Isnin, 14 Januari 2019

Memelihara kesejahteraan hati. 9042.







13 Januari 2019
Didakwa Tiru Karya Indonesia, Ini Respon Jurugambar ‘Kampung Boy’
Dalam sekelip mata, nama Mohd Syukur Khamis popular seluruh Malaysia apabila fotonya bersama haiwan ternakan ayahnya memenangi anugerah Street/People Photographer of The Year Asian Geographic -Image of Asia 2018 dan Remarkable Award di Siena International Photography Award 2018, Italy.

Namun, apa yang tidak enak apabila jurugambar Abdullah Deen Mohd Zain itu, ada individu yang mendakwa gaya foto berkenaan mengambil inspirasi jurugambar Indonesia.

Inspirasi Herman Damar
Menurut individu bernama Uthman Daud, gaya yang diambil Abdullah itu didakwa diambil dari jurugambar terkenal Indonesia, Herman Damar. Herman dikatakan pernah datang ke Malaysia 10 tahun lalu membuat bengkel untuk jurugambar di sini.

Ini respon jurugambar


Saiful Nang pun nafi

‘Maaf, saya tersilap’


Kredit: ohbulan
Didakwa Tiru Karya Indonesia, Ini Respon Jurugambar ‘Kampung Boy’

Lewat ACT, Warga Uighur Salurkan Bantuan USD 20.000 untuk Korban Tsunami Selat Sunda 
Senin, 14 Januari 2019 15:38
Foto: Ketua Majelis Nasional Turkistan Timur, Seyit Tumturk (dua dari kiri) memberikan bantuan.
KIBLAT.NET, Jakarta – Dalam kunjungannya ke Indonesia, diaspora Uighur di Turki memberikan bantuan kepada warga korban tsunami di Selat Sunda. Melalui Lembaga Kemanusiaan ACT, Ketua Majelis Nasional Turkistan Timur, Seyit Tumturk memberikan USD 20.000 kepada warga korban tsunami.
Pihaknya atas nama diaspora Uighur, memberikan donasi untuk korban tsunami Selat Sunda sebesar USD 20.000 melalui Aksi Cepat Tanggap (ACT).
“Kami ingin berpartisipasi membantu saudara-saudara kami yang terdampak bencana di Indonesia. Walau tidak seberapa, kami harap ini bisa bermanfaat dan menjadi pelipur lara bagi saudara-saudara terdampak,” ungkap Seyit dalam acara diskusi “Kesaksian dari Balik Penjara Uighur”, di Menteng, Jakarta Pusat, Sabtu (12/01/2019).
Senior Vice President ACT Syuhelmaidi Syukur mengungkapkan rasa syukur yang besar atas kedermawanan diaspora Uighur kepada masyarakat Indonesia yang terdampak bencana. Terkait dukungan kemanusiaan untuk Uighur sendiri, Syuhelmaidi menyampaikan ACT terus memberikan bantuan kemanusiaan kepada diaspora Uighur di berbagai negara.
“Sampai saat ini kami sudah mengirim tim Sympathy of Solidarity (SOS) untuk Uighur ke berbagai negara di mana diaspora Uighur berada, seperti Turki, Uzbekistan, Kirgistan, dan Kazakhstan. Alhamdulillah kami sudah mendistribusikan bantuan kemanusiaan dalam bentuk pangan dan bantuan musim dingin. Kami juga tengah berupaya agar bisa menjangkau Uighur di Xinjiang juga. Mohon doanya,” ucap Syuhelmaidi.
Reporter: Muhammad Jundii
Editor: Rusydan
Lewat ACT, Warga Uighur Salurkan Bantuan USD 20.000 untuk Korban Tsunami Selat Sunda - Kiblat

BERITA TERKAIT


BERITA LAINNYA


KIBLAT.NET- Dalam sebuah forum Diskusi Rutin Mingguan Aliansi Pencerah Indonesia (API): ” Menyorot Kredibilitas Lembaga...
 Senin, 14/01/2019 13:39   0  

Kantor itu berhasil diruntuhkan sebelum pasukan Kenya turun tangan, yang memaksa pejuang menarik diri.
 Senin, 14/01/2019 09:24   0  

Taktik itu dengan membangun pagar beton yang dapat menyebabkan banjir di dekat kamp-kamp yang dihuni oleh Muslim Arakan (Rohingya) di perbatasan dengan Bangladesh.
 Senin, 14/01/2019 08:05   0  

AA mengatakan, berdasarkan keterangan sumber keamanan, pasukan keamanan Turki menangkap 13 anggota organisasi “teroris” HTS di Adana pada Sabtu
 Senin, 14/01/2019 07:28   0  

"Dewan Syura Jamaah memilih kembali Dr. Muhammadd Hikmat Walid sebagai Muraqib Aam untuk empat tahun ke depan," kata pernyataan resmi IM Suriah melalui akun Twitter pada Ahad.
 Senin, 14/01/2019 06:50   0  

Trump memandang “kehebatan” AS telah lama hilang, dan menjadi tugasnya untuk merestorasi kembali
 Ahad, 13/01/2019 19:29   0  

Hamas menjanjikan hadiah jutaan dolar bagi siapa saja yang dapat mengungkapkan identitas tim pasukan khusus Israel
 Ahad, 13/01/2019 15:07   0     

Sebuah tangki penyimpanan yang menampung 7.000 ton diesel terbakar di kilang minyak utama Aden di kota Al Buraika.
 Ahad, 13/01/2019 14:35   0  

Beberapa pakar penerbangan mengatakan Afghanistan akan bergantung pada Amerika dan dukungan lainnya selama bertahun-tahun.
 Ahad, 13/01/2019 11:30   0  

KIBLAT.NET, Jakarta – Muslimah asal Kazakhstan, Gul Bahar Jaliloa menceritakan kezaliman yang dialaminya selama 16...
 Sabtu, 12/01/2019 20:17

TITIAN


TERPOPULER


Foto
Perhatikan SEMOGA BERMANFAAT untuk Mu MUSLIMAH

Pertanyaan
➖➖➖➖
Ada seorang wanita, dia sudah membersihkan bekas haid yang ada di celananya, tapi gak bersih2. masih ada aja bekas darahnya, bahkan sampai kering. Nah.. bolehkh celana ini dipake ibadah? Apakah bekas darah itu najis?

Jawaban:
➖➖➖➖ ➡Darah haid hukumnya najis, karena itu wajib dicuci.

Jika sudah dicuci, bahkan dikucek, namun masih ada bekasnya, tidak masalah digunakan untuk shalat atau ibadah lainnya yang mempersyaratkan harus suci dari najis. ➡Kesimpulan ini berdasarkan hadis dari Abu Hurairah radhiyallahu ‘anhu, bahwa seorang seorang sahabat wanita yang bernama Khoulah bintu Yasar datang kepada Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam dan bertanya, “Wahai Rasulullah, saya hanya memiliki satu baju, dan ketika haid, saya mengenakan baju ini.” Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam menyarankan,

فإذا طهرت فاغسلي موضع الدم ثم صلي فيه “Jika kamu telah suci, cucilah bekas yang terkena darah, kemudian gunakan baju itu untuk shalat.” Khoulah bertanya lagi: “Ya Rasulullah, bagaimana jika bekasnya tidak hilang?” Jawab Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam,

يكفيك الماء ولا يضرك أثره “Cukup kamu cuci dengan air, dan tidak usah pedulikan bekasnya.” (HR. Abu Daud dan Baihaqi; disahihkan Albani). ➡Hukum semacam ini sejalan dengan kaidah umum dalam fikih,

المشقة تجلب التيسير “

Kesulitan membawa kemudahan”

Dan ini bagian dari kasih sayang Allah kepada hamba-hamba-Nya. Allah memberikan banyak keringanan dalam kesulitan yang tidak mungkin dihindari oleh para hamba-Nya. Allah berfirman,

وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ

Dia sama sekali tidak menjadikan adanya kesempitan untuk kamu dalam agama (QS. Al-Hajj: 78)

Allahu a’lam

Dijawab oleh ustadz Ammi Nur Baitss
Artikel KonsultasiSyariah.com

Belajar Islam - Google+

Foto
Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam melarang keras seseorang ujub terhadap dirinya. Bahkan Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam menyebutnya sebagai dosa besar yang membinasakan pelakunya.

Dari Anas bin Malik Radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,

‎ثَلَاثٌ مُهْلِكَاتٌ : شُحٌّ مُطَاعٌ ، وَهَوًى مُتَّبَعٌ ، وَإِعْجَابُ الْمَرْءِ بِنَفْسِهِ

Tiga dosa pembinasa: sifat pelit yang ditaati, hawa nafsu yang dituruti, dan ujub seseorang terhadap dirinya. (HR. Thabrani dalam al-Ausath 5452 dan dishaihkan al-Albani)
.
Di saat yang sama, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam memotivasi kita untuk menjadi hamba yang berusaha merahasiakan diri kebalikan dari menonjolkan diri. Dari Abu Said al-Khudri Radhiyallahu ‘anhu, Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,
.
‎إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْعَبْدَ التَّقِىَّ الْغَنِىَّ الْخَفِىَّ

Sesungguhnya Allah mencintai hamba yang bertaqwa, yang berkecukupan, dan yang tidak menonjolkan diri. (HR. Muslim 7621)
.
Hal ini juga ditetapkan oleh Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam di dalam hadits berikut ini:

‎عَنْ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ قَالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: إِنَّ اللهَ يُحِبُّ الْعَبْدَ التَّقِيَّ، الْغَنِيَّ، الْخَفِيَّ

Dari Sa’ad bin Abi Waqqâsh Radhiyallahu anhu, dia berkata: Aku mendengar Rasûlullâh Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Sesungguhnya Allâh mencintai seorang hamba yang bertaqwa, kaya (hatinya), dan tersembunyi (yakni: orang yang fokus beribadah dan mengurusi dirinya sendiri-)”. [HR. Muslim, no. 2965]

Belajar Islam - Google+
Foto
Belajar Islam - Google+

Perkataan imam Syafi'i yg lengkap:

مَنْ تَعَلمََّ الْقُرْآنَ عَظُمَتْ قِيْمَتُهُ، وَمَنْ نَظَرَ فِي الْفِقْهِ نَبُلَ قَدْرُهُ، وَمَنْ كَتَبَ الْحَدِيْثَ قَوِيَتْ حُجَّتُهُ، وَمَنْ نَظَرَ فِي اللُّغَةِ رَقَّ طَبْعُهُ، وَمَنْ نَظَرَ فِي الْحِسَابِ جَزُلَ رَأْيُهُ، وَمَنْ لَمْ يَصُنْ نَفْسَهُ، لَمْ يَنْفَعْهُ عِلْمُهُ.

“Barangsiapa yang mempelajari AL QUR'AN maka kedudukannya menjadi agung,
barangsiapa yang belajar FIQIH maka kehormatannya menjadi mulia, 
barangsiapa yang menulis HADIST maka hujjahnya menjadi kuat,
barangsiapa yang belajar bahasa maka tabiatnya menjadi lembut, barangsiapa yang belajar berhitung maka pendapatnya menjadi kuat,
barangsiapa yang tidak menjaga dirinya maka ilmunya tidak dapat memberi manfaat kepadanya.”
(Tawaali at-Ta`siis bi Ma’ali Ibnu Idris, karya al-Hafidz Ibnu Hajar, hal. 136)


Belajar Islam - Google+

Foto
Belajar Islam - Google+

Foto
Emas berkata pada tanah, “Coba lihat pada dirimu, suram dan lemah, apakah engkau memiliki cahaya mengkilat seperti aku...??? Apakah engkau berharga seperti aku...???”
.
.
Tanah menggelengkan kepala dan menjawab, “Aku bisa menumbuhkan bunga dan buah, bisa menumbuhkan rumput dan pohon, bisa menumbuhkan tanaman dan banyak yang lain. Bisa nahan bangunan sampe 60-100lt. Semaunya sekuatnya manusia. Bisa nahan jalan tol, bandara, pelabuhan... Bisa jd alas pesantren2, sekolah2, madrasah2, kampus2."
.
.
Emas pun terdiam seribu bahasa.
.
.
Dalam hidup ini banyak orang yang seperti emas, berharga, menyilaukan tetapi tidak bermanfaat bagi sesama. .
.
Sukses dalam karir, rupawan dalam paras, tapi sukar membantu apalagi peduli. .
.
Tapi ada juga yang seperti tanah. Posisi biasa saja, bersahaja namun ringan tangan siap membantu kapanpun.
.
.
Makna dari kehidupan bukan terletak pada seberapa bernilainya diri kita, tetapi seberapa besar bermanfaatnya kita bagi orang lain.
.
.
Jika keberadaan kita dapat menjadi berkah bagi banyak orang, barulah kita benar- benar bernilai.
.
.
Apalah gunanya kesuksesan bila itu tidak membawa manfaat bagi kita, keluarga dan orang lain. .
.
Apalah arti kemakmuran bila tidak berbagi pada yang membutuhkan.
.
.
Apalah arti kepintaran bila tidak memberi inspirasi di sekeliling kita. .
.
Karena hidup adalah proses, ada saatnya kita memberi dan ada saatnya kita menerima.
.
.
Met siap2 ashar. Bismillaah walhamdulillaah.
Belajar Islam - Google+

Foto
DakwahSunnah - Google+

Foto
DakwahSunnah - Google+

Foto

DakwahSunnah - Google+

Perzinaan Berisiko Mengganggu Kesehatan Mental 
Senin, 14 Januari 2019 22:33
KIBLAT.NET – Sudah banyak yang memahami, apabila perilaku perzinaan dapat menularkan penyakit, terutama penyakit menular seksual. Yang jarang diketahui atau tidak disadari, perzinaan juga dapat berpengaruh pada kejiwaan atau kesehatan mental.
Penyakit menular seksual akibat seks bebas, antara lain HIV, herpes simpleks, kutil kelamin, sifilis, gonore, hepatitis B, hepatitis C, dan klamidia “hanya” menyerang fisik. Namun terdapat efek yang menyerang psikis, misalnya risiko kehamilan yang tidak diinginkan dan kemungkinan aborsi.
Di era keterbukaan ini, berbagai aplikasi dan forum online terkadang justru mempermudah para penggunanya menemukan pasangan untuk melakukan perzinaan. Perzinaan ini biasanya terjadi karena berbagai alasan, mulai dari rasa penasaran dan keinginan bereksplokrasi, sedang mabuk, pengaruh pergaulan, atau sekadar ingin membuat orang lain cemburu.
Sebagian orang jelas hanya menginginkan hubungan semalam, “kencan” tanpa status (no strings attached), atau hubungan friends with benefits. Tetapi mungkin ada juga yang diam-diam ingin mencari hubungan jangka panjang. Jika hal ini yang sebenarnya dicari, hubungan seksual bebas tanpa komitmen atau tanpa hubungan emosional, akan membuat seseorang merasa rendah diri dan rentan mengalami depresi.
Perasaan tersebut akan lebih mudah muncul terutama jika hubungan seksual dilakukan pada saat mengalami peristiwa buruk atau setelahnya, misalnya baru saja diberhentikan dari pekerjaan. Selain itu, juga bila seks bebas dilakukan sebagai bentuk pelampiasan emosi.

BACA JUGA  Stop Menyebarkan Berita Perzinaan, Ini Alasannya

Meski saat melakukan perzinaan kamu bisa merasa diinginkan atau merasa puas, tetapi hal ini umumnya hanya bersifat sesaat. Selanjutnya, kamu justru akan merasa bersalah, menyesal atau malu. Hal ini dapat terjadi baik pada perempuan, maupun laki-laki, tetapi paling sering dialami oleh wanita, terutama di awal usia 20-an. Biasanya lebih sulit bagi wanita untuk berhubungan seksual tanpa mengharapkan apapun lebih lanjut.
Dalam penelitian ditemukan bahwa sebagian orang merasa lebih kesepian, cemas, stres, lebih tidak puas akan hidup, lebih tidak bahagia, bahkan depresi, setelah melakukan seks bebas.
Hubungan seks yang sehat yaitu hubungan seks yang dilakukan untuk menjalin keintiman dalam jangka panjang melalui pernikahan. Jika seks bebas cenderung dapat membuat mental terganggu, seks yang dilakukan setelah menikah justru dapat membuat seseorang lebih sehat, tidak hanya secara fisik, tapi juga secara psikologis, emosional, intelektual dan sosial.
Seperti olahraga, seks sehat dalam pernikahan dapat mengurangi kecemasan dan stres, serta membuat seseorang lebih bahagia. Dan yang terpenting, tidak perlu khawatir dengan kehamilan bahkan bisa menjadi salah satu motivasi.

Sumber: Alodokter
Editor: Azzam
Perzinaan Berisiko Mengganggu Kesehatan Mental - Kiblat

14 September 2016
Kisah Benar: Padah Berzina Dengan Pembantu Rumah

”Sudah hampir lima tahun saya tidak ‘bersama’ isteri. Setiap kali ingin melakukannya, nafsu saya seperti disekat dan tak bermaya. Bagaimanapun, keadaan berbeza apabila saya melihat perempuan lain.

Saya yakin masalah ini berpunca daripada silap saya sendiri yang curang dengan pembantu rumah hingga menyebabkan wanita dari seberang itu menggunakan ilmu hitam untuk merosakkan rumah tangga saya.

Ini bukan tuduhan melulu kerana saya ada beberapa petunjuk dan bukti berasas. Mulanya saya sangka menghadapi masalah lemah tenaga batin.

Hasil perbincangan dengan isteri, kami berjumpa doktor untuk mendapatkan kepastian. Namun, pemeriksaan mengesahkan saya tidak mengalami sebarang masalah seksual.

Berikutan itu saya dan isteri berbincang dengan anggota keluarga dan mereka mencadangkan saya mencuba perubatan secara Islam kerana mungkin ada orang menggunakan cara halus untuk merosakkan rumah tangga kami.

Selepas berubat di pusat rawatan Islam, kami terkejut apabila ustaz memberitahu saya mungkin terkena sihir dilakukan orang yang pernah duduk serumah dengan kami.

Selepas dimaklumkan begitu, saya terus teringat ketika isteri melahirkan anak lima tahun lalu, saya mengambil seorang pembantu rumah untuk me­nguruskan rumah sepanjang dia dalam pantang.

Sepanjang dua bulan amah berusia 30-an itu bekerja, saya pernah terlanjur dengan wanita itu selepas tidak tahan dengan godaannya. Kami berzina ketika isteri tiada di rumah kerana pergi melakukan urutan selepas bersalin dengan bidan. Layanan amah itu kepada saya memang baik.

Setiap kali pulang kerja, dia akan menyambut saya dan menyediakan minuman biarpun saya tidak meminta. Walaupun terlanjur, saya langsung tiada niat untuk berkahwin dengannya. Saya perasan dia ada mengambil air mani saya selepas kami melakukan hubungan haram itu tapi tidak mengesyaki apa-apa.

Selepas isteri habis pantang, saya terus memberhentikan amah berkenaan kerana bimbang rahsia kami terbongkar hingga menyebabkan rumah tangga kami bergolak. Saya menyesal dan bertaubat kerana berzina de­ngan amah itu selepas tidak tahan dengan godaannya.

Ustaz yang mengubati mengesyaki saya terkena ilmu sihir yang dilakukan melalui pemujaan air mani dan masalah dingin terhadap isteri mula saya alami sebaik saja memberhentikan pembantu rumah itu.

Sebenar­nya bukan saya tidak bernafsu terhadap wanita tetapi apabila melihat isteri, saya memandangnya seolah-olah melihat seorang lelaki menyebabkan saya langsung tiada nafsu terhadapnya.

Sebelum ini saya sudah beberapa kali mencuba perubatan moden termasuk mengambil pil perangsang lelaki tapi masalah ini masih tidak dapat diatasi.

Bagaimanapun, saya menyembunyikan kecurangan saya daripada isteri kerana bimbang ia akan memberi kesan terhadap rumah tangga kami. Saya kini makin pulih tetapi masih meneruskan rawatan lanjut”. - kongsi2ceritaonline

[18sx] Teknik Kemutan Faraj Yang Wajib Isteri Tahu


*Harap baca dgn fikiran terbuka untuk diskusi ilmiah dan menambah ilmu kebahagiaan rumahtangga dari aspek fizikal.* 

Ilmu kemutan faraj yang berkesan akan memberikan kenikmatan yang tiada terhingga semasa melakukan jima'. Jika berpengalaman, ilmu ini mampu menahan ejakulasi suami dan seterusnya memanjangkan permainan serta suami sentiasa tersenyum lebar dan puas hati. Namun kemutan yang tiada terlatih mengikut cara yang betul adalah tidak bertenaga dan kurang mempunyai kesan.

Di Afrika, ada satu kaum di mana para wanita yang telah berkahwin melatih anak-anak dara yang bakal menjadi pengantin akan cara-cara mengemut. Ia satu ilmu yang mempertingkatkan daya kemutan otot-otot faraj agar boleh dikecutkan dan mencerut batang dan kepala zakar suami dan membantu suami agar lambat memancutkan mani dan lebih sayang kepada isteri kerana pandai dalam memuaskannya menerusi cara kemutan.

Latihan ini perlu dilakukan secara sedar iaitu dengan berlatih 20 kali kemutan sehari selama sebulan penuh.

1. Latihan Kemutan Luar 


Ia adalah kemutan otot yang dipanggil Bulbo Caverbosus. Otot ini terletak di kiri dan kanan liang faraj. Bila ia menguncup, maka lubang faraj akan terpicit dan hampir menutupnya. Otot ini berfungsi sama seperti bibir apabila bersiul. Bulbo Cavernosus adalah otot pertama yang hendak dihidupkan menerusi latihan ini. Ia juga dipanggil otot Pengemut Faraj. Latihan ini juga akan menghidupkan otot kedua iaitu Otot Pengemut Saluran Kencing. 

Cara yang perlu dilakukan ialah cuba fokus seola-olah mahu menahan kencing iaitu dengan menarik otot punggung ke dalam. Latihan ini diulang 20 kali sekurang-kurangnya dengan sedaya upaya dan penuh kosentrasi serta menahan kemutan itu selama 7 saat pada setiap kali dilakukan.

2. Latihan Kemutan Dalaman 

Latihan ini melibatkan 3 otot utama iaitu otot Pubococcygeus, Olliococcygeus dan Puborectalis. Ia bermula dari dubur ke kawasan ari-ari dan mengelilingi kawasan dalam faraj. Bila otot ini mencerut, ia menarik sama dinding-dinding faraj dan memicit zakar. Kumpulan otot ini adalah kuat dan dapat memberikan keseronokan jika digunakan dengan betul. 

Caranya adalah melakukan seolah-olah mahu menahan dan mahu memasukkan semula najis ke dalam dubur. Ulangi 20 kali dan buatlah setiap hari selama beberapa minggu.

Kemudian rasalah hasil latihan 1 dan 2 dalam sebulan penuh. Suami digalakkan mengajar ilmu ini kepada isteri kerana faedahnya besar untuk kebahagiaan rumahtangga. Dengan latihan ini serta doa dari "Petua isteri-isteri sentiasa dara", Insya'alah, suami tidak akan cari yang lain. Wallahu a'lam 


19 September 2016
Bila Alat Sulit Lelaki Menyentuh Alat Sulit Wanita

Kisah ini menceritakan seorang gadis yang sentiasa bertukar teman lelaki dan sentiasa melakukan hubungan yang terlarang dengan setiap teman lelakinya.

Dan pada suatu hari dia telah terdengar radio dari dalam bilik ibunya yang memperdengarkan ceramah daripada seorang ustaz yang menyatakan “Apabila alat sulit lelaki menyentuh alat sulit wanita secara haram, maka diharamkannya masuk syurga selagi dia tidak bertaubat.”

Mendengar kata-kata ustaz tersebut, hati gadis ini begitu terkesan di dalamnya.

Dan sekali lagi dia mendengar kata-kata ustaz itu lagi yang menyatakan bahawa “Jika alat sulit lelaki itu membenam dalam alat sulit wanita secara haram, maka tercabutlah semua amalannya…”

Gadis itu begitu menyesal dengan perbuatannya dan ingin bertaubat kepada ALLAH S.W.T.

Setelah gadis ini bertaubat dan ingin kembali ke pangkal jalan, satu peristiwa hitam telah terjadi kepadanya dan dia menghadapi dengan tabah.

Dia dirogol oleh seorang lelaki yang tidak dikenali sewaktu hendak pulang dari kedai ke rumah.

Akhirnya dia dihantar oleh ibu bapanya ke Kem Modal Insan (KEWAJA). - natangngoh



30 Disember 2016
Top 5 Tradisi Hubungan Seks Terpelik Di Dunia

Bak kata orang, lain padang lain lah belalang. Kali ini kita lihat bagaimana lainnya sesebuah masyarakat yang mengamalkan tradisi lama yang mungkin diterima tak dapat diterima oleh sesetengah masyarakat lainnya.

Indonesia

Mungkin kedengaran agak pelik namun masyarakat di sebuah pedalaman Indonesia melakukan hubungan kelamin dengan cara tidak bergerak dan dalam keadaan senyap. Benar-benar pelik!

Papua New Guinea

Masyarakat pedalaman Papua pula melakukan hubungan kelamin di dalam hutan. Si suami akan meletakkan dua anak panah dalam keadaan bersilang sebagai amaran kepada orang lain agar tidak mendekati tempat mereka melakukan hubungan kelamin. Jika ingkar, alamatnya kena panahlah orang yang degil itu.

Lebanon

Terdapat satu peraturan Lebanon yang memang pelik dan gila. Seseorang boleh dibenarkan mengadakan hubungan seksual dengan binatang yang berlawanan jantina. Maknanya lelaki boleh melakukan hubungan seksual dengan haiwan betina. Jika lelaki tersebut melakukan hubungan dengan haiwan yang sama jantina, alamatnya hukuman matilah yang sedang menanti.

Hong Kong

Di Hong Kong, isteri yang membunuh suami atas alasan suaminya curang tidak akan dihukum penjara. Ini kerana undang-undang Hong Kong membenarkan wanita membunuh suaminya dengan tangan kosong atau tanpa menggunakan sebarang senjata. Si isteri juga boleh membunuh kekasih suaminya dengan cara apa pun sama ada dengan atau tanpa menggunakan senjata.

Jepun
Ada satu kebiasaan pelik berlaku di institusi pengajian tinggi Jepun di mana pelajar senior dibenarkan memperkosa pelajar junior secara beramai-ramai. Bukan itu sahaja, pelajar baru akan disuruh berlari sekeliling kampus tanpa seurat benang. 

Papua New Guinew
Sangat-sangat pelik, tradisi mengasingkan lelaki dan wanita seawal umur 7 tahun. Puak Sambian ini menindik budak lelaki, selain melukakan hidung dan bahagian akhir yang tak masuk akal adalah meminum air mani daripada pahlawan terhebat mereka. Pun Boleh! 


JIKA sebelum ini kaum wanita yang mempunyai saiz payudara yang sedikit kecil dan kurang menggiurkan, mereka boleh menutup kekurangan itu dengan menggunakan coli push up namun sekarang sudah timbul satu trend dan kegilaan baharu di kalangan wanita muda seluruh dunia.

Nak tahu apa dia?

Rupa-rupanya ramai wanita mengidamkan untuk memiliki bentuk kemaluan berisi yang mungkin dapat meningkatkan nafsu pasangan masing-masing tatkala beraksi di ranjang.


Memetik Metro UK, berikutan fetish itu, baru-baru ini tular mengenai pengeluaran seluar dalam camel toe (yang menampakkan bentuk kemaluan).

Menerusi tinjauan di laman membeli-belah atas talian, underwear pelik ini dijual sehelai berharga US$84 (RM373). – MYNEWSHUB


Tiada ulasan: