Isnin, 9 Mac 2020

Mewakili dan bekerja untuk semua rakyat Malaysia, tanpa mengira kaum, agama, latar belakang, mahupun geografi. 9903


Monday, March 9, 2020\
WELCOME BACK BRO.....

Zafrul Tengku Abdul Aziz as Finance Minister? Are you joking Muhyiddin???

Isn't this the same Zafrul, the CEO of CIMB Bank, who closed both eyes and kept quiet as the very same bank received and paid out stolen 1MDB money to corrupt kleptocrats?

Isn't this the same Zafrul who is good buddies with Nazir Razak and was hand-picked by Nazir himself as puppet CEO after Nazir had to step down following the 1MDB probe?

Isn't this the same Zafrul who was chosen because he takes instructions from Nazir Razak, the brother of MO1 Najib, so that Nazir can remote control CIMB even when he's no longer there on paper?

Isn't this the same Zafrul who is the good friend of 1MDB fugitive Jho Low, the very person who stole the rakyat's money through 1MDB? In fact, aren't they still talking on the phone every other day?

WTF Muhyiddin? You are basically appointing a puppet of Nazir Razak, brother of MO1 Najib Razak, to be in charge of our money! Talk about asking a monkey to guard a banana. Where is the justice in that? Now that we know who Zafrul is, an actual monkey might just do a better job in keeping our coffers safe.

So internally Muhyiddin has appointed the coffee boy of Nazri Razak and MO1 Najib. Most likely to wipe the 1MDB financial records slate clean and move on to 1MDB version 2 and 3 and 4.

Externally, Muhyiddin has appointed the cousin of MO1 Najib as Foreign Affairs Minister. Most likely to decide where to park the billions due back to us from the US and Goldman Sachs, and continue the spending on Berkin handbags, pink diamonds, etc that we the rakyat had put a stop after GE14.

Sumber:
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: WELCOME BACK BRO.....

Monday, March 9, 2020
Kenyataan Media Setiausaha Agung DAP dan Ahli Parlimen Bagan Lim Guan Eng di Kuala Lumpur pada 9 Mac 2020

Timbalan Presiden UMNO, Mohamad Hassan patut menyiasat Perdana Menteri baharu Tan Sri Muhyiddin Yassin juga di atas tuduhan penyalahgunaan kuasa jika beliau berhasrat untuk menyiasat saya di atas tuduhan kononnya saya bertanggungjawab terhadap peningkatan hutang langsung kerajaan, penjualan aset negara dan aset Tabung Haji.

Penjualan aset negara bukanlah bidang kuasa Kementerian Kewangan dan saya tidak memainkan sebarang peranan dalam keputusan Khanazah Nasional Bhd, di mana saya bukan pun seorang ahli lembaga pengarahnya. Malahan, Petronas juga tidak terletak di bawah bidang kuasa Kementerian Kewangan.

Sebarang peningkatan hutang langsung kerajaan mestilah diluluskan oleh kabinet. Jika saya perlu disiasat, maka Tan Sri Muhyiddin juga perlu disiasat memandangkan beliau juga merupakan ahli kepada Kabinet yang sama yang meluluskan peningkatan hutang langsung kerajaan tersebut.

Tambahan lagi, peningkatan dalam hutang langsung kerajaan ini diperlukan untuk meneruskan projek infrastruktur yang dimulakan oleh kerajaan BN dan juga kerana keengganan kerajaan PH untuk meneruskan perbuatan salah kerajaan BN yang menyorokkan sesetengah hutang ini melalui pembiayaan luar penyata imbang. Perbuatan Mohamad Hassan yang meneruskan penipuan UMNO tentang kononnya saya bertanggungjawab terhadap bencana kewangan Tabung Haji ini hanyalah satu cubaan untuk meningkatkan sentimen perkauman.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri sewaktu itu, Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa telah mengesahkan yang beliau bertanggungjawab terhadap Tabung Haji, dan saya tidak menghadiri sebarang mesyuarat atau pun membuat sebarang keputusan yang berkenaan dengan Tabung Haji. Satu-satu peranan yang saya jalankan adalah untuk menyokong keputusan untuk menyuntik hampir RM20 bilion dalam bentuk jaminan kerajaan untuk menyelamatkan Tabung Haji. Namun begitu, saya masih dituduh sebagai punca kepada segala kerosakan Tabung Haji.

Walaupun penipuan itu pun telah menjadi budaya UMNO, perbuatan mensasarkan saya sedangkan Mohamad Hassan sedar yang saya bukanlah pembuat keputusannya ini menunjukkan yang UMNO dan Perikatan Nasional tidak berniat langsung untuk menyatupadukan negara ini tetapi akan terus-menerus untuk memecahbelahkan negara dengan menggunakan sentimen perkauman dan keagamaan. Jelas sekali tidak seperti Perikatan Nasional, Pakatan Harapan adalah satu-satunya gabungan memerintah yang cuba untuk mewakili dan bekerja untuk semua rakyat Malaysia, tanpa mengira kaum, agama, latar belakang, mahupun geografi.

LIM GUAN ENG

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI: Kenyataan Media Setiausaha Agung DAP dan Ahli Parlimen Bagan Lim Guan Eng di Kuala Lumpur pada 9 Mac 2020

ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
Oleh Ainul Illia Meor Suzurudin BANGI, 14 Rejab 1441H, Isnin – Ikatan Guru-Guru Muslim Malaysia (iGuru) berharap usaha mereformasi dan memperkasa agenda pendidikan negara akan menjadi keutamaan menteri pendidikan yang baharu dilantik iaitu Dr Mohd Radzi Md Jidin. Ini kerana, kata Presidennya, Mohd Azizee Hasan, sistem pendidikan negara sedia ada jauh ketinggalan berbanding negara-negara maju … The post Reformasi segera sistem pendidikan negara selaras perkembangan IR 4.0 appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.
8 MP PAS Dalam Kabinet
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - 2 minutes ago
*PUTRAJAYA*: Lapan Ahli Parlimen PAS tersenarai dalam pembentukan kabinet Malaysia yang diumumkan oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin petang tadi. Antara Ahli-ahli Parlimen yang tersenarai adalah Ahli Parlimen Kubang Kerian, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man sebagai Menteri Alam Sekitar, Ahli Parlimen Kota Bharu, Dato’ Takiyuddin Hassan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri, bahagian Parlimen dan Hal Ehwal Undang-undang. Manakala Ahli Parlimen Kuala Nerus, Dato’ Dr Mohd Khairuddin Aman Razali sebagai Menteri Perusahaan, Perladangan dan Komoditi dan lima yang lain menjadi...

Monday, March 9, 2020

Aaàaaa.,LA NIH HADAM LA PULAK


Syazli Syaaz


Dulu korang kutuk PH ada Menteri semburit...
La neh 'semburit' duduk dengan korang...

Dulu korang kutuk PH ada Menteri kereta terbang...
La neh dapat kat korang...

Dulu korang kutuk PH ada YB 'Babi'🐽
La neh dia jadi geng  korang... 

Dulu korang kutuk PH ada Mak Lampir...
La neh pun dapat kat korang...

Dulu korang kutuk PH ada Menteri tipu sijil...
La neh dapat kat korang...

Dulu korang kutuk PH ada ADUN 'perogol'...
La neh dia pun  sokong korang...

Tu la bila mengutuk tak ingat dunia. Akhirnya yang dikutuk² jadi sebahagian dari 'keluarga' korang... keluarga PN...🤣

What u give, u get back... 😆😆😆
Sumber:
https://wrlr.blogspot.com/2020/03/aaaaaala-nih-hadam-la-pulak.htmlAaàaaa.,LA NIH HADAM LA PULAKAMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 

FUHH..,PATUT MELOMPAT
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 7 minutes ago
Patutpun si Hasnul Zulkarnain ini menangis teresak-esak ..Rupa-rupanya dia terlalu kuat bekerja membela rakyat. Lihatlah sahaja komitmen bulanan beliau hasil daripada kerja-kerja membantu rakyat..Itu belum masuk komitmen bulanan rumah lagi..Jadi,dia terpaksa melompat-lompat meninggalkan PH dan join PN(Pengkhianat Nasional) kerana semangat dia yang berkobar-kobar "membatu rakyat"...

Ada Masjid Kok Berjemaah di Rumah?
sukarja, Check Porsi Haji App. - 40 minutes ago
ADA yang bertanya, “Apakah boleh seseorang salat jemaah bersama keluarganya di rumah?” Pertanyaan itu dijawab Syaikh Shalih bin Muhammad Al Luhaidan sebagai berikut: Jika rumah Anda tidak terdapat satu pun masjid di lingkungan sekitarnya atau Anda memiliki udzur untuk melaksanakan salat di masjid maka hukumnya boleh bahkan lebih afdal Anda salat berjemaah di rumah bersama … Continue reading Ada Masjid Kok Berjemaah di Rumah?

Kabinet: Tiba masa semua bekerja, tepikan permainan politik individu
siti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 14 Rejab 1441H, Isnin – Angkatan Pemuda-Pemudi Parti Berjasa (ANGKASA) merakamkan ucapan tahniah di atas pembentukan barisan Kabinet baharu yang berjaya melangkaui kebiasaan langkah politik. Ketuanya, Hazwan Mohamad berkata, senarai menteri dan timbalan menteri dilihat seimbang dari segi profesionalisme, pengalaman dan latar belakang pendidikan mereka. Bahkan beliau menyifatkan, tindakan berani keluar dari norma biasa … The post Kabinet: Tiba masa semua bekerja, tepikan permainan politik individu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Kabinet tanpa TPM tindakan berani, berinovasi
azrul hakimie, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
KUALA LUMPUR, 14 Rejab 1441H, Isnin – Pelantikan barisan Kabinet gabungan baharu yang diterajui Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin merupakan satu inovasi dalam sejarah negara yang menyaksikan jawatan Timbalan Perdana Menteri (TPM) tidak diwujudkan buat masa ini. Pensyarah Pusat Pengajian Siswazah Perniagaan, Universiti Tun Abdul Razak, Prof Emeritus Dr Barjoyai Bardai menyifatkan keputusan itu … The post Kabinet tanpa TPM tindakan berani, berinovasi appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

PPMM ucap tahniah pembentukan, lantikan jemaah menteri
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
1. PERSATUAN Peguam-Peguam Muslim Malaysia (PPMM) menzahirkan kesyukuran ke hadrat Allah SWT kerana pada hari ini Jemaah Menteri Malaysia telah pun terbentuk sebaik sahaja mendapat perkenan daripada Yang Di Pertuan Agong. Hal ini menamatkan spekulasi beberapa hari tentang siapa yang akan dilantik sebagai anggota Jemaah Menteri. 2. PPMM merakamkan setinggi tahniah kepada semua Menteri Kanan, Menteri … The post PPMM ucap tahniah pembentukan, lantikan jemaah menteri appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Sejarah tercipta tiada TPM dalam Kabinet
azrul hakimie, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
KUALA LUMPUR, 14 Rejab 1441H, Isnin – Buat pertama kali dalam sejarah negara, tiada jawatan Timbalan Perdana Menteri dalam pentadbiran kerajaan Persekutuan di bawah kepimpinan Perdana Menteri baharu, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Sebaliknya, Muhyiddin hanya mengumumkan pelantikan empat menteri kanan iaitu Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali; Menteri Pertahanan, Datuk Seri … The post Sejarah tercipta tiada TPM dalam Kabinet appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Netizen zahir kesyukuran pelantikan Dr Zulkifli
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
BANGI, 14 Rejab 1441H, Isnin – “Alhamdullilah” Itu antara reaksi netizen selepas Datuk Seri Dr Hj Zulkifli Mohamad Al-Bakri, 51, diumumkan sebagai Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) yang baharu, hari ini. Rata-rata mereka meluahkan rasa syukur dan gembira apabila mantan Mufti Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur itu diberi kepercayaan menjadi individu yang bertanggungjawab … The post Netizen zahir kesyukuran pelantikan Dr Zulkifli appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Tengku Zafrul letak jawatan CEO CIMB GROUP
siti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
KUALA LUMPUR, 14 Rejab 1441H, Isnin – Tengku Datuk Seri Zafrul Aziz, yang hari ini dilantik sebagai Menteri Kewangan, telah meletak jawatan sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Kumpulan CIMB Group Holdings Bhd dan CEO CIMB Bank Bhd berkuat kuasa serta-merta. Tengku Zafrul turut meletak jawatan daripada semua jawatan lain dalam Lembaga Pengarah pada tarikh yang … The post Tengku Zafrul letak jawatan CEO CIMB GROUP appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

PAS sambut baik Kabinet baharu
azrul hakimie, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
KUALA TERENGGANU, 14 Rejab 1441H, Isnin – PAS menyifatkan pembentukan kabinet seperti yang diumumkan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, telah dilakukan secara berhemat, dengan mengambil kira aspek integriti, kelayakan serta keseimbangan di antara wilayah. Menerusi satu kenyataan, Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, pelantikan itu mampu memastikan mutu perkhidmatan yang baik oleh pihak … The post PAS sambut baik Kabinet baharu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

COVID-19: 18 kes positif baharu
ainulillia, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
PUTRAJAYA, 14 Rejab 1441H, Isnin – Sebanyak 18 kes baharu COVID-19 dilaporkan sehingga 12 tengah hari ini menjadikan jumlah kumulatif positif COVID-19 di Malaysia sebanyak 117 kes, kata Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah. Satu daripada kes baharu iaitu kes 101 melibatkan seorang lelaki yang baru pulang dari Iran. “Kes bersama dengan rakan … The post COVID-19: 18 kes positif baharu appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Barisan Kabinet Malaysia, Mac 2020
Unknown, Ahmad Sanusi Husain.Com - 37 minutes ago

TENANG TEMPUHI HARI MENDATANG
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 13 minutes ago
KUALA LUMPUR: Anwar Ibrahim mengakui hasrat beliau untuk diangkat menjadi perdana menteri tertangguh dari perdana menteri ke-4 sehingga ke-8. Presiden PKR itu bagaimanapun berkata, walaupun terpaksa menunggu lama untuk menerajui negara sebagai perdana menteri beliau dan keluarganya tidak sedih, malah tenang menghadapi ujian. Katanya, beliau boleh menggunakan cara kotor untuk merebut jawatan itu, tetapi tidak sesekali akan melakukannya kerana ia perbuatan khianat. “Orang kata Anwar nak jadi perdana menteri. Nak pakat nak khianat, saya kata tidak mungkin. Ada orang pelawa (jawatan ...
KENYATAAN MEDIA AMANAH: HASNOL BUKAN LAGI AHLI AMANAH
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 1 hour ago
Parti Amanah Negara (AMANAH) mengambil maklum tentang tindakan Ketua Pemuda AMANAH Nasional, YB Hasnol Zulkarnain yang telah bertindak mengisytiharkan dirinya sebagai Adun Bebas di Perak. Tindakan Hasnol yang merupakan Adun Titi Serong ini amat dikesali. Pucuk pimpinan AMANAH melalui mesyuarat tergemparnya petang ini ingin memaklumkan dengan ini bahawa beliau bukan lagi ahli AMANAH. Namun begitu, ditegaskan bahawa tindakan beliau ini tidak akan memberi apa-apa kesan kepada AMANAH dari segi kekuatan dan maruah. Kami akan terus berdiri teguh bersama Pakatan Harapan. KHALID ABD SAMA...
Barisan Menteri dan Timb. Menteri kabinet kerajaan PN
Unknown, The Malaysian View - Latest News - 2 hours ago
*SENARAI PENUH KABINET* *Perdana Menteri:* Tan Sri Muhyiddin Yassin *Timbalan Perdana Menteri*: *Tiada* *BARISAN MENTERI KANAN DAN TIMBALAN MENTERI* *1. Menteri Kanan - Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri* Datuk Seri Mohamed Azmin Ali *Timbalan Menteri:* Datuk Lim Ban Hong (akan dilantik sebagai senator) *2. Menteri Kanan - Menteri Pertahanan* Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob *Timbalan Menteri:* Datuk Seri Ikhmal Hisham Abdul Aziz *3. Menteri Kanan - Menteri Kerja Raya* Datuk Seri Fadillah Yusof *Timbalan Menteri:* YB Datuk Dr Shahruddin Bin Md Salleh *4. Menteri Kan...

Serangan bom, PM sudah terselamat
azrul hakimie, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - in the future
KHARTOUM, 14 Rejab 1441H, Isnin – Perdana Menteri Sudan, Abdullah Hamdok terselamat tanpa sebarang kecederaan selepas konvoi kenderaannya diserang, lapor agensi berita Anadolu memetik pasukan keselamatan pada Isnin. Bom yang diletakkan di tepi jalan meletup ketika konvoi kenderaan perdana menteri itu melintasi jambatan Kober. Jambatan itu menghubungkan utara ibu negara Khartoum dengan pusat bandar, kata … The post Serangan bom, PM sudah terselamat appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.



Tiada ulasan: