Isnin, 17 Disember 2018

Ultra Malaya. 8892.



'Terima kasih selamatkan kami, Ultras Malaya' MyMetro Arena 


Kenderaan yang membawa isteri jurulatih kebangsaan Tan Cheng Hoe, Jocelyn Tan dan keluarga Dato Hamidin dirempuh penyokong Vietnam, malam tadi. FOTO NSTP

Aziman Rosdi di Hanoi aziman@nstp.com.my

TINDAKAN berani sekumpulan penyokong Malaysia termasuk Ultras Malaya berjaya menyelamatkan isteri jurulatih kebangsaan Tan Cheng Hoe, Jocelyn Tan daripada detik mencemaskan ketika cuba memasuki Stadium Nasional My Dinh, malam tadi.

Dalam insiden yang berlaku 7 malam itu, kenderaan yang dinaikinya bersama keluarga Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd Amin dirempuh penyokong Vietnam ketika terperangkap di luar stadium.


Ia berlaku selepas kenderaan van 16 penumpang yang mereka naiki gagal mengikut kenderaan pengiring dari belakang akibat kesesakan yang teruk sebelum aksi final kedua Piala AFF bermula 8.30 malam.

Jocelyn yang menceritakan detik cemas itu berkata, sekumpulan Ultras Malaya melindungi van mereka daripada terus dirempuh ribuan penyokong Vietnam yang berang kerana menghalang perjalanan mereka masuk ke stadium.

“Saya  nak ucapkan terima kasih buat Ultras Malaya sebab selamatkan kami, beri kami laluan terutama ketika cuba melindungi kenderaan kami daripada diasak penyokong Vietnam. Saya sangat terharu,” katanya yang pertama kali mengikuti suaminya ke perlawanan di tempat lawan.

“Walaupun kira-kira setengah jam kami terperangkap, mereka (Ultras Malaya) buat kami rasa selamat.”

Sementara itu, seorang penyokong Ultras Malaya, Faizal Osman yang berada di tempat kejadian mengakui cuba membantu selepas mengetahui isteri dan anak-anak Hamidin menaiki kenderaan itu.

“Apabila kami tahu ada ahli keluarga presiden FAM dalam kereta itu, kami cuba menghalang rempuhan penyokong Vietnam yang ingin masuk ke dalam stadium.

“Mujur tiada di antara kami yang kena pukul teruk, cuma ada yang mengasak-asak kami, tolak-tolak dan ada juga yang kena baling botol.

“Tapi kami rasa ini tugas kami untuk melindungi orang kita, lagi-lagi bila tahu ada keluarga presiden FAM di dalamnya (kereta). Kami cuba membuka laluan kepada kereta itu untuk keluar dan akhirnya berjaya,” katanya.

Dalam insiden itu juga, seorang jurugambar dari Malaysia, Khairil Jaafar mengalami kerugian RM800 selepas peralatan kamera miliknya rosak ketika diasak penyokong Vietnam.

“Memang ketika kejadian itu saya berada hampir dengan kenderaan yang membawa isteri jurulatih Cheng Hoe dan keluarga presiden FAM. Memang situasi agak teruk sehingga rosak ‘flash’ kamera saya,” katanya.

Pada aksi final kedua Piala AFF itu, tuan rumah Vietnam menang 1-0 ke atas Malaysia untuk bergelar juara menerusi agregat 3-2.

Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 16 Disember 2018 @ 4:06 PM

No automatic alt text available.
Biar gambar berbicara... Sang Rimau Saka dah dijinakkan oleh Ah Moi Vietnam.....
😭😭😭
Kita bukan kalah tapi belum capai kemenangan...

Malaysian football fans singing Ultra fans singing Harimau Malaya...
Image may contain: one or more people and crowd
Sebahagian penyokong Ultras Malaya yang hadir bersorak pada perlawanan akhir kedua Piala Suzuki AFF2018 di Stadium Nasional My Dinh yang berkesuhan Malaysia tersungkur dengan agreget 3-2.
😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
Gol Pertama Vietnam tadi adalah curi ayam...😲😲😲
Image may contain: 1 person, text
Lebai2 PAS tak perlu kalut sangat. MP pi jumpa Dr.M bukan pasai nak keluaq parti tapi nak ajak Dr.M masuk PAS... 😁😁😁😁😁😁😁😁


No automatic alt text available.
Lembaga Hitam, putih, kelabu ramai dalam tu. Di tambah dgn Lembaga yg berpuashati.
😅😅😅😅😅😅         
Image may contain: one or more people
Jahat ooi depa.Main gagau kot belakang 😲😲
Image may contain: text

Image may contain: 2 people, people smiling, text
https://alditta.blogspot.com/2018/12/pasai-tulah-harimau-malaysia-tewas.html
cheers. 

Bagaimana Melayu Singapura Dipinggirkan Kerajaan PAP Tanpa Menukar Perlembagaan?
 9
"Orang Melayu ni paranoid. Kalau kita ratifikasi ICERD pun, hak hak istimewa Bumiputera masih terjamin. Nak batalkan Perkara 153 bukan saja perlu 2/3 majoriti, tetapi perlu kelulusan Raja Raja Melayu. Jangan bimbang tak bertempatlah!"

Begini jawapannya:

Perkara 152(2) Perlembagaan Singapura juga menyebut tentang kedudukan istimewa Melayu sebagai kaum pribumi (indegenous people) dan tanggungjawab kerajaan mereka dalam memelihara hak dan kepentingan kaum Melayu dari sudut bahasa, pendidikan, agama, politik, sosial dan ekonomi.

Tetapi apa yang berlaku adalah perlembagaan akan tinggal nama sahaja apabila dasar kerajaan sedia ada akhirnya meminggirkan bangsa tersebut. Contohnya selepas kemerdekaan daripada Malaysia tahun 1965, Jawatankuasa Penasihat Penamaan Jalan Singapura telah menghentikan penggunaan nama Melayu bagi jalan di negara tersebut. Malahan mereka mula menggantikan perkataan 'lorong' kepada 'avenue' atau 'drive'. Bermula tahun 1980an, nama2 Cina pula digunakan. Jadi dimana pemeliharaan kedudukan Melayu dari segi bahasa?

Selepas tahun 1965, Singapura telah memperkenalkan kuota perumahan, skim penempatan semula bandar dan mewujudkan sistem perwakilan undi (GRC). Keadaan ini telah mencairkan kuasa politik Melayu dan melemahkan parti parti pembangkang pro Melayu seperti PKMS. Jadi dimana pemeliharaan kedudukan Melayu dari segi politik?

Kuota kediaman etnik juga diperkenalkan pada tahun 1989 dengan syarat bahawa peratusan etnik Melayu tidak boleh melebihi 20% daripada sebuah kawasan pilihanraya dan 22% daripada komposisi penduduk blok perumahan awam. Jadi di mana pemeliharaan kedudukan Melayu dari segi ekonomi sedangkan tumpuan perniagaan dan infrastruktur adalah kepada kawasan perumahan berpusat seperti ini?

Dari segi pendidikan, kedudukan Melayu lebih parah. Sehingga 2005, tidak pernah ada seorang pun Melayu menerima biasiswa Angkatan Tentera Singapura (SAFOS). 98% daripada penerima biasiswa luar negara SAFOS pula berbangsa Cina. Bermula tahun 1990, kerajaan Singapura telah membatalkan dasar pelajaran percuma kepada kaum Melayu tanpa syarat yang diwarisi dari zaman British. Kesannya, mana2 keluarga Melayu berpendapatan SGD2000 sebulan perlu membayar yuran pengajian yang tinggi. Jadi dimana pemeliharaan terhadap kedudukan Melayu dalam pendidikan?

Saya tak ada masalah jika bangsa saya jahil. Jahil itu penyakit. Penyakit itu ada ubatnya. Belajar dan membaca adalah ubat kejahilan.

Tapi menjadi bXXi ni tak ada ubat. Samak macammana pun dia akan kekal najis.

Sumber rujukan:

1. Perlembagaan Singapura ms 158

2. Dilema Singapura: Peminggiran Politik dan Pelajaran Masyarakat Melayu, Prof Madya Dr Lily Zubaidah Rahim (Assoc Professor at University of Sydney), Oxford University Press, 2004, ms 91-101, 265

DRP
Abdul Rahim Hilmi Zakariya
MR :  Melayu mudah lupa, akhirnya terjual di negeri sendiri 

............oo000oo...........
MINDARAKYAT
https://mindarakyat.blogspot.com/2018/11/bagaimana-melayu-singapura-dipinggirkan.html?


Sekarang ini pun Marhaen dah tak ada istimewa itu dan ini lagi. Melayu yang masih dikategorikan sebagai "insan bukan biasa-biasa" hanyalah Yb dari PD saja. Itupun kerana Yb PD adalah PiEm 8 dalam penantian. Lain2aspek termasuklah sekolah2 yang dihadiri oleh majoriti golongan pribumi~ adalah jelas bahawa keistimewaan yang masih tinggal adalah atas kertas lama saja. Sebaliknya sekolah tinggi vernakular swasta yang mendapat perhatian dan peruntukan paling istimewa. Jangkaan dan ramalan 'menang sorak kampung tergadai' sudah pun berada di depan mata.
Tahniah orang-orang bodo yg telah mengundi kepala bapak munafik liberal dan kepala bapak kafir harbi biaDAP.

Semoga cucu cicit kamu akan meludah kubur kamu dan mengutuk kamu kerana kamu telah mengkhianati mereka.
percayalah kalau di diam puak dap ini malaysia pasti jadi macam singapura dan melayu singapura pon tak sedar sejarah kerana genarasi muda dah merasa keselesaan hidup jadi tak kisah hak melayu di kotak katikan dan lebeh dashat lagi mereka tgk melayu malaysia punya politic memalukan.Tak standard kutuk mengutuk sasama sendiri tak macam poltic singapura pembangkang comment tak meyerang sangat peribadi






LKY sangguo pakai songkok untuk memancing hati orang melayu ketika itu sama macam LGE dengar azan berhenti semua memancing hati orang melayu yang mudah sangat terpengaruh



Walaupun Singapura adalah tanah jajahan kerajaan Johor dan kaum Melayu adalah penduduk asal Singapura, hak asasi kaum Melayu Singapura telah dinafikan oleh kaum kafir dan rejim kafir maka kaum Melayu terpaksa menerima penindasan sebagai sebahagian dari hidup mereka !

Lihatlah contoh bagaimana seorang lelaki kafir melayan seorang wanita Melayu Islam di Singapura:

https://www.youtube.com/watch?v=U73aI6594_A

Sebaliknya puak kafir harbi rasis di negara kita pula sibuk berlakon konon mereka telah ditindas oleh kerajaan BN dan mereka mahu hak asasi mereka dihormati dan mereka mahu menghapuskan semua hak kaum bumiputera termasuk kaum Melayu di negara kita sedangkan puak kafir harbi rasis ini telah menguasai ekonomi dan politik di negara kita dan menjadi kaya raya sedangkan kaum bumiputera termasuk kaum Melayu masih hidup miskin.

Jika kononnya puak kafir harbi ditindas di negara kita, sudah tentu puak kafir harbi ini hidup miskin melarat dan terpaksa meninggalkan negara kita untuk kembali ke negara asal mereka !

Puak kafir harbi rasis ini boleh diibaratkan diberi betis, hendakkan paha pula ! Mereka tidak mengenang budi baik kaum Melayu yang menjadi penduduk asal negara kita!!


















Wahai umat Islam berhati-hatilah dengan pelbagai bentuk skim penipuan yang akan merugikan umat Islam sendiri !!! Jauhilah penipu-penipu @ scammers yang cuba menipu anda hingga lingkup !!!

Pergi ke Bank Negara atau Persatuan Pengguna Islam Malaysia atau persatuan pengguna untuk mendapatkan khidmat nasihat supaya anda tidak ditipu oleh penipu atau lintah darat!!!

Boleh hubungi Persatuan Pengguna Islam Malaysia:

SEKRETARIAT :

PPIM VILLA (SEMBANG-SEMBANG CAFE)
TINGKAT 3, VILLA PUTERI CONDOMINIUM
JALAN TUN ISMAIL
50480, KUALA LUMPUR
HOTLINE : 03-40503055/019-3591000

EMEL : muslimconsumers@gmail.com
ATAU
aduanppim@gmail.com



















Bagaimana Melayu Singapura Dipinggirkan Kerajaan PAP Tanpa Menukar Perlembagaan?

Puncanya UMNO lah yang mengkafirkan Singapura dan Pulau Batu Putih dan lain-lain. Termasuk yang sebelumnya memberi kerakyatan tanpa syarat kepada mereka. Bila dah dapat MCA pun ikut lari macam parti cina yang lain ...





Ulasan tentang Sejarah Telah Membuktikan Bahawa umno bersekongkol dengan yahudi sejak zaman sebelum kemerdekaan Negara lagi.

Tiada ulasan: