Rabu, 8 April 2020

Hati yang gembira membuat kita tidak khuatir, kalau orang gembira ditakut-takuti ya tidak boleh gembira lagi. 10146


Belum ada kenyataan rasmi dari Arab Saudi berkenaan haji
Unknown, DIALOG RAKYAT - 1 minute ago
ADMIN ISMAWEB Kerajaan telah bertemu duta besar negara itu untuk dapat penjelasan *KUALA LUMPUR* – Belum ada sebarang kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak Kementerian Haji dan Umrah Arab Saudi berhubung penangguhan ibadah haji bagi tahun ini berikutan wabak COVID-19 yang melanda dunia ketika ini. Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) Datuk Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri berkata penjelasan terkini itu diperoleh hasil pertemuan beliau bersama Duta Besar Arab Saudi ke Malaysia Datuk Dr Mahmoud Hussien Saeed Qattan, semalam. Terkesan dengan wabak COVID-19, Arab Saudi...

Makin ramai orang lapar selepas 14 hari PKP
kerengga, KERENGGA - 4 minutes ago
Zainal Rashid Ahmad AGAK menyentuh perasaan apabila aktivis kebajikan kini mula kehilangan komuniti penyumbang dana amal secara mendadak. Terutama bagi yang bergantung dana sumbangan peniaga. Selepas tiga minggu perintah kawalan pergerakan (PKP) dikuatkuasakan, peniaga terpaksa menutup premis. Apabila bisnes terhenti, peniaga mengalami kerugian malah terputus pendapatan. Bagi aktivis Shahrizal

BERI BETIS NAKKAN BERAS WANGI.
al-lavendari, KomenSen - 9 minutes ago
Walaupun ada betulnya peribahasa "beggars can't be choosers" itu, tetapi ingatlah sebagai pemberi hendaklah kita beri apa yang terbaik. Janganlah beri benda yang dah rosak, yang tamat tempoh, yang tidak berkualiti dan seumpamanya. Di pihak penerima juga janganlah mengada-ngada. Orang dah beri beras tempatan Cap Ayam, ambil sahajalah. Jangan pulak tanya, "Beras Jasmine Sunwhite AAA Special Fragrance tak ada ke? "

Jadilah kalian hamba-hamba Allah SWT yang bersaudara.
Unknown, Ahmad Sanusi Husain.Com - 11 minutes ago
Jadilah Hamba-hamba Allah yang Bersaudara Daripada Anas bin Malik RA bahawa Rasulullah ﷺ bersabda: لاَ تَبَاغَضُوا ، وَلاَ تَحَاسَدُوا ، وَلاَ تَدَابَرُوا ، وَكُونُوا عِبَادَ اللهِ إِخْوَانًا “Janganlah saling memarahi, saling mendengki, saling membelakangi. Jadilah kalian hamba-hamba Allah SWT yang bersaudara.” [Riwayat al-Bukhari, no. Hadis 5612]

Giliran Anggota Polisi Sydney Didenda Karena Melanggar Aturan Menjaga Jarak
Tribunnews.com - 52 minutes ago
Perdana Menteri Scott Morrison telah memperingatkan agar semua warga di Australia untuk tinggal di rumah saat liburan Paskah, yang…

2 Petugas Kesihatan Maut, 181 Positif Covid-19
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 1 hour ago
PUTRAJAYA – Seramai 181 petugas kesihatan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan swasta dikesan positif Covid-19 manakala dua kematian membabitkan golongan... The post 2 Petugas Kesihatan Maut, 181 Positif Covid-19 appeared first on MYNEWSHUB.

Sub-Kluster COVID-19 Di Rembau, Merebak Ke 4 Lokaliti
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 1 hour ago
PUTRAJAYA – Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) mengesan satu sub-kluster Covid-19 di daerah Rembau, Negeri Sembilan yang berkaitan dengan perhimpunan di... The post Sub-Kluster COVID-19 Di Rembau, Merebak Ke 4 Lokaliti appeared first on MYNEWSHUB.

Ingkar PKP: Kompaun RM1,000 bermula hari ini
ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - 2 hours ago
KUALA LUMPUR, 14 Syaaban 1441H, Rabu – Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan mengenakan kompaun sebanyak RM1,000 terhadap individu ingkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dilaksanakan bagi mengekang penularan wabak COVID-19 bermula hari ini. Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (JKDNKA) Bukit Aman, Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani berkata mereka yang dikenakan kompauan …

166 Pulih, 2 Kematian, 156 Kes Baharu Covid-19
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 2 hours ago
PUTRAJAYA – Seramai 166 pesakit pulih daripada jangkitan Covid-19 seperti dilaporkan kepada Pusat Kesiapsiagaan dan Tindak Cepat Krisis Kebangsaan (CPRC),... The post 166 Pulih, 2 Kematian, 156 Kes Baharu Covid-19 appeared first on MYNEWSHUB.

Rakyat Malaysia Di Singapura Jangan Pulang Buat Masa Ini
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 2 hours ago
PUTRAJAYA – Kerajaan meminta rakyat Malaysia yang berada di Singapura tidak pulang ke negara ini buat masa ini berikutan prosedur... The post Rakyat Malaysia Di Singapura Jangan Pulang Buat Masa Ini appeared first on MYNEWSHUB.

Dunia Berdepan Kekurangan Bekalan Kondom
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 2 hours ago
KUALA LUMPUR – Masalah kekurangan kondom global semakin meningkat susulan wabak COVID-19 menyebabkan kilang terpaksa ditutup sehingga menjejaskan bekalan, kata... The post Dunia Berdepan Kekurangan Bekalan Kondom appeared first on MYNEWSHUB.

Khatib Al-Aqsha Minta Lembaga HAM Lindungi Para Tawanan Palestina saat Corona
Sodikin, Islampos - 1 hour ago
Shabri menuntut segenap lembaga hukum dan HAM untuk melakukan upaya melindungi para tawanan Palestina dan membebaskan mereka. The post Khatib Al-Aqsha Minta Lembaga HAM Lindungi Para Tawanan Palestina saat Corona appeared first on Islampos.

Dulu Dilarang di Jerman dan Belanda, Kini Azan Dikumandangkan Ratusan Masjid sebagai Solidaritas di Tengah Wabah Covid-19
Eneng Susanti, Islampos - 3 hours ago
Sekitar 100 masjid di Jerman dan Belanda mengumandangkan azan dengan pengeras suara setiap malam untuk meningkatkan solidaritas umat Islam di tengah pandemi Covid-19 The post Dulu Dilarang di Jerman dan Belanda, Kini Azan Dikumandangkan Ratusan Masjid sebagai Solidaritas di Tengah Wabah Covid-19 appeared first on Islampos.

Muhasabah Jelang Ramadhan di Tengah Wabah
larasetiani, Islampos - 3 hours ago
Dan tentu saja selama kita stay at home sudah semestinya benih-benih cinta kepada pasangan serta anak-anak semakin tumbuh bersemi. The post Muhasabah Jelang Ramadhan di Tengah Wabah appeared first on Islampos.

Tiada Bazar Ramadan Di KL, Putrajaya Dan Labuan
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 3 hours ago
KUALA LUMPUR – Kementerian Wilayah Persekutuan (KWP) memutuskan tiada penganjuran bazar Ramadan bagi kawasan Kuala Lumpur, Putrajaya dan Labuan pada tahun... The post Tiada Bazar Ramadan Di KL, Putrajaya Dan Labuan appeared first on MYNEWSHUB.

RM22.66 Juta Diterima Bagi Tabung COVID-19 Setakat Semalam
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours ago
PUTRAJAYA – Sejumlah RM22.66 juta sumbangan wang tunai diterima melalui Tabung COVID-19 setakat semalam, kata Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri... The post RM22.66 Juta Diterima Bagi Tabung COVID-19 Setakat Semalam appeared first on MYNEWSHUB.

Belum Ada Kenyataan Rasmi Arab Saudi Mengenai Haji
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours ago
KUALA LUMPUR – Belum ada sebarang kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh pihak Kementerian Haji dan Umrah Arab Saudi berhubung penangguhan... The post Belum Ada Kenyataan Rasmi Arab Saudi Mengenai Haji appeared first on MYNEWSHUB.

Kuarantin Di Hotel 5 Bintang ‘Penjara Tanpa Kad Kunci’
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 6 hours ago
PETALING JAYA – Bagi kebanyakan orang, gambaran dikuarantin selama 2 minggu di hotel bertaraf 5 bintang menimbulkan imej santai sambil... The post Kuarantin Di Hotel 5 Bintang ‘Penjara Tanpa Kad Kunci’ appeared first on MYNEWSHUB.

April 8, 2020 at 2:32 PM
KENYATAAN MEDIA MAJLIS SETIAUSAHA PAKATAN HARAPAN
7 April 2020

KERAJAAN PERLU BERHENTI MENYALAHKAN PENJAWAT AWAM

Majlis Setiausaha Pakatan Harapan melahirkan rasa kesal terhadap perkembangan mutakhir ini berkaitan pemecatan beberapa jawatan dalam agensi dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC).

Tindakan Kerajaan memecat jawatan-jawatan lantikan Kerajaan sebelum ini daripada golongan professional pada masa ini adalah tidak wajar dan bukan keutamaan.

. bla.. bla... blahhh..bole blahh..bla...

blaa..blahhh..bole blahhh...

YB DS Shamsul Iskandar Mohd Akin
Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN)

YB Datuk Wira Dr Mohd Hatta Ramli
Parti Amanah Negara (AMANAH)

YB Liew Chin Tong
Parti Tindakan Demokratik (DAP)

Persoalan yang 'walaun mudah lupa'

Sejak bila DAP jadi champion dalam membela penjawat awam nih...!? mana pergi pakar formula@strategi DAP iaitu Tony Phua..!?

menuduh penjawat awam sebagai membebankan Kerajaan adalah pemimpin Pakatan Harapan, khususnya Tony Pua, Ahli Parlimen Damansara dari DAP (25 Oktober 2016).

Yang menegaskan mengenai betapa Kerajaan tidak perlu takut untuk memecat penjawat awam adalah pemimpin Pakatan Harapan (PH), khususnya Kerk Chee Yee, EXCO Kerajaan Melaka dari DAP (18 September 2018).

Yang menegaskan mengenai keperluan untuk terus melakukan proses pembersihan kepada penjawat awam di Kementerian-kementerian ialah pemimpin PH, khususnya Dr Ong Kian Ming, Ahli Parlimen Bangi dari DAP (17 April 2019).

Yang mendesak Kerajaan supaya mengurangkan bilangan penjawat awam di dalam negara adalah pemimpin PH, khususnya Wong Ling Biu, Ahli Parlimen Sarikei dari DAP (19 November 2019).

Yang menuduh penjawat awam menjadi ‘deep state’ dan mensabotaj Kerajaan adalah pemimpin PH, khususnya Lim Kit Siang, Dr P Ramasamy, Charles Santiago, Ronnie Liu, Khalid Samad, Aiman Athirah dan Sivarasa Rasiah dari DAP, PAN dan PKR (sepanjang 2019, khususnya November).

Yang memindah dan menyejuk bekukan (‘cold storage’) penjawat-penjawat awam utama Kerajaan, termasuk Ketua-ketua Setiausaha Kementerian, ialah Kerajaan PH (2018 dan 2019).

Yang mempersoalkan pemberian bantuan tunai RM500 kepada lebih 1.5 juta penjawat awam adalah pemimpin PH, khususnya Datuk Ngeh Koo Ham, Ahli Parlimen Beruas dari DAP (28 Mac 2020).

Wednesday, April 08, 2020
Memalukan! DAP-PH Berlakon Kononnya Prihatin Kepada Penjawat Awam.

Apabila membaca kenyataan media Setiausaha DAP-PH ini, kita musykil, berapa lama mereka tidak tengok cermin dan lihat diri mereka sendiri?

Puak DAP-PH ini kata kerajaan PN perlu menumpukan segala daya usaha dalam memerangi wabak ini bukannya bermain agenda politik.

Tapi merekalah yang menumpukan segala daya usaha untuk memperkecil-kecilkan, mencari kesalahan dan membangkang usaha kerajaan PN memerangi Covid-19.

Puak DAP-PH ini jugalah yang telah memansuhkan bayaran Insentif Perkhidmatan Kritikal (BIPK) untuk doktor, jururawat dan lain-lain. Malah, JPA telah pun mengeluarkan kenyataan rasmi mengenainya. Tindakan DAP-PH ini adalah satu penghinaan yang sangat melampau.

Hanya selepas mendapat tentangan daripada rakyat, barulah puak DAP-PH ini buat U-turn, bukan batal tapi hanya tangguh saja!

Dan sekarang, DAP-PH bercakap tentang 'memperkasa dan memberi penghormatan kepada doktor, jururawat dan perkhidmatan awam'?

Di manakah malu mereka?

DAP-PH juga 'mengharapkan tadbir urus bagi GLC akan TERUS bebas daripada cengkaman parti politik'.

Apakah DAP-PH fikir rakyat sangat bodoh dan tidak tahu apa yang DAP-PH lakukan sebelum ini iaitu memecat ramai penjawat awam dan meletakkan seramai orang-orang berjawatan politik di dalam GLC?

DAP-PH tidak pula pernah terfikir apabila mereka memecat ramai pegawai-pegawai kerajaan dan GLC sebelum ini. Mereka tidak peduli pun.

Dan benar, pegawai-pegawai lantikan politik DAP-PH ini memang patut dipecat dengan kadar segera. Buat perhabis beras saja dan tak ada kena mengena dengan membendung wabak covid-19.

Zon Merah Jangkitan Covid-19 Kian Bertambah
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - 4 hours ago
PUTRAJAYA – Zon merah jangkitan Covid-19 terus bertambah kepada 23 kawasan apabila Sepang, Selangor dan Kota Samarahan, Sarawak turut diklasifikasikan... The post Zon Merah Jangkitan Covid-19 Kian Bertambah appeared first on MYNEWSHUB.

Meski Menyehatkan, Sebaiknya Hindari Minum Air Kelapa Dalam 5 Kondisi Kesehatan Seperti Berikut Ini
Serambi Indonesia - 2 hours ago
Meskipun banyak memiliki manfaat bagi kesehatan, rupanya tidak semua orang direkomendasikan untuk meminum air kelapa.

Kemenag Terbitkan Panduan Ibadah Ramadhan dan Idul Fitri saat Covid-19 Mewabah
Sodikin, Islampos - 4 hours ago
Buka puasa bersama dilaksanakan di lembaga pemerintahan, lembaga swasta, masjid juga musala ditiadakan The post Kemenag Terbitkan Panduan Ibadah Ramadhan dan Idul Fitri saat Covid-19 Mewabah appeared first on Islampos.

Amalan pada Malam Nisfu Sya’ban Menurut para Ulama
larasetiani, Islampos - 4 hours ago
Beliau berkata bahwa shalat satu bentuk ritual yang bid'ah di malam itu adalah shalat 100 rakaat. hukumnya adalah bid'ah. Sama dengan shalat raghaib 12 rakaat yang banyak dilakukan di bulan Rajab, juga shalat bid'ah. Keduanya tidak ada dalilnya dari Rasulullah SAW. The post Amalan pada Malam Nisfu Sya’ban Menurut para Ulama appeared first on Islampos.

Jalan Pintas KAYA Dalam Semalam Begini CARANYA
KASKUS - Forum Threads - 7 minutes ago
[color=#030303][size=2][font=Roboto, Arial, sans-serif]dalam video Jalan "Pintas KAYA Dalam Semalam Begini CARANYA" akan dijelaskan bagaimana latihan yang dilakukan para triliyuner untuk medapatkan kekayaan[/font][/size] [/color] [color=#030303][youtube]TRBylsKm-zI[/youtube] [/color]

Pintar dalam Memasang Keramik Lantai
Koran Sindo, SINDOnews | Berita Terkini dan Terpercaya | RSS - 46 minutes ago
Tulisan pekan ini merupakan rangkaian dari tulisan pekan lalu tentang pekerjaan plester dan aci. Kelanjutan pekerjaan setelah plester dan aci adalah pemasangan keramik lantai.

Baca Quran Di Rumah
KASKUS - Forum Threads - 9 minutes ago
[youtube]5qsAZ6wew28[/youtube]

Vaksin Covid-19 Virus Corona Belum Ada, Tak Perlu Terlalu Risau
KASKUS - Forum Threads - 9 minutes ago
Wabah flu akibat dari virus covid-19 atau novel corona virus, sudah mendunia. Berbagai berita mengerikan tentang jumlah angka kematian sudah tersaji. Jumlah angka kesembuhan yang juga cukup tinggi, tidak membuat kecemasan kita reda. Ini yang lumrah terjadi. [quote][center][img]https://cdn.pixabay.com/photo/2018/02/09/11/40/girl-3141445_1280.jpg[/img][/center] Tubuh kita punya sistem pertahanan dan tata kelola yang baik terhadap benda asing yang masuk kedalam tubuh. Dari makanan dan minuman ya...

Curhat Keluarga di Malaysia Akibat Lockdown Covid-19: Kami Hanya Makan Nasi dan Gula
Sodikin, Islampos - 1 hour ago
Roslan menuturkan bagaimana ia dan keluarganya hidup saat kehabisan dana. The post Curhat Keluarga di Malaysia Akibat Lockdown Covid-19: Kami Hanya Makan Nasi dan Gula appeared first on Islampos.

Tidak Seperti Biasanya, Kini Azan Berkumandang dengan Pengeras Suara di Jerman dan Belanda
Nahimunkar.org, Nahimunkar - 1 hour ago
Tidak Seperti Biasanya, Kini Azan Berkumandang dengan Pengeras Suara di Jerman dan Belanda Sebuah Masjid Di Jerman/Net Ada yang menarik di tengah wabah virus corona yang menerjang negara-negara di dunia, termasuk Jerman dan Belanda. Dua negara ini, sebelumnya melarang penggunaan pengeras suara di masjid. Namun, sejak beberapa hari lalu suara azan terdengar berkumandang setiap malam. ... Read More 'Tidak Seperti Biasanya, Kini Azan Berkumandang dengan Pengeras Suara di Jerman dan Belanda' dapat dibaca di Nahimunkar. Belum ada yang terkait

Tidak Seperti Biasanya, Kini Azan Berkumandang dengan Pengeras Suara di Jerman dan Belanda
Nahimunkar.org, Nahimunkar - 1 hour ago
Tidak Seperti Biasanya, Kini Azan Berkumandang dengan Pengeras Suara di Jerman dan Belanda Sebuah Masjid Di Jerman/Net Ada yang menarik di tengah wabah virus corona yang menerjang negara-negara di dunia, termasuk Jerman dan Belanda. Dua negara ini, sebelumnya melarang penggunaan pengeras suara di masjid. Namun, sejak beberapa hari lalu suara azan terdengar berkumandang setiap malam. ... Read More 'Tidak Seperti Biasanya, Kini Azan Berkumandang dengan Pengeras Suara di Jerman dan Belanda' dapat dibaca di Nahimunkar. Belum ada yang terkait

Cinta adalah Pilihan, bukan Sekedar Perasaan
larasetiani, Islampos - 2 hours ago
Seharusnya suami dan istri memahami bahwa cinta dan kasih sayang adalah sebuah pilihan. Oleh karena itu, mereka akan selalu berusaha untuk memilih memberikan yang terbaik untuk pasangan, tidak dengan menunggu hadirnya perasaan cinta itu dalam diri mereka. Cinta yang dimaknai dalam bingkai pilihan, akan menjadi cinta yang aktif. Suami dan istri secara aktif memilih untuk melakukan hal terbaik untuk pasangan. Inilah cinta yang aktif. Bukan cinta yang pasif, dengan menunggu hadirnya rasa cinta dalam diri mereka. The post Cinta adalah Pilihan, bukan Sekedar Perasaan appeared first on ...

Authenticity of Shab-e-Barat From The Holy Quran And Sunnah
Staff Desk, The Islamic Information - 33 minutes ago
The Islamic Information Authenticity of Shab-e-Barat From The Holy Quran And Sunnah Shab-e-Barat is highly celebrated among Muslims especially in Pakistan, India, Bangladesh, Malaysia, Indonesia, and Maldives. As momentarily as the 7th month of the Islamic calendar Rajab finishes, the 8th month of the lunar calendar starts, this month is denoted to as Shabaan. The significance lies with the 15th evening of Shaban, which in the Arab [...] Authenticity of Shab-e-Barat From The Holy Quran And Sunnah Staff Desk.

KARMA KORONA
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub - 37 minutes ago
KARMA KORONA Khianat mengkritik menghasut hujung karma sampai, kah kah kah tempat yang selalu tidak boleh sampai sudah, itu lah korona, manusia selalu ego yang tun tan seri datuk seri sekarang semua takut duduk rumah, binatang tidak takut, bebas bergerak, nak kuat kuasa PKP? Bebaskan singa harimau kat zoo tu, pasti semua tak keluar, harta banyak puluh puluh billion tapi hati kosong, sedekah sikit duit curi tu kepada rakyat yang susah boleh kah ? Kah kah kah masih free lagi... on *SETIAP MINGGU DISINI* Publish | Delete | Spam Anonymous on 08/04/20 ahh ----------

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

Tiada ulasan: