Rabu, 17 Julai 2013

1000. Ambil yang bagus, buang yang tidak elok.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
  . Alhamdulillah dengan izin Allah S.W.T., entry ke 1K blog ini muncul untuk tatapan umum. In Syaa Allah kesemua entry yang dipaparkan mendatangkan manfaat untuk kehidupan di dunia dan di Akhirat kelak. Ambil yang bagus, buang yang tidak elok.


In Syaa Allah sama-sama kita diberkati Allah S.W.T., dirahmatiNya, diredhaiNya, dilindungiNya serta diberi pertolonganNya Allah S.W.T., Tuhan Yang Esa. In Syaa Allah sama-sama kita beroleh Syafaat Nabi Muhammad S.A.W.. 

Terima kasih dengan kunjungan serta sokongan, cadangan, teguran, share artikal dan nasihat kalian yang sama-sama hamba Allah S.W.T.. Sebarang keterlanjuran kesilapan daku mohon kalian ampuni aku. Begitu aku sentiasa memaafkan, hanya kerana Allah S.W.T..

shared Janji Allah Itu Pasti.'s photo. Dari Abu Hurairah r.a bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: "Api kalian (di dunia ini) merupakan sebahagian dari tujuh puluh bahagian api neraka jahannam". Ditanyakan kepada baginda; "Wahai Rasulullah, satu bahagian itu saja sudah cukup (untuk menyeksa pelaku maksiat)?" Baginda bersabda: "Ditambahkan atasnya dengan enam puluh sembilan kali lipat yang sama panasnya". (Sahih Bukhari, no. 3025). 
Ayuh muhasabah diri. SEBARKAN untuk ingatan bersama. 

shared Sudah Tahukah Anda ?'s status. Follow twitter: @kutipanhikmah

◦♡◦ Dalam hidup terkadang ada beberapa hal yang tak dapat diduga. Di balik nikmat terkadang terselip musibah. Demikian pula di balik musibah terkandung nikmat.

◦♡◦ Selagi iman di dada, jangan resah dan gundah. Ada Allah SWT sebagai pelipur lara di kala susah.

◦♡◦ Sesungguhnya di balik semua masalah ada beribu hikmah. Di kala diberi nikmat jangan lupa bersyukur karena awal musibah karena kita kufur.

◦♡◦ Demikian pula ketika ujian melanda teguhkan kesabaran karena sesungguhnya Allah bersama orang² yang sabar. Insya Allah... Allah SWT akan memberi jalan... Aamiin...
LIKE THIS ---> Kitab Suci Al-Qur'an
Rezeki itu tidak seperti selipar jepun dan tidak akan tertukar.

shared a link via Yuk Shalat Dhuha.

shared Seandainya Kau catatkan dia milikku, satukanlah hatinya dgn hatiku's photo. ISTIQOMAH perlukan kekuatan FIZIKAN MENTAL yang KUAT - TAPI , yang penting HATI KENA KUAT.
shared He Who Has No One HAS Allah's photo. Peringatan buat diri: Kegagalan dalam mencapai sesuatu yang diinginkan memang mengecewakan namun membuang masa bersedih atas kegagalan adalah satu kerugian. 
Belajar dari pengalaman dan pandang ke hadapan. Jalan terus. -Khairulaniza Khairuddin- [@Peringatan]

shared 1001 Sirah Nabi Muhammad's status. Kepada kaum wanita, sekiranya segala post yg saya buat mengguris hati terutama bab menutup aurat, saya mintak maaf.. niat di hati hanya ingin menasihati kerana Nabi S.A.W., lihat kebanyakkan penghuni Neraka ialah wanita... jangan jadikan diri anda sebahagian drpd penghuni tersebut... selagi mana saya masih hidup, selagi itu saya akan beri peringatan.. semoga (In Syaa Allah) Allah S.W.T., memberikan hidayah kepadamu.. Amin. 

shared Kailani Zahari's photo. Sedang saya rehat di surau Universiti, datang dua orang arab bersolat zuhur, seorang daripadanya buta. Seusai solat, dia minta izin untuk semak bacaan Al-Quran rakannya yang buta itu dengan menggunakan mashaf di ipad saya. Terus saya buka mashaf tersebut lalu menghulurkan kepadanya.


Selesai membaca hafalan yang lalu, rakannya mula mengujinya. Dipetik ayat-ayat dari surah dan juzuk yang berbeza untuk disoal. Apa yang mengejutkan, dia bukan saja mampu menyambung ayat tersebut, bahkan dia mampu sebut surah dan nombor ayatnya sekali dengan tepat!

Kami tidak berpuas hati, dan masing-masing cuba menyoalnya dengan ayat-ayat yang lebih pendek. Ternyata, tiada satu pun yang gagal dijawabnya. 
Maha Suci Allah, dua matanya buta, namun mata hatinya terang bercahaya. 

shared Istri Solehah's status. Jika kita mencintai seseorang, berusahalah untuk tampil apa adanya, karena cinta sejati selalu dapat menerima kelebihan dan kekurangan.

Bahagialah bagi orang yang mengerti akan arti cinta, karena cinta itu akan memberikan warna bagi kehidupan.

Setetes kebencian di dalam hati pasti akan membuahkan penderitaan, tapi setetes cinta di dalam relung hati akan membuahkan kebahagiaan sejati.

Nafsu hanya akan memberikan kebahagiaan sesaat tapi cinta yang tulus dan sejati akan memberikan kebahagiaan selamanya.

Cinta adalah kunci induk yang membuka gerbang kebahagiaan dan kekasih yang bijaksana tidak menghargai hadiah dari kekasihnya.

Sebesar cinta dari si pemberi cinta memasukkan kesenangan dalam kebersamaan kesedihan dalam perpisahan harapan pada hari esok kegembiraan di dalam hati.

Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, walaupun mereka telah dikecewakan.
Kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati.

Kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan.

Jika kita inginkan sesuatu, posisikan diri kita untuk menerima hal itu, karena ia tak akan datang jika kita sendiri tak siap menerimanya.

Jangan bermain dengan seseorang yang sedang menunjukan arti cinta, karena kita akan menyesal ketika ia pergi meninggalkan kita.

Belajarlah mengucap syukur dari hal baik di hidup kita. Belajarlah menjadi kuat dari hal buruk di hidup kita.

Tak ada yang sempurna, berhentilah mencarinya. Jika seseorang mengerti dan mencintai kita apa adanya, kita dan dia pantas bersama.

Saat seorang wanita bersikap se-akan ia tidak peduli lagi pada kita, saat itulah ia paling membutuhkan diri kita.


fastabiq.com. Dimas R Atmohadikusumo. 

Selepas imam membaca qunut untuk witir, ketika tunduk untuk sujud seorang pakcik rebah dan meninggal dunia. https://www.facebook.com/photo.php?v=628113017208570&set=vb.183362285016981&type=2&theater

Subhanallah... Ya Allah, matikanlah kami dalam keadaan Husnul Khatimah. Aminnn... 
shared Otai Manjung's photo. . Mohon semua sahabat berdoa agar Tuhan menyelamatkan seorang nelayan cina dari Segari yang jatuh laut semalam hari! Ya Allah selamatkan nyawanya...
Seorang nelayan berbangsa cina Batu 3 Segari jatuh dan hilang sekitar laut Teluk Senangin, ketika kejadian dia keluar ke laut bersama ibunya, nasib tidak baik angin agak kuat akibatkan nelayan itu jatuh ke laut. Tuhan memberi kekuatan ibunya kendalikan sampan untuk pulang sendirian dan maklumkan kejadian. 
Adiknya juga seorang nelayan (gambar - bertshirt putih) baru-baru ini sertai dialog & sembang santai Nelayan Pantai Remis bersama aktivis KUASA - Persatuan Aktivis Sahabat Alam, Sahabat Alam Malaysia - SAM dan Persatuan Kebajikan Nelayan Pantai Semenanjung (JARING) di Teluk Senangin ke atas kempen Selamatkan Penyu Segari & Hutan Bukit Pantai Segari membantah projek Kilang Besi Maegma Steel & Loji LNG Atigas yang turut menggugat nelayan tempatan. Album penuh--> https://www.facebook.com/media/set/?set=a.519371618117960.1073741835.483948331660289&type=1

Maklumat terkini, para nelayan, bomba, APMM dan JPAM sedang berusaha mencari abangnya di perairan sekitarnya. - Meor Razak, Nadine Nor, Mat Saman Kati, Hisham Mat Ali, Loh Eng Soon, Manjungmari Manjung, Al Hud

How Many Likes For this PICTURE.. 


shared Nasehat Simbah's photo.

Jangan sekali-kali berputus-asa dalam melakukan kebaikan. 

shared Cerita Hati Lukisan Rasa's photo. Aku dengan Khalayak. 
shared 全球汽车通缉's photo. Super duper heavy duty.
Steven.

Menjadi Peribadi Bermanfaat. Sebaik-baik manusia adalah yang paling bermanfaat bagi orang lain (HR. Ahmad, Thabrani, Daruqutni). “Jika seseorang meninggal dunia, maka terputuslah amalannya kecuali tiga perkara yaitu: sedekah jariyah, ilmu yang dimanfaatkan, atau do’a anak yang sholeh” (HR. Muslim no. 1631). Transferlah sebagian rezeki anda ke akhirat melalui orang-orang yang membutuhkan di sekitar lingkungan anda. Perbanyak membaca Al Quran dan juga sedekah di bulan Ramadhan.
Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 
"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185] 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]  
KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . 
eaho™.  
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . 
eaho™.  
('_') Google Translate ('_') .

Tiada ulasan: