Ahad, 21 April 2013

388. Pelbagai.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Meja www.peceq.blogspot.com 

  • Layari Laman SPR di bawah untuk menyemak calon-calon layak bertanding di Pos Mengundi Anda - Dewan Undangan Negeri dan Parlimen.

    Pilihan Raya Umum ke 13 - 2013: SENARAI CALON YANG DISAHKAN LAYAK BERTANDING PARLIMEN dan DEWAN UNDANGAN NEGERI.  

    Selamat Mengundi. Selaku Muslim sama-sama kita berdoa kepada Allah S.W.T., mohon petunjukNya dan hidayahNya serta rahmatNya sebelum memangkah. In Syaa Allah PILIHAN kita untuk KECEMERLANGAN ISLAM ADDIN dan MALAYSIA.

    Sembang berisi

    Saya doakan kamu menang dan buktikan kamu tidak seperti sangkaan prajudis sebahagian Melayu terhadap kamu. Sayalah penentang kamu yang degil andai terbukti kamu mengiakan prajudis mereka. 

    Sembang Dinihari: 

    S - Siapa yang lepaskan hak ke atas Singapura hingga Singapura jadi Republik dan azan tidak boleh berkumandang seperti di tempat kita?.

    J - Ahhhhhhhhhhhh itu cerita lama. 

    S - Kalau itu cerita lama baiklah ... Pulau Batu Puteh jadi Republik angkara siapa 2008. 

    J - Itu pasal ICJ - kalau tidak nak kena perang?. 

    S - Sebenarnya tidak perlu ke ICJ. Silap siapa tidak memetakan Pulau Batu Puteh dalam Peta Malaysia secara berterusan?. 

    J - Diam je ... 

    S - Abdullah jadi PM kenapa dua blok kaya minyak serah ke Brunai?. 

    J - Bungkem terus ... 

    S - Siapa jual secara bersarat rakaian KTMB Bukit Timah dan Tg Pagar? ... 

    S - Cukup-cukuplah hak Malaysia kita tergadai de ... 

    J - Cina perentah kita tak akan selesa macam ini. Sekarang di bandar pun Cina naik motor tak pakai helmet. 

    S - Bangsa apa yang ramai sebagai Polis?. 

    J - Nanti dah tak jadi macam tu lagi (Aku pun tak faham maksud sebenar dia kata macam itu) 

    S - Kes pencerobohan tanah Kerajaan Johor oleh orang-orang Melayu di Segamat (Sekarang kawasan Felcra) siap ada tindakkan FRU. 

    Bagaimana pula pencerobohan hutan belantara oleh orang-orang dan persatuan Cina di pinggiran Gunung Ledang., Apa tindakkan Kerajaan Negeri Johor?. Kawasan tersebut awal 1990an masih lagi hutan belantara tebal. 

    Agaknya kawasan pencerobohan kaum Cina itu tersorok dari penglihatan berbanding dengan kawasan pencerobohan Melayu itu tadi yang boleh dilalui ramai mata sebagai jalan pintas Segamat ke Bukit Kepong dan sebaliknya. 

    Dengar khabar pencerobohan kawasan pinggiran hutan Gunung Ledang telah melangkau kawasan Kem Tentera 3 Negeri dan menariknya penceroboh tersebut akan diberikan pampasan sedangkan peceroboh Melayu itu tadi tidak mendapat apa-apa pampasan. 

    J - Senyap terus ... 

    S - Jadikan diri kita bermaklumat dari pelbagai sumber dan dahulukan Islam barulah Melayu, jika tidak akan dilayukan. Islam yang meMelayukan Melayu. 

    Sendiri mahu ingat dalam Melayu, Melayu mana yang dakwa Melayu Asal?. Orang Asal itukah Melayu?. Dalam Melayu ada Jawa, Bugis, Banjar, Boyan, Kerinchi, Minang, Batak dan sekarang ini dengar khabar orang Myanmar, Pakistan, Indonesia dan Bangladesh boleh jadi Melayu. 

    Siapa kata Malaysia ciplak budaya Indonesia, tengoklah dalam Bangsa Melayu pecahannya ada bangsa apa lagi?. Itu pun pemimpin kita susah hendak jawab bila ditempelak bab budaya dan pelbagai oleh Indonesia. Asal dulu mereka dari Indonesia dan pasti berbudaya dan pelbagai dibawa sekali merantau, menetap dan menjadi Rakyat Malaysia yang setia. 

    J - Melayu sekarang tidak pernah rasa susah dan rasakan hidup untuk selesa sahaja ... Biar politik berbeza, kita tetap bersatu hati. 

    S - Kita perlu bersikap bersangka baik bukan prajudis. Tidak buta sejarah supaya kita bukan kalangan yang bebal. In Syaa Allah selamat di dunia dan di akhirat. 

    Liburan (Klik Angka Di bawah):

    4806676960852 


    Santai: Iklan Lawak dalam kelas yang tersendiri.

    Peta Terengganu.
    Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob. (pCq).


    Blogger Home. 
    s3v3n

    s3v3n
    copyright©




    Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

    KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. 

Tiada ulasan: