Khamis, 19 Disember 2013

2873. Dari Plaza Singapura kemi ke Vivo City.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Naik MRT lagi ke Vivo City. Tujuan kami ialah menaiki cable car ke Pulau Sentosa. Antara pengalaman semasa berada di sana ialah cuaca asalnya cerah bertukar kepada hujan renyai-renyai dan tiba-tiba badaian petir terjadi. Terus cable car terhenti, laluan sebelah kami berbuai ke atas, ke bawah. Begitu jugalah cable car yang kami naiki. "Seriau" jugalah. Setelah keadaan cable car kembali stabil, tidak sampai 10 minit perjalanan pulih kembali.
Pemandangan dari pintu cable car.
Pemandangan dari udara sebahagian Vivo City - boleh juga ke Pulau Batam, Indonesia dengan menaiki feri. 
Pemandangan dari udara sebahagian Vivo City. 
 Pemandangan deretan cable car 1
 Pemandangan deretan cable car 2
Sentosa Station - Ke kiri ke Pulau Sentosa, ke kanan ke Muzeum Cable Car.
Kredit: 
Anakku selaku jurugambar. 
Edit gambar: by me. 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: