Rafizi isu politik wang] *i**klan penaja : PUSAT JUALAN TONE EXCEL www.tonenilai3.com* Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR akan menyiasat dakwaan Rafizi Ramli yang mengatakan budaya politik wang dalam parti itu semakin membimbangkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail berkata, isu tersebut akan terus disiast dengan lebih lanjut. Ditanya sama ada beliau sedar akan dakwaan Rafizi tersebut, secara ringkas beliau memberitahu media bahawa beliau sedar tentang isu tersebut.“Buat masa sekarang inilah jawapan yang saya beri, kes ini... lagi »

Ketiak Hitam? Atasi Dengan 5 Tips Ampuh Ini

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[center][img]https://www.mingguanwanita.my/wp-content/uploads/2018/04/aku-cantik-makeupupss-kulit-ketiak-hitam-578eea094b81b.jpg[/img][/center] [size=4][font=Arial][color=#333333]Jika memiliki ketiak hitam, orang akan sadar saat mengangkat tangannya. Secara reflek, lengan baju pun ditarik untuk menutupi agar tidak ketahuan. Malu rasanya jika ketiak hitam diketahui orang.[/color] [/font][/size] [size=4][font=Arial][color=#333333]Masalah ketiak hitam sebenarnya masalah biasa dan bisa diselesaikan dengan berbagai bahan dasar yang ada di dapur. Ingin tahu apa saja? Dilansir dari [url=ht... lagi »

Naik Motor Tua? Ini Keuntungannya.

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[img]https://s.kaskus.id/images/fjb/2018/05/25/honda_grand_astrea_impressa_2001_full_original_tangan_pertama_2420870_1527233398.jpg[/img] [QUOTE][CENTER]Ada yang masih beraktivitas dengan menggunakan [B]motor tua[/B]? Yang saya maksud denga motor tua adalah, motor yang sudah berusia di atas 10 tahun atau yang diproduksi tahun 80-an dan 90-an. Yah, semacam motor bebek dan teman-temannya. Jangan berkecil hati, selama mesin sehat, dan terawat, naik motor tua memberi mu banyak keuntungan.[/CENTER][/QUOTE] Hampir setiap tahun pabrikan otomotif mengeluarkan motor-motor model baru. Mulai da... lagi »

Ini Nih 5 Alasan Para Jomblo Dilarang Galau

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[center][b][color=#669933][size=5][font=Comic Sans MS]Siang GanSis[/font][/size][/color][/b][/center] [center][b][color=#669933][size=5][font=Comic Sans MS]jadi Jomblo jangan sedih, ada tips nih buat kalian yg JOMBLO [/font][/size][/color][/b][/center] [center][b][color=#669933][size=5][font=Comic Sans MS]Semoga bermanfaat ya GanSis[/font][/size][/color][/b][/center] [center][b][color=#9999ff][size=5][font=Comic Sans MS]:cendolgan:1thumbup[/font][/size][/color][/b][/center] [center][img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/17/10369130_20181017113622.jpg[/img][/center] [left][color=#... lagi »

Selamat Irfan Hakim! Istri Irfan Hakim Hamil Anak Ke-5

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[color=#3c3c3c][size=2][font=Poppins, sans-serif][img]https://media.tabloidbintang.com/files/thumb/iran-hakim_sen20180831_31.jpg/745[/img][/font][/size][/color] [url=https://www.tabloidbintang.com/berita/polah/read/114104/selamat-istri-irfan-hakim-hamil-anak-ke5?campaign=magangepril#][/url] [color=#3c3c3c][size=2][font=Poppins, sans-serif] TABLOIDBINTANG.COM - Kabar bahagia datang dari keluarga [url=http://www.tabloidbintang.com/foto/read/9156/irfan-hakim-tampil-bersahaja-kenakan-kemeja-koko-bermotif-unik][color=#ec008c]Irfan Hakim[/color][/url] dan Della Sabrina Indah Putri. Lewat ak... lagi »

Lebih Baik Mana, Daun Pisang atau Kertas Coklat?

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[CENTER]Hello, what news everybody? Selamat datang, dan selamat membaca:Yb [img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/17/10263067_20181017113224.jpg[/img] Seperti yang Agan ketahui, pembungkus makanan yang banyak digunakan di Indonesia yakni ada 2 gan yang umum, sebetulnya banyak cuma 2 aja yang banyak dipakai. Yakni daun pisang dan juga kertas minyak atau kertas coklat. Keduanya memang kerap dipergunakan untuk membungkus suatu makanan, entah makanan nasi dengan lauk ataupun yang lainnya. Tapi yang menjadi pertanyaan sekarang, lebih baik mana antara daun pisang dengan kertas coklat? Ap... lagi »

Pria Juga Perlu Merawat Wajah Gan!

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[center][img]https://infosmaintenant.net/wp-content/uploads/2018/08/produits1-beaute-attirants-hommes-sexe-visage-hyper-masculin-rasage-attirer-faiblesse-naiment-pas-mettre-boutons-soins-peau-qualites-infos-maintenant-net-hydratants-acne.png[/img][/center] [left][size=4][font=Arial][color=#333333]Sudah bukan jamannya lagi pria memamerkan kemaskulinan mereka dengan gaya urakan. Para wanita kini lebih menyukai pria yang menjaga kerapihan dan kebersihan penampilan mereka. [/color] [/font][/size] [size=4][font=Arial][color=#333333]Tidak harus sampai rajin ke salon, tetapi tidak salah juga ... lagi »

Ini Bahaya meminum teh panas bagi perokok

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[color=#4c4c4c][font=Open Sans][img]https://i2.wp.com/news.labsatu.com/wp-content/uploads/2018/08/Teh-panas-picu-kanker-kerongkongan.png?resize=1000%2C1001&ssl=1[/img][/font][/color] [color=#4c4c4c][font=Open Sans]Siapa yang suka minum teh panas?[/font][/color] [color=#4c4c4c][font=Open Sans]Bagi perokok meminum teh panas dapat meningkatkan risiko terkena kanker kerongkongan lima kali lebih besar. selengkapnya pada artikel[/font][/color] [color=#4c4c4c][font=Open Sans][color=#000000][size=5][font=Open Sans][url=https://news.labsatu.com/meminum-teh-ketika-panas-meningkatkan-risiko-ter... lagi »

Bening Euy! Sang Jawara Kontes Cosplay di Taiwan!

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[center][img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/16/10318594_20181016093531.jpg[/img][/center] [center]Seiring dengan berkembangnya dunia [i]entertainment[/i], saat ini pamor dari [i]cosplay[/i] mulai menyaingi kepopuleran film, musik, [i]fashion[/i], game dan yang lain sebagainya. Hal ini dibuktikan dengan adanya [i]event cosplay[/i] internasional yang sering diselenggarakan dan menghasilkan juara-juara yang penampilan dan aktingnya memukau. Salah satunya ada pada kontes [i]cosplay[/i] AOV di Taiwan, seorang [i]cosplayer[/i] wanita memerankan hero Veera yang menggunakan [i]skin s... lagi »

Musnahkan Ketombe Cuma Pakai Gula Pasir Gan!

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[center][img]https://d15hng3vemx011.cloudfront.net/attachment/38931620041539973956.large[/img][/center] [left][size=4][font=Arial][color=#333333]Ketombe adalah salah satu masalah besar buat rambut[/color][color=#333333]. Tak cuma membuat rasa gatal berlebihan di kepala, ketombe yang banyak terlihat akan membuat kepercayaan diri Anda jadi runtuh. [/color] [/font][/size] [size=4][font=Arial][color=#333333]Ketombe sendiri sebenarnya terbentuk dari kulit mati di kepala. Alasan lain terbentuknya ketombe adalah kelebihan produksi minyak di kulit kepala. [/color][/font][/size] [size=4][fon... lagi »

Viral Menggelegarrr!! Lagu Ciptaan Ane Sendiri

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[youtube]Z7wK7eiz4xo[/youtube] Btw lagu ini belum ada judulnya gan, mungkin agan disini bisa kasih saran apa judul yg pas buat lagunya :cendolbig

6 Kebiasaan Sepele ini Sebabkan Rambut Rontok

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[center][img]https://cdn1-production-images-kly.akamaized.net/hWayjL7zJGibldGz-ISXCervClc=/640x360/smart/filters:quality(75):strip_icc():format(jpeg)/kly-media-production/medias/1833010/original/068240400_1516078166-Rambut-Rontok-Berlebih_-Inilah-6-Penyebab-Tersering-By-Dmitry-A-shutterstock_557050852.jpg[/img][/center] [size=4][font=Arial][color=#333333]Rambut rontok sering[/color][color=#333333]kali dianggap sebagai hal yang sepele. Padahal, jika masalah ini di abaikan akan menyebabkan kebotakan. [/color][color=#333333]Kerontokan rambut bisa disebabkan oleh faktor genetik serta tera... lagi »

Deretan Aktris Seksi yang Pernah Jadi Lawan Main Tom Cruise, Paling Cantik yang Mana?

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[CENTER][I]Dengan ketenarannya, Tom Cruise bisa semakin melambungkan nama orang-orang yang menjadi lawan mainnya..[/I] [img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/17/10258433_201810171057160049.jpg[/img] [B]Tom Cruise adalah aktor ternama Hollywood. Kemunculannya pertama kali sebagai aktor ada di film Endless Love pada tahun 1981. Sejak itu Cruise aktif hingga kini baik dalam film drama maupun action. Karakter yang melekat padanya adalah Maverick dari film Top Gun (1986) dan Ethan Hunt dari film Mission: Impossible (1996) yang punya beberapa seri.[/B] Banyak filmnya yang membutuhkan kar... lagi »

[Nyusul GM JKT48] Pernah jadi pelakor, ex-member GNZ48 Du Yuwei bunuh diri

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
Setelah sebelumnya General Manajer JKT48 Inao Jiro bunuh diri... [QUOTE][B]Jepang Akan Bubarkan JKT48 Karena Tak Populer, Penyebab Manajer Jiro Bunuh Diri?[/B] [CENTER][img]https://mmc.tirto.id/image/2017/03/22/istjiro.jpg[/img][/CENTER] WowKeren.com - Sosok penting dalam karier JKT48, Jiro Inao telah meninggal dunia. Hingga kini, belum ada keterangan resmi dari pihak keluarga maupun JKT48 Operational Team (JOT) terkait penyebab manajer JKT48 ini nekat mengakhiri hidupnya dengan mengantung diri. Namun beredar kabar bahwa motif pria berusia 48 tahun ini bunuh diri lantaran beban peke... lagi »

Wow! Inilah 8 Manfaat Ajaib Minyak Kelapa Bagi Kesehatan

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[center][img]https://cdn.hellosehat.com/wp-content/uploads/2017/04/konsumsi-minyak-kelapa.jpg?x54339[/img][/center] [left][size=4][font=Arial][color=#333333]Minyak kelapa dikenal sebagai bahan untuk memasak. Manfaat seperti ini banyak digunakan di dapur-dapur rumah Asia. Padahal, minyak kelapa punya banyak manfaat dari segi kesehatan dan kecantikan. [/color] [/font][/size] [size=4][font=Arial][color=#333333]Dari kesehatan, minyak kelapa dapat menjadi obat untuk menyembuhkan beberapa masalah kulit dan juga pencegahan demam. [/color][/font][/size] [size=4][font=Arial][color=#333333]Sed... lagi »

4 Langkah Mengolah Jiwa Kepemimpinan Dalam Kehidupan Sehari

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[color=#000000][size=4][font=Calibri][img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/17/10213769_20181017103933.jpg[/img][/font][/size][/color] [color=#000000][size=4][font=Calibri]Anda ingin menjadi seorang pemimpin yang mampu mengarahkan orang lain untuk mengikuti tujuan Anda? Tenang, Anda tidak perlu mengeluarkan banyak uang atau menunggu adanya pelatihan formal, Anda dapat mengasah jiwa kepemimpinan hanya melalui kehidupan sehari-hari. Apa saja cara agar Anda bisa menumbuhkan serta mengolah jiwa kepemimpinan lewat kehidupan yang kita jalani sehari-hari. Yuk simak bersama: [/font][/size... lagi »

Rekomendasi 5 Kafe Untuk Kamu Yang Chic dan Girly

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[b]Rekomendasi 5 Kafe Untuk Kamu Yang Chic dan Girly[/b] Girls, kalau ada kafe yang cantik dan indah dipandang pastinya bisa bikin ngumpul dengan teman-teman jadi makin seru dan menyenangkan, kan? Nah, beberapa kafe di bawah ini punya warna serta dekorasi yang chic dan girly banget, dan sepertinya cocok banget untuk dijadiin tempat ngumpul bareng sahabat sambil foto-foto. Yuk, langsung aja kepoin rekomendasinya. [b]1.[size=1][font=Times New Roman] [/font][/size]Hello Kitty Cafe[/b] [spoiler=spoiler][img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/17/6819891_20181017103200.jpg[/img][/spoi... lagi »

3 Cara Mambuat Meeting Lebih Intimate

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[color=#333333][size=4][font=Calibri][img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/17/10060184_20181017102830.jpg[/img][/font][/size][/color] [color=#333333][size=4][font=Calibri]Pertemuan yang besar terkadang terasa membosankan bagi peserta. Topik pembicaraan, suasana ruangan, bisa menjadi penyebab meeting tidaklan menyenangkan. Namun Anda bisa mengubah suasana meeting menjadi lebih hidup. Berikut adalah beberapa cara kreatif untuk membuat meeting menjadi menyenangkan dan membuat para peserta benar-benar terhubung dengan peserta lainnya.[/font][/size][/color] [color=#333333][size=4][font... lagi »

Nasi Gandul Pak Memet, Kuliner Khas Pati yang Bisa Agan Nikmati di Semarang

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[B][size="7"][CENTER]Nasi Gandul Pak Memet, Kuliner Khas Pati yang Bisa Agan Nikmati di Semarang[/CENTER][/size][/B] Berlokasi nggak jauh dari pusat kota Semarang, nasi gandul khas Pati ini begitu diminati masyarakat. Rasanya yang menyerupai aslinya dan harganya yang bersahabat menjadi beberapa pemicunya. [img]https://www.inibaru.id/media-files/nuploads/82/1%20%281%29.jpg[/img] [I]Warung Nasi Gandul Pak Memet. (Inibaru.id/ Muhammad Adiatma)[/I] Inibaru.id – Nasi gandul dari Kabupaten Pati, Jawa Tengah, memang ngangeni. Namun, dengan kesibukan sehari-hari di Semarang, berkunjung ke k...lagi »

Ternyata Seperti Inilah Isi Kotak "KONDOM KUNO" Berusia 60 Tahun Saat Dibuka!

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[CENTER] [img]https://s.kaskus.id/images/2018/04/10/1346827_20180410042845.gif[/img] [img]https://s.kaskus.id/images/2017/10/17/1346827_20171017030105.gif[/img] [B][color=#298e99][font=Merriweather, serif][size="7"]:fm:_FELLGREY OFFICIAL THREAD_:fm: [/size][/FONT][/color][/B] [img]https://s.kaskus.id/images/2017/10/17/1346827_20171017030105.gif[/img] [B][size="5"][color=#cc3333][FONT="Century Gothic"]Wow! Ternyata Seperti Inilah Isi Kotak "KONDOM KUNO" Berusia 60 Tahun![/FONT][/color][/size] [img]https://s.kaskus.id/images/2018/10/17/1346827_20181017095513.jpg[/img] [img]https://s.... lagi »

10 Jenis Mesin Press Sablon Kaos Digital

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[color=#535353][size=7][font=Montserrat, Helvetica, Arial, sans-serif]10 Jenis Mesin Press Sablon Kaos Digital[/font][/size][/color] [color=#535353][size=7][font=Montserrat, Helvetica, Arial, sans-serif][b]1. Mesin Press SWING 360 derajat.[/b][/font][/size][/color] [center][color=#535353][size=4][font="Open Sans", Helvetica, Arial, sans-serif][url=https://rhinotec.co.id/robot-machine-press/][color=#cd2122][img]https://rhinotec.co.id/wp-content/uploads/2017/01/robot-machine-press.jpg[/img][/color][/url][/font][/size][/color][/center] [color=#535353][size=4][font="Open Sans", Helvetica... lagi »

Merinding, Sejak Kemarin Warga Kota Medan Diteror Hantu Valak

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
yahh sayang jauh ne gan, padahal pengen nyobain...wkwkwk [img]https://storage.trubus.id/storage/app/public/posts/t20181014/big_2e28029a201502b3f78e43f15ce99fc1435fb222.jpg[/img] [left][color=#333333][font=dinpro-regular]Rumah Hantu Valak di Lapangan Bendera Plaza Medan Fair. (Foto : Trubus.id/ Reza Perdana)[/font][/color][/left] [color=#000000][size=3][font=dinpro-regular][url=http://trubus.id/][color=#e53935]Trubus.id[/color][/url] -- Kota Medan sebagai Ibu Kota Provinsi Sumatera Utara dikenal sebagai salah satu kota di Indonesia yang terkenal akan wisata kuliner. Tidak jarang wis... lagi »

Kiat Khusus Memilih Asuransi Kesehatan Keluarga, Teliti Sebelum Memilih!

KASKUS - Forum Threads - Sejam yang lalu
[color=#333333][font=Raleway, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4][b][i]Kesadaran masyarakat akan pentingnya perlindungan terhadap kesehatan meningkat pesat, hal ini dibuktikan oleh perkembangan asuransi kesehatan keluarga di Indonesia.[/i][/b][/size][/font][/color] [color=#333333][font=Raleway, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Namun seperti apakah asuransi kesehatan keluarga yang tepat bagi Anda?[/size][/font][/color] [color=#333333][font=Raleway, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Yuk kita teliti sebelum memilih![/size][/font][/color] [color=#333333][font=Raleway, Arial, He... lagi »




Tiada ulasan: