Rabu, 3 Oktober 2018

Satu masa dulu, semasa Umno sebagai penguasa. 8283.


Lihatlah usaha pengekangannya, walau negara mengamal demokrasi terpimpin. Putrajaya terbina pun guna duit rakyat, bukan duit parti umno.
Satu masa dulu, semasa Umno sebagai penguasa.

Lihatlah usaha pengekangannya, walau negara mengamal demokrasi terpimpin. Putrajaya terbina pun guna duit rakyat, bukan duit parti umno.

Kononnya semasa sebagai penguasa umno menjadikan kerajaan itu sebagai milik mutlaknya.

Penentang menyuarakan menentang parti umno dan barisan nasional, tetapi mereka memperdayakan orang ramai dan rakyat, penentang sebagai menentang kerajaan.

Tidak setujunya penentang terhadap tindak tanduk pemimpin umno bn, dilabel sebagai menentang Kerajaan Persekutuan. Itulah caranya tahun bertahun untuk mengekalkan kuasa dengan tipu helah dan pecah perintah.

Mengapa umno bn dapat mengekalkan kuasa sehingga lebih 60 tahun? Itulah antara jawapannya. Tektik itu terpadam bila rakyat semakin ramai bijak politik. Rakyat tidak lagi menjadikan saluran media kerajaan waktu itu sebagai wadah yang boleh dipercayai, serta perkembangan internet dewasa ini.

Seorang Guru Mursyid menasihatiku...

"Bila kamu terjaga shj dari tidur, bersyukur lah kepada Allah dengan bersyahadah kpdnya kerana masih memberikanmu nyawa @ nafas utk kita terus beribadah kepadanya. Sedekahkan al fatehah kpd junjungan besar Nabi Muhammad SAW, isteri2 baginda, sahabat2 baginda..kepada semua rasul2, Nabi2, semua malaikat2 dan kepada kedua ibubapa (samada masih hidup ataupun yg telah meninggalkan alam dunia).

Cuma esok, jika kamu bangun...dan selepas mengucapkan syukur kpd Allah dengan nikmat dan nyawa yg masih ada, saya mencadangkan anda turut bersyukur juga kerana:
1. Syukur kerana kita hidup dlm negara yg aman dan ekonomi kita semakin baik di bawah PH dan Tun M.
2. Bersyukur..kerana kita bernafas untuk melihat kejayaan kita bersama-sama PH.
3. Turut mensyukuri kpd Allah kerana menyelamatkan iman serta aqidah kita sehingga kita tidak menjadi talibarut atau penganut2 Hadi dan PAS.
4. Bersyukur kerana UMNO dah lumpuh dan akan pupus.
5. Syukur lagi kepada Allah kerana Rosmah telah di tangkap dan akan di dakwa di Mahkamah esok (4.10.2018).

Tangisi lah akan kesilapan dan dosa2 kita (jika ada) tapi jgn sesekali kamu simpati atau tangisi kepada Geng2 Hadi si pelacur agama dan juga kpd geng2 Najib/Rosmah si perompak Negara.

Mohd Asri Bakar

.... 

Tiada ulasan: