Isnin, 13 Mei 2013

499. Apa Hujah Mereka, Bagaimana Bahasa Mereka Berhujah dan Apakah kita diberitakan dengan perkara yang 100% benar?.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Islam mengingatkan penganutnya bersiap-siaplah diri di dunia ini, sebagai persiapan bila berhadapan dengan Allah S.W.T..

Kita punya akal pinjaman Allah S.W.T., dan kemudahan akal itu bersifat sementara, sebelum kita meninggalkan dunia buat selama-lamanya menghadap panggilan Allah S.W.T..

Muahasabah diri kerana Allah S.W.T., dan memohon perlindungan dariNya dari kita melakukan kejahatan, yang barang tentu melanggar perentah dan larangan Allah S.W.T..

Jauhilah dari gejala mencipta dan menyebar berita bohong dan fitnah serta bersubahat dengan perkara tersebut, Allah Maha Melihat dan sudah tentu tahu nawaitu kita. 

Percayalah matlamat tidak menghalalkan cara - Allah S.W.T., perentahkan umat Islam patuh kepada perentah dan laranganNya dan percaya kepada apa yang Nabi Muhammad SAW., sampaikan.
Tidak upaya kita menegur, tegurlah sehingga ke tahap selemah-lemah menegur, kita perkukuhkan iman kita keran Allah S.W.T.. 

Aku mohon perlindungan Allah S.W.T., dari terjebak kesesatan angkara jin laknatull.
Janji pada diri sendiri jangan ke tapak musibah kerana Allah S.W.T..

In Syaa Allah akal kita tidak menjadi dangkal kerana melalaikan kewajiban sebagai hamba Allah S.W.T., iaitu patuh kepada perentah dan larangan Allah S.W.T.

Blog Barisan Nasional
Kotak 1: PapaGomo, Gerakan Anti PKR
Kotak 3: Empayar Muda, Parpukari 
Kotak 5: MYKMU, Medan Info Kita   
Kotak 7: The Unspinner, The Flying Kick
Kotak 9: Umno-online, Duke of Umno                             
Kotak 11: Ruang Bicara Faisal, Perak Today            
Kotak 13: Taiping Mali, HHalem
Kotak 15: Rocky Bru, Badut Rakyat
Kotak 17: Darul Ehsan Today, Azli Shukri
Kotak 19: Jeffry Damien 09, Azmi Kelana Jaya
Kotak 21: Lydia Usm 72, Mamuwed
Kotak 23: Din Turtle, Gunung Mat Cincang
Kotak 25: Keris Putera, Panglima Harimau
Kotak 2: Media Permatang Pauh, Novandri
Kotak 4: Anwar aidc, Pisau.Net 
Kotak 6: Panggung Opera, Sejarah Melayu
Kotak 8: Gelombang Rakyat, Semut Hitam 80
Kotak 10: Gerakan Timur, Kedah ke KL
Kotak 12: Aku Tak Peduli, 1 Peluru
Kotak 14: KL Boyz Wangsa, Kita Gempur
Kotak 16: Musramrakunman, Mat Kilau Penang
Kotak 18: Penembak Tepat, Mymassa
Kotak 20: Kick de Fella, Angin Perubahan
Kotak 22: Yuseri Yusof, Melanau Blogger
Kotak 24: Mahaguru 58, Media Wangsa Maju
Untuk kembali ke atas semula, sila klik gambar Anak Panah keatas bahagian bawah kiri sekali pada toolbar.
Jika maklumat tiada dalam kotak, sila refresh / reload. 
 

Mari kita lihat ulasan-ulasan bergambar dibawah - layaran selanjutnya disertakan sebagai rujukan:
Sumber Gambar:
i).   Elyanei Natasha Abdull Hamid 1.
ii).  Elyanei Natasha Abdull Hamid 2.
iii). Elyanei Natasha Abdull Hamid 3.
i).   Nurul Huda Yacob 1.
ii).  Nurul Huda Yacob 2.
iii). Nurul Huda Yacob 3.

Nota: Setelah melalui proses editan beberapa kali dan memakan masa berjam-jam menyelesaikannya, kesukaran juga admin tempuhi untuk memaparkan sepenuhnya tajuk-tajuk blog-blog milik Pro BN dalam Entry 499 ini - JUJUR: Sebenarnya admin pun sudah rasa gementar dan takut kepada Allah S.W.T., bila membaca sebahagian tajuk-tajuk blog-blog tersebut dan bertanya kepada diri sambil berusaha dan berdoa kepadaNya, apakah aku perlu terus menyiarkannya di entry ini?. Alhamdulillah Allah S.W.T., memberikan admin firasat penapisan berita untuk penyiaran yang terbaik dariNya. Pada kebiasanya admin mengalah dengan keadaan sedemikian dengan bersangka baik., iaitu Allah S.W.T., tidak mengizinkan admin memaparkan blog-blog tersebut, untuk kemudahan tetamu blog ini khasnya. In Syaa Allah sama-sama Islam, kita memohon perlindungan Allah S.W.T., supaya kita terhindar dari perkara-perkara bersubahat, yang dilarang Islam. Maaf dan Terima kasih.


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: