Jumaat, 6 Disember 2013

2704. Blog pautan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja p3c3q
Sebagai hamba-Nya memohon perlindungan dari-Nya adalah sebaik-baik jalan menuju ke Syurga-Nya. Tetaplah Hati Di Jalan Nya...  Ingatkan Aku ...
Mahluk Allah S.W.T - (Je Reste Photo.) 
Pemaparan sebagai tanda menghargai pautan blog.
BLOG: Aku Hanya Pembonceng.
ALAMAT BLOG: mawarputihsuciku
Kisah terbaru: Madu Baru Kak Semah 
Speechless.. itu yang kak Semah rasa bila tiba2 hati nya berubah lagi.. 
Pak Semat : Yang malam kang ikut abnag hantar moto, ada kawan nak beli.
Kak Semah : Haaaa.. dah pikior panjang ke Yang.
Pak Semat : bla bla bla.. esok booking bla bla bla.bla
Kak Semah : bla bla bla.. hokey jugak kan.. bla bla bla.
Pak Semat : bla bla bla.. I lap you.. bal bla bla
Kak Semah : bla bla bla... I lap you too.. bla bla bla

Iyokan lantak asalkan minatnya disitu bukan ke lain.. hehehehe you know, I know kan.. together2 know lah kann.. 
BLOG: KAMI SOKONG TOKGURU. 
ALAMAT BLOG: ijoks2009Aku menulis bukan kerna nama,bukan kerna wang dan upah,
Kerna kasih sayang pada sesama insan,
Dan menyatakan kasih sayangNya...

Peringatan Untuk Diri

Hadith yg diriwayatkn oleh Ibnu Majah, "sesiapa yg mempelajari sesuatu ilmu krn hendak menandingi ulama dan bermegah kpd org yg bodoh, hendaklah ia menyediakan tempatnya di dlm neraka" 
BLOG: ! POLITIK MALAYSIA TERKINI 

ALAMAT BLOG: hairanmetro
UMNO, PAS, PKR, DAP, MCA, BARISAN NASIONAL, MIC, SELANGOR, SERAWAK, MELAKA, JOHOR, KELANTAN, PULAU PINANG, PERAK, KEDAH, NEGERI SEMBILAN, PAHANG, TERENGGANU, SABAH, PERLIS, KUALA LUMPUR, PUTRAJAYA
BLOG: ADDIN
ALAMAT BLOG: addin77
Bercakap benarlah kepada seorang pemerentah yang zalim (Riwayat  Bukhari)
BLOG: Ameno World
Dalam dunia neh bila sesama mahluk dikumpulkan dan dibandingkan, dan aku ditanya, siapa yang aku paling takut? Aku akan jawab saya paling takut umat Islam. Kenapa? Sekurang2nya aku dah tahu bahaya ular itu di mana, aku tahu bahaya buaya itu apa, aku tahu bahaya orang2 bukan Islam itu bagaimana, tetapi aku langsung taktau bahaya umat Islam itu macam mana. Bukan kerana mereka tak berbahaya tetapi kerana cerdiknya mereka dalam menyembunyikan KEBAHAYAAN mereka itu.AT BLOG: 
BLOG: Anak Sungai Derhaka
ALAMAT BLOG: darisungaiderhaka
BLOG: Blogger | Ihsan Aljauhary
ALAMAT BLOG: aljauhary
BLOG: Cikgu Pencen
ALAMAT BLOG: cikgu-pencen
BLOG: DUNIACACAMARBA (DCM) -

ALAMAT BLOG: duniacacamarba
BLOG: ERA PASCA
ALAMAT BLOG: erapasca
stand for what is right even if it means standing alone #kl112
LIGHTING THE FIRST FIRE IS EASY
MULAI 23.12.2013 wasukalu.com AKAN DITUKAR KEPADA wasukalu.net
ALAMAT BLOG: wasukalu
adios
Disclaimer
"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"
BLOG: GreenLife
ALAMAT BLOG: grenlifee
BLOG: Hujan emas di negeri orang
ALAMAT BLOG: hujanbatunegerisendiri
BLOG: IkutSukaAku - Isa
ALAMAT BLOG: ikutsukaakuisa
(Syarat utama capai kejayaan dan kemajuan, bersedia berubah dan menerima perubahan. Mengkritik tidak bererti menentang. Memuji tidak semestinya menyokong. Menegur tidak bermakna membenci. Berbeza pendapat adalah kawan berfikir yang baik. Pengalaman silam adalah pengajaran terbaik bagi yang ingin terus maju ke hadapan.)
PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!
Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati. Atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi gilababi, hilang akal, meroyan dan menyemak buatmenambahkan dosa di sini.
Di sini takda bahasa sopan santun penuh beradab tertip lagi berhemah. Kepada SKMM, Polis atau mana2 bingai umno nak repot blog ini under Section 114A, lu orang tak payah menyemak kat sini... sebabnya fitnah2 takda kat sini, pi cari blog fitnah dari puak2 umno laknatullah... kat sana ramai beb... hahahaha..!!!! Tak puashati..???

Tuuu... haaa... email gua ada kat sidebar tu..!!!!

PERHATIAN - INI BLOG KURANG AJAR...!!!!
Dengan penggunaan bahasa kasar, bahasa pasar, biadap serta maki hamun yang mungkin keterlaluan bagi sesetengah pihak. Jika tak boleh terima konsep blog ini, dengan segala hormatnya eloklah lu orang blah atau logout secepat mungkin. Agar ianya tidak menyakitkan hati. Atau berkemungkinan juga bakal membuatkan lu orang (pembaca) jadi gilababi, hilang akal, meroyan dan menyemak buatmenambahkan dosa di sini.
Di sini takda bahasa sopan santun penuh beradab tertip lagi berhemah. Kepada SKMM, Polis atau mana2 bingai umno nak repot blog ini under Section 114A, lu orang tak payah menyemak kat sini... sebabnya fitnah2 takda kat sini, pi cari blog fitnah dari puak2 umno laknatullah... kat sana ramai beb... hahahaha..!!!! Tak puashati..???

Tuuu... haaa... email gua ada kat sidebar tu..!!!!
BLOG: IMHospital Singapore. 
Institute of Mental Health/Woodbridge Hospital Singapore

ALAMAT BLOG: imhospitalgen
BLOG: militaryofmalaysia
ALAMAT BLOG: militaryofmalaysia

NOTA PENULIS : FORUMER INDONESIA JANGAN MARAH-MARAH YA KERANA TIDAK ADA ARTIKEL YANG MENGHINA NEGARA KALIAN. SAYA MOHON MAAF JIKA BLOG SAYA MENYEBABKAN FORUM FORUM YANG SERING DIKUNJUNGI FORUMER INDONESIA PADA HARI INI TIDAK LAKU DAN TINGGAL SEPI, BLOG SAYA TERBUKA UNTUK WARGA INDONESIA, SAYA SUKA JIKA KITA SAMA SAMA BERBINCANG SOAL MILITARI SECARA PROFESIONAL
BLOG: MiLo SuaM
ALAMAT BLOG: milosuam
BLOG: Na'im Nikmat @blog
ALAMAT BLOG: naimnikmat
Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)
BLOG: Omak Kau!!!!
ALAMAT BLOG: omakkau
BLOG: ON THE SPOT
ALAMAT BLOG: onthespotmania
BLOG: Orang ni
ALAMAT BLOG: orangni
BLOG: pen buruk online ™
merentasi realiti ..bukan sekadar bawah tempurung media pengampu ...
ALAMAT BLOG: penburukonline
BLOG: Pencacai SeMalaysia
ALAMAT BLOG: pencacai-semalaysia
BLOG: Perisik Rakyat®
ALAMAT BLOG: perisik-rakyat
Lu Lansi, Lu Mati..!
Firman Allah SWT yang bermaksud: 
"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." (Al-Qur'an,al-Hujurat (49):6).

"Pandangan Dalam Laman Ini Tidak Semestinya Menunjukkan Sikap WebMaster & Lain-Lain Penulis. Dasar Kami : Menyiarkan semua posting para penulis jemputan tanpa sebarang edit dari segi bahasa dan ejaan (Mungkin ada bahan yang tidak begitu menyenangkan). Berfikirlah dalam menerima sebarang maklumat). ©1422 Hakcipta Tak Terpelihara. Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami. Email: poji2ya@gmail.com

"Mengikut Perjanjian itu, tiap-tiap Negeri akan menerima 5% daripada nilai petroliam yang dijumpai dan diperolehi dalam kawasan perairan atau di luar perairan Negeri tersebut yang dijual oleh PETRONAS atau ejensi-ejensi atau kontrektor-kontrektornya".
- Tun Abdul Razak, Dewan Rakyat (12hb. November, 1975) 
"Wahai jiwa-jiwa yang tenang jangan sekali-kali kamu mencuba jadi Tuhan dengan mengadili dan menghakimi. Bahwasanya kamu tak punya daya dan upaya serta kekuatan untuk menentukan kebenaran yang sejati. Bukankah kita memang tercipta laki-laki dan wanita serta Suku-suku dan Bangsa-bangsa yang pasti berbeza. Bukankah kita memang harus saling mengenal dan menghormati. Bukan untuk saling bercerai-berai dan berperang angkat senjata!"
BLOG: RaudatulRadhiah
ALAMAT BLOG: raudatulradhiah
BLOG: Rohani Islam SMA N 1 Demak
ALAMAT BLOG: rohissmansade
BLOG: SEDAKA Sejahtera™
ALAMAT BLOG: sedakasejahtera
BLOG: SiasahKini
ALAMAT BLOG: siasahkini
BLOG: SISI BUKIT
ALAMAT BLOG: sisibukit
BLOG: Tetaplah Hati Di Jalan Nya...
Ya Rabb...Help us to be generous with kind words and compliments.Teach us never to ignore,never to hurt and never to take each other for granted.Engrave charity and compassion on our hearts.Amin...Assalammualaikum para bloggers dan pelawat-pelawat yg diRahmati Allah.Saya hanya Insan biasa yg banyak kekhilafan.Masih bertatih memperbaiki diri sendiri.Blog ini saya ciptakan sekadar mengingati diri saya sendiri,sebagai inspirasi untuk saya lebih mencintai Allah,mencintai Muhammad SAW Dan mencintai Islam Yg indah ini.Semoga kandungan blog ini memberi manfaat,kesedaran untuk diri saya sendiri khususnya.Dan sesungguhnya,saya hanya ingin berkongsi ilmu Dan kebaikan ... Fiisabilillah ...
BLOG: Turbineman's Log
ALAMAT BLOG: turbinemanlog
BLOG: Uncleseekers v2: Seek The Truth 
ALAMAT BLOG: uncleseekers-v2
BLOG: V4U
ALAMAT BLOG: 4v4u
BLOG: Wak Labu
ALAMAT BLOG: wak-labu
Notis Jualan Ternakan Wak Labu: 
Pengumuman kepade pelanggan Wak.

Buat masa ini semue jualan di hentikan buat sementare kerane sudah kehabisan stok.

Pengumunan jualan akan di umumkan segere apabile ade stok.

Haraf maaf,
Wak Labu
BLOG: ZAKRI ALI
ALAMAT BLOG: atsixty-zakriali
BLOG: zamrud at Istiqamah
ALAMAT BLOG: zamzamrud

Baca Juga: 

Firman Allah SWT dalam  AL QURAN : Surah Hud Ayat 113 - BERMAKSUD : "Dan janganlah kamu cenderung kepada orang yang berlaku zalim yang akan menyebabkan kamu dibakar api neraka, sedang kamu tidak ada sebarang penolong pun selain daripada ALLAH SWT. Kemudian kamu tidak akan diberi pertolongan" 

Alhamdulillah. Allah SWT kekuatan Iman dan perlindungan kepada hamba-Nya yang sabar kerana-Nya juga. 
In Syaa Allah bermanfaat.
Bersambung.

Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: "Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
vgh.

7tcmv.

Tiada ulasan: