Khamis, 22 November 2018

Tukar Tiub. 8696.


KHAMIS, 22 NOVEMBER 2018
ALAAA MAK
MASZLEE AJAK ISHAM RAIS PIDATO JELAJAH UNIVERSITI

SELEPAS disekat berpidato di Universiti Kebangsaan Malaysia malam semalam, Kementerian Pendidikan kini mahu aktivis politik Hishamuddin Rais menjelajah berceramah di universiti awam di seluruh negara.

Menteri Pendidikan Maszlee Malik berkata universiti adalah tempat wacana terbuka dan tiada siapa wajar disekat daripada bersuara.

“Saya akan minta Hishamuddin untuk mengadakan jelajah di universiti awam dan mereka (pentadbir universiti) seharusnya memberikan beliau ruang,” katanya kepada wartawan di lobi Parlimen, hari ini.

Ahli Parlimen Simpang Renggam itu berkata apa yang berlaku di UKM malam semalam harus jadi pengajaran kepada semua universiti awam pada masa akan datang.

“Jangan sekat wacana intelektual. Kebebasan akademik yang baru saja kita kecapi sedang dibunuh semula,” katanya.

UKM malam semalam membatalkan majlis diskusi politik anjuran aktivis pelajarnya atas dakwaan penganjur tidak memohon kebenaran pihak pentadbir.

Program yang diberi nama Sekolah Malam itu dijadual membincangkan tajuk “Reformasi Struktural: Mahathir vs Anwar lagi?”.

Hishamuddin yang tiba di Sudut Pidato di Bangunan Pusanika dihalang oleh anggota keselamatan daripada menyampaikan syarahannya pada pukul 8.30 malam.

Jurucakap penganjur, Mohamad Azan Safar  mengaku tidak meminta kebenaran secara rasmi daripada pihak pentadbir tetapi program sama sudah berlangsung dua kali tahun ini tanpa ada sebarang masalah.  – 21 November, 2018.

BOLEH BUKAN

TAK BOLEH

KECIK  

SAPU TANGAN

GUNI DITADAHKAN

TABURLAAAH

DEEDAAK
KHAMIS, 22 NOVEMBER 2018
NAJIB O NAJIB

LU NAK PUTAR

APA LAGI

DUIT SEDEKAH

DARI TOK ARAB?
ABU DHABI SAMAN GOLDMAN SACHS

INTERNATIONAL Petroleum Investment Co (IPIC), dana pelaburan dimiliki Abu Dhabi menyaman Goldman Sachs dan beberapa pihak lain berkaitan kerugian dialami kerana 1MDB, lapor Reuters.

Malaysia mencapai perjanjian pada 9 Mei tahun lepas untuk membayar IPIC dan Aabar Investments PJS sebanyak AS$5.78 bilion (RM24 bilion) berkaitan bon 1Malaysia Development Berhad yang dijamin oleh Abu Dhabi.

SEMUA TERBARAI

SEMUA LINGKUP

DatoPidi berkata...
Mana ada terbarai
Dah 6 bulan. Kalu anak dara dah memboyot perutnya.
Apa nikmat yg umat dpt dari cerita mcm nie?
Rega rokok masih mahai, menteri rokok makin jilakeee
Yang pasti umat kena kencing.
Cuma aku mintak hang jaga2x, ada gerakan nak sailang TT.
lu tak cara bermunajat la pada Guru Nanak moga lu di beri pedoman.

Kah kah kah kah kah kah kah kah kah

Dunia Dulu, Akhirat Dulu? 

Adam pada Islampos - 32 minit yang lalu
[image: doa tidak dikabulkan] Ketika waktu shalat maka shalatlah, dan ketika waktunya kerja maka berkerjalah. Lakukanlah sesuai waktu yang sudah ditetapkan. The post Dunia Dulu, Akhirat Dulu? appeared first on Islampos.

Lima mitos tentang kebakaran hutan

BBC News Indonesia - Berita - 40 minit yang lalu
Apakah kebakaran hutan suatu peristiwa yang alami, atau tragis, atau apakah semakin buruk dengan perubahan iklim? BBC Future mengungkap lima mitos umum tentangnya.

Kisah karamah wali Allah dari Kedah hancurkan kereta kebal Soviet Union

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 53 minit yang lalu
Siapa tak kenal dengan Syeikh Ahmad Junaidin, Mursyidul Am Persatuan Warga Melayu yang beribu pejabat di Sungai Petani, Kedah. Diceritakan bahawa, Syeikh Ahmad yang mewarisi ilmu Tok Kenali (Wali Allah di Kelantan) pernah menghancurkan kereta kebal tentera komunis soviet Russia yang ketika itu sedang menyerang bumi Mujahideen, Afghanistan. Kisah ini diperkirakan tidak pernah diceritakan kepada mana-mana anak muridnya yang berjumlah ribuan orang kecuali kepada adindanya. Pada waktu itu beliau sedang duduk berzikir di atas sejadah selepas menunaikan solat, tiba-tiba Syeikh Ahmad m... lagi »

Kisah karamah wali Allah dari Kedah hancurkan kereta kebal Soviet Union
 

Siapa tak kenal dengan Syeikh Ahmad Junaidin, Mursyidul Am Persatuan Warga Melayu yang beribu pejabat di Sungai Petani, Kedah. Diceritakan bahawa, Syeikh Ahmad yang mewarisi ilmu Tok Kenali (Wali Allah di Kelantan) pernah menghancurkan kereta kebal tentera komunis soviet Russia yang ketika itu sedang menyerang bumi Mujahideen, Afghanistan. Kisah ini diperkirakan tidak pernah diceritakan kepada mana-mana anak muridnya yang berjumlah ribuan orang kecuali kepada adindanya.
Pada waktu itu beliau sedang duduk berzikir di atas sejadah selepas menunaikan solat, tiba-tiba Syeikh Ahmad melihat cahaya putih berserta terowong dihadapannya. Syeikh Ahmad langsung masuk ke dalam terowong dan melihat sekumpulan perajurit Islam sedang dikepung oleh berpuluh unit kereta kebal Russia. Laungan Allahuakbar jelas kedengaran dan Allah menolong para Mujahideen dengan mendatangkan Syeikh Ahmad.
Kata Syeikh Ahmad, dia merasa seperti mimpi lalu terus meluru ke arah kereta kebal dan menedang semua kereta kebal sehingga hancur terbarai. Maka terselamatlah para Mujahideen daripada keganasan tentera Russia.
Selesai menghancurkan kereta kebal, dia menemui sebentar para Mujahideen sebelum meminta diri untuk pulang. Beberapa orang dari para Mujahideen sempat berbual mesra dengan Syeikh Ahmad sambil bertanyakan nama dan dari mana Syeikh Ahmad berasal?
Sekalilagi, Syeikh Ahmad mendapati secara tiba-tiba dia tersedar sudah berada di atas sejadah. Apa yang berlaku hari itu diceritakan kepada sahabatnya yang tinggal serumah.
Sahabatnya menganggap Sheikh seorang pembohong kerana seharian itu dia bertemu Syeikh Ahmad, masa bila pula Syeikh sudah sampai ke Afghanistan yang berada beribu kilometer jauhnya dari Kedah.
Selepas setahun, datanglah sekumpulan orang berwajah Arab dari Afghanistan ke Kedah mencari Syeikh Ahmad. Mendengar cerita sebenar daripada orang Afghanistan itu barulah sahabat Syeikh itu mengetahui bahawa apa yang diceritakan oleh Syeikh Ahmad benar-benar berlaku.
Allah menolong hamba-hambaNYA yang bertakwa secara lazim mahupun tidak lazim. Mintalah kepada Allah swt dengan sabar, solat serta melakukan sejumlah perbuatan baik lain mengikut petunjuk al-Quran dan sunnah baginda Rasulullah SAW.
Admin : Menang terdapat kisah mujahideen daripada Malaysia yang pergi ke Afghanistan menentang komunis Soviet Union antara As Syahid Fauzi yang kisahnya ditulis oleh cikgu zainon Ismail didalam biku Memoir Jihad Anak Melayu di Afghanistan.
Kisah karamah wali Allah dari Kedah hancurkan kereta kebal Soviet Union - Kriss Merah.com
http://www.krissmerah.com/2018/11/kisah-karamah-wali-allah-dari-kedah.html

VIDEO Bas membawa tentera Israel berjaya diletupkan tentera Hamas
 

توليسله اڤ يڠ كاو ليهت، چاتتله اڤ يڠ كاو فيكيركن، بيار مريك ايت تاهو بهاوا ملايو ايت بوكن سمواڽ بوليه دڤربودوهكن. كيت اومت ملايو بڠسا يڠ بردولت، اڬام اسلام منجاديكن كيت هيدوڤ برمرواه، برجواڠله ممباڠونكن 
بڠسا، منڬقكن اڬام دان ممڤرتاهنكن نڬارا. ايڠتله ڤسانكو اين، بيار ڤوتيه تولڠ، جاڠن ڤوتيه مات
Briged el Qassam sayap tentera Hamas menunjukkan kemampuannya meledakkan bom menghancurkan bas yang membawa tentera Israel yang memaksa Israel menerima gencatan senjata dan menteri Pertahanannya meletakkan jawatan.

Berita yang ini tidak disuarkan oleh media Barat kerana mengelakkan menanggung malu oleh Israel. 
http://www.krissmerah.com/2018/11/video-bas-membawa-tentera-israel.html

Semua pendatang dari China, India dan lain-lain WAJIB dikuarantin sebelum masuk ke Tanah Melayu
 

توليسله اڤ يڠ كاو ليهت، چاتتله اڤ يڠ كاو فيكيركن، بيار مريك ايت تاهو بهاوا ملايو ايت بوكن سمواڽ بوليه دڤربودوهكن. كيت اومت ملايو بڠسا يڠ بردولت، اڬام اسلام منجاديكن كيت هيدوڤ برمرواه، برجواڠله ممباڠونكن 
بڠسا، منڬقكن اڬام دان ممڤرتاهنكن نڬارا. ايڠتله ڤسانكو اين، بيار ڤوتيه تولڠ، جاڠن ڤوتيه مات
Sebelum tahun 1906, semua imigran dari India dan negara-negara lain yang ingin ke utara Malaya (Kedah, Penang, Perak),wajib diproses  di Q-camps di Pulau Jerejak, Pulau Pinang  manakala mereka yang ingin ke Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor dan Pahang  diproses di St. John Island, Singapura.

“quarantine is a period of isolation or detention, especially of persons or animals arriving from abroad, to prevent the spread of disease, usually consisting of the maximum known incubation period of the suspected disease  the place or area where such detention is enforced any period or state of enforced isolation”

Sebuah syarikat perkapalan milik penjajah, Straits Steamship Company berperanan mengangkut kargo-kargo bijih timah, kopi, lada hitam,beras dan tembakau. Dalam masa yang sama, kapal-kapal syarikat ini juga digunakan untuk membawa masuk buruh-buruh China ke Tanah Melayu untuk bekerja di ladang-ladang getah dan lombong bijih timah (Chia, Joshua Yeong Jia:2007).
Tapak kuarantin
Pendatang dari India dibawa masuk melalui kapal
Semua pendatang dari China, India dan lain-lain WAJIB dikuarantin sebelum masuk ke Tanah Melayu - Kriss Merah.com
http://www.krissmerah.com/2018/11/semua-pendatang-dari-china-india-dan.html

ENTRI BERKAITAN
Solat Jumaat yang menyebabkan penjelajah British menangis

توليسله اڤ يڠ كاو ليهت، چاتتله اڤ يڠ كاو فيكيركن، بيار مريك ايت تاهو بهاوا ملايو ايت بوكن سمواڽ بوليه دڤربودوهكن. كيت اومت ملايو بڠسا يڠ بردولت، اڬام اسلام منجاديكن كيت هيدوڤ برمرواه، برجواڠله ممباڠونكن 
بڠسا، منڬقكن اڬام دان ممڤرتاهنكن نڬارا. ايڠتله ڤسانكو اين، بيار ڤوتيه تولڠ، جاڠن ڤوتيه مات
Nak share satu gambar lama yg ditangkap jurukamera British dulu era1830an. Di wilayah Afghanistan. Solat Jumaat di kawasan lapang yg dihadiri lebih kurang 150,000 penduduk Muslim seluruh wilayah Asia Tengah.

Jumlah mungkin lebih dari itu. Menurut report jurukamera dan pasukan ekspedisi menangis sangat terharu melihat pemandangan ini yg pertama kali dilihat mereka.

Seluas mata memandang para lelaki Muslim dari kalangan pelbagai etnik bangsa berbeza mampu bersatu beribadat menyembah Yang Esa. "Such a beauty elegant scenery, pure masjestic!" ucap salah seorang krew penjelajah tersebut.

Gambar ni lah yg membuatkan Gerakan Zionisme Dunia menghuru harakan Afganistan beratus tahun dulu sehingga sekarang. Dipecahkan dengan pelbagai mazhab supaya sibuk bergaduh sesama sendiri.

Mereka yahudi Zionis dan kafirun mempergunakan British, Soviet, India, Pakistan, Amerika, Iran, Saudi dan CIS untuk huru harakan Afganistan.Supaya tidak akan ada lagi kesatuan Muslim yang kuat disana.

Bayangkan, Solat Jumaat yg dijemaahkan 150,000 lelaki Muslim. Tiada pernah berlaku mcm tu lagi kecuali di Makkah al Mukaramah.

Malangnya sekarang Afganistan bukan sahaja rosak dgn perang saudara tak sudah sudah, malah menjadi pusat tanaman daun popi dadah heroin terbesar di dunia. Sampai begitu keji sekali gerakan halus musuh musuh Islam. Kita masih leka dn bergasak sesama seaqidah sdgkan puak al kafirun mendada bertepuk tangan....

Solat Jumaat yang menyebabkan penjelajah British menangis - Kriss Merah.com
http://www.krissmerah.com/2018/11/solat-jumaat-yang-menyebabkan.html





Tiada ulasan: