Ahad, 9 September 2018

Prestasi dan reputasi puak kalah. 8166.



Innnalillahiwainnailaihirojiun. Al Fatihah. 
Prestasi dan reputasi puak kalah: 
Tidak mengaku kalah tetapi menang buat alasan bermasalah, sebab lupa cermin diri. Mereka juga lupa... Allah Subhanahuwatalla telah menentukan dan mentakdirkan mereka pihak yang kalah. 

Kepada Pakatan Harapan teruskan perjuangan dan bermuhasabah diri. Bersyukur Alhamdulillah dengan kemenangan itu, yang merupakan Amanah ALLAH SUBHANAHUWATALLA. 


In Syaa Allah.
Aamiin. 



Mengapa PAS berubah setelah tiadanya Allahyarham (Al Fatihah) TGNA, TGYR, UFN dan lain-lain. Apakah Umno sudah berubah menjadi Parti Islam? RUU 355 pun Umno sangkutkan entah di ampaian mana, semasa mereka berkuasa. 

Pas sudah lupa siapa penjarakan Allahyarham Dr Burhanuddin Al Helmy? Hanya merasai kebebasan seketika sebelum Allah panggil menghadap Nya. 

Datuk Seri Dr. Burhanuddin bin Ungku Muhammad Nor merupakan bekas Yang Dipertua Agung Parti Islam Se-Malaysia. Wikipedia 
Lahir29 Ogos 1911, Gopeng 
Meninggal dunia25 Oktober 1969, Bandar Taiping 
PendidikanAligarh Muslim University 
PartiParti Islam Se-Malaysia 
BukuDr. Burhanuddin Al-Helmy: pemikiran dan perjuanganHari-hari aku dizalimi: catatan penahanan ISA 
Organisasi diasaskanParti Kebangsaan Melayu Malaya

Kajilah angkara siapa Pas Kelantan pernah kalah. Pas Terengganu hanya mampu sepenggal. Begitu juga dengan Pas Kedah dan Pas Perak. 

Pas mengalami perpecahan dengan tertubuhnya Berjasa, Hamim dan Amanah. Buatlah kajian agar tidak melepasi 70 tahun sebagai Parti Pembangkang. 

Maaf sekadar saranan peribadi, ubahlah kepimpinan Pas sekarang yang bersekongkolan dengan Umno. Seolah-olah berpuluh-puluh tahun Umno telah pernah mengekspot berpuluh-puluh ribu ahlinya menjadi ahli Pas. Rupa paras Pas tetapi batang tubuhnya Umno. 
Berpuluh tahun berpeluang sebagai parti kerajaan, parti pemerintah. Bila hilang kuasa Melayu yang bangkit atau Pemimpin lupa diri yang membangkit? Sebab selama ini pemimpin itu lena dengan kuasa, pengaruh, penyokong, pengampu, pengundi dan material. 

Harus diingat ada yang berdoa dan berusaha untuk kejatuhan Umno, sejak berpuluh-puluh tahun dahulu. Ada yang tidak sempat melihat pupusnya 'keramat buatan' tersungkur. 

Parti ketuanan Melayu konon tetapi 'Tanah Rezeb Melayu' tinggal 12%. Yang 38% itu sudah ke mana? Melayu dapat Genting Highland? Melayu dapat Singapura? Pulau Batu Putih masih milik Melayu? KTMB di Singapura pun Umno gadaikan ... wahai anak-anakku. Ingat tuu, kalau abah sudah tiada teruskan perjuangan untuk tiada peluang ke dua untuk parti itu, selagi dipimpin rupa-rupa pemimpin saat kejatuhan mereka dan waris-waris mereka. 
Tidak sudah-sudah Melayu memperkaya diri dengan fitnah dan bersubahat dengannya. Mengapa perlu diikut hal buruk yang orang lain atau pihak lain perbuat? Islam tidak ajari begitu... lah ...kan. Selagi orang Islam khususnya Melayu tidak kembali ke jalan benar yang Allah redhai, maka semakin hancurlah bersatunya Melayu. Tidak perlu tuding menuding, tuduh menuduh. Di tikar sejadah dan di mana sahaja muhasabah diri sentiasa. Tinggalkan orang yang ingkari perintah Allah. Bukan angkat mereka lagi sebagai pemimpin. Subahat itu namanya. Nauzubillahminzalik. 

Ingat... 
Alasan mereka dan menutup kekalahan di 3 PRK yang Allah Subhanahuwatalla zahirkan. Aamiin. 

Mungkin masih tidak nampak atau sengaja buat tak reti, sembunyi, mengapa Pas kalah? Pengundi Pas protes Y bersekongkol dengan Umno, disebalik kekuatan tersendiri Pakatan Harapan yang Allah pinjamkan. Mca pun China tolak dan lebih menerima Dap yang menjadi rakan dalam Pakatan Harapan. 

Pakatan Harapan cuba jangan tiru Umno dalam proses pemilihan kepimpinan parti. Guna duitlah beli undi perwakilan. Sistem satu pencalonan extra 20 undi. Buka aib pesaing bukan hal yang Allah redhai. Pemimpin sebegitu lambat laun Allah akan buka aibnya, seperti yang telah dan sedang berlaku kepada pemimpin dan bekas pemimpin Umno. Masih tidak nampak? Allah Maha Adil. 

Pkr seperti Dap adalah parti pelbagai kaum dan anutan. Amanah berteraskan Kepimpinan Islam dan Bersatu berasaskan Kepimpinan Melayu. Begitu juga komponen Pakatan Harapan dan Parti Sahabatnya di Sabah dan Sarawak. 

Usah jadi parti perkauman atau kenegerian, seumpama Umno yang kita tahu telah memberi kerakyatan tanpa syarat kepada kaum pendatang China dan India yang enggan kembali ke Negara masing-masing sebagai syarat kemerdekaan, tetapi kemudiannya dengan rasa tidak bertanggung-jawab melaga-lagakan kaum dan merosakan persahabatan serta muhibbah antara sesama bangsa dan kaum negara ini. Puncanya sebab tidak senada berpolitik. 

Semuanya akibat mengamal politik kuasa iaitu pecah perintah. Teringat kempen Muhibbah selepas tragedi 13 Mei 1969 dan kelahiran Rukun Negara. Umno lah pelahir Masyarakat Majmuk negara ini, tetapi mengamal politik hutan belantara yang memecah belahkan kaum dan meninggalkan warisan sekolah tiga aliran yang menjadi kelompongan penyatuan Bangsa Malaysia. 

Umno mati negara ok. In Syaa Allah. Aamiin. 

Pakatan Harapan berjaya membunuh keegoan 'Umno lahir di Johor.' Walhal Umno kelahiran Johor telah lama berkubur. Umno yang tewas tempuh hari adalah kelahiran Putrajaya, yang seawalnya dikenali sebagai 'Umno Baru'.  Wajar diingatkan kalau Dap itu komunis kenapa parti itu yang Umno luluskan tidak diharamkan dan pemimpinnya ditangkap? Buanglah caci maki, melebel, hasad dengki dan ingat juga, babi berwirid mengesakan Allah sehari semalam sebanyak 700 kali. Malulah dengan babi? 

Di bawah adalah contoh-contoh supaya Pakatan Harapan tidak terikut-ikut... 




















Salah laku politik yang masih dalam siasatan: Muga diadili dengan seadil-adilnya supaya yang benar tetap benar dan yang salah tetap salah. In Syaa Allah. Aamiin. 
Foto Anas Anas.
7 September
Anas Anas
KUALA LUMPUR: Misteri siapakah individu daripada FELDA yang menandatangani surat kebenaran memberi kuasa wakil penuh (PA) kepada Kuala Lumpur Vertical City (KLVC) untuk membangunkan 24 lot tanah milik agensi itu di Jalan Semarak akhirnya terjawab pada sesi pertanyaan jawapan lisan di Dewan Rakyat, hari ini.

Dewan Rakyat diberitahu, individu yang menandatangani PA dalam perjanjian yang berlaku pada 3 Jun 2014 adalah Pengerusi dan Pengarah Besar FELDA pada masa itu.

Tan Sri Isa Abdul Samad adalah Pengerusi FELDA ketika itu, manakala Datuk Faizoull Ahmad adalah Pengarah Besar FELDA. PA itu ditandatangani Pengerusi FELDA dan Pengarah Besar FELDA ketika itu.

<<@@ INI RUPANYA DALANG DALANG TU YER YANG BERTANGGUNGJAWAB HINGGA JADI GINI @@>>

#kami_geng_pm7
#sprm
#pdrm

#Malaysia Baru
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=527823294325472&set=a.123575288083610&type=3&theater&ifg=1
Foto Anas Anas.
Anas Anas
7 September
Undi menurun ada banyak faktor antaranya jumlah peratusan kehadiran pengundi yang rendah. Ini akan menyebabkan peratusan semua yang bertanding akan menurun. Bukan hanya peratusan seseorang calon/parti saja akan menurun kalo jadi begitu. Semua peratusan yang bertanding akan menurun.

Dangkal sungguh cara pemikiran ko. Sia sia jer ko jadi ahli politik selama ni. Jadi pemimpin tertinggi parti plak tu. Sungguh memalukan dan menjatuhkan imej serta maruah parti dan semua ahli parti di dalamnya.

#Malaysia Baru
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=527684034339398&set=a.123575288083610&type=3&theater&ifg=1
Foto Anas Anas.

EKSKLUSIF | Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam mengambil keterangan bekas menteri pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein berhubung kemungkinan memainkan peranan dalam membawa masuk wang berjumlah AS$12 juta ke negara ini.

Sumber yang rapat dengan siasatan itu berkata SPRM menyiasat sama ada pemimpin Umno itu memainkan peranan untuk mengaturkan pertemuan yang didakwa berlaku di Timur Tengah antara bekas ketua pengarah risikan, Datuk Hasanah Abdul Hamid dan pihak lain.

Hishammuddin adalah antara beberapa saksi yang dikehendaki penyiasat SPRM bagi membantu siasatan berhubung pertemuan antara Hasanah dan satu lagi pihak di negara Timur Tengah.

"Ini juga sebab yang diberikan oleh SPRM kepada Mahkamah Majistret Putrajaya apabila mereka meminta untuk melanjutkan perintah reman terhadap Hasanah pada Ahad," kata sumber itu kepada Malaysiakini hari ini.

Satu lagi sumber berkata antara perkara yang disiasat oleh pegawai SPRM ialah mengenai bagaimana sejumlah besar wang tunai berjaya diseludup ke Malaysia beberapa bulan yang lalu.

"Pegawai penyiasat ingin menyoal Hishammuddin untuk mengetahui sekiranya dia terlibat dalam mengaturkan pertemuan ini"

Sumber berkata, Hishammuddin yang juga bekas timbalan presiden Umno, menghabiskan masa selama dua jam di ibu pejabat SPRM di Putrajaya untuk memberikan keterangannya semalam.


<<@@ SIASAT, JANGAN DIBIARKAN. PERKARA NI DAH LAMA MENULAR. TAPI LEPAS TU JANGAN MENYEPI PLAK. RAKYAT NAK TAU TINDAKAN SETERUSNYA. JANGAN BIAR KALO DAH TAK BETUL. RAKYAT MELIHAT DAN MENILAI. TERUSKAN USAHA. PEGANG PADA PRINSIP "SAYA YANG MENJALANKAN AMANAH" @@>>

#kami_geng_pm7
#pdrm
#Malaysia Baru
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=526811394426662&set=a.123575288083610&type=3&theater&ifg=1

Pas hanya di Malaysia. Tiada di negara-negara lain yang juga ada penganut Agama Islam. Aamiin. 
Prinsip rakyat yang kena buli. Jangan buat jangan diikuti kerajaan sekarang. 

Foto Penang Terkini.

Taniah Kerajaan Negeri Kelantan, walaupon takda dalam manifesto, rakyat kelantan dapat teh panas percuma setiap kali buka paip ayaq.
Barisan Nasional Vs Pakatan Rakyat
https://www.facebook.com/terkinipenang/photos/a.1458664924449292/2089478254701286/?type=3&theater&ifg=1

Ada org PASik tanya...mengapa majoriti PH hanya 4k berbanding semasa PRU 14 sebanyak 19k?
Untuk makluman.....
1. Hanya 44% pengundi yang hadir.
2. Daripada jumlah pengundi keseluruhannya (yg hadir)..setelah kami di semak dapati pengundi2 PH (yg datang mengundi) hanya 15%. UMNO/BN 35%, dan pengundi2 PAS 40%. Lain2..10%. Sebenarnya ...pengundi pembangkang sendiri lah yg menolak calon PAS itu dengan berbagai2 sebab @ faktor.
3. Pengundi2 PH telah melakukan kesilapan kerana masih yakin akan menang dan telah gagal hadir untuk mengundi. Mereka masih merasakan Seri Setia masih zon selamat.
4. Kenapa pengundi UMNO/BN dan PAS itu mengundi PH?..ada la tu! Mgkn mereka dah tahu Hadi Bawang tu tak ubah cam Abdullah b. Ubai @ mirip Abdullah b. Kaab.
Barisan Nasional Vs Pakatan Rakyat
https://www.facebook.com/groups/BNVsPR/?fb_dtsg_ag=AdzRinDiiu8-zo5XGctRViseWPKLeWiyfk3q6gRp9gDKjA%3AAdz0Km8mSLc4IdbdtJljOjICB3WU3hPUbJLik-ydRT5J_w




.

Tiada ulasan: