Jumaat, 24 Mei 2019

Malam-malam di Bulan Ramadhan. 9374.


KEAMPUNAN DARI ALLAH TERSEDIA PADA MALAM-MALAM RAMADHAN

Jika di siang hari Ramadhan, Allah sediakan keampunan atas dosa-dosa yang terdahulu bagi orang-orang yang berpuasa dengan penuh keimanan & pengharapan, pada malamnya pula Allah sedia menghapuskan dosa-dosa orang yang membangunkan malam-malam di bulan Ramadhan dengan penuh keimanan dan pengharapan kepada Allah SWT. MasyaAllah!

Al-Hafiz Ibn Hajar berkata ketika memberi makna “Barangsiapa yang menghidupkan Ramadhan” adalah menghidupkan malam-malamnya (Ramadhan) dengan bersolat. Selain itu, beliau menyebut bahawa Imam al-Nawawi memberi maksud menghidupkan Ramadhan adalah dengan solat Tarawih. [Lihat: Fath al-Bari, 4/251]

Menghidupkan malam Ramadhan adalah satu kesempatan istimewa yang sentiasa ditunggu-tunggu oleh para pendamba cinta Allah dan RasulNya. Kerana disitu mereka mendapat ketenangan yang mungkin tak kan dapat ditemui di bulan-bulan lain.

Solat tarawih merupakan satu juzuk daripada menghidupkan atau mendirikan malam Ramadhan. Perbanyakkan ibadah-ibadah yang lain seperti solat-solat sunat, berzikir, membaca al-Quran, beristighfar dan lain-lain lagi. Ini semua termasuk di dalam menghidupkan dan mendirikan malam-malam Ramadhan.

@quotephotovideo 🐣🐣🐣
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1276376452518695&id=100004390571439

Yaa amanal khaifin, aminna mimmaa nakhaf 
Ya amanal khaifin, sallimna mimma nakhaf 
Ya amanal khaifin, najjiinaa mimma nakhaf


Yaa amanal khaifin, aminna mimmaa nakhaf "wahai (Tuhan) yang mengamankan orang² yg takut, amankanlah kami dari apa yg kami takut" Ya amanal khaifin, sallimna mimma nakhaf wahai (Tuhan) yang mengamankan orang² yg takut, selamatkanlah kami dari apa yg kami takut" Ya amanal khaifin, najjiinaa mimma nakhaf wahai (Tuhan) yang mengamankan orang² yg takut, lepaskanlah kami dari apa yg kami takut".
https://www.facebook.com/rusmina.ibrahim.3/posts/2190054181113702

Doa yg indah hanya pada wanita2 yg tersayang di bulan Muharram ini. Ya allah..wanita yg membaca ini adalah wanita yg solehah,yg cantik, kuat dan sabar..Sayangilah dia, tingkatkan kehidupannya,mudahkanlah rezekinya,sehatkan badannya.. Jika dia sedang melangkah mudahkan langkahnya dan selamatkan, bahagiakan dia baik didunia maupun diakherat nanti .. Aamiin.... (kirimkan ke 40 wanita yg kamu sayangi, kerana 40 wanita itu juga mendoakan mu) juga...🌸

❤️Kawanku yg baik💙
Apabila aku kesepian 😌
Hiburlah aku dgn suaramu😊
Apabila aku skit😞obti aku dgn ksih syngmu 😘

Apabila aku mati😵jngn mndikan aku dngn air matamu 💦

Apabila aku terkubur😲 kuburlah aku dlm hatimu ❤️

DAN

Bila aku tersesat 🌳selamatkanlah aku dgn do'a mu👐.

Selamat 🎉Hari Persahabatan Sedunia👩‍❤️‍👩👨‍❤️‍👨💑.

Kirim kesemua org yg kmu anggp teman👯/👦sahabat 👩pcr dan orng yg kmu syngi 😘😘😘

Jika aku salah stunya kirim📩 balik ya* .....😊😊😊😊

Hitung berapa banyak kamu dpt balasannya kalau lebih dari 7⃣ artinya banyak yg sayank 😍sama kmu......


Doa di Bulan Zulhijjah







1 ulasan: