Isnin, 25 Mac 2019

Buang dan buat hal tetapi palitkan pihak atau orang lain yang punya angkara. 9293.


Wednesday, 20 March 2019
Liew Chin Tong Tidak Sengaja Dedah Strategi Dasar Bumi Hangus DAP?
Menarik membaca artikel yang ditulis oleh pakar strategi DAP Liew Chin Tong bertajuk ‘Dasar bumi hangus gabungan UMNO-Pas, MCA-MIC’.

Tulisan Chin Tong yang kini Timbalan Menteri di Kementerian Pertahanan iaitu kementerian penting di negara ini itu boleh dibaca dalam portal berita FMT dipautan

https://www.freemalaysiatoday.com/…/dasar-bumi-hangus-gabu…/

Dalam artikel itu, Chin Tong berkata, UMNO dan Pas telah menyerang Pakatan Harapan (PH) dari sayap Melayu, manakala MCA dan MIC menyerang dari sayap bukan Melayu.

“Serangan dalam konteks etnik ini membuktikan ‘dasar bumi hangus’ sedang giat digunakan. Bumi hangus ialah dasar merujuk kepada strategi menghapuskan semuanya untuk menang dalam apa jua keadaan.

“Perbuatan kejam seperti ini sudah tentu akan menyebabkan rakyat terpaksa menanggung berat keperitan tersebut.

“Sasaran mereka adalah untuk memastikan Malaysia sukar ditadbir oleh Pakatan Harapan kerana kerajaan yang dipilih oleh rakyat terpaksa berhadapan dengan serangan kemarahan etnik daripada kedua-dua pihak, iaitu orang Melayu dan bukan-Melayu.

“Permintaan serangan sayap ini adalah untuk membuatkan orang Melayu dan bukan-Melayu berasa lemah dan serba kekurangan. Semuanya akan dibentangkan sebagai permasalahan etnik binary.

“Selain itu, serangan ini bertujuan untuk memecahkan gabungan pelbagai etnik PH dari dalam kerana sukar bagi golongan politik beraliran sederhana untuk bertahan akibat tuntutan yang bercanggah daripada kedua-dua pihak,” kata Chin Tong dalam artikel tersebut.

Inilah pertama kali rakyat Malaysia didedahkan tentang dasar ‘bumi hangus’. Satu dasar atau teknik yang amat asing dalam pemahaman rakyat biasa. Satu dasar yang tidak dapat difikirkan oleh sesiapa pun kecuali oleh pakar strategi propaganda politik.

Bila difikir-fikirkan semula bagaimana strategi yang dilakukan Pakatan Rakyat iaitu gabungan DAP-PKR -Pas dan selepas itu Pakatan Harapan gabungan DAP-PKR-Amanah-Bersatu untuk mempengaruhi rakyat membenci BN, menunjukkan seolah-olah dasar bumi hangus ini telahpun bermula jauh sebelum perkahwinan UMNO-Pas dan MIC-MCA hari ini.

Adakah dasar bumi hangus yang disebutkan Chin Tong ini telah dilaksanakan sejak PRU-12 dengan DAP menumpukan serangan terhadap bukan Melayu iaitu Cina dan India dan PKR-Pas pula menumpukan sasaran terhadap masyarakat Melayu dengan menyebarkan propaganda membenci kepimpinan BN.

Serangan demi serangan dilakukan dengan memberi DAP memberi fokus kepada pengundi bukan Melayu dan PKR-Pas memberi fokus kepada Melayu, hingga pada PRU-13 kita dapat menyaksikan bagaimana hampir 90 peratus masyarakat Cina mengundi secara blok, untuk memenangkan DAP, sekaligus menyaksikan kekalahan parti MCA dan Gerakan di kawasan-kawasan majoriti pengundi Cina.

Pada pilihan raya itu PKR-Pas gagal mempengaruhi orang Melayu secara besar-besaran untuk menyebelahi Pakatan Rakyat.

Namun pada PRU-14 DAP-PKR memperoleh sinergi baharu dengan penyertaan Amanah dan Bersatu yang membentuk Pakatan Harapan.

Adalah jelas dapat daripada video yang bertebaran di media sosial sebelum PRU-14 ahli propaganda DAP seperti Superman Hew Kuan Yau dan beberapa lagi pemimpin mereka memberi focus ceramah dalam bahasa Cina kepada pengundi Cina.

Sementara pemimpin-pemimpin bangsa Melayu dalam PKR-Amanah-Bersatu menumpukan pengaruh terhadap orang Melayu-Islam.

Startegi yang menyerupai dasar bumi hangus yang dikatakan Chin Tong ini mengakibatkan BN kalah buat pertama kali dalam sejarah pilihan raya Malaysia.

Lebih memedihkan parti komponen yang majoriti ahlinya masyarakat Cina iaitu MCA dan Gerakan tewas teruk ditangan DAP! Kerusi mereka habis disapu DAP di kawasan-kawasan majoriti pengundi Cina!

Jika difikir-fikir dan dikenang semula strategi yang dilakukan DAP-PKR-Amanah-Bersatu dalam serangan mereka terhadap BN sama seperti teori yang dilemparkan oleh Liew Ching Tong dalam tulisannya di FMT itu.

ADAKAH LIEW CHIN TONG SECARA TIDAK SENGAJA MENDEDAHKAN STRATEGI ‘DASAR BUMI HANGUS’ TELAH DIGUNAKAN DAP UNTUK MENEWASKAN BN? Hanya Chin Tong yang merupakan pakar strategi DAP boleh menjawabnya…

SAMAD HUSSEIN
.
https://mindarakyat.blogspot.com/2019/03/liew-chin-tong-tidak-sengaja-dedah.html


A scorched-earth policy is a military strategy that aims to destroy anything that might be useful to the enemy while it is advancing through or withdrawing from a location. ... The practice can be carried out by the military in enemy territory, or in its own home territory.

https://inforakyatkini.blogspot.com/2019/03/liew-chin-tong-tidak-sengaja-dedah.html

Rossi vs lorenzo

Ahmad Husen
Diterbitkan pada 15 Sep 2018

Friday, 24 April 2015
Untold History : Negeri ke-15 Malaysia dan Rahsia Dato' Onn III - Rahsia Dato' Onn

Korang kene bace :

"Untold History : Negeri ke-15 Malaysia dan Rahsia Dato' Onn I - Prelim"

and

"Untold History : Negeri ke-15 Malaysia dan Rahsia Dato' Onn II - Aftermath"

untuk faham the whole puzzle. 

Pada orang yang dah memang ditanam sifat kebencian pada raja-raja, dorang nampak Sultan-Sultan Sumatera patut dihapuskan sebab keborosan dan ketamakkan mereka.. kononnye sebagai pengajaran dan daulat 'rakyat'..

Little that they know.. yang buat those atrocities bukan 'rakyat' Sumatra.. tapi pendatang-pendatang yang cemburu.. 

But, dorang x nak tengok semua tu. Dorang cume dengar ape yang dorang nak.. clouded by sentiment.. macai dalam erti kata sebenar.  

SUMATRA PRIOR 1946

Selepas perang dunia ke-2, Sumatra diperintah oleh Pemerintah-Pemerintah setempat, yang di lantik oleh Belanda dan British kerana dorang kekurangan askar untuk menjaga law and order.

Penduduk asal Sumatra pulak ialah dari golongan orang Melayu, Acheh dan Batak. 

Pada 1930's, Belanda mengimport "pendatang" dari Tanah Jawa untuk jadik kuli ladang-ladang kopi, tembakau dan getah kepunyaan Belanda dan Sultan-Sultan Sumatra.

Statistik menunjukkan :
Peningkatan pendatang Tanah Jawa ke Sumatra.. kemuncaknya semasa Perang Dunia ke-2:
Setengah juta "pendatang" vs. 300,000 orang Melayu Sumatra.

BRITISH INTERVENTION

Sumatra diletakkan dibawah pemerintahan General Furgeson, ketua unik risik kerajaan British. 

Selepas perang, betul2 SEBULAN sebelum dorang menyarankan Malayan Union kepada Malaya.. this damn Furgeson mengadakan mesyuarat sulit dengan Sultan Langkat:
Dia menyarankan Kerajaan Sumatra 'bergabung' dengan Malaysia.. yang memang pulak, ramai Sultan-Sultan Malaysia adalah sedara-mara Kesultanan Langkat, Asahan, Serdang, Siak dan Deli.

Gembiralah Sultan Langkat lalu diberitahu khabar ini kepada Sultan-Sultan Sumatra yang lain... tetapi..:
DINAFIKAN oleh Furgeson itu adalah cadangannye. 

COMMUNIST INFLUENCE

Tan Malaka merupakan orang Sumatra yang indoctrined by Communism. 
Dia merupakan pemimpin Partai Komunis Indonesia yang mempunyai pengaruh dalam menubuhkan Parti MNP di Malaya yang di pimpin oleh Ahmad Boestamam dari Kesatuan Melayu Muda.

President Sukarno pada masa itu pula bergantung kepada sokongan golongan ini:

Partai Komunis Indonesia Tan Melaka
Sosialis dan golongan-golongan pemuda terpelajar, indoctrined by Communism
Parti Islam, Persatuan Ulama etc.

So.. yang kurang sekarang.. - cume "api"nya.. which is = British.. became Agent Provocateur

SEBAB REVOLUSI SOSIAL

Sumatra merupakan tanah yang kaya lebih dari tanah Jawa, Sulawesi dan Bali combined.  Sukarno perlukan Sumatra kerana kewangan negara semakin tenat. 

Dia x boleh jadik President kalau takde wang. 

So.. secret deal was made, between him and British.  Korang akan dapat nampak lepas ni.
British 'menyarankan' Sultan Langkat bergabung dengan Malaya

Indonesia Sukarno sudah tentu marah.. lalu di rancang 'revolusi sosial' yang diketuai oleh PKI
There.. it was preplanned movement even before March 1946. 

Ape keuntungan British.. and Sukarno??

BRITISH-SUKARNO PLOTS AND HMS ANSON

Tak lama selepas kejatuhan Sumatra.. Sukarno dilapurkan cuba 'mendapatkan' upahnya dari British.. 

Surprisingly.. PADA TAHUN YANG SAMA, 1946.HMS Anson telah membawa pulang 3 Tonne Jongkong Emas dan 19,000 karat Diamonds dari "Bank-Bank" di Singapura ke UK. 
Diberitakan oleh pihak British.. harta-harta tersebut merupakan rampasan dari Jepun sepanjang pendudukannya di Malaya dan Sumatera yang di simpan di Bank-Bank Singapura..

Masuk akal??? Jepun menjarah negeri orang.. but, keep the Bank intact.. siap simpan lagi harta dorang dalam Bank.. it's doesn added up.

KONSPIRASI THEORY

Ko dah tau, Sukarno dah jatuh miskin. Indonesia lepas perang takde hasil, duit banyak habis. So.. Sumatera jadi mangsa.. 

Partner-in-crime dorang = British.

Hasilnye.. pernah dengar cerite infamous story about "Emas Sukarno"???
Now relate this:
Sukarno toned down in reclaiming 'his' gold. Dia nego sampai separuh dari nilai asal on which, British bersetuju. Dia separuh, British separuh. 

That is how they creat "Sukarno Gold" myth..dari hasil daripada penjarahan Kesultanan Sumatra. 

MALAYAN UNION

Dalam tahun yang sama, SEBULAN selepas Sumatra jatuh ke tangan PKI Sukarno.. dan semua Kesultanan Melayu di hapuskan.. British menganjurkan Malayan Union.
1 April 1946. 

3 March 1946 : Sumatra hangus - 1 April 1946 : Malayan Union
Malayan Union dirancang sejak October 1945.

Pendukung kuat Malayan Union adalah Sultan Johor yang terkenal tidak sukakan merdeka sendiri melainkan menjadi negara Protectorat British. Dia yang mula-mula sign. Diikuti Sultan-Sultan Lain. 
Kenape dia berubah fikiran?? 

UMNO 1946

SEBULAN selepas Malayan Union.. on 10th May 1946.. UMNO ditubuhkan..

Dia yang tak nak merdeka.. then, suddenly dia pulak yang jadi host dan penaung kepada UMNO??? pelik isn't it?
3 March 1946 : Sumatra hangus - 1 April 1946 : Malayan Union : 10 May 1946 : UMNO

3 peristiwa besar dalam masa 3 bulan. 

RAHSIA DATO' ONN


UMNO ditubuhkan kerana menjaga kewujudan Kesultanan Melayu. 

Ape yang British 'sediakan' sekarang, sejak zaman Dato' Onn lagi.. system, parti etc. adalah sama seperti yang di "sumbangkan" kepada Sumatera dulu sehingga lenyap semua Kesultanan Melayu. 

Golongan-golongan ini yang akan memusnahkan Malaysia dari dalam:

Political party indoctrined by Communism
Yought movement indoctrined by liberalisme
Golongan-golongan fanatik agama
Golongan-golongan 'pendatang' yang berusaha merampas hak peribumi
Dato' Onn nampak, tapi tak terluah dari kerongkongnye kerana dia sendiri berada dalam 'system' tersebut.. dan perkara itu adalah cuma 'sangkaan', dia sendiri tak pasti pada zamannya... but he damn knew it's imminent.

But now... korang dapat tengok sendiri zaman sekarang.. semuanya ni macam repeating event... yang lain cume pelakonnye... learn from history

Kreated by : Mo Razzi at 02:29 


Tiada ulasan: