Selasa, 7 Mei 2013

477. Segala bagai - Berhujah secara berhemah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. 
Allah S.W.T., berfirman yang bermaksud: "Dan bersabarlah (wahai Muhammad terhadap perbuatan dan telatah golongan yang ingkar itu) dan tiadalah berhasil kesabaranmu melainkan dengan (memohon pertolongan) ALLAH dan janganlah engkau berdukacita terhadap kedegilan mereka, dan janganlah engkau bersempit dada disebabkan tipu daya yang mereka lakukan". (Al-Nahl 16:127)
Mei Ameer Walaupun saya kurang gemar berbicara mengenai isu "PRU & Bangsa" ini, tapi ada sedikit "ter"buat kajian statistik PRU13 dan cuba melihat dari perspektif mereka yang menjadi gusar disebabkan DAP memenangi lebih banyak kerusi dan menggesa penyatuan antara PAS dan UMNO.

Berikut adalah kerusi yang DAP (Pakatan Rakyat) MENANG:

1) P48 Bukit Bendera, DAP vs Gerakan (74% Cina 14% Melayu). 
Calon DAP, Zairil Khir Johari berbangsa MELAYU menang melawan Gerakan Teh Leong Meng di kerusi majoriti CINA.

2) P80 Raub, DAP vs MCA (50% M, 40% C). 
Calon DAP, Ariff Sabri berbangsa MELAYU menang melawan MCA Ho Khai Mun di kerusi majoriti MELAYU.

Ini adalah kerusi yang PKR (Pakatan Rakyat) MENANG: 

3) P100 Pandan, PKR vs MCA (48% C, 44% M)
Calon PKR Mohd Rafizi Bin Ramli menang melawan MCA Lim Chin Yee di kerusi majoriti CINA

4) P124 Bandar Tun Razak, PKR vs MCA (52% M, 37% C)
Calon PKR Abd Khalid Bin Ibrahim menang melawan MCA Tan Kok Eng di kerusi majoriti MELAYU

Ini adalah kerusi yang DAP, PAS dan PKR (Pakatan Rakyat) KALAH:

5) P151 Simpang Renggam, PAS vs Gerakan (56% M 33% C)
Calon Gerakan, Liang Teck Meng menang melawan PAS Suhaizan bin Kaiat di kerusi majoriti MELAYU

6) P165 Tanjung Piai, DAP vs MCA (50% M, 47% C)
Calon MCA Wee Jeck Seng menang melawan DAP Mahdzir bin Ibrahim di kerusi majoriti MELAYU 

7) N3 Pemanis. PAS vs Gerakan (56% M, 39% C)
Calon Gerakan Lau Chin Hoon menang melawan PAS Normala Binti Sudirman di kerusi majoriti MELAYU 


8) N31 Kahang, PKR vs MIC (74% M, 21% C)
Calon MIC Vidyananthan A/L Ramanadhan menang melawan PKR Hamdan di kerusi majoriti MELAYU 

9) N54 Pulai Sebatang, PAS vs MCA (62% M, 35% C)
Calon MCA Tee Siew Kiong menang melawan PAS Ungku Mohd Noor di kerusi majoriti MELAYU

Bila DAP menang kerusi lebih banyak dari PRU yang sebelumnya, timbul kenyataan "Chinese Tsunami" atau "racial polarization". Tapi hairan, kerusi parlimen Pandan & Bukit Bendera, majoritinya orang cina, tapi calon melayu boleh menang. Juga hairan apabila kerusi yang majoritinya penduduk melayu, calon dari Barisan Nasional yang diletakkan bertanding adalah BUKAN BERBANGSA MELAYU melawan calon dari Pakatan Rakyat yang berbangsa melayu - dan di beberapa kerusi itu, calon Pakatan Rakyat kalah. 

Hairan juga melihat mengapa mereka yang kononnya risaukan kedudukan MELAYU itu sendiri boleh meletakkan calon BUKAN MELAYU di kerusi majoriti orang melayu, dan juga mengapa penduduk melayu di situ memilih untuk mengundi calon BUKAN MELAYU. 

Masih mencari jawapan kepada persoalan di atas. 


Encik Puyuh dari al-Quran dan sunnah Rasulullah s.a.w. dan telah disimpulkan oleh Amirul Mukminin Umar bin Al-Khattab r.a. dengan satu perkataan yang jamik tatkala beliau ditanya: “Adakah sesebuah negeri itu boleh musnah padahal ia kelihatan makmur maju?” Beliau menjawab: “Ya, apabila orang-orang jahat menguasai orang-orang baik.” 60 

Jenny Chai THIS bloody CHEATING, LYING, STEALING, RACIST Government...has NO SHAME or HONOR at all! 

Joyce Choy Encik Puyuh...thank you for speaking my mind. Yes...seem like orang-orang jahat semakin ramai dan melakukan benda-benda jahat juga semakin berleluasa di Malaysia. 

Seakan-akan setan sudah menguasai dunia ini. Dalam status saya juga menyebut, PRU13 merupakan satu pertarungan di antara Setan dengan Tuhan. Tapi apa yang saya lihat, RAKYAT bagaikan pengikut Tuhan untuk melawan habis-habisan untuk menubuhkan sebuah negara yang BERSIH daripada RASUAH dan membina negara yang AMAN & MAKMUR. 

Di mana semua kaum hidup dengan aman tanpa BENCI dan Syak-wasangka...Kita semua ANAK MALAYSIA! Hentikan permainan ISU PERKAUMAN itu sikap SETAN bukan TUHAN. Tuhan senantiasa menjaminkan KEAMANAN di setiap pelusuk dunia cuma SETAN yang suka menimbulkan rasa BENCI di kalangan MANUSIA yang tidak kuat PEDOMANnya... 

Sama-sama kita mendoakan keamanan Malaysia serta sebuah kerajaan bersih daripada RASUAH dapat ditubuhkan dengan kuasa TUHAN dan pengikut-pengikutnya!

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 
Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 
Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. 
>>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< .  eaho™.   ('_') Google Translate ('_') .

Tiada ulasan: