Sabtu, 22 Mac 2014

3952. MH370 - Antara Manggis, Bateri dengan Pertarungan dan Perhitungan Nyawa Manusia serta kepakaran dan hak paten.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

Selain Manggis, Litium, MH370 Bawa...


[TMI] Selain membawa manggis dan bateri litium yang dianggap sebagai bahan mudah terbakar, pesawat MH370 juga membawa sekumpulan 20 pekerja Freescale Semiconductor dengan empat daripada mereka adalah antara lima pemegang hak cipta yang baru didaftarkan.

Apa yang hendak dipatenkan oleh mereka ialah memaksimakan 'dies' dalam sekeping 'wafer' yang sedang dimajukan oleh Freescale.

Blog Anak Sungai Derhaka dari Malaysia berkata, kehilangan mereka sama dengan apa yang berlaku kepada tragedi penerbangan Jepun, JAL 123 yang membunuh 17 jurutera daripada firma yang membangunkan satu perisian hasil kajian seorang profesor Universiti Tokyo, Jepun.

Apa yang dibangunkan oleh mereka ialah perisian TRON dan pada ketika itu TRON didakwa jauh lebih maju daripada Google Chrome yang ada pada masa ini.

Ia adalah percuma dan akan digunakan oleh seluruh sektor awam di Jepun.

Pembangunan perisian tersebut terbantut apabila semua jurutera yang terlibat terbunuh dalam tragedi itu dan Microsoft kemudian menguasai pasaran.

Tiga hari lalu dalam satu sidang media, Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan MAS, Ahmad Jauhari Yahya berkata pesawat Malaysia Airlines MH370 tidak membawa kargo berbahaya atau bernilai tinggi tetapi beberapa tan manggis.

Kenyataan itu dikeluarkan bagi menjawab beberapa spekulasi yang mengatakan pesawat itu mungkin dirampas kerana membawa kargo yang bernilai tinggi.

Ia juga bagi menjawab spekulasi yang mengatakan pesawat tersebut meletup di udara dan menjunam ke dalam laut selari dengan beberapa laporan polis yang dibuat di beberapa negeri di pantai timur semenanjung.

"Penilaiannya itu sebenarnya kurang tepat jika dikatakan manggis itu adalah kargo yang bernilai tinggi.

"Sebenarnya beliau sepatutnya mengambil kira siapakah penumpang yang di bawa pesawat tersebut kerana bagi kebanyakan industri, pekerja yang mahir dan professional adalah aset amat berharga. Dalam hal ini 20 pekerja Freescale itu adalah aset," kata penulis blog itu.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Bernama, syarikat Freescale yang berpangkalan di Austin, Texas, Amerika Syarikat itu berkata, pekerjanya terdiri daripada 12 rakyat Malaysia dan lapan dari China.

Menurut syarikat itu, seluruh komuniti Freescale Semiconductor sedih dengan kejadian berkenaan dan akan terus memantau situasi serta memaklumkan sebarang perkembangan apabila memperolehnya.

"Pada masa ini, kami memberi tumpuan kepada pekerja kami dan anggota keluarga mereka," kata Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Freescale, Gregg Lowe dalam kenyataan itu.

"Doa kami untuk semua yang terlibat dalam kejadian tragik ini,” katanya.

Menurut kenyataan itu, syarikat meminta kaunselor dan profesional lain melalui Program Bantuan Pekerja Freescale, memberikan sokongan sepanjang masa kepada mereka yang terbabit dalam tragedi ini.

'Dies' adalah litar atau 'circuit' yang dibina di atas 'wafer', 'dies' adalah apa terkandung di dalam mikrocip.

Bergantung kepada tujuan ia dibina saiz 'dies' adalah berbeza antara satu sama lain dan dibina di atas wafer yang diperbuat daripada silikon dan seramik.

Oleh itu, jumlahnya juga adalah berbeza bergantung kepada saiz 'wafer' yang biasanya bergaris pusat 4", 6" atau 8.

Dalam setiap 'wafer' biasanya terkandung lebih atau kurang daripada 5,000 'dies'.

Menurut blog itu, kebanyakan peralatan elokronik kini dikuasai atau digerakkan oleh 'dies' yang terdapat dalam mikrocip.

Silikon adalah bahan yang sesuai digunakan untuk membangunkan cip yang maju dan bahan ini adalah mahal.

Memaksimakan 'dies' di dalam sekeping 'wafer' bermakna memaksimakan keuntungan.

Dalam hal pekerja Freescale Semiconductor of Austin ini pula hak paten yang baharu didaftarkan itu berada di bawah pegangan 5 individu dengan setiap individu menguasai 20% daripada royalti.

Sebanyak 20% dikuasai oleh Peidong Wang dari Freescale Semiconductor of Suzhou, China; 20% dikuasai oleh Zhijun Chen, juga dari Freescale Semiconductor of Suzhou, China.

Manakala 20% dikuasai oleh Zhihong Cheng dan 20% Li Ying, dari Freescale Semiconductor of Suzhou, China dan Freescale Semiconductor sendiri 20%.

"Jika salah seorang daripada di atas terbunuh atau hilang maka ia tetap akan dibahagikan sama rata dan jika empat daripada lima itu terbunuh atau hilang maka keseluruhan royalti akan dibayar kepada yang tinggal," kata blog itu.

Menurut blog itu, pemilik Freescale Semiconductor adalah seorang Yahudi yang terkenal iaitu Jacob Rothschild melalui Blackstone.

"Apa pun ini hanyalah salah satu kebarangkalian yang ada, betul atau tidak kita tunggulah apa hasil siasatan rasmi pihak berkuasa," kata blog itu. – 22 Mac, 2014.

Sumber: (
http://duniacacamarba.blogspot.com/2014/03/selain-manggis-litium-mh370-bawa.html)

Bila Lagi Kassim Ahmad Akan Ditangkap ! SENARIO MALAYSIAKU KINI

atsixty at ZAKRI ALI - 4 minutes ago
Abdul Hafiz's photo. [image: Photo: SENARIO MALAYSIAKU KINI]

Lawan Tetap Lawan !

atsixty at ZAKRI ALI - 19 minutes ago
Mesti Goncang Dulu's photo. [image: Photo]

Bila Sudah Tersepit, Baru Ingat Tuhan ?

atsixty at ZAKRI ALI - 28 minutes ago
*Jaafar Budi * [image: Photo: baju bole beli...songkok bole beli...jemput sheikh...sumbang dana..dia bisa dtg lagi...]

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 36 minutes ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ Anwar launches Reformasi 2.0 Posted: 21 Mar 2014 08:09 PM PDT Anwar Bidas PM Tidak Hadir Pada Sesi Bahas Bajet 2013 1/10/201 Posted: 21 Mar 2014 01:33 AM PDT Anwar Ibrahim: Kamu Boleh Bawa Anwar Masuk Penjara, Tapi R You are subscribed to email updates from WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
Manjung Mari ------------------------------ MH 370 - Jangan buat spekulasi - Tetapi yang ini aku rasa realiti! Posted: 21 Mar 2014 05:48 PM PDT Jangan buat spekulasi,, rujuklak kepada kepada sumber rasmi... Itu yang sering duk dengar sekarang ni melalui corong TV... Kepala hotak hangpa,, yang hangpa sendiri duk create cerita macam-macam tuduhan kepada pilot MH370 tu boleh pulak?.. Aku tak mau komen banyak... cuma 3 hari lepas sengaja aku gatai mulut, pi tanya kepada seorang suppier cina,, kat mana MH370? Dengan selenga dia jawab Monggollia!... Terkejt aku,, correct,, ia ha... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ MH370 : Kenapa Aku Merasakan Operasi "Search and Rescue" Kini dan Tinggal Operasi "Search" Sahaja? Posted: 21 Mar 2014 01:27 AM PDT Hari ni Jumaat, jadi hari ni genap 2 minggu MH370 hilang. Aku tujukan lagu ni kepada semua orang yang bersedih dan masih lagi menanti apa2 perkembangan terbaru pasal MH370. Aku terfikir nak tulis lagu ni masa aku berdiri sorang2 kat luar kawasan hospital sebab nak hisap rokok punya pasal. Penantian aku malam tu, memang agak menakutkan jiwa aku. Sepanjang hidup aku, itu kali ketiga aku... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Reformasi 2.0 digerakkan seluruh negara - Lebih 10,000 sertai Reformasi 2, 'Kajang Move' diteruskan - Kehilangan MH370 dedah kelemahan radar dunia - TUMPUKAN SAJA KEPADA PENCARIAN MH 370 DAN JANGAN MENYALAHKAN ORANG LAIN - MH370: THE TELEGRAPH DEDAHKAN KEPADA DUNIA KOMUNIKASI 54 MINIT TERAKHIR DENGAN MENARA KAWALAN SEBELUM HILANG. - Amsa kerah enam pesawat cari MH370 hari ini - MH370 tiada khabar, keluarga cuba bunuh diri, kata ahli psikologi - Selain manggis, litium, MH370 bawa pekerja Freescale Semic... more »

Komentar Kini

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 40 minutes ago
Komentar Kini ------------------------------ Betulkah orang syirik tiada tempat di akhirat Posted: 20 Mar 2014 08:30 PM PDT Sudah lama penulis tidak senang hati dengan orang Islam yang berkata, orang syirik tiada tempat di akhirat nanti. Kebanyakan orang Melayu, terutama sekali ustaz, ustazah dalam tanyalah ustaz TV 9 tersalah faham menbuat kita jadi keliru. Yang paling sedih sekali ulamak ulamak juga turut terpalit dengan isu berkenaan seumpana diatas dalam kuliah kuliah agama mereka. Persoalan yang timbul, betulkah orang syirik tidak ada tempat di akhirat nanti, sedangk... more »

Restoran Cicak Goreng Hanya Di Thailand

Nas Rul at dairishare - 49 minutes ago
Restoran Cicak Goreng di Thailand. Jangan Mengaku hebat jika belum berkunjung ke restorant yang aneh dan unik ini. Sajian makanan Cicak Goreng ini boleh kamu santap dan nikmati di Restaurant Lizard Gecko yang berada di Thailand. Cicak, bagi sebahagian orang merupakan haiwan yang sangat ditakuti, khususnya kaum perempuan ... kerana kelihatan jijik dan mengerikan.

Komunikasi 54 Minit Terakhir MH370 Didedahkan The Telegraph

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 56 minutes ago
[AA] KUALA LUMPUR: Komunikasi pada 54 minit terakhir antara pesawat MH370 yang hilang pada awal pagi 8 Mac dengan menara kawalan didedahkan The Telegraph. Laporan itu juga mendedahkan transkrip komunikasi juruterbang bersama dan menara kawalan, dan lain-lain pengawal trafik udara , bermula dari masa Boeing 777-200ER itu berlepas dari landasan hingga ke kedudukannya di ketinggian yang mencecah puluhan ribu kaki di atas Laut China Selatan. Transkrip bermula pada 00.25 dengan arahan am daripada menara kawalan kepada juruterbang pesawat Boeing 777-200ER milik Malaysia Airlines (MAS). ... more »

Anwar Pertahan Kapten Zaharie, Pertikai Pihak Bagi Maklumat kepada Daily Mail

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 56 minutes ago
[TMI] Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertahankan juruterbang MH370 yang hilang Kapten Zaharie Ahmad Shah dan mempersoalkan siapa yang memberikan maklumat kepada akhbar Daily Mail, London sehingga mereka boleh menuduh beliau mempunyai kaitan dengan juruterbang pesawat itu. Dalam ucapannya di majlis pelancaran Reformasi 2.0 di Stadium Kajang malam tadi, Anwar berkata, ini semua adalah perbuatan pihak tertentu untuk memburukkan beliau. "Siapa yang beri maklumat kepada Daily Mail mendakwa dia penyokong Anwar yang fanatik? Kemudian semua media Umno dan BN pertikai hubun... more »

ADA AHLI KELUARGA PENUMPANG MH370 CUBA NAK BUNUH DIRI EKORAN TEKANAN EMOSI TERLALU LAMA MENUNGGU BERITA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 58 minutes ago
*Ahli psikologi yang menjalankan sesi kaunseling kepada keluarga penumpang China yang terlibat dalam insiden pesawat hilang MH370 di Beijing berkata tekanan menunggu berita orang tersayang menyebabkan ada antara mereka terfikir untuk membunuh diri manakala sesetengah lagi dalam perancangan berbuat demikian, lapor ABC News. * *Paul Yin, kaunselor sukarela kepada keluarga yang berkumpul di Hotel Lido, Beijing, berkata situasi terdesak untuk mendapatkan maklumat mengundang kepada perkara itu selain ada ahli keluarga yang dimasukkan ke hospital mengalami masalah sama.* *Beliau berka... more »

Tidak kurang daripada 10,000 orang membanjiri stadium kajang pada malam tadi sempena majlis pelancaran Reformasi 2.0.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[VIDEO & GAMBAR] Sekitar Pelancaran Reformasi 2.0 Di Stadium Kajang Malam Tadi *Pada jam 11.40 malam, Anwar Ibrahim telah naik ke pentas diiringi dengan tepukan gemuruh hadirin, membuktikan beliau masih merupakan satu kuasa yang disegani, lapor malaysiakini. Anwar telah membidas BN kerana memberi taklimat kepada media asing termasuk tabloid UK Daily Mail yang menyiarkan berita yang mengaitkan beliau dengan krisis kehilangan pesawat MH370. Berucap kepada hadirin di Stadium Kajang, Anwar berkata beliau tahu siapa yang diberi taklimat kepada Daily Mail dan media UK. Menuru... more »

Selain Manggis, Litium, MH370 Bawa...

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[TMI] Selain membawa manggis dan bateri litium yang dianggap sebagai bahan mudah terbakar, pesawat MH370 juga membawa sekumpulan 20 pekerja Freescale Semiconductor dengan empat daripada mereka adalah antara lima pemegang hak cipta yang baru didaftarkan. Apa yang hendak dipatenkan oleh mereka ialah memaksimakan 'dies' dalam sekeping 'wafer' yang sedang dimajukan oleh Freescale. Blog Anak Sungai Derhaka dari Malaysia berkata, kehilangan mereka sama dengan apa yang berlaku kepada tragedi penerbangan Jepun, JAL 123 yang membunuh 17 jurutera daripada firma yang membangunkan satu peris... more »

MH370 ... THE TELEGRAPH DEDAHKAN KEPADA DUNIA KOMUNIKASI 54 MINIT TERAKHIR DENGAN MENARA KAWALAN SEBELUM HILANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*KUALA LUMPUR: Komunikasi pada 54 minit terakhir antara pesawat MH370 yang hilang pada awal pagi 8 Mac dengan menara kawalan didedahkan The Telegraph.Laporan itu juga mendedahkan transkrip komunikasi juruterbang bersama dan menara kawalan, dan lain-lain pengawal trafik udara , bermula dari masa Boeing 777-200ER itu berlepas dari landasan hingga ke kedudukannya di ketinggian yang mencecah puluhan ribu kaki di atas Laut China Selatan.Transkrip bermula pada 00.25 dengan arahan am daripada menara kawalan kepada juruterbang pesawat Boeing 777-200ER mili... more »

Terkini!!! #MH370 Tiada Khabar, Keluarga Cuba Bunuh Diri, Kata Ahli Psikologi.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 hour ago
[image: Ahli keluarga bergantung kepada satu sama lain berdepan dengan rasa putus asa menanti khabar berita daripada MH370. Gambar fail The Malaysian Insider.]Ahli keluarga bergantung kepada satu sama lain berdepan dengan rasa putus asa menanti khabar berita daripada MH370. Gambar fail TMI. Ahli psikologi yang menjalankan sesi kaunseling kepada keluarga penumpang China yang terlibat dalam insiden pesawat hilang MH370 di Beijing berkata tekanan menunggu berita orang tersayang menyebabkan ada antara mereka terfikir untuk membunuh diri manakala sesetengah lagi dalam perancangan berbuat... more »

Anwar launches Reformasi 2.0

AMIR Wartawan Rasmi LR at WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 2 hours ago

PEKIDA sanggup bermandi darah demi MH370

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
PEKIDA ni meroyan lagi. Dalam isu anti hadis Kassim Ahmad, mereka senayp sunyi. Dalam isu khurafat 'raja bomoh'mereka juga senyap sunyi. Hanya berkokok, ekor bergelumang tahi. Tambah pilihanraya Kajang hanya tinggal beberapa jam sahaja lagi. Macam itulah taktik kotor NGO pro UMNO. Kalau betul PEKIDA sanggup mandi darah kerana mempertahankan Islam, kenapa tak 'mandi junub' bila melihat ada

PRK Kajang - Moga-moga Allah melaknat wartawan Mazidul Akmal, Aminnnn.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Walapun aku bukan orang PKR tetapi sebagai sifat naluri manusia, bila diperhina sebegini memang panas dihati sudah tentu terasa...* *Menghina satu hal, kemudian dengan gaya kerja syirik satu hal.. seolah-olah DS Wan Azizah melakukan kerja tersebut...Inilah yang umno dan macai-macainya paling suka kan.. * *Posted by * *Manjungmari*

EDISI MAHA RAJA LAWAK HYPERMEGA ... PEKIDA SANGGUP BERMANDIKAN DARAH!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Mohon jangan gelak kuat sangat sebab nanti PEKIDA malu ..JABI - Ahli Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) sanggup bermandi darah demi mempertahankan agama dan tanah air termasuk berkaitan kalimah ALLAH. Presiden Pekida, Datuk Jamaluddin Yusof berkata, ahli di seluruh negara sentiasa menggembleng tenaga untuk menjaga dan berjuang di atas nama ALLAH SWT dalam menjaga agama, bangsa serta negara. Menurutnya, ia sejajar dengan hasrat penubuhan Pekida bagi menegakkan agama Islam, selain menyatukan umat Islam agar tidak berpecah-belah disebabkan per... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Tukar Tiub ------------------------------ - WASPADA TAKTIK JAHAT - WOOOOW HEBATNYA - TUGAS SPR IALAH MENIPU - ROSMAH PAKAI BOMOH - WASPADA TAKTIK KETUANAN MELAYU - PAKAI ROSMAH UNTUK KEBAIKKAN NEGARA - PARTI PEMBODEK NAJIB - NIKMAT YANG PALING NIKMAT - BERITA PELIK BIN MELIK WASPADA TAKTIK JAHAT Posted: 21 Mar 2014 06:25 PM PDT *PROGRAM * *DI SAMARAHAN* Tindakan tegas pihak cuba cetus kekacauan PRK Kajang - Polis SHAH ALAM 21 Mac - Polis memberi amaran akan mengambil tindakan te gas terhadap pihak yang cuba mencetuskan kekacauan melampau p... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Terbongkar - Rahsia kenapa Najib tidak mahu jawab soalan dari wartawan Posted: 21 Mar 2014 01:03 PM PDT Sebaik sahaja selesai membacakan kenyataan bertulis sewaktu sidang akhbar MH370 tempohari itu, PM Najib yang enggan menjawab sebarang soalan dari wartawan telah bergegas mahu keluar dari bilik tersebut. Namun ada seorang wartawan luar, * Bob Woodraff* dari ABC News telah menerjahnya kerana mahukan pengesahan PM Najib samada mereka (Polis) sedang membuat pemeriksaan rumah dua juruterbang pesawat yang hilang itu .Tetapi PM Najib b... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ MH 370 HIJACKED - Will He Deny Received Last Phone Call From Pilot MH 370 Cockpit Before Takeoff...?? Posted: 20 Mar 2014 09:27 PM PDT *A report has surfaced that the pilot of missing Malaysia Airlines (MAS) Flight MH370 had made a call from inside the cockpit shortly before take off.* *UK-based The Sun said investigators are trying to establish who Captain Zaharie Ahmad Shah spoke to in the cockpit minutes before the flight took off from the Kuala Lumpur International Airport (KLIA) at 12.41am on March 8.* *The ... more »

ADUHHH!!! (Video) Siapa Bagi Maklumat Kepada Akhbar Daily Mail Kaitkan DS Anwar Dengan Pilot #MH370? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertahankan juruterbang MH370 yang hilang Kapten Zaharie Ahmad Shah dan mempersoalkan siapa yang memberikan maklumat kepada akhbar Daily Mail, London sehingga mereka boleh menuduh beliau mempunyai kaitan dengan juruterbang pesawat itu. Dalam ucapannya di majlis pelancaran Reformasi 2.0 di Stadium Kajang malam tadi, Anwar berkata, ini semua adalah perbuatan pihak tertentu untuk memburukkan beliau. "Siapa yang beri maklumat kepada Daily Mail mendakwa dia penyokong Anwar yang fanatik? Kemudian semua media Umno dan BN pertikai hubungan Anwa... more »

MH370: Soal keselamatan,India tidak benar China masuk Laut Andaman.

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
Malaysia kena menjadikan negara India contoh. India tidak membenarkan China menghantar kapal perang mereka ke Laut Andaman.."Kepulauan Andaman dan Nicobar adalah kota ketenteraan kami"jurucakap tentera India.India tidak mahu kapal perang China berlegar di laut mereka"Mereka,India mempunyai kelengkapan cukup untuk mencari MH370.

MH370 - Media asing beratur temubual Anwar

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terus membidas kepimpinan kerajaan BN dalam menangani isu kehilangan pesawat MH370, dalam kempen pilihan raya kecil (PRK) Kajang.* *Anwar berkata media asing kini beratur untuk menemuramahnya kerana kecewa cara pengurusan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan kabinet yang didakwanya gagal memberi jawapan dan maklumat kepada media mengenai perkara ini.* * "Semalam CNN, selepas ini media UK, kemudian media China pula akan temuramah saya."Saya tanya kenapa temuramah saya, saya bukan perdana menteri. Mereka jawab, kami... more »

Bayi Tercampak Keluar Dari Kandungan Setelah Ibunya Di Lenyek Lori

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Xiamen: Seorang saksi satu kemalangan ngeri membabitkan pasangan suami isteri melihat bayi yang berada dalam kandungan ibunya itu tercampak keluar selepas motosikal pasangan itu dilanggar lori. Wang Zhau, 40, yang sarat mengandung dalam perjalanan ke hospital bersama suaminya Mao, 42, apabila motosikal mereka dirempuh lori. Saksi berkata lori itu kemudian menggilis wanita berkenaan menyebabkan bayi yang berada dalam kandungannya terkeluar dan tercampak sejauh tiga meter. Pasangan berkenaan mati di tempat kejadian namun bayi mereka selamat dan dibawa ke hospital di wilayah Fujian C... more »

Tuan Habib adakah tuan kenal siapa itu,Najib Razak?

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
Najib Razak dan Rosmah Mansor turut serta Selawat Perdana di Putrajaya malam kelmarin.Selawat dan qasidah dipimpin oleh ulama terkenal Habib Syech Abdul Qodir Asseqaf dan Habib Ali Zaenal Abidin Al-Hamid. Sekadar ingin bertanya Pak Habib Syech Abdul Qodir dan Pak Habib Ali Zaenal Abidin ,adakah Tuan mengenal Perdana Menteri Malaysia itu.?Sekadar ingin bertanya bolehkah konsert berselang seli dengan selawat perdana.? Sekadar ingin bertanya,tahukah Tuan Habib,Presiden U.S.A, Mr Barrack Obama pun tak marah untuk berselawat?

Kandungan Tercampak Keluar dari Perut Ibu

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[HM] Xiamen: Seorang saksi satu kemalangan ngeri membabitkan pasangan suami isteri melihat bayi yang berada dalam kandungan ibunya itu tercampak keluar selepas motosikal pasangan itu dilanggar lori. Wang Zhau, 40, yang sarat mengandung dalam perjalanan ke hospital bersama suaminya Mao, 42, apabila motosikal mereka dirempuh lori. Saksi berkata lori itu kemudian menggilis wanita berkenaan menyebabkan bayi yang berada dalam kandungannya terkeluar dan tercampak sejauh tiga meter. Pasangan berkenaan mati di tempat kejadian namun bayi mereka selamat dan dibawa ke hospital di wilayah Fu... more »

[VIDEO & GAMBAR] Sekitar Pelancaran Reformasi 2.0 Di Stadium Kajang Malam Tadi

greenboc at KELAB GREENBOC - 4 hours ago
Tidak kurang daripada 10,000 orang membanjiri stadium kajang pada malam tadi sempena majlis pelancaran Reformasi 2.0. Pada jam 11.40 malam, Anwar Ibrahim telah naik ke pentas diiringi dengan tepukan gemuruh hadirin, membuktikan beliau masih merupakan satu kuasa yang disegani, lapor malaysiakini. Anwar telah membidas BN kerana memberi taklimat kepada media asing termasuk tabloid UK Daily Mail yang menyiarkan berita yang mengaitkan beliau dengan krisis kehilangan pesawat MH370. Berucap kepada hadirin di Stadium Kajang, Anwar berkata beliau tahu siapa yang diberi taklimat kepada D... more »

Zirafah Ucap Selamat Tinggal

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
[HM] Rotterdam: Suasana mengharukan menyelubungi zoo di Belanda apabila seekor zirafah dilihat seolah-olah mengucapkan selamat tinggal kepada bekas pekerja zoo yang tenat kerana menghidap barah. Bekas pekerja berusia 54 tahun itu sebelum ini meminta supaya dia dibawa ke kandang zirafah di Zoo Rotterdam’s Diergaarde Blijdorp. Keadaan yang menyentuh hati itu menyaksikan seekor zirafah itu menghampiri lelaki berkenaan, Mario, dan dilihat seolah-olah memberi ciuman selamat tinggal. “Haiwan itu mengenalinya dan dapat merasakan sesuatu yang buruk menimpanya. Ia suasana istimewa dan an... more »

Terbongkar - Rahsia kenapa Najib tidak mahu jawab soalan dari wartawan

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Sebaik sahaja selesai membacakan kenyataan bertulis sewaktu sidang akhbar MH370 tempohari itu, PM Najib yang enggan menjawab sebarang soalan dari wartawan telah bergegas mahu keluar dari bilik tersebut.* * Namun ada seorang wartawan luar, Bob Woodraff dari ABC News telah menerjahnya kerana mahukan pengesahan PM Najib samada mereka (Polis) sedang membuat pemeriksaan rumah dua juruterbang pesawat yang hilang itu .Tetapi PM Najib buat dek sahaja.* * Saya telah bertanya samada mereka sedang memeriksa rumah 2 juruterbang tersebut.Dia tidak memberikan respon. ** I asked the Malaysi... more »

Selawat Perdana Malam Cinta Allah & Rasul Trend Baru UMNO Mendekati Rakyat?

Assistant at Tempayan Retak - 4 hours ago
Datuk Seri Najib Tun Razak adalah perdana menteri UMNO yang satu-satunya telah di'bina' imej islamiknya walaupun dia ini bercakap Islam pun tak tahu. Kalau dulu Tun Abdullah Badawi yang memang diketahui mempunyai latar belakang Islam tetapi imej yang ditonjolkan tidak "berlebihan' islamiknya mengalahkan 'ulama pondok' seperti Najib. Sangat berbeza dengan Tun Dr Mahathir yang nak cari dia pakai kupiah pun sangat susah sehingga saya difahamkan gambar dia berkupiah dalam buku karangan Ahmad Lutfi Othman "Mufti lawan Mahathir" telah dibeli dengan harga RM70 daripada wartawan. Itu pun ... more »

Koleksi Gambar Lawak - 398

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
koleksi gambar lawak

VIDEO - (MH370) Anwar Ibrahim: The Defence Minister Must Resign If He Cannot Answer The Questions

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*(Reformasi 2.0) Anwar Ibrahim: Najib, Rakyat Bangkit **Menolak Kezaliman *

HIMPUNAN REFORMASI 2:0 -- LEBIH 10 RIBU MEMBANJIRI STADIUM KAJANG.....

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
* KEDAI PKR DALAM STADIUM KAJANG* *WAKIL DARI PAS JOHOR - CIKGU NORMALA * *WAKIL DARI KEADILAN SABAH * *FLASHMOB DIPERSIMPANGAN BALAI POLIS KAJANG * * LEMAN RAJA LAWAK DAN JINGGA 13* * MOTOSIKAL PENYOKONG PAKATAN RAKYAT* *OREN REFORMIS DARI JINGGA 13 * * JAM 8:00 MALAM * * JAM 8:30 MALAM* * ANAK ANAK DARI KELANTAN TUNTUTAN ROYALTI* *KUMPULAN ROCK "THE COBRA" * *JAM 9:30 MALAM * *CIKGU BARD SELAKU KETUA SOLIDARITI ANAK MUDA MALAYSIA * * ( SAMM )* *SDR. NAZMI * *WAKIL PEMUDA PAS * *AHLI PARLIMEN KAPAR DARI DAP * *WAKIL DARI PAS KELANTAN * *KETUA NGO JINGGA ... more »

Perghhh !! Chef Wan Kena Tibai.Sebab .Memepersenda Kehilangan Pesawat MH370.

Abu Luqman at Media Orang Kampung - 5 hours ago
TINDAKAN CHEF WAN MEMPERSENDA KEHILANGAN PESAWAT MH370 MENGUNDANG KECAMAN HEBAT DARI RAKYAT. Kalau ya pun megah dengan memiliki mulut laser tapi ada batasannya ... mempersendakan kehilangan pesawat MH370 sudah kira amat lebih.Chef selebriti, Datuk Chef Wan hari ini mempersenda insiden kehilangan pesawat MH370 menerusi akaun Instagramnya di @chefwan58.Dalam entri terbarunya, Che Wan

Aurat: Jangan Pula Kerana Ingin Sihat, Laknat Pula Kita Dapat!

Detik Islam at Detik Islam - 5 hours ago
*ISLAM* menganjurkan umatnya supaya sentiasa memelihara kesihatan dan meningkatkan kekuatan tubuh badan sertaketajaman akal. Kerana itu Islam menggalakkanaktiviti-aktiviti riadah yang mampu meningkatkan kekuatan fizikal dan mental. Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallammerupakan qudwah (ikutan) yang terbaik dalamhal ini. Dalam kitab-kitab hadits dan sirah, banyak riwayat yang menyatakan bahawa Baginda menggemari dan menganjurkan sukan-sukan yang berbentuk olahraga, pertahanan diri dan ketenteraan seperti berlumba lari, berenang, memanah, menunggang kuda, beradu senjata, dan sebagai... more »

Makin Ramai Artis Bertudung, Tak kurang juga kembali ber"dogol"

Assistant at Tempayan Retak - 5 hours ago
Muktahir ini ramai aktis bertudung. Seorang demi seorang telah berhijrah daripada 'dogol' (tak bertudung) kepada bertudung. Sebahagiannya mula mengamalkan pakaian menutup aurat apabila pulang daripada tanah suci Mekah. Kini ada stesyen tv yang mewajibkan pelakon untuk menutup aurat dan filem-filem berbentul Islamik telah nampak diterima masyarakat. Malah trend kini, peminat lebih suka artis menutup aurat juga dikatakan pendorong kepada penghijrahan artis-artis daripada 'dogol' kepada bertudung. Berita terbaru artis Wan Nor Azlin tampil dengan kain yang semakin singkat manakala tudu... more »

Pemandu Malaysia Memang Ego,Adakah Anda Setuju?

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 6 hours ago
Adakah anda mahu situasi ini berlaku kepada keluarga anda? Kebanyakan kemalangan sebenarnya berlaku disebabkan sifat ego pengguna jalanraya yang mementingkan diri sendiri apabila berada di jalanraya. Alangkah baiknya jika sikap pemandu dalam video dibawah boleh diamalkan di malaysia
Blogger Home. 
s3v3n

s3v3n
copyright©

Tiada ulasan: