Rabu, 15 Mei 2013

501. Ada Yang "PECEQ" sebab Tidak Tahu Setiap Peristiwa Sejarah Itu Bertarikh.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه


FAKTA:
Peristiwa Bukit Kepong, Muar, Johor. 23 Feb 1950. - PDRM atau Polis British?.
Tanah Melayu Merdeka. 31 Ogos 1957

................AMENO sanggup buat apa sahaja untuk menipu rakyat supaya rakyat terus bodoh sehingga sanggup mengatakan Tanah Melayu tidak pernah dijajah oleh British.  Mana AMENO tak ghoyak lagu tuu...pasal AMENO memang jadi agen dan pegawai British masa tuu...mana dia rasa British menjajah...sebaliknya mereka merasakan bahawa British itu sebagai Majikan dan Tuan kepada Tanah Melayu ini...Jumpa jer British..."YES SIR".."Ya Tuan, Baik Tuan"  Pasal ko dijajah laa ko kena panggil dia tuan. Ikut jer cakap dia. Sepatutnya ko laa...yang British Panggil Tuan.  Bila ko jadi Tuan...kau la yang kutip cukai dari British yang datang kat sini.  Bukan British yang kutip cukai dari engkau.

Kenyataan Prof AMENO bagi pihak AMENO ini betul-betul menghina Pejuang-Pejuang Kemerdekaan Negara yang menentang penjajahan British seperti Tok Janggut, Datuk Maharajalela, Mat Kilau, dan lain-lain lagi.
............ Akhbar Berbahasa Jawi ketika itu...Tajuk Utama Merdekaaa....Merdekaaa...Merdekaa..!!!
Abis.....yang ko sambut Hari Kemerdekaan setiap 31hb Ogos tuu...gapo ???  Habis yang Tunku dok laung MERDEKAAA, MERDEKAAA, MERDEKAAA !!  tuu...apa?  Merdeka dari apa tuu...AMENO???  Berbuih-buih pelajar-pelajar sekolah dan rakyat menyanyikan lagu patriotik...dan lagu Jalur Gemilang menyambut hari kemerdekaan Negara...tapi hampeh...bila AMENO kata, negara tidak pernah dijajah !!! ............................

KUALA LUMPUR, 11 Sept 2011 ─ Datuk Seri Najib Razak memberi amaran supaya jangan ada mana-mana pihak cuba mengubah sejarah dengan mengagung-agungkan mereka yang mengkhianati tanah air seperti komunis. TMI

Abdullah CD pernah bertemu Jins Samsudin mengenai fakta filem Bukit Kepong yang jauh terpesong namun beliau telah mengelak diri untuk janji temu kedua yang telah dipersetujui untuk membetulkan fakta ini. Kenapa Jins mengelak kalau bukan kerana Jins sebenarnya berniat memesongkan sejarah kerana ini adalah projek untuk menipu rakyat oleh Umno?(*).

Kalau nak dikirakan filem Bukit Kepong arahan Dato' Jins Shamsudin telah banyak tidak ditunjukkan kesilapan Polis British pada waktu ini, oleh sebab watak Sarjan Jamal yang sebenarnya beliau adalah anggota terawal kematiannya.

Tetapi dalam filem itu, watak sarjan ini ditamatkan jadi HERO dalam filem tersebut sudah lari dari fakta. Kedua, kenapa ramai polis tidak bersedia pada waktu itu?.

Sebilangan besar anggota polis telah dijamu dengan arak oleh masyarakat cina. Orang kampung tidak berani untuk menegur perbuatan ahli yang teribat.

Maklumlah, orang kampung dan polis amat berkuasa, jadi pada masa tu pegangan akidah anggota polis tidak berapa kuat. Jadi polis-polis tersebut telah minum arak sehingga mabuk. Ini tidak pula diterangkan dalam filem tersebut. KENAPA?? kalau tidak percaya, orang-orang UMNO Lenga boleh tanya di kedai-kedai kampung lama di Bukit Kepong. selanjutnya.

N'N: Najib bagi amaran kepada siapa sebenarnya ni???.

SILA BACA. The Real Story of Bukit Kepong (Mat Sabu)
Posted on Sunday, September 04 2011 @ 17:00:00 MYT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: adick. 

"Saya adalah penyokong kuat UMNO yang pernah berada di mukim Lenga, Johor. Di Johor kalau seseorang itu kuat UMNO ia akan dipanggil UMNO totok. 


Tetapi sejak akhir-akhir ini kepincangan dalam UMNO telah membuatkan saya merasa amat benci terhadap UMNO. Ini kerana UMNO telah banyak memesongkan fakta sejarah negara dan juga mengamalkan kuropsi dalam peristiwa Bukit Kepong. 

Ini adanya betul pendapat YB Mat Sabu yang menyatakan Mat Indera adalah hero sebenar Tanah Melayu pada waktu itu. Ini kerana dia ingin membebaskan negara ini daripada pemerintahan British. 

Pada waktu itu bukan ada lagi Polis Di Raja Malaysia, tetapi diwujudkan Polis British E II R. Nahhh!!! Siapa yg betul sedangkan filem Bukit Kepong arahan Dato' Jins Shamsudin juga telah diputar belitkan oleh UMNO dan PDRM. 

Apalah yg bezanya perjuangan Mat Indera yang ingin membebaskan Tanah Melayu ini daripada British seperti apa yang dibuat oleh Tok Janggut, Dato' Maharaja Lela, Ontoros Antanom, Yamtuan Antah, Mat Salleh, Rentap, Abd. Rahman Limbong, Sharif Masahar, Dol Said, Dato' Bahaman, Mat Kilau pada era tahun 1800 ke atas. 

Pada saya, tindakan  YB Mat Sabu itu betul. Kalau nak dikirakan filem Bukit Kepong arahan Dato' Jins Shamsudin telah banyak tidak ditunjukkan kesilapan Polis British pada waktu ini, oleh sebab watak Sarjan Jamal yang sebenarnya beliau adalah anggota terawal kematiannya. 

Tetapi dalam filem itu, watak sarjan ini ditamatkan jadi HERO dalam filem tersebut sudah lari dari fakta. Kedua, kenapa ramai polis tidak bersedia pada waktu itu? 

Sebilangan besar anggota polis telah dijamu dengan arak(**) oleh masyarakat Cina(***). Orang kampung tidak berani untuk menegur perbuatan ahli yg teribat. Maklumlah, orang kampung dan polis amat berkuasa, jadi pada masa tu pegangan akidah anggota polis tidak berapa kuat. 

Jadi polis-polis tersebut telah minum arak sehingga mabuk. Ini tidak pula diterangkan dalam filem tersebut. KENAPA?? kalau tidak percaya, orang-orang UMNO Lenga boleh tanya di kedai-kedai kampung lama di Bukit Kepong. 

<>Untuk makluman semua, pihak RTM ada menayangkan satu slot dokumenteri mengenai sejarah Bukit Kepong melalui program WARISAN pada tahun 1970an.

Dalam program itu ada diterangkan En. Yusof Rono di saat akhir selepas kominis balik. Apabila En. Yusof Rono telah diarahkan di kepala oleh salah seorang kominis(****), Mat Indera telah menghalang kominis itu daripada menembak En. Yusof Rono, sambil berkata "sudahlah, yang dah lepas, biarkan" ini bermakna Mat Indera masih ada perasaan simpati pada Polis British itu. 

Kalau boleh, pihak RTM tayang balik Dokumenteri tersebut yg dikeluarkan pada tahun 1970an. 

Siapa HERO sebenar? Kalau bukan Mat Indera. Dengan ini, kita cuba perbetulkan Sejarah Negara Malaysia semula yang telah lama dipesongkan.

Al-fatihah buat "HERO SEBENAR MALAYA" iaitu, MAT INDERA. Amin...."



(*)         Dosa Yang Tidak Tertanggung oleh Jins Samsuddin kepada Sejarah Tanah Melayu?. Kita tunggu 
              pengakuan darinya sebelum "terlambat".
(**)       Apakah benar dijamu atau atas permintaan polis tersebut., hanya Allah Yang Maha 
              Mengetahui.
(***)     Waktu itu - Sempena Tahun Baru Cina., pada tahun tersebut.
(****)   Baca sepatutnya: Kominis telah mengacukan senjata api ke kepala En. Yusof Rono ...

LAIN-LAIN CONTOH YANG BELUM TENTU KEBENARANNYA MEMIHAK KE ARAH SIAPA?. Siapa yang boleh dipercayai berdasarkan sumber di bawah: PM Malaysia atau Obama?.
...... kenyataan Media yang dikeluarkan oleh White House..

Yang mana antara kenyataannya ialah.. "The President noted that Malaysians had turned out in record numbers to vote and welcomed the Prime Minister’s efforts to address concerns about election irregularities."

Maknanya.. "Presiden itu berkata bahawa rakyat Malaysia telah keluar mengundi dalam jumlah yang menjadi rekod dan menyambut baik usaha Perdana Menteri untuk menangani kebimbangan mengenai penyelewengan pilihan raya."

Sumber:
- Siapa HERO sebenar? Kalau bukan Mat Indera.
- Siapa Mat Indera.
- Yang Dah Ubah Sejarah Bukit Kepong Najib Diamkan Diri???.
- Mat Indera "selamatkan" Yusof Rono. (Untuk pengetahuan waris yang berkenaan khasnya).
- Dokumentari-rtm-1970an.
- Laporan Polis dibuat.
- Tanah Melayu Tidak Dijajah.
- Cerita Sebenar Dari White House.

Emak kata "tak baik tau, main tipu-tipu. Tipu-tipu bawa diri ke neraka jahanam".
Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: