Rabu, 5 Februari 2020

Tingkah laku kejam dan tidak bertamaddun Tentera Amerika Syarikat dan Pegawai Tentera Amerika Syarikat di penjara Abu Gharib, Iraq. 9716


Antara akhlak Rasulullah ﷺ didalam hadis ialah "Suka memudahkan dan tidak suka menyulitkan." 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Kisah penjara Abu Gharib buatan Amerika Syarikat, anak sendiri dipaksa rogol ibu.
27 - 12 - 2017.

Nampaknya penghujung tragedi penjara Abu Gharib tidak dapat dijangkakan. Dokumen terbaru dari tanah perkuburan tamadun manusia ini menunjukkan bahawa remaja-remaja Iraq dipaksa oleh tentera Amerika untuk merogol ibu mereka sendiri.

Setelah hampir satu dekad kekejaman anggota tentera AS di penjara Abu Gharib ke atas rakyat Iraq terutamanya dan atas mangsa-mangsa tidak boleh melupakan segala bencana yang telah berlaku di penjara ini.

Semalam satu laporan baru daripada bencana yang telah berlaku di penjara tersebut telah dikeluarkan oleh akhbar Amerika, sehinggakan dari satu arah, pengalaman pahit yang dialami oleh para korban kejahatan-kejahatan ini tidak akan pernah sembuh dan dari satu arah mengungkapkan dimensi baru kedalaman kejahatan dan jenayah yang dilakukan dalam penjara ini.
World Media Conscious Circle semalam, mendedahkan bahawa Jabatan Pertahanan Pentagon telah menggunakan semua cara yang terbaik untuk mengelakkan pendedahan filem-filem yang sangat rahsia dan merupakan skandal yang menjadi dimensi baru dari kejahatan tidak berperikemanusiaan dalam sejarah manusia yang tidak pernah dilihat atau jarang dilihat yang dilakukan oleh tentera Amerika Syarikat. Pelakon-pelakon tersebut adalah askar Amerika Syarikat dan kalangan wanita-wanita Islam Iraq yang dipenjarakan di Abu Gharib.

Menurut media tersebut, termasuk Seymour Hersh, seorang wartawan terkenal berkata, Pentagon kini berusaha menyembunyikan filem itu dan mencegah dari tersebarnya penyeksaan yang telah dirakamkan dalam penjara tersebut.

Menurut wartawan ini, adegan-adegan yang terdapat dalam filem ini, dirakam di penjara Abu Ghraib. Penjara yang merupakan pusat tahanan yang paling utama dan paling penting Amerika Syarikat di Iraq semasa tahun-tahun pendudukan tentera-tentera Amerika Syarikat di Iraq. 

Penjara Abu Ghraib, merupakan tempat utama di mana penduduk Iraq ditahan, diseksa dan dikenali di seluruh dunia kerana penyeksaan yang digunakan dan amalan tidak berperikemanusiaan serta penghinaan yang digunakan oleh tentera Amerika Syarikat.

Menurut para saksi dokumen-dokumen mengenai bagaimana selama satu dekad para tahanan diseksa dan intimidasi terhadap tahanan oleh tentera Amerika Syarikat yang ditempatkan di penjara di Abu Gharib. Dokumen tersebut sama sekali tidak boleh dibandingkan dengan apa yang direkodkan didokumentasikan dalam pita filem ini.

Seymour Hersh berkata bahawa filem itu telah diusahakan supaya tidak dibocorkan selama bertahun-tahun dan ini adalah sesuatu mustahil kerana lambat atau cepat masyarakat antarabangsa akan mengetahui tentang jenayah yang direkodkan dalam filem itu.

Seymour Hersh bercakap di Sindiket Kesatuan Warga Emas Amerika Syarikat pada kesempatan penyiaran laporan tahunan tentang penyeksaan di Amerika Syarikat dan dikemukakan kepada Senat Amerika Syarikat. Sebahagian daripada kata-katanya memberikan gambaran keseluruhan mengenai apa yang didokumentasikan dalam filem rahsia Pentagon ini.

Dalam bahagian ucapannya, Hersh cuba mengelak dari bencana yang ada dalam filem itu dan berkata: “Saya katakan, isu dan kes-kes ini lebih jauh mengecewakan berbanding dari apa yang pernah saya sebutkan. Setakat yang boleh saya katakan, kalian tidak tahu sama sekali tentang apa yang berlaku di penjara Abu Gharib. 

Ada banduan-banduan wanita yang mungkin ada di antara kamu yang telah mendengar tentang mereka, menghantar surat kepada suami mereka yang juga ditahan di Abu Ghraib atau mereka berhubung dengan apa saja cara yang mungkin dan kerana dirogol atau penghinaan yang dilakukan terhadap mereka dalam keadaan yang sangat tidak berperikemanusiaan. Kesan psikologi yang mereka alami, mereka merayu supaya dengan apa cara sekali pun nyawa mereka diambil dan selamatkan dari apa yang dilakukan ke atas mereka.

“Adakah anda benar-benar tahu apa yang berlaku kepada wanita-wanita ini sehinggakan mereka merayu sebegini kepada suami mereka? Tentunya tidak… Tetapi saya katakan kepada anda … Wanita-wanita ini ditangkap bersama dengan kanak-kanak dan remaja lelaki dan bahkan dalam kes-kes yang ditunjukkan dalam filem ini, remaja-remaja muda ini yang ditangkap bersama wanita-wanita dan merogol mereka di depan kamera,” tambah Hersh.

Adegan yang paling menyakitkan adalah bunyi tangisan kanak-kanak dan remaja yang sangat ketakutan. Saya tidak ragu lagi bahawa kerajaan anda telah merakam suara kanak-kanak dan remaja ini dan kamu memiliki rakaman tersebut.

Hersh berkata bahawa apabila bencana pembunuhan My Lai [https://www.google.com/search?sxsrf=ACYBGNTPQsI7SqFYsEdfL49XucptMG0ErA%3A1580830582956&source=hp&ei=do85XumlOLGKmgfe27D4Bw&q=pembunuhan+My+Lai&oq=pembunuhan+My+Lai&gs_l=psy-ab.3..33i160l3.2490.6458..8456...2.0..0.127.244.0j2......0....2j1..gws-wiz.9SKjU-1ZhXI&ved=0ahUKEwjpuOHqnLjnAhUxheYKHd4tDH8Q4dUDCAY&uact=5] yang dilakukan oleh Amerika Syarikat semasa Perang Vietnam, saya terpaksa melihatnya kerana pekerjaan saya, seperti mana-mana manusia lain, tragedi manusia yang digambarkan dalam filem ini menakutkan saya, kerana itu saya melihat sebahagian adegannya dan membiarkan yang lain dan pada akhir laporan yang saya buat mengenai pembunuhan tersebut, saya menulis bahawa pelaku kejahatan ini tidak berbeza dengan mangsa dan akan dikorbankan seperti mangsa jenayah.”

Tetapi apa yang berlaku di Abu Gharib adalah di luar dan melebihi dari semua jenayah itu. Kerana, menurut Seymour Hersh, ternyata bahawa wanita yang diperkosa oleh kanak-kanak atau remaja lelaki ini adalah ibu mereka sendiri.

Menurutnya, anda mungkin menghadapi peristiwa yang tidak menyenangkan sepanjang hayat anda, tetapi saya tidak syak lagi, setakat ini anda tidak pernah melihat adegan yang lebih menyakitkan dalam hidup anda daripada melihat anak dari seorang ibu yang ditahan memperkosa ibunya di hadapan kamera.

Sementara itu, akhbar British Guardian setakat ini telah menerbitkan laporan-laporan yang melaporkan ada saksi yang mendakwa bahawa mereka menyaksikan perbuatan rogol yang kejam oleh askar  Amerika Syarikat dan pegawai Amerika Syarikat terhadap remaja dan pemuda-pemuda Iraq yang ditahan di penjara Abu Gharib.

Kira-kira 10 tahun sebelum penemuan skandal Abu Gharib dalam media massa, Guardian mengeluarkan keterangan kepada seorang saksi yang ditahan di penjara Abu Ghraib. Wartawan Guardian melaporkan bahawa dia telah menyaksikan salah satu daripada perbuatan rogol yang kejam ini.

Saksi yang menyifatkan dirinya sebagai “Qassim Hales” telah menceritakan kepada Guardian bahawa dia melihat seorang tentera Amerika Syarikat yang sedang agresif merogol seorang remaja berusia di antara 15 dan 18 tahun. Remaja ini menjerit kerana kesakitan. Supaya tidak suaranya tidak didengari, mereka menutup semua pintu dan tingkap. Akan tetapi bunyi tangisan dan kesakitan kanak-kanak itu begitu kuat sehinggakan penutupan pintu dan tingkap tidak dapat menghalang suaranya.

“Apabila saya mendengar suaranya, saya melihat dari pintu penjara dan tingkap. Saya melihat tentera Amerika Syarikat tersebut sedang merogol budak tersebut. Saya tidak dapat melihat wajah anak itu kerana wajahnya menghadap sudut dinding dan seorang tentera wanita Amerika Syarikat sedang mengambil gambar dari kejadian itu…. ” kata Hales.

Dan sekarang, selepas bertahun-tahun skandal ini berlalu, dengan meyakini bahawa semua bencana itu terhad kepada apa yang telah kita lihat dan dengar, mungkin kita cuba menghibur diri kita sendiri dan bahkan melupakannya dan hari ini dimensi dan malapetaka yang lebih dahsyat dari apa yang kita fikirkan telah terdedah dan tersebar.

kredit:
https://www.mediaadil.com
https://www.google.com/search
Kisah Gadis Mangsa Rogol Di Penjara Abu Gharib... - Ibnu ...
Kisah ngeri tahanan Abu Gharib diseksa tentera Amerika
ARAB SPRING satu malapetaka - bani JAWI yang hilang
Penjara Pusat Baghdad - Wikipedia Bahasa Melayu ...
Berikut
Antara yang pernah menjadi mangsa keganasan Tentera Amerika Syarikat...

1. Filipina.
2. Vietnam.
3. Afghanistan.
4. Iraq.

Lahir anak tak berbapa muka kacukan Amerika Syarikat. Yaa Allah seksalah mereka yang telah merosakan tamaddun manusia hamba Mu Yaa Allah.

Lain-lain:

Saudi dituduh ubah maksud terjemahan Al-Quran ke bahasa Yahudi untuk puaskan Israel
Palestin batal Perjanjian Oslo 1995 yang ditandatangani bersama Israel
Abbas: Palestin putuskan hubungan dengan Israel, AS


Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

Tiada ulasan: