Jumaat, 7 Disember 2018

Tajuk catatan. 8849.



Foto: Youtube Nussa Official

Wawancara Ekslusif Bersama Mario Irwinsyah, Nussa Ungkap Cita-Citanya yang Mengharukan


KARTUN Nussa besutan Little Giant kini sudah memasuki episode ketiga. Tayangan terbarunya menampilkan wawancara ekslusif Nussa dan Rara bersama artis Mario Irwinsyah (Bang Rio) yang terlibat dalam produksi animasi ini.
Apa sih yang mereka bicarakan dalam wawancaranya? Salah satunya tentang cita-cita Nussa dan Rara yang bikin Bang Rio ‘meleleh’ karena terharu.

Wawancara ekslusif ini tayang perdana pada Kamis (6/12/2018). Baru satu hari saja, tayangan ini sudah mendapat 32 ribu like dan 170 ribu lebih view loh.
Banyak komentar yang mengaku terharu usai mendengar jawaban Nussa tentang cita-citanya. Apa sih cita-cita Nussa dan Rara? Yuk, tonton saja videonya.

Wawancara Ekslusif Bersama Mario Irwinsyah, Nussa Ungkap Cita-Citanya yang Mengharukan - Islampos
https://www.islampos.com/wawancara-ekslusif-bersama-mario-irwinsyah-nussa-ungkap-cita-citanya-yang-mengharukan-118514/

Jalan berliku menuju Malaysia Baru

Roketkini pada roketkini.com - 14 minit yang lalu
Dua peristiwa menandakan era baru yang sedang dilalui kita selepas Pilihan Raya Umum ke-14 yang penuh bersejarah pada 9 …

9 Fakta tentang Tahun Terburuk dalam Sejarah Peradaban Manusia. Baca Deh Supaya Bisa Lebih Bersyukur

Audina Galeshita pada Hipwee - 28 minit yang lalu
Buat yang mengira tahun 2018 ini saja sudah penuh bencana, mungkin harus melihat bencana di tahun yang katanya terburuk dalam sejarah. Bumi gelap gulita selama 2 tahun lebih saat itu.

6 Hal yang Sering Dikeluhkan Ini Sebenarnya Juga Rezeki, yang Diberikan Tuhan Cuma-cuma Tanpa Kamu Sadari

Arintya pada Hipwee - 28 minit yang lalu
Sebab rezeki itu banyak macamnya. Gagal, marah, sedih, dan kecewa termasuk rezeki yang Tuhan berikan juga~

Umur Umno 72, PAS 70: Nak 'nikah' macam mana?

kerengga pada KERENGGA - 36 minit yang lalu
N Faizal Ghazali Hubungan di antara PAS dan Umno tidak perlu begitu akrab sehingga ke 'jenjang pelamin', sebaliknya cukup sekadar 'berbesan', kata Setiausaha Agung Umno, Annuar Musa. Menurut Annuar sejak dilantik memegang jawatan setiausaha agung parti beliau selalu ditanya, bila PAS dan Umno mahu 'bernikah'. "Ada orang kata pada ambo (saya), eh, Umno dengan PAS nak menikah dah ke? "Saya

Arkib: Felda di bawah BN dan PH.

taipingmali pada Taipingmali - 50 minit yang lalu
Pada era terdahulu sebelum saya menjawat Perdana Menteri, FELDA dan sektor pertanian di Malaysia bukan keutamaan kerana tumpuan diberikan kepada perindustrian dan sektor seperti pembuatan kereta serta keluli. Oleh itu satu keputusan dibuat pada tahun 1996 untuk menghentikan sebarang pembiayaan kerajaan kepada FELDA. FELDA pada ketika itu diminta untuk mencari dana sendiri. Akibatnya, usia pokok kelapa sawit semakin tua. Apabila saya mengambil alih jawatan Perdana Menteri, perolehan setiap hektar atau 'yield' dari minyak sawit, menurun pertama kali dalam sejarah. Kebajikan peneroka j... lagi »

Bulughul Maram – Adab: Adab Bersin dan Hukum Minum Sambil Berdiri

Muhammad Abduh Tuasikal, MSc pada Rumaysho.Com - Sejam yang lalu
Islam telah mengajarkan adab bersin. Dalam hadits diajarkan pula hukum minum sambil berdiri. Hadits #1456 وَعَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنِ اَلنَّبِيِّ – صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ – قَالَ: – إِذَا عَطَسَ أَحَدُكُمْ فَلْيَقُلْ: اَلْحَمْدُ لِلَّهِ, وَلْيَقُلْ لَهُ أَخُوهُ يَرْحَمُكَ اَللَّهُ, فَإِذَا قَالَ لَهُ: يَرْحَمُكَ اَللَّهُ, فَلْيَقُلْ: يَهْدِيكُمُ اَللَّهُ, وَيُصْلِحُ بَالَكُمْ – أَخْرَجَهُ اَلْبُخَارِيُّ. Dari […]

UMNO, PAS syak Himpunan 812 esok bakal disabotaj

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
KOTA BHARU, 29 Rabiulawal 1440H, Jumaat – Himpunan aman menyatakan kesyukuran penolakan ICERD – Himpunan 812 – esok, mungkin akan disabotaj melalui tindakan terancang bagi mencetus kekacauan, kata UMNO dan PAS. Setiausaha Agung UMNO, Tan Sri Annuar Musa dan Setiausaha Agung PAS, Datuk Takiyuddin Hassan senada berkata demikian pada ketika sidang media Ceramah Perdana Praperhimpunan … The post UMNO, PAS syak Himpunan 812 esok bakal disabotaj appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Ringgit diniaga pada paras 4.161 berbanding Dolar AS

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
KUALA LUMPUR, 29 Rabiulawal 1440H, Jumaat – Ringgit meningkat semula daripada penurunan semalam untuk dibuka tinggi berbanding dolar US hari ini, berikutan mata wang Amerika Syarikat (AS) itu lemah, dengan jangkaan kenaikan kadar faedah Rizab Persekutuan AS yang memihak kepada kadar faedah rendah. Pada 9.01 pagi, unit tempatan diniagakan pada 4.1610/1660 berbanding dolar US daripada … The post Ringgit diniaga pada paras 4.161 berbanding Dolar AS appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Kadir Jasin syor potong wang bantuan kepada Kelantan sehari

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
BANGI, 29 Rabiulawal 1440H, Jumaat – Kerajaan Pusat diminta memotong bantuan kewangan kepada Kelantan untuk tempoh satu hari, kerana memberi cuti umum Ahad ini, supaya rakyat negeri itu boleh mengambil bahagian dalam himpunan esok (Himpunan 812 di Kuala Lumpur. Tokoh Wartawan Negara, Datuk A Kadir Jasin berkata, pembayar cukai tidak boleh membazirkan wang kepada kerajaan … The post Kadir Jasin syor potong wang bantuan kepada Kelantan sehari appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Zionis pengganas sebenar, bukan pejuang Palestin

RZ pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
GAZA, 29 Rabiulawal 1440H, Jumaat – Pergerakan Perjuangan Islam Palestin (Hamas) berterima kasih dan menghargai negara yang menolak deraf dikemukakan Amerika Syarikat (AS) di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNGA), semalam. Deraf untuk PBB mengutuk Hamas kerana melancarkan roket ke arah Israel dan mengalakkan keganasan, ditolak oleh 87 negara anggota, 57 menyokong dan 33 lagi … The post Zionis pengganas sebenar, bukan pejuang Palestin appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Masjid Sultan Ahmad Shah - Kuantan, Pahang, Malaysia

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - Sejam yang lalu
Masjid Sultan Ahmad Shah - Kuantan, Pahang, Malaysia.

Istikharah

Editor pada Ahmad Sanusi Husain.Com - Sejam yang lalu
Istikharah

Antara Ilmu dan Sistem Kehidupan

Rifki M Firdaus pada Islampos - 6 jam yang lalu
[image: berilmu dulu baru beramal] Ilmu diibaratkan sebagai cahaya, yang dapat menyinari manusia dalam kegelapan The post Antara Ilmu dan Sistem Kehidupan appeared first on Islampos.

PTPTN – KALAU PUN TIDAK MAMPU MENEPATI JANJI, JANGANLAH SAMPAI MENZALIMI

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
Dalam isu PTPTN yang menjadi perbualan hangat masyarakat ketika ini berikutan pengumuman badan itu untuk melaksanakan Potongan Gaji Berjadual atau PGB antara antara 2% hingga 15% kepada peminjam, dua perkara utama tidak seharusnya diabaikan oleh kerajaan sebelum membuat keputusan muktamad berkenaan dengannya. Pertama, wujud janji yang sahih daripada Pakatan Harapan sendiri untuk mengutip bayaran daripada peminjam hanya setelah mereka mempunyai pendapatan melebihi RM4,000 sebulan. Kedua, pinjaman PTPTN adalah sejenis hutang dan dalam apa keadaan sekali pun, ia wajib dibayar. Dasar ba... lagi »

KAEDAH PTPTN TIDAK ADIL, KATA KJ – RAFIZI PUN TAK SETUJU

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
KUALA LUMPUR – Kaedah baharu bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menerima kritikan ramai. Bekas Ahli Parlimen PKR, Rafizi Ramli berkata, beliau juga tidak setuju dengan kaedah Potongan Gaji Berjadual (PGB) yang diumumkan kerajaan itu. “Saya faham maklum balas ramai peminjam PTPTN mengenai peraturan potongan gaji. Saya pun tak setuju,” katanya melalui Twitter, semalam. Rafizi turut berjanji akan bersuara kepada kerajaan sekiranya tiada tindakan diambil. “Insya-ALLAH perkara ini dibawa ke peringkat dalaman dan ada penyelesaiannya nanti. “Saya se... lagi »

ICERD ATAU ICURI?

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
1. Saya amat tertarik dengan lakaran – lakaran kartun Zunar dan beberapa kartunis lain dengan tajuk dan motif kelakar tapi penuh dengan mesej dan pesanan. 2. Jika lakaran seperti yang dilampirkan ini dilukis semasa zaman Najib memerintah dahulu sudah pasti bukan sahaja lakaran tersebut dirampas dan dimusnahkan, malah pelukisnya akan dipenjarakan. 3. Sebagai contoh Zunar bukan sahaja pernah dikasari tapi pejabat beliau digeledah; 9 tajuk buku karyanya beserta ribuan buah jilidnya turut dirampas. 4. Tidak cukup dengan itu , beliau juga pernah dilokapkan sebanyak 5 kali , dan diken... lagi »

JOHOR PERLU JELASKAN ISU PULAU KUKUP ATAU LETAK JAWATAN – KADIR

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
Tokoh wartawan A Kadir Jasin menggesa Menteri Besar Johor Osman Sapian menjelaskan kontroversi mengenai status Pulau Kukup sebagai taman negara atau meletakkan jawatan jika gagal berbuat demikian. “Saya ingin bertanya kepada Osman jika dia bercakap benar apabila dia memberitahu saya sebelum bermula mesyuarat majlis kepimpinan tertinggi Bersatu pada 28 Nov, bahawa istana (Johor) tidak campur tangan dalam pentadbiran negeri itu. “Saya bertanya kepadanya mengenai kebenaran khabar angin bahawa Istana mengambil tanah negeri – walaupun ia berukuran kurang daripada setengah ekar. “Dia kata... lagi »

PENDAPATAN KURANG SEPARUH JIKA POTONG SUBSIDI, KATA PESAWAH

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
BAGAI jatuh ditimpa tangga, itulah nasib mereka apabila kerajaan memotong subsidi baja dan racun kelak, kata warga petani yang ditemui The Malaysian Insight di kawasan utara semenanjung. Seorang daripadanya, Md Razi Kamis berkata, beliau sukar menanggung keluarga dengan pendapatan tidak menentu daripada tanaman padinya di kawasan Gunung Keriang, Kedah. Petani berusia 44 tahun itu menelan perit apabila mendengar khabar kerajaan Pakatan Harapan akan memotong subsidi baja dan racun untuk petani sepertinya. Jelasnya, potongan subsidi itu akan menyebabkan beliau kehilangan sehingga separ... lagi »

JAWATANKUASA KHAS PARLIMEN SIASAT OPS YAMAN 2

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
KUALA LUMPUR – Jawatankuasa khas Parlimen untuk Pertahanan dan Hal Ehwal Dalam Negeri akan ditubuhkan bagi menyiasat berkaitan Ops Yaman 2, kata Timbalan Menteri Pertahanan, Liew Chin Tong. Menurut Chin Tong, siasatan akan menumpukan sama ada atur gerak prosedur operasi standard (SOP) dan aset ke Arab Saudi dalam Ops Yaman 2 mematuhi prosedur dan dalam sistem yang betul. Siasatan yang akan dijalankan jawatankuasa berkenaan adalah tugasan pertama bagi jawatankuasa itu dan kementerian akan memberi kerjasama sepenuhnya kepadanya. “Kami harap jawatankuasa ini boleh membuat siasatan da... lagi »

PEMUZIK TEMPATAN TOLAK PERKAUMAN MENERUSI VIDEO RAP

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
KONFLIK berhubung kaum baru-baru ini seperti kejadian rusuhan kuil Hindu Seafield di Subang Jaya dan kes seorang pekerja promosi bir yang diganggu secara lisan, telah menyebabkan sekumpulan pemuzik bekerjasama menghasilkan sebuah lagu yang menyatakan hasrat mereka untuk bersama menolak sikap perkauman. Prem Darsha, 24, Sri Sidhartha, 20 dan Arvind Raj, 25, mengambil masa satu hari untuk menumpahkan ilham mereka mereka bagi menghasilkan sebuah lagu rap yang mereka harap akan dapat melawan sikap negatif dan permusuhan sesama warga Malaysia semakin berleluasa terutama di media sosial. ...lagi »

SAMBUTAN HARI HAK ASASI MANUSIA PADA 8 DIS DIPUTUSKAN PADA OKT- SUHAKAM

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
Keputusan Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (SUHAKAM) untuk mengadakan Sambutan Hari Hak Asasi Manusia pada 8 Dis telah diputuskan pada Oktober, kata pengerusi Tan Sri Ismail. Oleh itu, Razali menyangkal dakwaan bahawa sambutan itu ialah untuk mengganggu demonstrasi anti-ICERD (Konvensyen Antarabangsa mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum) yang jatuh pada tarikh yang sama. Beliau berkata tarikh untuk sambutan itu diputuskan pada 18 Okt mengikut tarikh yang disediakan oleh Pejabat Perdana Menteri. Oleh itu, Razali menyangkal dakwaan bahawa sambutan itu ialah untuk... lagi »

‘IF MAHATHIR DIES NEXT YEAR – HIS GREATEST WORRY WILL BE HIS CHILDREN’: WITH EVIL INTENTIONS, NAJIB CAMP SEIZES ON GEORGE BUSH’S DEATH TO MAKE DR M ANGRY WITH ANWAR, GUAN ENG & KIT SIANG

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
Bush Senior has just died at age 94. Anwar quipped, going by that yardstick, Mahathir should go by next year. And that is how and when Anwar hopes to become Malaysia’s eighth prime minister. And this is what worries Mahathir. If he dies next year and Anwar takes over, what is to become of his children? Mahathir is concerned that once he is no longer around Kit Siang and Guan Eng will finish off his children. Prime Minister Tun Dr Mahathir Mohamad now regrets he listened to Lim Kit Siang who had suggested he form a new all-Malay political party. Initially, Kit Siang had managed to co... lagi »

MALAYS GET CHANCE OF A LIFETIME TO RUB SHOULDERS WITH SOME OF THE WORLD’S RICHEST & BIGGEST CROOKS AT ANTI-ICERD RALLY THIS SUNDAY

emily mc pada Malaysia Chronicle - 6 jam yang lalu
The poster is spot on. The leaders behind this street demonstration includes people facing 30 or 40 charges in Court. A conviction for just any of those 30 or 40 charges will see them sent off to jail for a long time. This is not only their political career but the end of their lives. AND THEIR MONEY. ALL the crooks in the e-poster are rich. Very rich. That fellow is worth a few hundred million. All their money is stolen. Through corruption and plain stealing. The religious conman has received money from UMNO. Plenty of money. So these are a group of people who are useless thiev... lagi »

ICERD DiTentang Islam DiJulang Ummah Gemilang – Pdf

ekhutbah pada Khutbah Pilihan - 6 jam yang lalu
icerd Advertisements

ICERD DiTentang Islam DiJulang Ummah Gemilang

ekhutbah pada Khutbah Pilihan - 6 jam yang lalu
السلام عليكم الحَمْدُ للهِ !!الحَمْدُ للهِ الَّذِيْ أَرْسَلَ رَسُوْلَهُ بِالهُدَى وَدِيْنِ الحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّيْنِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ المُشْرِكُوْنَ أَشْهَدُ أَنْ لاإِلهَ إِلا اللهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ سَيِّدَنَا مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُوْلُهُ اللّهُمَّ صَلِّ وَسَلِّمْ وَبَارِكْ عَلىَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَأَصْحَابِهِ وَمَنْ تَبِعَهُمْ بِإِحْسَانٍ إِلَى يَوْمِ الدِّيْنِ …أَمَّا بَعْدُ…..فَيَا عِبَادَ اللهِ ! اتَّقُوْا اللهَ حَقَّ تُقَاتِهِ […]

Wawancara Ekslusif Bersama Mario Irwinsyah, Nussa Ungkap Cita-Citanya yang Mengharukan

Eneng Susanti pada Islampos - 6 jam yang lalu
Apa sih cita-cita Nussa dan Rara? The post Wawancara Ekslusif Bersama Mario Irwinsyah, Nussa Ungkap Cita-Citanya yang Mengharukan appeared first on Islampos.




















Tiada ulasan: