Selasa, 2 Julai 2013

671. Baca SURAH AL-MULK dan SURAH AS-SAJADAH ye sahabat sebelum tido..

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
. 006. Nota Buat Pengunjung Blog.. KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho. 

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH KESENANGAN YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]
سْــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
"YA ALLAH, ampunilah dosa-dosa orang yang hadir di wall ini, ampunilah dosa-dosanya yang lepas & lindunglah dari melakukan dosa yang akan datang. YA ALLAH, lindungilah dia, suaminya, isterinya, ,ibu dan bapanya, ibu dan bapa mertuanya, anak-anaknya, keluarganya, keluar­ga suaminya, keluarga isterinya & jauhkaanlah mereka dari perkara yang tidak diingini & cucurilah rahmat keatas roh ibu bapanya, ibu bapa mertuanya & anak-anaknya & roh-roh orang-orang Islam seluruhnya & tempatknlah roh-roh mreka dikalangan orang-orang yang beriman. 
Amin.مُحَمَّدٍ عَلَى وَعَلَى مُحَمَّدٍ آلِ صَلِّ اللَّهُمَّ

girl : betul kah kamu Cinta kerana ALLAH?

boy : Yer....

girl : Apa buktinya?

boy : kamu mahu bukti apa?

girl : boleh kamu belanja saya lunch pukul 1 nanti?
boy : Boleh!!! untuk mu, apa saja saya sanggup lakukan...

girl : Dan nanti boleh tak jemput saya balik kerja pukul 7pm...?

boy : boleh....

girl : kamu tipu, cintamu bukan kerana ALLAH....

boy : kenapa plak?

girl : yer lah! pukul 1 azan zohor dah kumandang, awk lebih utamakan saya drp utamakan ALLAH... Dan, pukul 7pm azan Maghrib juga dah kumandang, pun juga awak lebih utamakan Saya drp Utamakan ALLAH.... maaf, cinta awak bukan semata kerana ALLAH....

boy : T_T

1001 Sirah Nabi Muhammad SAW..
Jangan lupa baca SURAH AL-MULK dan SURAH AS-SAJADAH ye sahabat sebelum tido.. 
Sebuah lagi Surah dari Al-Qur’an iaitu Surah Al-Mulk mempunyai fadhilat dan faedah yang amat besar bagi sesiapa yang mengamalkan membacanya. Menurut beberapa hadis Rasulullah s.a.w., mereka yang mengamalkan membaca akan surah ini, akan mendapat syafaat dan keampunan dosa-dosanya. Mereka yang membacanya pada setiap malam, insya’Allah, akan terselamat dari azab kubur.. 
Surah As-Sajadah tidak pula dinyatakan apa ganjarannya tetapi ia merupakan sunnah Nabi yg dilakukan baginda sebelum tidur..
Selamat Malam.. Assalamualaikum..

1001 Sirah Nabi Muhammad SAW..
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: