Ahad, 9 Disember 2018

Tahniah PM Tun Dr Mahathir. 8862.


Tahniah juga Anggota Kerajaan PH. Terutama yang bantah iCerd. 

Walhal ramai pemimpin dan bekas pemimpin umno cabul erti dan pengisian kemerdekaan. Mahkamah dalam proses membicarakan yang terdakwa. Salah bererti anda hipokrit dan tidak takut Allah sewaktu jadi gerombolan pengganas sebagai penguasa. Dalam pada ada yang kata Himpunan 812: ICERD cubaan cabul kemerdekaan Malaysia. 

Ucapan dari bekas pengiring superbike ceramah Tun paska parti pembangkang, kerana Tun berjaya membuat keputusan paling tepat. Aamiin Ya Allah.
An aerial view of Dataran Merdeka during the anti-ICERD rally in Kuala Lumpur December 8, 2018. — Picture by Mukhriz Hazim
Ramai macam ini ada yang cakap kehadiran setakat 55K... dan buat yang sanggup taip selaku wartawan menyatakan Tun berkata sinis... 
Bersyukur tolak ICERD, PM tidak ikut Suhakam
Diterbitkan 4 jam yang lalu pada 08 December 2018
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan akan mengubah mekanisme PTPTN selepas mengambil kira pendangan orang ramai dan peminjam. — Foto oleh Mukhriz Hazim
Tun Dr Mahathir Mohamad berkata kerajaan akan mengubah mekanisme PTPTN selepas mengambil kira pendangan orang ramai dan peminjam. — Foto oleh Mukhriz Hazim

PETALING JAYA, 8 Dis — Tun Dr Mahathir Mohamad tidak akan menghadiri program sambutan Hari Hak Asasi Manusia anjuran Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) di Padang Timur, di sini, esok.

Perdana Menteri berkata agak mustahil untuk beliau menghadiri sambutan tersebut kerana perbezaan pendirian antara kerajaan Pakatan Harapan (PH) pimpinannya dan Suhakam berhubung Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD)

“Saya sudah memutuskan bahawa kerajaan tidak akan menerima ICERD. Suhakam pula mahu ICERD diterima...jadi macam mana saya boleh pergi,” katanya dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Presiden PH di Menara Yayasan Selangor, di sini, hari ini.

Perhimpunan sempena Hari Hak Asasi Manusia Antarabangsa 2018 itu pada asalnya dijadual berlangsung hari ini dengan Dr Mahathir dijemput Suhakam sebagai tetamu khas, namun ditangguhkan ke esok atas nasihat pihak berkuasa. 

Hari ini juga menyaksikan penganjuran perhimpunan berasingan bagi menolak ICERD di ibu negara yang turut disifatkan penganjurnya sebagai perhimpunan menzahirkan 'kesyukuran' atas keputusan kerajaan untuk tidak meratifikasi ICERD.

Pada 23 November lalu, Pejabat Perdana Menteri dalam satu kenyataan berkata kerajaan PH tidak akan meratifikasi ICERD dan akan terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan di mana termaktub kontrak sosial dipersetujui wakil semua kaum ketika pembentukan negara ini. 

Bagaimanapun, Suhakam dalam kenyataan pada 27 November lalu, menyebut ia kecewa dengan keputusan kerajaan.

Dr Mahathir seterusnya berkata sambutan anjuran Suhakam itu dipinda ke esok kerana polis tidak mempunyai anggota mencukupi untuk mengawal dua perhimpunan jika diadakan pada hari sama.

“Bukan kita larang ada demonstrasi. Tidak. Demonstrasi boleh ada tetapi kita minta supaya ditangguh ke hari lain supaya polis tidak tertekan kerana pegawai mereka tidak cukup untuk mengawasi perhimpunan yang besar-besar,” katanya.

Namun bila ditanya sama ada beliau akan menyertai perhimpunan di ibu negara itu, Dr Mahathir berkata:  “Tidak. Saya dah bersyukur cukup dah. Saya buat satu keputusan yang baik, saya bersyukur saya boleh buat keputusan yang terbaik,” katanya. 

Mengenai persepsi bahawa pentadbiran PH sebagai kerajaan 'pusingan u’ kerana sering menarik balik beberapa keputusan, Dr Mahathir berkata kadang-kadang kerajaan terpaksa berbuat demikian apabila menuju ke jalan yang salah.

“Kita bukan manusia sempurna walaupun sebahagian daripada kita adalah ‘malaikat’ tetapi kadang-kadang ‘malaikat’ pun melakukan kesilapan. Jadi apabila 'malaikat’ buat silap, mereka berpatah balik,” katanya.

Mengenai keputusan Kabinet menangguhkan skim Potongan Gaji Berjadual (PGB) bagi peminjam Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), Perdana Menteri berkata kerajaan akan mengubah mekanisme berkenaan selepas mengambil kira pendangan orang ramai dan peminjam.

Ditanya sama ada polisi berhubung pembayaran PTPTN dibuat tanpa konsultasi sepatutnya, beliau berkata banyak pihak tidak membantu dalam memberikan cadangan dan maklumat. 

“Sebelum kita umum, mereka tak beritahu, sebab itu bila kita umum ada banyak pula yang tidak puas hati. Tapi untuk kita nak tanya 33 juta orang susah sikitlah. 

“Jadi bila mereka beri reaksi negatif, kita buat pertimbangan,” kata Dr Mahathir yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).

Turut hadir pada sidang media itu Timbalan Perdana Menteri merangkap Presiden PH, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Menteri Komunikasi dan Multimedia, yang juga Timbalan Pengerusi DAP, Gobind Singh Deo. — Bernama

Artikel Berkaitan

https://www.projekmm.com/s/1701431/bersyukur-tolak-icerd-pm-tidak-ikut-suhakam?

Ratusan Ribu Massa Gelar Aksi Damai 812 di Malaysia, Bela Islam Jadi Agama Resmi 
Sabtu, 8 Desember 2018 19:44

KIBLAT.NET, Kuala Lumpur – Ratusan ribu massa menggelar aksi damai di Kuala Lumpur, Malaysia menolak ratifikasi Konvensi Internasional Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Rasial (ICERD) hari ini. 
berjalan tertib.

Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)(sumber: Instagram)

Aksi itu juga menuntut agar Islam dipertahankan sebagai agama resmi negara.

Aksi tersebut diselenggarakan oleh Gerakan Pembela Ummah (UMMAH), Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia (MUAFAKAT), dan Sekretariat Kedaulatan Rakyat (RAKYAT). Panitia memperkirakan peserta aksi itu mencapai 300.000 orang, seperti dikutip Harian Metro.

Aksi yang juga disebut sebagai aksi Daulat 812 itu berlangsung sejak pagi hari. Para peserta juga sempat melakukan shalat Zuhur yang dipusatkan di Masjid Jamik. Aksi itu juga diwarnai dengan shalat hajat yang digelar di kawasan Dataran Merdeka.
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_1
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018) (sumber: Instagram) 

Dalam orasinya, Wakil Presiden Partai Islam Malaysia (PAS) Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyerukan penolakan terhadap campur tangan asing dalam pemerintahan negara. Dia juga menegaskan penolakan ratifikasi Konvensi Internasional Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Rasial (ICERD).

“Negara-negara asing tidak perlu campur tangan dalam mengatur Malaysia,” ucapnya.
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_2
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_2 (sumber: Instagram)

Dia menyatakan aksi kali ini dilakukan bukan merupakan sikap antiCina dan antiIndia, tetapi dalam rangka membela hak-hak orang Melayu. Selain itu, aksi itu juga bukan atas alasan kebencian terhadap agama Hindu, Budha, atau Kristen.

“Tetapi membela hak Islam untuk menjadi agama resmi negara,” seru Tuan Ibrahim disambut teriakan takbir peserta.
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_3
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_3 (sumber: Instagram)

BACA JUGA  Pengamat Politik: Jika Dubes Saudi Diusir, yang Paling Dirugikan Indonesia

Malaysia dihuni beragam etnis dan agama, tetapi Islam merupakan agama resmi dan dianut mayoritas warga negara. Tuan Ibrahim menegaskan Islam adalah dasar persatuan dan kemenangan umat, karenanya kekuatan kaum muslimin ada pada agama Islam. Sehingga, Islam harus menjadi inti dalam penyelenggaraan negara.
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_4
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_4 (sumber: Instagram)

Tuan Ibrahim juga memperingatkan pemerintah Malaysia yang saat ini dikontrol koalisi Pakatan Harapan (PH) untuk tidak meratifikasi ICERD. Jika hal itu terjadi, maka akan ada aksi lebih besar di Putrajaya, yang melibatkan massa dari seluruh wilayah di Malaysia.
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_5
Aksi Daulat 812 di Kuala Lumpur, Malaysia, Sabtu (08-12-2018)_5 (sumber: Instagram)
“Selanjutnya, peringatan ketiga kami, tolong jangan mengganggu stabilitas dan harmoni negara,” imbuhnya.

Mantan Perdana Menteri Malaysia Najib Razak ikut bergabung dalam aksi tersebut. Sejak awal hingga berakhir pada pukul 5 sore waktu setempat, aksi damai tersebut berjalan tertib.

https://www.blogger.com/2018/12/08/ratusan-ribu-massa-gelar-aksi-damai-di-malaysia-bela-islam-jadi-agama-resmi/
https://www.kiblat.net/2018/12/08/ratusan-ribu-massa-gelar-aksi-damai-di-malaysia-bela-islam-jadi-agama-resmi/
Ratusan Ribu Massa Gelar Aksi Damai 812 di Malaysia, Bela Islam Jadi Agama Resmi - Kiblat

09 December 2018
Himpunan iCERD 812 - apa sudah jadi...
Atok mengucapkan terima kasih kepada peserta-peserta Himpunan Kesyukuran Penolakan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).

Atok tinjau ibu negara selepas perhimpunan...
Image may contain: outdoor
Daripada 20 juta org. Melayu...
Tapi depa kata lain, depa kira sekoq2... 😂😂😂😂😂😂😂😂
iCERD - macai bluuur...😂😂😂😂😂😂
iCERD - walaun dan macai bluur...😂😂😂😂😂😂
Image may contain: 10 people, people smiling, crowd and outdoor

Image may contain: 3 people, people sitting

Image may contain: 5 people, people smiling, people on stage, people standing and outdoor
Alhmdulillah..selamat dah mereka nikah. 😂😂😂😂😂😂😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂
Muslims march to demand protection of privileges in K.Lumpur...
Tens of thousands of banner-waving Muslims dressed in white rallied in the Malaysian capital on Saturday demanding protection of their rights, at a time of growing racial tensions in the multi-ethnic country.

The event was billed as a celebration of the refusal by Prime Minister Mahathir Mohamad’s government to ratify a UN convention against racial discrimination last month.

Big crowds gathered in downtown Kuala Lumpur, chanting “God is great” and waving banners that read “Long live the Malays”. Large numbers of police were on the streets and major roads were closed. 

Race and religion are sensitive subjects in Malaysia, which is home to sizeable ethnic Chinese and Indian communities, and the Muslim Malay majority appears to be feeling increasingly insecure under a new government that is more representative of minorities.

The rally was originally intended as a protest against the government’s ratification plans, which were abandoned after opposition from conservative politicians and Malays, who feared the UN treaty could erode the privileges they have long enjoyed.
But Muslim groups pushed ahead with Saturday’s demonstration, which alongside the convention has become about the bigger issue of defending Malays’ position in society and Islam.

“I hope the other races don’t challenge the rights of the Malays. As a Muslim, I want Islam to be the first (priority) in Malaysia,” said protester Arif Hashim, 26.

Malays – who make up some 60 per cent of the country’s 32 million people – have been given substantial help, such as financial handouts, for decades but critics argue the system needs reform.

The United Malays National Organisation (Umno) – a party that ruled Malaysia at the head of a coalition until its election defeat earlier this year – backed the rally. Najib Razak, the scandal-plagued former prime minister, and Ahmad Zahid Hamidi, who replaced him as head of the party were there, as was the leader of Parti Islam se-Malaysia (PAS).

Citing police estimates, local media put the size of the rally at about 50,000 people.
“We are here to defend our rights as Malays,” said Faridah Harun, a 59-year-old mother of seven, who travelled down from the northern state of Perak to join the rally with her husband.

“We have ruled this country very well for a very long time, but now there are people who want to take over and do things like shut down MARA,” she said, referring to a trust fund for Malays and indigenous people.

Affirmative action policies introduced after deadly race riots in the late 1960s gave Malays advantages including university quotas, housing discounts, government guaranteed savings plans, and equity ownership quotas.

Whereas Mahathir’s coalition enjoyed overwhelming support among voters from the minority ethnic Chinese and Indian communities, who together account for 30 per cent of the population, it remains locked in a battle to win over Malays who have remained loyal to Umno and PAS.

In a statement published late on Friday, Mahathir said the government had no objection to the rally so long as it remained peaceful and orderly.

“On behalf of the government, if the rally is held on the basis of thanksgiving, we are thankful for the support shown,” he said in the video posted on his social media pages. - scmp




Image may contain: 2 people, people smiling, text
cheers. 

tumpang sekole...?: Himpunan iCERD 812 - apa sudah jadi...
http://alditta.blogspot.com/2018/12/himpunan-icerd-812-apa-sudah-jadi.html


Unexpected winners and losers of anti-ICERD rally
Published 3 hours ago on 08 December 2018
BY BOO SU-LYN
An aerial view of Dataran Merdeka during the anti-ICERD rally in Kuala Lumpur December 8, 2018. — Picture by Mukhriz Hazim
An aerial view of Dataran Merdeka during the anti-ICERD rally in Kuala Lumpur December 8, 2018. — Picture by Mukhriz Hazim

KUALA LUMPUR, Dec 8 — Despite the inflammatory rhetoric leading up to today’s rally against a United Nations (UN) convention on racial equality, the protest surprisingly ran peacefully, without any racist placards or violence.

The demonstration that was organised by Malay-Muslim groups, PAS, and Umno to protest against the International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination (ICERD) — even though the Pakatan Harapan (PH) government has decided not to ratify it — saw a healthy 100,000 attendees, matching previous Bersih rallies. 

The restrained nature of the protest — compared to the 2015 Red Shirts rally that saw racist remarks uttered by demonstrators like “Chinese pigs” — gave the gathering a semblance of dignity, especially since the government itself said it would uphold the contentious social contract when it decided against ratifying ICERD.

WINNERS
Datuk Ahmad Maslan arrives for the anti-ICERD rally in Kuala Lumpur December 8, 2018. — Picture by Mukhriz Hazim
Datuk Ahmad Maslan arrives for the anti-ICERD rally in Kuala Lumpur December 8, 2018. 
— Picture by Mukhriz Hazim 

Conservative Malay-Muslims

Even if protesters at the all-Malay rally did not necessarily understand the United Nations treaty, they sent a strong message that Malay privileges and Islamic superiority must remain in Malaysia Baharu.

How the diverse PH administration, compared to the previous Barisan Nasional (BN) government that was dominated by Umno, will manage identity politics amid its attempt to spur Malaysia into developed nation status remains to be seen. 

Despite PAS’ absence in the West Coast and BN’s loss of federal power, the people who did not vote for PH managed to push the government to prioritise their demands above PH’s own supporters who wanted equality and civil liberties.

PAS

PAS proved to be a formidable grassroots movement as the Islamic party brought thousands of supporters to the protest in the city centre, just like how it mobilised people in the first few demonstrations by electoral group Bersih for free and fair elections.

The party also ensured that protesters did not leave a mess after the rally. Their Unit Amal, who previously protected demonstrators at Bersih protests, was on standby, though it turned out to be unnecessary. 

Police did not fire tear gas and water cannons, facilitating the rally instead like how they did the two Bersih protests in 2015 and 2016.  

Racial supremacy

Even though outwardly racist incidents did not happen at the anti-ICERD rally, the fact that thousands of people demonstrated against the UN treaty itself indicated that Malaysians were far from embracing equality.

Malaysians may have elected a new government for the first time in history, but this does not necessarily mean that they voted against racism and racial superiority.

Whichever party is in power must try to differentiate affirmative action as a corrective policy, which can be discussed and revised at any time, from Malay “rights” that are perceived as inviolable. Malaysia can only lift herself from mediocrity if all citizens accept each other as equals.

LOSERS
Anti-ICERD demonstrators hold a banner condemning Waytha Moorthy as they march from Masjid Jamek to Dataran Merdeka December 8, 2018. — Picture by Hari Anggara
Anti-ICERD demonstrators hold a banner condemning Waytha Moorthy as they march from Masjid Jamek to Dataran Merdeka December 8, 2018. — Picture by Hari Anggara

Pakatan Harapan

Even though Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad announced at the 73rd UN general assembly that Malaysia would ratify all remaining core UN human rights instruments, his administration failed to get their own party members to fully support the ratification of ICERD.

Parti Pribumi Bersatu Malaysia, Amanah, and PKR leaders questioned ICERD at the first signs of public discontent. Minister in the Prime Minister’s Department P. Waytha Moorthy in charge of unity, who was merely executing the government’s wishes, ended up as the Opposition’s target instead. 

PH was on the back foot right from the start, as they failed to address Malay-Muslim insecurities and found themselves in reaction mode. Even before they could conduct a town hall meeting to explain the UN convention, PH was forced to declare that they would not ratify ICERD.

Umno

Most of the participants at today’s rally in the capital city were likely PAS supporters, who spent their own money and travelled by bus for hours from their hometowns.

Umno, instead, trotted out disgraced former prime minister Datuk Seri Najib Razak.

Umno, with its money politics, has yet to forge a clear unique identity sans federal power and is seen as riding PAS’ coattails instead.

Human rights

Because of the unfortunate timing of its Human Rights Day celebration that was initially scheduled today, the Human Rights Commission of Malaysia (Suhakam) was forced to defer its event to tomorrow.

Worse, Dr Mahathir, initially slated as keynote speaker at the Human Rights Day celebration, said he would not even attend the event by the statutory body tomorrow because it accepted ICERD.

Suhakam and many activists felt that the police should have facilitated its gathering today instead of asking them to give way to the anti-ICERD demonstration.

One viral message goes, “There are two rallies on Dec 8. One for human rights, the other for human wrongs.”

Malaysia chose the latter.

Related Articles

https://www.malaymail.com/s/1701436/unexpected-winners-and-losers-of-anti-icerd-rally?

Snow-covered masjid...Masjid Ortakoy - Istanbul, Turkey

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 30 minit yang lalu
Snow-covered masjid Masjid Ortakoy - Istanbul, Turkey.

Himpunan 812: Arus tentangan ratifikasi ICERD dimulakan NGO

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 43 minit yang lalu
KUALA LUMPUR, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Umat Islam disaran bersyukur kerana mempunayi barisan peguam Muslim yang komited berjuang mempertahankan Perlembagaan dari dijarah anasir luar, kata Presiden Pertubuhan Kebajikan Darul Islah Malaysia (PERKID), Ustaz Masridzi Sat. Beliau berkata, perjuangan peguam-peguam Islam menentang gerakan seperti COMANGO, yang membawa mereka sehingga ke Geneva, terbukti berjaya mendesak kerajaan … The post Himpunan 812: Arus tentangan ratifikasi ICERD dimulakan NGO appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Walhal ramai pemimpin dan bekas pemimpin umno cabul erti dan pengisian kemerdekaan. Mahkamah dalam proses membicarakan yang terdakwa. Salah bererti anda hipokrit dan tidak takut Allah sewaktu jadi gerombolan penguasa. 


Himpunan 812: ICERD cubaan cabul kemerdekaan Malaysia

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 43 minit yang lalu
KUALA LUMPUR, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – “Go to hell with United Nation”. Demikian baris ucapan Ahli Parlimen Pasir Salak, Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman pada Himpunan 812 di sini, semalam. Dalam ucapannya, beliau berkata, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) hakikatnya tidak arif mengenai masalah di Malaysia, sebaliknya hanya beragenda menguasai sosio budaya, politik dan minda … The post Himpunan 812: ICERD cubaan cabul kemerdekaan Malaysia appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Himpunan 812: Kontrak sosial lebih baik daripada ICERD

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang lalu
KUALA LUMPUR, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Walaupun sekadar menang tipis pada Pilihan Raya Umum Ke-14 lalu, Pakatan Harapan (PH) berani membawa agenda Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Semua Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, perkara ini sewajarnya menimbulkan persoalan di kalangan pihak yang mengundi PH dahulu, kerana ia jelas … The post Himpunan 812: Kontrak sosial lebih baik daripada ICERD appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

UMNO, PAS tamatkan perselisihan demi Islam, Melayu

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang lalu
KUALA LUMPUR, 1 Rabiulakhir 1440H, Ahad – Demi masa depan bangsa Melayu dan agama Islam, dua parti terbesar Malaysia iaitu UMNO dan PAS, bersetuju menamatkan perselisihan faham, dan bersatu membela agama dan bangsa. Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, melalui kerjasama ini, maruah agama dan bangsa dapat kembali didaulatkan dan orang Melayu yang … The post UMNO, PAS tamatkan perselisihan demi Islam, Melayu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Tun M gesa Melayu berusaha lebih kuat, tandingi kaum lain

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang lalu
SHAH ALAM, 30 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Bangsa Melayu dan Bumiputera perlu berusaha lebih kuat untuk menjayakan diri supaya mampu menandingi kaum-kaum lain di negara ini, kata Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad Ini kerana, kata beliau, hakikatnya ketika ini bangsa Melayu dan Bumiputera ramai hidup susah dan menetap di luar bandar meskipun memiliki kuasa … The post Tun M gesa Melayu berusaha lebih kuat, tandingi kaum lain appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Hasil siasatan Tabung Haji diumum Isnin: Mujahid

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 jam yang lalu
PARIT BUNTAR, 30 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa akan mengumumkan dapatan siasatan dalaman berkaitan isu penyelewengan Lembaga Tabung Haji (TH) Isnin ini. Beliau berkata, pengumuman berkenaan yang antaranya berkaitan laporan kewangan TH 2017 yang didapati bercangga, seperti isu keuntungan, akan dibuat pada sidang media di Parlimen. … The post Hasil siasatan Tabung Haji diumum Isnin: Mujahid appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Penyakit kalian adalah dosa dan ubat kalian adalah istighfar

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 2 jam yang lalu
Imam Qatadah berkata,” Al-Qur’an telah menunjukkan penyakit dan ubat kalian. Adapun penyakit kalian adalah dosa, dan ubat kalian adalah istighfar.” (Kitab Ihya ’Ulumiddin: 1/410)

Mohonlah ampun (istighfar) kepada Tuhanmu

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - 2 jam yang lalu
Mohonlah ampun (istighfar) kepada Tuhanmu.

PBB: Sekira 1.500 Warga Yaman Meninggal Dunia

Sodikin pada Islampos - 3 jam yang lalu
Setidaknya 16 ribu warga sipil tewas sejak awal perang saudara di negara tersebut. The post PBB: Sekira 1.500 Warga Yaman Meninggal Dunia appeared first on Islampos.

Himpunan iCERD 812 - apa sudah jadi...

ali allah ditta pada tumpang sekole...? - 3 jam yang lalu
*Atok mengucapkan terima kasih kepada peserta-peserta Himpunan Kesyukuran Penolakan Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD).* *Atok tinjau ibu negara selepas perhimpunan...* [image: Image may contain: outdoor] *Daripada 20 juta org. Melayu...* *Tapi depa kata lain,depa kira sekoq2...* 😂😂😂😂😂😂😂😂 *iCERD - macai bluuur...**😂😂😂😂😂😂* *iCERD - walaun dan macai bluur...😂😂😂**😂😂😂* [image: Image may contain: 10 people, people smiling, crowd and outdoor] [image: Image may contain: 3 people, people sitting] [image: Image may co... lagi »

Perlukah Tubuh Dapat Tambahan Antioksidan dari Suplemen?

Diana Rafikasari pada SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 4 jam yang lalu
Antioksidan merupakan salah satu solusi mengatasi tingginya tingkat radikal bebas yang dapat muncul pada tubuh. Lalu, apakah perlu tambahan antioksidan dari suplemen?

Ratusan Ribu Massa Gelar Aksi Damai 812 di Malaysia, Bela Islam Jadi Agama Resmi

Imam pada News – Kiblat - 4 jam yang lalu
Ratusan Ribu Massa Gelar Aksi Damai di Malaysia, Bela Islam Jadi Agama Resmi The post Ratusan Ribu Massa Gelar Aksi Damai 812 di Malaysia, Bela Islam Jadi Agama Resmi appeared first on Kiblat.

SUHAKAM Mahu Supaya Menerima ICERD, Macam Mana Saya Mahu Pergi – Mahathir

Eleh II pada EkELEH - 4 jam yang lalu
Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bertegas tidak akan menghadiri sambutan Hari Hak Asasi Manusia anjuran Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (SUHAKAM) di Padang Timur, Petaling Jaya, esok. Beliau enggan hadir ke sambutan itu kerana perbezaan pendirian antara kerajaan dan SUHAKAM berhubung Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD). “Saya sudah putuskan kerajaan tidak […] The post SUHAKAM Mahu Supaya Menerima ICERD, Macam Mana Saya Mahu Pergi – Mahathir appeared first on EkELEH.

emily mc pada Malaysia Chronicle - 5 jam yang lalu
PRIME Minister Dr Mahathir Mohamad took a drive around Kuala Lumpur this evening to inspect the capital city after the anti-ICERD rally. According to blogger and former journalist Firdaus Abdullah, the prime minister wanted to “see for himself the capital city’s situation after the anti-ICERD rally”. Firdaus also tweeted a video of Mahathir driving a Proton as the sirens from police escort vehicles could be heard in the background. It is unknown who else was in the vehicle. Firdaus Abdullah@firdyfire Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad @chedetofficial memandu di pusat bandaraya ... lagi »

HADI SPEWS RACIAL HATRED AT ANTI-ICERD RALLY: ‘NON-MALAYS SHOULD BE THANKFUL MUSLIMS LET THEM STAY’ – YET HE SHOULD THANK MAHATHIR’S MULTIRACIAL GOVT FOR NOT RATIFYING ICERD & HAVING THE GUTS TO LET THE RALLY PROCEED & DOING ALL THEY CAN TO ENSURE NO UNTOWARD INCIDENTS

emily mc pada Malaysia Chronicle - 5 jam yang lalu
NON-MALAYS should be grateful that they were welcomed by Muslims to Malaya despite coming as coolies, said PAS president Abdul Hadi Awang. “The migrants were brought here by the colonialists, and it is the compassion of Muslims that accepted anyone. “How else could small families of Indians and Chinese live and be treated well in Malay-majority Kelantan and Kedah?” said Hadi as the final speaker at the “Bantah ICERD” rally in downtown Kuala Lumpur today. “But now there are political parties that want to show off with their simple majority…a victory that came from us,” said the 71-ye... lagi »

Arab Saudi Luncurkan Dua Satelit Luar Angkasa

William Ciputra pada dakwatuna.com - 5 jam yang lalu
Peluncuran tersebut dilakukan dari stasiun peluncur satelit di Cina. The post Arab Saudi Luncurkan Dua Satelit Luar Angkasa appeared first on dakwatuna.com.

Ismail Haniyah: Nurani Dunia Gagalkan Rencana AS untuk Lumpuhkan Hamas

Sodikin pada Islampos - 5 jam yang lalu
Kesuksesan ini sangat penting bagi rakyat Palestina, dan bagi semua negara sahabat yang telah mendukung nilai dan norma kemanusiaan. The post Ismail Haniyah: Nurani Dunia Gagalkan Rencana AS untuk Lumpuhkan Hamas appeared first on Islampos.

Kisah Mengharukan Janda Tua dan Sebatang Pohon

Rifki M Firdaus pada Islampos - 5 jam yang lalu
Dirinya memohon agar pohon itu tidak ditebang The post Kisah Mengharukan Janda Tua dan Sebatang Pohon appeared first on Islampos. 

Polisi Prancis Semprot Gas Air Mata ke Massa Aksi ‘Rompi Kuning’

Sodikin pada Islampos - 5 jam yang lalu
Dia yang mengaku bernama Denis ingin mengikuti long march ke Kantor Presiden Macron. The post Polisi Prancis Semprot Gas Air Mata ke Massa Aksi ‘Rompi Kuning’ appeared first on Islampos.

Donasi Qatar bagi Pegawai Gaza Mulai Dibagikan

Sodikin pada Islampos - 5 jam yang lalu
Pihak oposisi Israel mengkritik masuknya donasi Qatar ke Gaza, dan menganggap hal itu sebagai bentuk ketundukan kepada gerakan Hamas. The post Donasi Qatar bagi Pegawai Gaza Mulai Dibagikan appeared first on Islampos.




Tiada ulasan: