Selasa, 17 Disember 2013

2867. Bila...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Dunia hari ini, semakin menjadi-jadi penguasa politik membimbangi Islam yang teranggap dan dianggap satu ancaman kepada kuasa politiknya. Paling tidak ada penguasa politik yang berpura-pura memperjuangkan Islam. 

Innalillahiwainnailaihirojiun. 

Bingkisan Dari As-Syahid Sheikh Abdul Qadir Mulla..

“Aku benar-benar tidak bersalah. Mereka membunuh aku hanya kerana aku terlibat dengan gerakan Islam. Tidak semua orang beruntung untuk mendapatkan kesyahidan. 

Siapa pun yang diberkati dengan kesyahidan oleh Allah SWT adalah memang orang-orang yang beruntung. Jika aku menerima kesyahidan itu, maka itu akan menjadi pencapaian terbesar dalam hidup aku. 

Setiap titisan darah aku akan mempercepat kemajuan gerakan Islam dan akan menyebabkan kehancuran penindas. 

Aku tidak khuwatir dengan diri aku sendiri. Aku prihatin tentang masa depan negara dan gerakan Islam. Seperti yang aku tahu, aku tidak pernah melakukan sesuatu yang salah. 
Aku telah mendedikasikan seluruh hidupku untuk gerakan Islam bagi keselamatan Ummat di Bangladesh. Allah SWT adalah Pemilik hidup.

Hanya Allah SWT yang akan memutuskan bagaimana aku akan mati. Kematianku tidak akan terjadi sesuai keputusan orang lain.

Waktu dan cara kematianku akan terjadi hanya sesuai kehendak-Nya. Jadi, aku akan menerima semua keputusan Allah SWT dengan senang hati.”

Asy Syahid Abdul Qadir Mullah ~fb QH

Edit dari sumber:
http://addin77.blogspot.com/2013/12/bingkisan-terakhir-as-syahid-sheikh.html

pCq: Ya Allah hanya Engkau yang tahu fikiran dan perasaan hatiku. Hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui segala apa kejadian. Dia Tuhan Yang Maha Hak. Pencipta dan Pemilik alam dan sekelian isinya. Tuhan Pemilik nyawa sekelian hamba-Nya. 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: