Ahad, 9 Disember 2018

Jangan ikut mereka yang sombong bongkak. 8868.



Cara biasa bersyukur biasa nya beramai2 di Masjid.. kalau dah bersyukur mereka buat kat jalan dan padang.. gitu lah gamak nya terjadi..
"Tetapi, sepanjang tiga jam himpunan kesyukuran itu berlangsung semalam, yang kedengaran hanyalah: ancaman, amaran, seruan bangkit, serta doa agar kerajaan Pakatan Harapan (PH) dipendekkan umur kerana berani cuba membawa Icerd ke parlimen."
MALAYSIAKINI.COM
ULASAN | Mungkin kerana itulah himpunan tersebut berlangsung canggung apabila terlalu banyak perkara berbeza ‘memancut-mancut’ keluar dari mulut seorang demi seorang penceramah

“Bagi menjaga diri dan bangsa Melayu, kita kena usaha lebih dari orang lain. Jika berada di belakang, kita perlu berlari lebih kuat daripada orang lain di hadapan. Kita ini cekap dan pintar,”
BHARIAN.COM.MY
SHAH ALAM: Tun Dr Mahathir Mohamad mahu orang Melayu dan Bumiputera berusaha lebih kuat memajukan diri bagi mengelak terus ketinggalan dengan kaum lain serta miskin di negara ini.

Di Konvensyen PH Kedah. Penutupan oleh DSAI. Ucapan Pengerusi PH Kedah Dato’ Seri Mukhriz bahawa PM Tun M mendukung DSAI sebagai PM ke-8.

Saya menafikan sekeras-kerasnya kenyataan ini.

PESANAN RINGKAS KEPADA PESERTA PERHIMPUNAN ANTI-ICERD
"...Bagi pihak Kerajaan, jika perhimpunan itu diadakan atas dasar kesyukuran, kita mengucapkan terima kasih kerana sokongan yang ditunjukkan.
Pihak Kerajaan tidak berhasrat menghalang atau menyukarkan penganjur perhimpunan kerana ini bertentangan dengan dasar Kerajaan yang mendokong prinsip-prinsip demokrasi.
Cuma satu sahaja permintaan Kerajaan iaitu penganjur perlu membantu pihak polis dan pihak berkuasa yang lain di dalam memastikan tidak berlaku kekacauan atau kerosakan ke atas harta benda awam. Jika boleh jangan membuang sampah di merata-rata tempat dan jagalah kebersihan"


Tiada ulasan: