Selasa, 16 April 2013

380. Skull, 7 Tips to Prevent Uric Acid Disease/GOUT etc.

Resources: Skull.



Pupula Duplex or Double Pupil







7 Tips to Prevent Uric Acid Disease/GOUT.

Some of these tips can help prevent an increase in uric acid in the blood. These tips include changes in lifestyle and diet should be regularly and strictly adhered to, if not affected by gout or uric acid disease relapse.

1. Lose Weight In Staged.


If overweight, reduce gradually, because losing weight can help lower uric acid levels. But avoid excessively strict diet, follow a healthy diet here. Losing weight drastically with excessive dieting may precipitate an attack of gout. That’s great if accompanied with regular exercise.

2. Eat Foods Low Purine (Diet Low Purine).

Purine is an organic component that causes gout. These substances are needed in the body to normal limits are met.@Restrict foods high in purines -
Organ meats such as liver, kidney, heart
Selected fish and shellfish
Meat & yeast extracts brewers and bakers yeast
Meat soups & stock cubes. Foods that can cause gout such as beans, mushrooms, cooked spinach, and mustard greens, goat meat, offal and lard (fat), shellfish, duck and turkey, salmon, mackerel, sardines, crab, shrimp , anchovy and some other fish, cream and ice cream, and sweet bread. Some foods containing purine content seen in the list below. It should be remembered that the sensitivity of a person to be exposed to uric acid after eating these foods will vary.

3. More White Water Consumption.

Approximately 90% of gout is caused by the inability of the kidneys remove uric acid from the body completely through urine. Water consumption is believed to improve the disposal of substances that are not useful as excessive uric acid from the body. Drink at least 6-8 glasses a day.

4. Expand Food Containing Calcium and High Antioxidant.

Eating calcium-rich foods such as vegetables and fruits such as bananas, potatoes, avocados, milk and yogurt. Eating fruits rich in vitamin C, especially citrus and strawberry.

5. Avoid Alcohol and Soft Drink Consumption.

Alcohol can lead to increased production of uric acid, while soft drink consumption may inhibit the absorption of calcium and calcium even throw in vain.

6. Limit your consumption of fried food. 

Fats and oils turn rancid at high temperatures such as in frying time. Moreover, if the used oil is oil that is used repeatedly. Rancid fats which can quickly destroy vitamin E and causes an increase in uric acid in the blood. 

7. Increase Sexual Activity. 

These tips are more appropriate for those who have become husband and wife. Sexual activity, such as a kiss can make the body become more relaxed, so easy to boost the immune system. In addition, sexual intercourse can facilitate the production of urine so it can reduce the concentration of uric acid in the blood.

Discipline, Awareness and Healthy Habits.

Again the key here is discipline. You should also take the time to learn about the food you eat, and take note of foods that seem to trigger your gout. There is no set uric acid level that triggers gout attacks, each person has a different threshold so you should pay attention to how your body reacts. You should also form some healthy habits to reduce uric acid and prevent gout attacks.

If you are unsure about a part of your diet, consult your doctor about it. Even though there are a lot of resources online to help you, consulting with your doctor is still the best way to fine tune your diet and reduce uric acid levels.




7 Tips untuk Mencegah Penyakit Asid Urik / GOUT. 

Beberapa tips ini boleh membantu mencegah peningkatan asid urik dalam darah. Tips ini termasuk perubahan dalam gaya hidup dan pemakanan yang perlu dipatuhi. Jika tidak kesihatan akan terjejas dengan penyakit gout atau asid urik serta penyakit berulang. 


1. Kurangkan Berat Dalam Berperingkat.


Usaha mengurangkan berat badan secara beransur-ansur, jika berat badan berlebihan. Mengurangkan berat badan boleh membantu merendahkan tahap asid urik. Tetapi elakkan cara yang berlebihan dengan melakukan diet yang ketat. Ikutilah diet yang sihat. Kehilangan berat badan secara drastik dengan berdiet berlebihan boleh mendatangkan serangan gout. Usaha ini lebih berupaya pada skala yang lebih besar jika disertai dengan senaman. 


2. Makan Makanan purin Rendah (purin Diet Rendah). 


Purin merupakan komponen organik yang menyebabkan gout. Bahan-bahan ini Diperlukan dalam badan kepada had normal atau hadkan memakan makanan yang tinggi kandungan purines. Daging organ seperti hati, buah pinggang, jantung, ikan dan kerang yang dipilih. Daging dan ekstra bir yis dan yis membuat roti, sup daging dan kiub perasa. 


Makanan yang boleh menyebabkan gout seperti kacang, cendawan, bayam yang dimasak, dan sawi, daging kambing, daging organ dan lemak, kerang, itik dan ayam belanda, ikan salmon, tenggiri, sardin, ketam, udang, ikan bilis dan beberapa ikan lain, krim dan ais, krim dan roti manis. Harus diingat bahawa sesetengah makanan yang mengandungi purin yang tersenarai di atas, mendatangkan sensitiviti yang berbeza kepada seseorang yang terdedah kepada asid urik selepas memakan makanan tersebut. 

3. Lebih Penggunaan Air Putih. 

Kira-kira 90% gout adalah disebabkan oleh ketidakupayaan buah pinggang mengeluarkan asid urik dari badan sepenuhnya melalui air kencing. Penggunaan air dipercayai boleh meningkatkan pelupusan bahan-bahan yang tidak berguna seperti asid urik yang berlebihan dari dalam badan. Minum sekurang-kurangnya 6-8 gelas sehari. 


4. Makan Makanan Yang Mengandungi Kalsium dan Antioksidan Tinggi. 


Makan makanan yang kaya dengan kalsium seperti sayur-sayuran dan buah-buahan seperti pisang, kentang, avokado, susu, dan yogurt. Makan buah-buahan yang kaya dengan vitamin C, terutamanya sitrus dan strawberi. 


5. Elakkan Alkohol dan Penggunaan Minum Ringan


Alkohol boleh membawa kepada peningkatan pengeluaran asid urik. Manakala penggunaan minuman ringan boleh menghalang penyerapan kalsium dan kalsium akan terbuang sia-sia. 


6. Hadkan pengambilan makanan bergoreng. 


Lemak dan minyak menjadi tengik pada suhu yang tinggi seperti dalam masa menggoreng. Lebih-lebih lagi, jika minyak yang digunakan adalah minyak yang digunakan berulang kali. Lemak tengik yang cepat boleh memusnahkan vitamin E dan menyebabkan peningkatan asid urik dalam darah. 


7. Meningkatkan Aktiviti Seksual. 


Tips ini adalah lebih sesuai untuk mereka yang telah menjadi suami dan isteri. Aktiviti seksual, seperti ciuman boleh membuat badan menjadi lebih tenang dan memudahkan peningkatkan sistem imun. Di samping itu, hubungan seks boleh memudahkan pengeluaran air kencing supaya ia boleh mengurangkan kepekatan asid urik dalam darah. 


Disiplin, Kesedaran dan Tabiat yang sihat. 


Sekali lagi kunci di sini adalah disiplin. Anda juga perlu mengambil masa untuk belajar tentang makanan yang anda makan dan mengambil perhatian terhadap makanan yang seolah-olah mencetuskan gout anda. Tiada tahap set khusus asid urik yang boleh mendatangkan serangan gout. 


Setiap orang mempunyai nilai ambang yang berbeza. Jadi anda perlu memberi perhatian kepada bagaimana tubuh anda bertindak balas. Anda juga perlu membentuk beberapa tabiat yang sihat untuk mengurangkan asid urik dan mencegah serangan gout. 

Jika anda tidak pasti tentang sebahagian daripada diet anda, silalah berjumpa dengan doktor anda mengenainya. Walau pun terdapat banyak sumber dalam talian atau internet untuk membantu anda, berunding dengan doktor anda masih cara terbaik untuk menala halus diet anda dan mengurangkan paras asid urik.


Diterjemahkan dari sumber asal: https://www.facebook.com/dr.g.bhanuprakashkulkarni
=====================================================================
SUPRA CONDYLAR FRACTURE OF HUMERUS









 



Arteries of the upper limb and thorax





https://www.facebook.com/dr.g.bhanuprakashkulkarni

Untuk tambah jaringan layaran: (current.com)

Perhatian:
Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, admin lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.WT. 


Tiada ulasan: