Sabtu, 17 November 2018

Mari kita doa mendoakan. 8659.


DOA BUAT ANDA Bismillahi Rahmanirrahim ... Ya Allah aku memohon dengan keagungan AsmaMu.Muliakanlah sahabatku yang membaca doa ini.Lapangkanlah hatinya, tenteramkan jiwanya, sehatkan fisiknya, sembuhkan penyakitnya.Bahagiakan keluarganya.. jadikan anak anaknya Soleh/solehah.Luaskan rezekinya seluas lautan yang Engkau ciptakan. Lepaskan dia dari hutang piutang.Mudahkanlah segala urusannya Kabulkanlah cita-citanya, dan harapannya Jauhkan dia dari segala penyakit, fitnah, prasangka keji perkataan kasar dan Jauhkanlah dia dari segala musibah, serta terimalah semua amal ibadahnya dan ampunilah segala dosa2nya.* Jadikanlah dia penghuni SyurgaMu* ‎ آمين يا الله ‎ آمين يا رحمن ‎ آمين يا رحيم ‎ أَمِيْن يَا رَبَّ العَالَمِينْ. # Saudaraku ... kirimkanlah doa ini seluas2nya ... kerana kita tak tahu dari lisan siapa doa kita ini akan dikabulkan Allah swt ...


‘Siasat segera isu edar Bible, jangan asyik kira hutang negara’
adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 23 minit yang lalu
BANGI, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Kerajaan Pakatan Harapan perlu segera melakukan siasatan berhubung kegiatan penyebaran dakyah Kristian yang dipercayai menyasarkan umat Islam. Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (Isma), sebuah pertubuhan Melayu dan Islam sederhana, Haji Aminuddin Yahaya berkata, polemik isu ini sekiranya tidak diatasi akan terus merebak dan berleluasa. “Kalau kita marah ada orang kata … The post ‘Siasat segera isu edar Bible, jangan asyik kira hutang negara’ appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Dakwaan kertas peperiksaan SPM bocor tidak benar 

sitifatimah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 23 minit yang lalu
KUALA LUMPUR, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Berita tentang kebocoran kertas Bahasa Melayu, Matematik dan Bahasa Cina bagi Sijil Peperiksaan Malaysia (SPM) 2018 adalah tidak benar, kata Lembaga Peperiksaan (LP), Kementerian Pendidikan pada Sabtu. Menurut LP dalam satu kenyataan, sehubungan itu, tidak ada keperluan untuk calon menduduki semula peperiksaan bagi kertas berkenaan. Lembaga Peperiksaan telah menjalankan … The post Dakwaan kertas peperiksaan SPM bocor tidak benar appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Bukan Melayu tiada hak tuntut ratifikasi ICERD: Dr Low Yong San 

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 23 minit yang lalu
BANGI, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Kaum bukan Melayu tidak mempunyai asas kukuh untuk menyokong serta menuntut apa yang terkandung dalam Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), kata Pensyarah Sains Politik di Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Low Yong San. Sebaliknya beliau berkata, mereka sepatutnya memahami fakta sejarah politik negara terlebih dahulu … The post Bukan Melayu tiada hak tuntut ratifikasi ICERD: Dr Low Yong San appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Sos Siti Khatijah... viralkan, sokong produk Bumiputera 

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 46 minit yang lalu
SOS PALING DIMINATI RAMAI Kepada peminat tegar Sos Khatijah, boleh laju laju datang ke kedai ye, sementara stok masih ada.😉😉😉 Sebarang pertanyaanTekan link : http://Zhpmhalalmart.wasap.myCall office : 0332248805Call/WhatsApp sales : 0122230471.*Spend happily*"Ingat Halal, ingat ZHPM™️".#razidfrozen#zhpmhalalmartazzainSBR#sokongproduktempatan #likefollowzhpm#syukurAlhamdulillah

Orang bukan Melayu tiada hak sokong ICERD - Dr Low Yong San 

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 52 minit yang lalu
BANGI, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu– Kaum bukan Melayu tidak mempunyai asas kukuh untuk menyokong serta menuntut apa yang terkandung dalam Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD), kata Pensyarah Sains Politik di Universiti Sains Malaysia (USM), Dr. Low Yong San. Sebaliknya beliau berkata, mereka sepatutnya memahami fakta sejarah politik negara terlebih dahulu sebelum membangkitkan isu konvensyen antarabangsa berkenaan. Beliau menegaskan, ada dua fakta yang kaum bukan Melayu harus faham, iktiraf dan hormati sebelum menuntut kerajaan mera... lagi »

Anwar: Tangguh dahulu ratifikasi ICERD 

Keadilan Daily pada KeadilanDaily.com - Sejam yang lalu
Kerajaan wajar menangguhkan proses menandatangani Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (Icerd), kata bakal presiden KEADILAN Datuk Seri Anwar Ibrahim. Menurutnya, Putrajaya perlu mengambil kira kebimbangan mengenai kedudukan Islam, Melayu dan bumiputera. “Bagi saya kita tidak patut terlalu terburu-buru. “Rakyat sekarang ini merasa cemas, apakah kedudukan Islam terjejas, Melayu, bumiputera dan juga bahasa. […]

Daurah Maulidurrasul 1440H di Pondok Pasir Tumboh bersama Prof Dr Habib Syed Abdul Hamid b Ali al-Mahdaly 

aki2004 pada Pusat Kefahaman Islam AKI - Sejam yang lalu
Advertisements

KERAJAAN WAJIB BATAL PROGRAM FUNDMYHOME.... 

Shahbudin Husin pada Shahbudin dot com - Sejam yang lalu
Program pemilikan rumah baru yang dinamakan FundMyHome dilancarkan pada 4 November iaitu dua hari selepas Belanjawan 2019 dibentangkan di Parlimen. Pada mulanya ramai yang tidak begitu faham mengenai program yang dilancarkan oleh Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad itu, selain yang difahami ialah bayaran muka yang diperlukan sebanyak 20 peratus dan selepas itu tidak perlu bayar apa-apa selama lima tahun, manakala pembayaran 80 peratus selebihnya adalah melalui pembiayaan oleh institusi kewangan, peminjam dana atau pelabur. Lebih ghairah orangramai mengenainya ialah apabila ke... lagi »

Dedah Bos Gatal, Dipenjara 6 Bulan, Denda RM144,000. 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 2 jam yang lalu
*BAIQ Nuril Maknun dipenjara enam bulan selepas mendedahkan sikap gatal majikannya, minggu lalu. - Foto AFP* LOMBOK (Indonesia): Seorang wanita dipenjara enam bulan selepas mendedahkan sikap gatal majikannya, minggu lalu. Keputusan mengejutkan Mahkamah Agung itu mengetepikan penghakiman terdahulu mahkamah rendah terhadap Baiq Nuril Maknun, 36, kerana menyebarkan bahan lucah. Suami Baiq, Lalu Muhamad Isnaini berkata: “Saya terkejut dan sedih dengan keputusan ini. Kes pelik itu bermula pada 2012 apabila Baiq merakam perbualan dengan guru besar sekolah tempatnya bertugas menceritakan ... lagi »

Muhammadiyah dan Tajdid Peradaban 

Koran Sindo pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 2 jam yang lalu
PADA 18 November 2018 ini Muhammadiyah genap berusia 106 tahun.

Nasionalisme Muhammadiyah 

Koran Sindo pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 2 jam yang lalu
PADA 8 November 2018, Pemerintah Indonesia menganugerahkan gelar Pahlawan Nasional untuk Mr Kasman Singodimedjo atas jasa-jasanya bagi bangsa dan negara Indonesia

Pentagon Lapor ke Kongres soal Implikasi Turki Miliki Jet F-35 AS 

Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 2 jam yang lalu
AS sudah lama khawatir kelemahan jet tempur F-35 bisa bocor ke tangan Rusia jika Turki mengoperasikan sistem rudal S-400 Moskow.

VIDEO : Cara mencipta tenaga elektrik hanya menggunakan magnet sahaja... boleh cuba 

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 2 jam yang lalu
Boleh cuba buat ni, modal pun murah...setakat nak buat lampu meja belajar anak-anak kira lepas la.. Mak ayah boleh ajak anak buat sekali.. mesti anak teruja dan suka subjek sains..

Australia tetapkan 25 Disember keputusan pindah kedutaan ke Baitulmaqdis 

sitifatimah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang lalu
CANBERRA, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Parti Buruh Australia (ALP) mahu Perdana Menteri Scott Morrison, membatalkan rancangannya memindahkan kedutaan negara itu di Israel ke Baitulmaqdis. Jurucakap Hal Ehwal Luar parti pembangkang itu Penny Wong pada Khamis mengatakan, langkah memindahkan kedutaan Australia dari Tel Aviv ke Baitulmaqdis tidak perlu kerana ia boleh membahayakan hubungan Australia dengan Indonesia. Sementara itu, … The post Australia tetapkan 25 Disember keputusan pindah kedutaan ke Baitulmaqdis appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Papan Pintar dan Manusia Teknologi, Evolusi Saat Ini 

KASKUS - Forum Threads - 2 jam yang lalu
[color=#222222]Evolusi Manusia.[/color] [color=#222222] [/color] [color=#222222]Manusia Purba berburu dan meramu. Manusia zaman dulu menciptakan banyak penemuan. Manusia zaman pertengahan pernah hidup dalam kegelapan. Manusia sekarang dikelilingi teknologi maju.[/color] [color=#222222] [/color] [color=#222222]Sejak awal mula energi listrik diciptakan dan ditemukan. Sejak awal mula ikan paus diburu untuk mendapatkan minyaknya. Sejak manusia tahu bahwa perut bumi memiliki banyak harta karun. Sejak awal manusia tau bahwa segala sesuatu di bumi ini mempunyai nilai.[/color] [color=#22222... lagi »

Relawan Indonesia di Gaza: 'Malam maut' dan 'tak ada jaminan kondisi tetap normal' 

BBC News Indonesia - Berita - 2 jam yang lalu
Relawan Indonesia yang tinggal di Gaza bercerita tentang kondisi saat terjadi saling serang dengan Israel yang digambarkan sebagai "malam maut" dan hidup tanpa jaminan kondisi akan tetap normal.

Ini 5 Bahan Halal Pengganti Bumbu Beralkohol pada Resep Masakan

Eneng Susanti pada Islampos - 2 jam yang lalu
Nah, untuk menyiasati resep berbahan ‘haram’ tersebut, ada triknya. The post Ini 5 Bahan Halal Pengganti Bumbu Beralkohol pada Resep Masakan appeared first on Islampos.

Peristiwa Double Six tragedi hitam rakyat Sabah 

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 3 jam yang lalu
Memperingati tragedi 'Double Six' yang berlaku genap 42 tahun dulu pada 6 Jun 1976. Tragedi nahas kapal terbang ini telah mengorbankan Ketua Menteri Sabah, Tun Fuad Stephens dan kesemua 10 orang lain yang berada dalam pesawat, termasuk 4 orang ahli kabinet negara Sabah. Peristiwa ini telah memberi kesan yang besar kepada rakyat negara Sabah. Tun Fuad telah dijadualkan untuk menandatangani perjanjian petroleum antara negara Sabah dengan Petronas Malaysia pada hari berikutnya, 7 Jun 1976. Dilaporkan bahawa Tun Fuad enggan menandatangani perjanjian itu sekiranya 20% royalti minyak tid... lagi »

Netanyahu ambil alih jawatan menteri pertahanan 

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang lalu
TEL AVIV, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu mengisi kekosongan jawatan menteri pertahanan rejim itu, selepas peletakan jawatan Avigdor Lieberman Rabu lalu, menurut jurucakap Parti Likud. Keputusan itu diumumkan semalam, selepas pertemuan Netanyahu dengan rakan sekutu utama, Menteri Pelajaran Israel, Naftali Bennett, gagal memilih individu yang layak bagi mengisi jawatan yang … The post Netanyahu ambil alih jawatan menteri pertahanan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Siasatan 1MDB siap 1 hingga 2 bulan lagi 

sitifatimah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang lalu
GEORGETOWN, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu – “Siasatan berhubung kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dijangka siap sepenuhnya dalam tempoh satu hingga dua bulan lagi,” kata Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Noor Rashid Ibrahim. Beliau berkata, pada masa ini pihaknya sedang menyiapkan kertas siasatan dengan mengumpulkan semua keterangan dalam satu fail siasatan sebelum menyerahkan kepada Pejabat … The post Siasatan 1MDB siap 1 hingga 2 bulan lagi appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Vape, shisha tak termasuk peraturan larangan merokok 

sitifatimah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 3 jam yang lalu
PUTRAJAYA, 9 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Rokok elektronik (vape) dan shisha tidak termasuk dalam peraturan larangan merokok di semua premis makanan yang akan dikuatkuasakan pada 1 Januari 2019. Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr. Dzulkefly Ahmad berkata, bagaimanapun kementerian masih dalam peringkat perbincangan untuk menguatkuasakan peraturan melibatkan vape dan shisha dalam masa terdekat. “Pada masa ini, peraturan … The post Vape, shisha tak termasuk peraturan larangan merokok appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Timbalan Penasihat Keselamatan Negara Dipaksa Berhenti 

Jeebond BLM pada Bloglist Malaysia (2) - 3 jam yang lalu
Mira Ricardel, timbalan penasihat keselamatan negara, terpaksa melepaskan jawatannya pada hari Rabu selepas isteri Presiden AS, Donald Trump, Melania, berkata Ricardel tidak layak untuk bekerja untuk suaminya. Ricardel "akan terus menyokong presiden ketika dia meninggalkan Rumah Putih untuk beralih kepada peranan baru dalam pentadbiran," kata jurucakap White House Sarah Sanders dalam satu kenyataan. Sanders tidak menjelaskan apakan tugas baru Ricardel. Trump, selepas pilihan raya kongres minggu lalu yang menyaksikan penghakisan kuasa parti Republican pimpinannya, juga bersedia untuk... lagi »

Heralding the birth of the New ‘Old Malaysia’ 

MT Webmaster pada Malaysia Today - 4 jam yang lalu
Tajuddin Rasdi, Free Malaysia Today The refusal to fully repeal the Universities and University Colleges Act 1971 (UUCA) signals the birth of what can be termed “the New ‘Old’ Malaysia”. I have been a strong supporter of the Reformasi movement for 20 years. This cost me many opportunities in my academic career, but I soldiered […]

Clare Rewcastle Brown supports anti-palm oil campaign 

MT Webmaster pada Malaysia Today - 4 jam yang lalu
(FMT) – Clare Rewcastle-Brown, who has written extensively about deforestation in Sarawak, has seemingly endorsed a now banned anti-palm oil commercial, which has since drawn Putrajaya’s ire and that of the industry. The editor of the Sarawak Report, a whistleblowing site, said the advertisement by Iceland — a supermarket chain based in Wales — helps […]

Teresa Kok condemns Iceland’s anti-palm oil campaign 

MT Webmaster pada Malaysia Today - 4 jam yang lalu
(FMT) – The primary industries ministry (MPI) has labelled a British supermarket chain’s anti-palm oil video campaign as unfair, calling it biased political propaganda. Which is why the ministry, in a statement, said it welcomed the decision by Clearcast, the United Kingdom’s body for approving advertising material for broadcast, to ban the Iceland ad for […]

Dana unit amanah Islam (Islamic unit trust) diurus oleh PMB INVESTMENT 

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 4 jam yang lalu
DANA-DANA PATUH SYARIAH PMB INVESTMENT 🇲🇾 ● PMB INVESTMENT menguruskan 15 dana Patuh Syariah yang dilaburkan dalam pasaran Malaysia dan ASEAN. ● PMB INVESTMENT adalah syarikat pengurusan dana Islam (IFMC) dengan sejarah peniagaan bermula sejak 1967. ● Boleh melabur secara Tunai atau Skim Pelaburan Ahli KWSP (akaun 1). ● 5 dana PMB Investment mencatatkan jumlah pulangan 1 tahun (2017) yg cemerlang seperti pada 31 Disember 2017. Jumlah pulangan 1 tahun - 2017: 1. PMB Shariah Growth Fund : 32.8% 2. PMB Shariah Small-Cap Fund : 32.8% 3. PMB Shariah Premier Fund : 29.1% 4.... lagi »

Erti selawat 

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 4 jam yang lalu
Erti selawat Perkataan selawat atau salawat ( Arab: الصلوات ) diambil dari perkataan solat ( Arab: الصلاة ), bererti doa, pujian. Menurut istilah Kamus Bahasa Melayu, selawat ditakrifkan sebagai; "doa kepada Tuhan supaya dilimpahkan rahmat atas Nabi Muhammad". Ibnu Kasir berkata dalam tafsirnya: Telah berkata Al-Bukhari: Telah berkata Abu `Aliyah: Salawat Allah subhanahu wata`ala ialah pujian-Nya di sisi para Malaikat. Dan Salawat Malaikat ialah doa. Dan Salawat orang Mukmin ialah memohon rahmat daripada Allah ke atas Nabi Muhammad. إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ ... lagi »

Surely, with every difficulty there is relief 

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 4 jam yang lalu
Surely, with every difficulty there is relief. (Quran, Surah Al-Inshirah: 5)

Islam Larang Bitcoin Masa Ini, Tapi K'jaan PH, Baru 'sedang mengkaji'. 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 4 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri berpendapat hukum penggunaan mata wang bitcoin (mata wang digital) pada masa kini adalah dilarang bagi memelihara kemaslahatan umum. Menurutnya, secara jelas berdasarkan pandangan ulama dan sarjana Islam berkenaan bitcoin, didapati mata wang itu tidak menepati ciri-ciri mata wang yang ditetapkan dalam Islam apabila ia tidak mampu menyimpan nilai secara konsisten. Katanya, meskipun masyarakat umum boleh menerimanya sebagai mata wang, ketidakstabilan nilainya sekarang boleh mengundang kemudaratan kepada ... lagi »

NAJIB DEALS MAHATHIR’S GOVT A SLAP IN THE FACE – PUBLIC OUTRAGE AT NAJIB’S REFUSAL TO SIT IN THE DOCK: WHAT NEXT – WILL MALAYSIA’S FAMED KANGAROO COURTS ALLOW NOTORIOUS EX-PM TO SIT IN THE JUDGE’S CHAIR? NO ONE TO BLAME BUT MACC, COPS FOR ACCORDING HIM, OTHER ‘VVIPS’ SPECIAL TREATMENT WHEN THEY ARE MERE ‘CROOKS’ FACING SERIOUS CRIMINAL CHARGES 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
Najib son of Razak continues to show he was still the boss, despite being charged at the Session Court today. The defiant crook deliberately refused to enter the “dock” during the case management over his 25 charges of graft and money laundering relating to transactions amounting to RM2.3 billion linked to 1MDB – and there was absolutely nothing anybody could do about it. Already known as the Kangaroo Court, Judge Azura Alwi did not seem to be interested at exercising her authority to ensure the court receives its fair share of respect. Instead of entering the dock meant for the accu... lagi »

MAT HASSAN SUKAR DI RANTAU? 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
Hanya beberapa jam selepas mahkamah membuat keputusan bahawa pilihanraya kecil perlu diadakan serta-merta di DUN Rantau, Presiden UMNO, Zahid Hamidi segera mengumumkan Mohamad Hassan adalah calon yang akan diletakkan bertanding di kawasan itu. Ini bermakna, Mohamad Hassan atau Mat Hassan yang diumumkan menang tanpa bertanding dalam pilihanraya umum lalu berikutan calon PKR, S Streram dihalang masuk untuk mengemukakan kertas pencalonannya, terpaksa berdepan ujian sebenar untuk mengesahkan kedudukannya sebagai wakil rakyat DUN Rantau. Lebih menarik, PKR juga hampir pasti akan mencalon... lagi »

RASUAH MELIBATKAN SURI RUMAH SEPATUTNYA MEMBUATKAN NAJIB MALU PADA DIRINYA SENDIRI 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
Pertuduhan meminta rasuah yang dikenakan terhadap isteri bekas Perdana Menteri, Rosmah Mansor semalam sepatutnya memberi kesedaran kepada kita semua tentang bagaimana buruk dan teruknya gejala itu di negara ini ketika era pemerintahan suaminya, Najib Razak sebelum ini. Dalam pendakwaan di mahkamah semalam, Rosmah didakwa meminta rasuah hampir RM200 juta bagi pembekalan projek solar untuk sekolah-sekolah di Sarawak. Jumlah yang diminta itu adalah bersamaan dengan 15 peratus daripada harga projek yang bernilai RM1.25 bilion. Turut didakwa bersama Rosmah ialah bekas pegawai khasnya, Ri... lagi »

SO WHAT IF HSIEN LOONG IS ACCUSED OF 1MDB CORRUPTION – FACEBOOK LECTURES SINGAPORE ON FREEDOM OF SPEECH: WHAT APPLIES TO OTHER USERS MUST ALSO APPLY TO YOU – IT’S NOT OUR JOB TO HELP YOU WIN VOTES OR PRE-EMPT YOU FROM POTENTIALLY LOSING VOTES 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
In the last 6 months from April to September, Facebook reveals that it removed over 1.5 billion fake accounts. That’s up from 1.3 billion accounts it removed in the previous six months. That speaks volumes just how widespread false content and accounts are on the social media platform. Yet, when it comes to Singapore’s request to take down 1 post recently, Facebook refused to. The Singapore government has been crazily mad and furious after Facebook rejected its request to remove an article by States Times Review linking Prime Minister Lee Hsien Loong to the corruption scandal involv... lagi »

JHO LOW FINALLY LETS U.S. DOJ SELL HIS PRIZED POSH PARK LANE HOTEL BOUGHT WITH 1MDB MONEY 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
A spokesperson for Mr. Low, through his attorneys, issued the following statement: Mr. Low is aware that, after lengthy and successful negotiations endorsed by the U.S. Department of Justice and Abu Dhabi government owned Mubadala Development Company (“Mubadala”), Claimants in the civil proceedings relating to the Park Lane Hotel in New York will seek to withdraw their claims to the property, thereby paving the way for the expeditious sale of the Hotel to Abu Dhabi’s Mubadala and other investors. Mr. Low is in agreement with the prospective actions of the parties to this proceeding... lagi »

NAJIB CAMP MAKES NEW SHOCKING CLAIM – ‘UMNO OWNS BETWEEN RM500 BILLION TO RM1 TRILLION’: IF DE-REGISTERED, ALL THE MONEY KEPT WITH THE ‘MONEY BAGS’ WILL BECOME THEIRS – NOW YOU KNOW WHY MAHATHIR & DAIM, WHO STARTED THE ‘SECRET TRUSTEES & PROXIES’ SYSTEM, WILL MAKE SURE UMNO IS BANNED 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
So, if officially Umno owns less than RM1 billion, and if unofficially Umno owns anything between RM500 billion to RM1 trillion, then where is the balance hidden? The RoS can account for less than RM1 billion. The cash confiscated from the Pavilion Residences was only RM160 million (which the police declared as only RM116.7 million). So where are hundreds of billions more? Officially, Umno’s wealth comes to less than RM1 billion. That is all that Umno owns, less than RM1 billion. Hence if the Registrar of Societies (RoS) deregisters Umno, this less than RM1 billion would be distribut... lagi »

CRIMINAL BANKER TIM LEISSNER POINTED A ‘STRAIGHT FINGER’ AT ROSMAH – BUT THE ‘KING’ STILL REMAINS ON HIS THRONE IN SARAWAK: MAHATHIR GETS ADVICE NOT TO EXTRADITE ROGER NG UNTIL DEAL WITH DOJ STRUCK – AND TO EXPOSE GOLDMAN’S OTHER EXPLOSIVE DEALS WITH TAIB MAHMUD & CO 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
The full, disgusting extent of ingrained political corruption under BN continues to be displayed as more of the most prominent and vocal defenders of that regime are being rounded up to answer charges of theft and graft before the courts. The more loudly they condemned others and defended Najib, the more it seems they had their hands in the till, greedily selling off public lands and contracts as fast as they could fill their pockets. Najib had announced he preferred loyalty over competence in public office, but that loyalty clearly came at a price and it was members of the public w... lagi »

‘EVEN MAHATHIR & DAIM DO NOT KNOW HOW MUCH UMNO IS REALLY WORTH’: AS JAIL LOOMS LARGER, NAJIB CAMP TURNS 1MDB DEBACLE INTO A FIGHT FOR UMNO’S BILLIONS’ 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
If I were asked to give an educated guess, I would put a figure of RM500 billion to RM1 trillion. But your guess is as good as mine. Someone told me Umno’s real wealth is between RM2-3 trillion but I really don’t know because even the party and its leaders do not know what it really is. An idealist (or Malaysian with his/her head buried in the sand) will want a corrupt-free Malaysia. A realist knows this can never happen. You may change the government or prime minister, but at the end of the day it is still the same old system that the new government or new prime minister inherits. ... lagi »

UMNO LEADERS, CHARGED FOR CORRUPTION, MAKE A BEELINE FOR THE ICU – IN BID FOR PUBLIC SYMPATHY BUT GET RIDICULE INSTEAD 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 4 jam yang lalu
PETALING JAYA: Amanah president Mohamad Sabu has spoken out against social media users who ridicule Barisan Nasional (BN) leaders who have taken ill in the wake of corruption charges brought against them. “This behaviour does not reflect our maturity in politics or our culture as Malaysians “We should be praying for them for a speedy recovery, not belittling them,” Mohamad, who is also the defence minister, said in a statement. Some social media users had commented on pictures showing former leaders being treated. They include former Felda chairman Isa Samad, former Sabah chief minis... lagi »

Biar PH kalah di DUN Rantau sekali lagi! 

PBO™ pada Menconteng Untuk Perubahan™ - 5 jam yang lalu
Aku mohon berbeza pendapat dengan rakan-rakan Pakatan Harapan mengenai perkembangan PRK DUN Rantau di Negeri Sembilan. Biarpun Mohamad Hassan telah dibatalkan kemenangannya dalam PRU 14, aku harap kali ini PH tumbang! Kenapa ..? Ini untuk 'memberi pengajaran' kepada golongan penesak yang ada dalam PH. Seperti artikel aku yang terdahulu mengenai GOLONGAN PENDESAK yang ada di dalam Pakatan

Rotan Murid Enggan Solat, Ustaz Dipenjara 6 Bulan, Denda RM2,000 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 5 jam yang lalu
*MUHAMMAD Adib (dua dari kiri) dijatuhi hukuman penjara enam bulan dan denda RM2,000 atas pertuduhan mencederakan kaki seorang pelajar, Ogos tahun lalu. - NSTP/Aizuddin Saad* KAJANG: Mahkamah Majistret di sini hari ini menjatuhi hukuman penjara enam bulan dan denda maksimum RM2,000 terhadap seorang ustaz selepas dia didapati bersalah mencederakan kaki muridnya yang berusia 11 tahun dengan menggunakan rotan kerana murid lelaki itu enggan menunaikan solat. Muhammad Adib Abd Halim, 24, dijatuhi hukuman itu oleh Majistret Nor Afidah Idris, selepas mendapati pihak pembelaan gagal menimbu... lagi »

11 Petikan Kata Daripada ‘Kimia Kebahagiaan’ Imam Ghazali 

Natirah Azira pada Tazkirah - 6 jam yang lalu
#1- Cinta Adalah Benih Kebahagiaan “Cinta adalah benih kebahagiaan, dan cinta kepada Allah ditumbuhkan dan dikembangkan oleh ibadah” #2- Dua Perkara Penting Buat Manusia “Sementara manusia berada di dunia ini, ada dua hal yang perlu baginya. Pertama perlindungan dan pemeliharaan jiwanya. Kedua pemeliharaan dan penjagaan jasadnya” #3- Jiwa Terus Abadi “Jasad boleh dikatakan sebagai sekadar […]

Kemenangan UMNO Di DUN Rantau Batal, P'raya Kecil Segera! 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 6 jam yang lalu
[image: MOHAMAD HASAN ketika hadir mendengar keputusan petisyen kerusi DUN Rantau di Mahkamah Khas Pilihan R] *MOHAMAD HASAN ketika hadir mendengar keputusan petisyen kerusi DUN Rantau di Mahkamah Khas Pilihan Raya Seremban, semalam. – UTUSAN / ABD. RAZAK AID* RASAH 16 Nov. - Mahkamah Khas Pilihan Raya Seremban di sini hari ini mengisytiharkan kemenangan Datuk Seri Mohamad Hasan bagi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14) adalah tidak sah dan terbatal. Hakim Datuk Azimah Omar yang membuat keputusan itu turut mengarahkan pilihan raya kecil di... lagi »

1MDB-LINKED AUSSIE LEADERS, WHO HELPED ANZ & NAJIB TO COVER UP, NOW RUSH TO ATTACK MAHATHIR AS GOLDMAN SINKS & U.S. DOJ RELENTLESS: DR M MAY HAVE ERRED IN HIS ‘HOOK-NOSED JEWS’ REMARKS – BUT WHAT IS CANBERRA’S ULTERIOR MOTIVE IN ALL-OUT BID TO UNDERMINE HIM? 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 9 jam yang lalu
AUSTRALIA HAS A HISTORY OF UNDERMINING MAHATHIR, SO WHY DOES HIS OPINION ON THE EMBASSY MOVE MATTER? Treasurer Josh Frydenberg scolding Mahathir seem to be the fighting words of a proud Jew and Australian, but unfortunately history proves otherwise. First , many who know Mahathir ,and that would include senior figures in Australia (Bob Carr does not count,but ask Bob Hawke), would not consider Mahathir anti-semetic despite his public statements. They would understand that his reference to hook-nosed Jews is in the same vein as his description of his own Malay Muslim coreligion... lagi »

AS Menentang Kecaman PBB atas Pendudukan Israel di Golan 

Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 11 jam yang lalu
Untuk pertama kalinya, AS menentang resolusi tahunan PBB yang mengecam pendudukan Israel atas Dataran Tinggi Golan.

Muhaimin pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 11 jam yang lalu
Kelompok kapal perang Rusia dipantau ketata saat melewati Selat Inggris dalam perjalanan pulang dari Laut Mediterania.

Rina Anggraeni pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 11 jam yang lalu
Bandara Internasional Soekarno Hatta dinobatkan sebagai bandara Megahub dengan indeks konektivitas internasional terbaik ke-10, Menhub beri apresiasi

Mendag Enggar Tingkatkan Kerja Sama dengan Negara ASEAN 

Rina Anggraeni pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 11 jam yang lalu
Mendag Enggar menerangkan, dengan India, ASEAN sepakat untuk meningkatkan nilai perdagangan kedua pihak menjadi USD200 miliar pada tahun 2022

Pengungsi Rohingya di Bangladesh: Kami Tidak akan Pulang! 

Sodikin pada Islampos - 12 jam yang lalu
Pengumuman itu muncul setelah sekitar 1.000 Rohingya berdemonstrasi di sebuah kamp di Bangladesh yang menolak dipulangkan ke Myanmar. The post Pengungsi Rohingya di Bangladesh: Kami Tidak akan Pulang! appeared first on Islampos.

Lucu, Menteri Urusan Keamanan Siber Jepang Tak Bisa Komputer 

Sodikin pada Islampos - 12 jam yang lalu
Perdana Menteri Shinzo Abe menunjuk Sakurada sebagai menteri urusan siber pada Oktober dalam perombakan kabinet. The post Lucu, Menteri Urusan Keamanan Siber Jepang Tak Bisa Komputer appeared first on Islampos.

Berencana Hengkang dari UNESCO, Inggris Dianggap ‘Penjilat’ 

Sodikin pada Islampos - 12 jam yang lalu
Mengikuti langkah Presiden AS Donald Trump dan Israel, Mordaunt telah meminta untuk menarik dana bantuan untuk UNESCO. The post Berencana Hengkang dari UNESCO, Inggris Dianggap ‘Penjilat’ appeared first on Islampos.

Masjid di Makkah, Madinah hingga London Gelar Shalat Ghaib untuk Jamal Khashoggi 

William Ciputra pada dakwatuna.com - 12 jam yang lalu
Shalat Ghaib untuk Jamal Khashoggi diselenggarakan di Masjidil Haram dan Masjid Nabawi usai pelaksanaan Shalat Jumat waktu setempat. The post Masjid di Makkah, Madinah hingga London Gelar Shalat Ghaib untuk Jamal Khashoggi appeared first on dakwatuna.com.

Status Muslim Liberal 

Elias Hj Idris pada Elias Hj Idris - 14 jam yang lalu
[FIKIH]* APAKAH STATUS MUSLIM YANG MENGAKU LIBERAL?* *Oleh : Farisha Aris (Aktivis MHTM)* Kalau musang yang datang, pastilah ayam-ayam lari bertempiaran. Tetapi jika yang datang ialah musang berbulukan ayam, yang sopan perilaku dan tutur katanya, mudahkah ayam-ayam biasa mencium penipuan berselubungkan bulu-bulu ayam ini? Itulah gambaran umat Islam ketika ini yang sedang hangat dihujani dengan pelbagai ancaman baru yang telah dan bakal menggugat akidah umat Islam dan generasi akan datang di Malaysia. Ancaman yang pada hakikatnya lebih berbahaya daripada dakyah Kristian, Hindu ata... lagi »

Hantu Kak Limah Ampang tak mau Dr.Streram jadi calon... 

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 14 jam yang lalu
*Bekas ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin hari ini menyuarakan bantahannya untuk Dr Streram Sinnasamy dicalonkan semula bagi pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Rantau di Negeri Sembilan.* *Sebaliknya, Zuraida mencadangkan PKR menurunkan calon wanita untuk bertanding di kerusi itu yang dimenangi Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Mohamad Hasan secara kontroversi, selepas Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menghalang Streram memfailkan kertas pencalonannya pada 28 April lalu.* *“Saya akan mencadangkan calon wanita Negeri Sembilan,” kata ahli Parlimen Ampang itu kepad... lagi »

Mengenal Resiko 

KASKUS - Forum Threads - 14 jam yang lalu
[img]https://s.kaskus.id/images/2018/11/16/10410612_20181116100754.jpg[/img] Hidup dan kemajuan memang selalu berjalan beriringan dengan yang namanya resiko, apabila seseorang tidak menjalani hidup beresiko dia tidak akan memiliki apa-apa dan dia [I]nothing[/I] (tidak ada apa-apanya). Mereka menghindari kepahitan dan rasa sakit, tetapi tidak bisa merasa, belajar, tumbuh, dan mencintai. Mungkin kita pernah mendengar atau membaca kata bijak yang berbunyi: " Mereka yang tidak pernah melakukan kesalahan apa-apa bukan berarti hebat. Jangan-jangan mereka tidak pernah berbuat apa-apa." Buk... lagi »

4 Adab Tak Tertulis Namun Sangat Berguna Untuk Hidup Kita 

KASKUS - Forum Threads - 14 jam yang lalu
[img]https://media1.giphy.com/media/d2jsImsf3xOsTIs0/giphy.gif[/img] [CENTER][color=purple]Setiap orang dilahirkan kedunia memiliki sifat yang berbeda-beda antara satu dengan yang lainnya Setiap orang diajarkan untuk memiliki rasa kemanusiaan dan kepekaan dalam menjalani kehidupan Banyak hal yang bisa membuat kita menjadi manusia yang lebih baik dalam menjalani kehidupan ini Hidup memang bukan hanya sekedar bernafas namun lebih luas daripada itu Tentu dalam hidup ada aturan-aturan yang tak tertulis dan sebagai manusia sudah sepatutnya kita harus peka soal itu Ada beberapa adab yang ... lagi »


Luar Biasa Mahal "Himalaya Viagra" Bersiap Menghadapi Kepunahan 

KASKUS - Forum Threads - 14 jam yang lalu
[QUOTE][CENTER][img]https://s.kaskus.id/images/2018/11/16/10366511_201811160840260167.jpg[/img] © Futurity [/CENTER] Jamur berkualitas tinggi jamur ulat dijual dengan harga lebih dari $ 140.000 per kilogram di Beijing pada tahun 2017, lebih dari tiga kali lipat harga emas. Memanen jamur ulat telah menjadi sumber pendapatan utama bagi ratusan ribu petani di pegunungan yang terpencil[/QUOTE] [img]https://s.kaskus.id/images/2018/11/16/10366511_201811160802530288.png[/img] [Font=Georgia][color=Orange]Apakah Gansis tahu tentang [B][I]HIMALAYAN VIAGRA[/I][/B] ? [QUOTE][CENTER][img]https:... lagi »


Islam larang guna bitcoin bagi pelihara kemaslahatan umum 

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 14 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri berpendapat hukum penggunaan mata wang bitcoin (mata wang digital) pada masa kini adalah dilarang bagi memelihara kemaslahatan umum. Menurutnya, secara jelas berdasarkan pandangan ulama dan sarjana Islam berkenaan bitcoin, didapati mata wang itu tidak menepati ciri-ciri mata wang yang ditetapkan dalam Islam apabila ia tidak mampu menyimpan nilai secara konsisten. Katanya, meskipun masyarakat umum boleh menerimanya sebagai mata wang, ketidakstabilan nilainya sekarang boleh mengundang kemudaratan kepad... lagi »

Kebakaran hutan di California musnahkan seluruh pekan 

ReJaM© pada MiLo SuaM - 14 jam yang lalu
SERAMAI 63 orang dilaporkan maut dalam kebakaran hutan di California bahagian utara yang memusnahkan seluruh pekan, sementara sejumlah 631 orang masih hilang dan tidak dapat disahkan oleh pihak berkuasa. Salah seorang jurucakap, Mr Honea dilaporkan memberitahu, jumlah asal mangsa hilang yang diumumkan sebelum ini seramai 130 hanyalah kiraan sebahagian. Selepas pihak berkuasa menyemak kembali semua panggilan kecemasan dan laporan tentang kehilangan individu sejak minggu lepas mereka kini mempunyai angka yang baru. [image: kebakaran hutan california] "Senarai itu mungkin termasuk s... lagi »

DESPITE STAR-STUDDED LINE-UP & RIDING ON FRIDAY PRAYERS, UMNO & PAS LEADERS FAIL TO DRUM UP SIGNIFICANT ANTI-ICERD SENTIMENT – ONLY 500 IN JB, 2K IN IPON, 2K IN KUANTAN, ACCORDING TO REPORT 

emily mc pada Malaysia Chronicle - 15 jam yang lalu
KUALA LUMPUR: Thousands of people nationwide gathered on Friday to voice their displeasure against Malaysia’s possible ratification of the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD). The protesters, comprising non-governmental organisations and political party members, began gathering as soon as Friday prayers ended to show dissent over the government’s move to consider the ratification of the convention, which they deemed would be detrimental to the Muslim way of life in Malaysia. In JOHOR BARU, more than 500 people gathered at the par... lagi »

4 Fakta Kenapa Komodo Cuma Ada di Indonesia. Bentuknya Sangar, Nyatanya Hewan Rumahan 

Audina Galeshita pada Hipwee - 15 jam yang lalu
Komodo sih gitu, kalau sudah nyaman, nggak mau pergi-pergi lagi~

Tiada ulasan: