Rabu, 31 Julai 2013

1129. JAWI Di Persoal Kerana Enggan Terima Pendaftaran Saudara Baru Atas Alasan Tempat Tinggal.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . eaho ('_') Google Translate ('_') . 
Follow my tweet: (AlWaser) . 

Islam itu Indah - Islam itu Mudah - Ada manusia kononnya Islam, yang buat payah. Sebab lebih menggila-gilakan untuk senang goyang kaki dari menggunakan akal dan budi yang bijak berbicara kerana Allah S.W.T.. (Peceq Edit).

JAWI Di Persoal Kerana Enggan Terima Pendaftaran Saudara Baru Atas Alasan Tempat Tinggal.


telokbakong.blogspot.

amenoworld.blogspot.


Benda neh tersebar di laman sosial.

Rujuk ; 
JAWI tidak membenarkan seorang lelaki untuk memeluk Islam di JAWI hanya kerana beliau tinggal di Selangor. Adakah JAWI ingin memudahkan orang memeluk Islam atau menyusahkan orang untuk memeluk Islam?

Firdaus Wong Wai Hung Saya telah menghantarnya ke MAIS.. beliau telah bershahadah di Masjid Wilayah jln Duta namun tidak diberikan sebarang surat. Di sisi Islam, beliau telahpun Muslim.


Bagi aku JAWI patut lebih terbuka. Mungkin itu undang2 dan protokol yang ditetapkan oleh kementerian. Tak salah pun kita longgarkan undang2 macam neh. Ini pendapat aku la kan. Islam itu mudah tak pula bermaksud kita boleh mempermudah2kan ia just kalau benda2 remeh temeh gini tak payah nak protokol sangat la melainkan ia benar2 menjejaskan.. 

Apa pun kita tunggu dan dengar dulu penjelasan dari JAWI macam mana. Dengar hujah dari kesemua pihak yang terlibat then baru buat kesimpulan akhir. Walaupun isu seperti neh sememangnya telah mencemarkan sedikit sebanyak imej dan kredibliti JAWI di mata umat Islam Malaysia. 
Anuar Safian · Top Commenter · Swansea Institute of Higher Education
Islam menjadi sukar dibawah tangan orang-orang yang 'jahil'
Hajar Yusoff · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
kat malaysia ni kalau bab2 islam mmg byk sgt masalah birokrasinyer...dari nak menikah, cerai, dan segalanya..org2 mcm ni lah yg byk menampakkan islam itu susah teramat2..terima kasihlah kpd pegawai2 yg 'memudahkan' segala urusan2 ini ye...
Muhammad Afiq Bin Basiron · UKM
bagi aku la...ini permasalahan pentadbiran...kenapa dia masuk islam dekat selangor tak daftar kat selangor...bukan tak bagi daftar ..ape keterangan yang membuktikan die islam... ape salahnye ko cakap dekat wilayah ko nak masuk islam..(lafaz baru)...pastu daftar cam biase...jadi tak pening kepala pegawai tu nak pk...
  • apa nak pening pegawai tu yg bangang,, kalau confius pegawai tu suruh la saudara baru tu syahadah lg sekali kt wilayah,,,,,adoi,,islam tu indah,,islam tu mudah,,kita yg buat payah 

  • Hajar Yusoff · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    betul tu Kueh Tiew..mengucap je sekali lagi..susah sgt ke? ataupun org2 kat jabatan agama ni asyik nak disergah je..mcm kes aku dulu2 sekali kene sergah terus dapat dipercepatkan...
Kamalia Raihan Kassim · Top Commenter · PTPL College Shah Alam
selangor and wilayah sebelah menyebelah jerr kot....
Zakaria Keria
suruh diaorang pula masuk kafir

cai mali cai hoi hoi · 

celaka tangan2 puak2 nih....

lili · 

bukan aje saudara baru.. saudara yg dari kecik islam nak kawin pun susah.. kalau org perak kene daftar kat perak, org johor kene gi daftar kat johor, pastu kalo nak nikah kat selangor, yg perak dgn johor ni kene bwk surat daftar dari negeri masing2 pegi daftar kat selangor pulak..

pelik lah kenapa tak selaraskan perkara2 yang berkaitan ini di bawah satu jabatan agama negara? kenapa perlu negeri?

Kah kah kah · 

Sebab ketua agama negeri masing2 berbeza2... ada kaki kaut balak, ada kaki hardrock botol besar, ada samseng kaki pukul, ada kakibetina, ada kaki las vegas... macam2 ragam dan mazhab ada.


Kah kah kah...
Saudara lama · 

Inilah akibatnya bila Islam duduk kat pejabat saja


Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] 
Baca Juga:
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).  

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< .  eaho™.   ('_') Google Translate ('_') .  

Tiada ulasan: